Jouluaattona vielä synnyttämättömät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puapru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aatto selvittiin yhtenä kappaleena, mutta nyt taitaa olla tohina päällä... Nyt reilun tunnin supistellu ja nyt tulee jo 4-5 min välein! Saa nähä eteneekö oikeesti nyt näin nopeesti :0! Esikoiselta alko supistukset paljo hitaammin! Nyt kyllä tutulta tuntuu ja suoliki tyhjenee, et taidetaan saaha jouluvauva

Ei vielakaan... Jos menis uudellevuodelle, niin olis ilotulitus juhllinta synttareilla. Ei huono! Toinen poikani juhlii vappuna, mika on tosi mukavaa, kun kaikki muutkin juhlii silloin.

Täälä 40+3 ja viellä kotona! :eek: Maha lompsahti alas, mutta siiinä se onki. Lähtemisen merkkejä eij oo ainakhan vielä näkyny. :d

Jouduin viime yönä vähän valvoskelemaan. Selkä ja maha oli vuoronperään kipeät, ei mitenkään pahasti mutta sen verran etten saanut nukuttua. No, 4 ja puoli tuntia ja sitten vajaa tunti aamupäivästä päikkäriä. Ensi yönä voisi kyllä käynnistyä, koska jos niin ei käy, lähtee mummi huomenna kotiin. Viikko saman katon alla äidin (ja anopin) kanssa on vähän liian pitkä, yhteen putkeen..... Ikävä kyllä, mutta niin sitä vaan kaipaa sitä vapautta olla täysin oman elämänsä herrana.....

Puapru- kuulostaa mun viime yöltä. Tänään nukuinkin sitten 3h päikkärit ja nyt taas selkä ja vatsa menkkakipuilee. Vessassa äsken tuli ruskeahtavaa vuotoa, kenties limatulpan irtoilua... Huomenna olisikin laskettuaika. Saa nähdä. Doula vasta sunnuntaina taas käytössä.

Mulla nyt pikkuhiljaa valunut jotakin kirkasta litkua pikkarit märäksi, en sit tiedä että tihkuuko lapsivettä vai onko vaan valkovuotoa joka on muuttanut olomuotoaan.. Edelleenkään ei ole supistellut tai särkenyt tai muutakaan lisäksi :confused:

SenjoraG, voisi hyvinkin alkaa kuulostaa siltä että paikat alkavat aukeamaan... Täällä ei moisesta tietoa, vuotoa kyllä on mutta se on sitä samaa mitä ollut jo monen monta viikkoa - kirkasta tai keltaista, venyvää tai vetistä, eli ihan se lienee perusvalkovuotoa.
Mulla on hetkittäin nyt illalla myös aavistuksen jomotellut, mutta tätäkin on nyt ollut jo niin monena eri päivänä, etten laske sen varaan ollenkaan. Alkaa ärsyttää! Ei pitäisi, tuleehan se vauva sieltä kun on tullakseen, mutta ei sille mahda mitään, että kovasti jo odottaa syntymää.

Tänään la mutta mitään ei tapahdu. Tainno, aattona paukahti kamalat liitoskivut päälle ku vähän joutu riekkumaan mutta nyt helpottanu jo huomattavasti. Ihan alamaha on arka, oon aatellu että se varmaan johtuu juurikin paikkojen kypsymisestä. Limatulppaa ei oo näkyny, aattelin ku suihkussa käyn vähän ronkkia että onkos siellä muutosta tapahtunu.. Maha koveilee usein mutta ei oo tullu kipeitä suppareita vielä.

Voishan tuo jo alkaa tulemaan... Huomenna tasan 41 viikkoa odotusta. Alkaa jo seinat kaatua paalle, kun ei mihinkaan viittis lahtee jos vaikka alkaakin sillon. Pulkkamakeenkaan ei enaa uskalla...

Tänään on laskettuaika ja nyt ne oikeat supistukset ovat alkaneet. Alkoivat aamu viideltä ja ovat muuttuneet kivuliaiksi pikku hiljaa. Tulevat nyt 4-7 minuutin välein ja ovat 30-90s mittaisia. Jorviin soitettu ja sanoivat, että niin kauan kuin kestän kivun saan olla kotosalla, että kolmen tunnin päästä voisin soitella sinne takaisin ja katsoa missä mennään. Asutaan kuitenkin niin lähellä, että päästään nopeasti paikalle. Saa nähdä saammeko Apinamme tänään tai huomenna syliimme.

Onpas teillä täsmällinen pikkuinen, jos meinaa tänään tulla :) Toivotaan, että teillä odottaminen päättyisi nyt ja saisitte pienen pian syliinne. Tsemppiä kovasti koitokseen :)

Viimeyönä viimein ekat merkit että saattaa joskus syntyäkki. Heräsin kolmen aikaan yöllä kummalliseen tuskaan yläselässä, vähän niinku levottomat jalat mutta selässä. Mies onneksi sattu tulemaan nukkumaan just sillon ni sai hieromalla vähän helpottaan.

Joskus viiden aikaan nukahin uudestaan, ja katsoin unessa ku yks meidän lampaista karitsoi. Syntymän jälkeen se karitsa alko heti juoksennella ympäriinsä ja minä koitin heinää levittää kuivikkeeksi. Samassa säpsähdin hereille ja tunsin ku jotain lorahti pöksyihin. Semmosta hyvin vaaleanpunaista valkovuotoa, samanlaista mitä aina tulee ihan menkkojen aluksi. Sitä tullu aamu seittemästä ja välillä juilinu. Supparit edelleen kivuttomia.

Mullaki viime yö meni vessassa ramppailun ohessa ja kamalissa kktismaisissa kivuissa, aina välillä tuli ja luoja et oli kovia kipuja :s Supparit täälläki kivuttomia, parit kivuliaat päivässä suattaa tulla ja seki on sit siinä oO turhauttaa kyllä jo .... :D

Mua niin masentaa kun tuntuu,että kaikille tulee vuoronperään merkkejä alkavasta synnytyksestä ja mulla ei oo edelleenkään mitään :sad001 Eilinenkin vuoto oli sit vissiin valkovuotoa kun ei sitäkään kovin paljoa enää oo tullut. Tiedän että tässä on enää max viikko jäljellä ennen käynnistystä mutta pelkään niin kauheesti jättivauvaa ja käynnistystä. Ärsyttää kun mieskin kokoajan kyselee että joko on tuntemuksia vaikka tiedän että hyvää vaan tarkottaa.
Olis vaan saanut syntyä ennen joulua niin en olis ehtinyt alkaa pelkäämään synnytystä..nyt oon kerenny miettiin kaikki kauhut moneen kertaan mielessäni ja tekis mieli perua koko synnytys jos ois mahdollista:confused:

Mä en jotenkaan osaa pelätä isoa vauvaa ja sitä kautta synnytystäkään, mutta kyllä tässä alkaa olla jo ihan valmis omansa saamaan. Varsinkin kun tosiaan melkein joka päivä joku synnyttää omansa, on tosi turhauttavaa kun ei ole minkäänlaista oiretta edes....Eli tiedän tunteen Lurua ja Sapiisakki!

SenjoraG:lle tsempit täältäkin, varmaan olette jo lähteneet laitokselle?

Tanaan on ollut hermojakiristavin paiva tahan mennessa... Kaikenlaista kiukkuilua miehelle ja pojalle. Lopulta ma aloitin raivosiivouksen ja pojat lahti keskenaan elokuviin. Nyt istun sohvalla, syon suklaakakkua ja katon telkkaria. Masentaa, kun synnytys ei ala vaikka mita tekis. Toisaalta taas pelottaa, etta synnytys alkaa ja jotain meneekin pieleen. Miks aina mun pitaa pelata pahinta, kun jotain hienoa on tapahtumassa? Vauva on ainakin tosi liikkuvainen ja aktiivinen varsinkin iltaisin, etta ei pitaisi olla mitaan vialla. Ei jaksais enaa odottaa... Itkettaakin joka hetki, kun ajattelee miten onnekas on, kun on ihana perhe, joka pian kasvaa! Hulluks tassa tulee...

Mä myös siivosin kun raivohullu ilman mitään toivottua tulosta. Ottaa päähän kun joka viikko ajattelen että onpahan nyt siivottu jos vauva kohta syntyy ja aina vaan joudun uusiks siivoon tän mahan kanssa. Sama mun sisko on sanonu viimeset viis kertaa kun oon niiltä lähtenyt, että seuraavaks tuut sit vauvan kanssa ja huonenna sinne pitäis taas mennä käymään ja ILMAN VAUVAA :sad010
Mulle on myös nyt tullu sellanen tunne, että jos se ei synny nyt niin jotain voi vielä sattua sen ollessa mahassa tai synnytyksessä:sad001 Pää tässä hajoo!:confused:

Takaisin