Jouluaattona vielä synnyttämättömät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puapru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun sisko tuli Helsingista joululomalle tanne keskisuomeen, etta nakis vauvan, kun se syntyy. Tanaan piti siskon palata takaisin, kun huomenna alkaa tyot. Kylla harmittaa senkin puolesta, mutta ei talle mitaan voi.

Saatiin keskiviikko aamulle yliaikaiskontrolliin aika. Kannattaa kuulemma varautua jäämään heti osastolle, mutta jos vauvalla on kaikki hyvin niin sitten odotellaan kai vielä jokunen päivä, että lähtisi syntymään itsekseen. Kuulemma lääkäri tekee sisätutkimuksenkin tarkoituksella sen verran kovakouraisesti, että useimmilla sen jälkeen käynnistyy synnytys ilman senkummempia.
Yöllä valvoessani menin lukemaan käynnistysjuttuja ja nyt pelottaa kyllä se mahdollinen käynnistys aika paljon :confused: Täytyy toivoa, että neiti nyt haluaisi tänään tai huomenna syntyä ihan itsekseen.

Mullahan oli ihan hyvä kokemus käynnistämisestä, ei jäänyt mitään traumoja, päinvastoin, ei ois paremmin voinut mennäkkään :)
Käynnistivät siis sytotec pillerillä ja lähtökohta oli täysin epäkypsä kohdunsuu ja kaulaakin oli se 3 cm!
Lapsivesi meni itsestään kl.01 ja kl.03 oli lapsi syntynyt :) eli on niitä hyviäkin kokemuksia ja turhaan pelkäät lurua,hyvin se menee !

Taalla ei kuulemma tarvii varata aikaa yliaikaiskontrolliin. Th sano, et menet vaan synnarille 1.1. ennen klo 10. Toivottavasti lahtis tulemaan itsestaan, kun en minakaan siita kaynnistyksesta niin perustaisi. Saattaa Lurua voittaa tan loppukirin, kun paasee paivaa aikasemmin kontrolliin :)

Minä olen nyt aamusta saakka ollut svo:lla ja sitä mieltä ovat että tänään syntyy. Supistuksia tullut 3.30 alkaen yhtä taukoa lukuunottamatta 4-12minuutin välein. Kätilön arvio painoksi 3100g, kun sf-mitta aamulla vain 31cm..

Kotiin ne laittoivat vielä tässä illansuussa, kun käyrillä ei näy "riittävästi" supistuksia. Heti kun liikkuu, tilanne muuttuu toiseksi, mutta siinä makoillessa aina hiipuu. Kyllä me varmaan kohta tästä lähdetään takaisin päin, sen verran tekee kipeää joka supistuksella. Saavat antaa jotain millä saan nukuttua, jos ei nämä supistukset ole paikkoja yhtään valmistaneet. Viimeksi kun tutkivat, niin tilanne oli siis se, että kanavaa oli vielä aavistus jäljellä ja kohdunsuu 4senttiä auki..

Toivotaan, että kohta pääsisitte tositoimiin, ettei tarvitse kauaa kärvistellä :)

Missä sairaalassa synnytät Puapru? Kuulostaa erikoiselta ainakin mun korvaan että vielä tossa vaiheessa lähetetään kotiin, luulis et ennemmin lähettäis kävelylle vaikka sairaalan portaisiin, jos sillä sais vähän vauhtia supistuksiin, kun kohdunsuu kuitenkin noin kypsä.

Minäkin täällä edelleen! Just käytiin neuvolassa ja sanoi että kovasti olis laskeutunut lähtöasemiin eikä usko että enää menis kauaa...MUTTA kun se ei paljoo mun mieltä lämmitä! Sori avautuminen, oon vaan niin kypsä tähän odotteluun :mad: En keksi enää mitään tekemistäkään, kun miettii vaan että milloin se vauva tulee niin ei osaa enää muuta tehä, höh
:clock

Mulle sanottiin jo rv 38, etta on ihan lahtokuopissa. Nyt on 41+3, etta taitaa olla liian syvat lahtokuopat tai jotain...

Mulle ei oo missään vaiheessa edes sanottu että vauva olisi lähtökuopissa eikä oo kyllä vieläkään vissiin kun peppu on edelleenkin ihan kylkiluissa kiinni jatkuvasti :mad: Huomenna on se kontrolli ja tiedän jo valmiiks että mitään edistymistä ei oo tapahtunut mutta kaikki on niin hyvin että heti ei tarvii käynnistää joten meidät lähetetään kotiin takas. Tää on niin turhauttavaa:mad:

päksissä Lahdessa hoitui meidän synnytys. Melkein koko päivän me ravattiin noita käytäviä ja portaita ennenkuin laittoivat vielä kotiin. No, kotiin asti ehtimisestä 5tuntia myöhemmin olikin tyttö jo syntynyt!

Kontrollissa käyty ja kaikki näytti olevan vauvalla hyvin. Lääkäri näki ultrassa pullistuneen suolen, mutta kuulemma sen ei pitäisi olla mitään vakavaa. Painoarvio oli reilu neljä kiloa o_O
Kohdunsuulla oli kuitenkin tapahtunut edistystä, että pienen pienen toive on, että alkaisi syntymään itsestään.
Lauantaille saatiin aika ballongin laittoon, jonka jälkeen päästään vuorokaudeksi kotiin sen kanssa odottelemaan, jos jotain alkaisi tapahtua ja sitten sunnuntaina takaisin tayssiin.
Ihan oikeesti tää vauva ei synny koskaan!!!! :smiley-angry017

Voi Lurua ! Kyllä hän kohta syntyy, lauantai on ihan kohta, kovasti jaksamista nyt loppumetreille:Heartred

Takaisin