Joulu!

Samanlaisia ajatuksia mulla Vastavirrassa! Nautin tunnelmasta, mutta en ole mikään älytön joulufriikki. Vähän Libran tavoin olen aiemmin saanut ihottumaa joulukrääsästä. Nyt joulu tuntuu ihan mukavalta ja odotan innolla ensi joulua, jolloin pikku-O ymmärtää jo vähän enemmän.

Huomenna lähdetään reissuun! Tänään täytyy siis pestä pyykkiä ja pakata!

Olen toivonut joulupukilta vain hyvää oloa rakkaalle lapselleni :Heartred
 
Apuaa..nyt pienelle on jo 6 pakettia, eikä siinä ole kummien tai mummien jouluostossekoiluja edes vielä ollenkaan.. En halua totuttaa lastani siihen, että määrä olisi laatua tärkeämpi. Tällä tarkoitan sitä, että lahjojen määrä ei ole olennaista vaan se, että saa muutaman vaatteen/tavaran/lelun, joita on oikeasti toivonut. :)
 
En itse oo moneen vuoteen jaksanut järin innostua joulusta. Nyt olen kuitenkin ihan hurahtanut jouluun pikkuisen myötä ja odotan jo innolla aattoa. Jotenkin vaan se muksun ensimmäinen joulu on vaan minulle todella tärkeä :Heartred
 
"Pakkasyö on, ja leiskuen
pohja loimuja viskoo.
Kansa kartanon hiljaisen
yösydänuntaan kiskoo.
Ääneti kuu käy kulkuaan,
puissa lunta on valkeanaan,
kattojen päällä on lunta.
Tonttu ei vaan saa unta"
(Tonttu joululaulun 1. Säe)

Ihanaa joulua teille kaikille! Nauttikaahan kaikki joulusta!

P.S. Ihana tuo Tonttu-laulu minusta. Tykkään myös kovasti Sylvian joululaulusta, mutta se on jotenkin liian haikea joulutoivotukseen.. :wink
 
Huhhuh sitä lahjojen määrää..! :D Pikkunen sai vaan kolme sellasta "kippotornia".. Tädiltä, kummitädiltä ja mummulta. :D Yks voidaan viedä mummulaan, mutta mitäs sille kolmannelle tehdään..? Kaks samanlaista kypärämyssyä myös. Ne ovat onneksi eri kokoisia!
 
Heinukka aika jäätävää tuokin! :D Teittekö niistä kärryjunan..? :wink Mä vielä tarkoituksella kerroin tuosta kippotornista vain yhdelle lahjatoiveita kyseltäessä..
 
Se oliski ollu hyvä :grin Me pistettii yks ulkokäyttöö, yks sisäkäyttöö ja yks käytii vaihtaas semmosee potkuteltavaan mopoon. Mäki esitin sen toiveen kärrystä vaan yhdelle :D
 
Jep.. Lahjoja tuli ihan pirusti. Isoveli veti vielä pidemmän orren, mutta kyllä tuolle kaksikuisellekin paketteja sateli ihan kiitettävästi: vaatteita, helistimiä, soivalelu, palikoita, kylpyankka.. Huh-huh sanon minä. Isoveljen lahjoja en ala edes luettelemaan. :D
 
Meijä lapsil ei oo yhtäkää kylpyankkaa :D Aika jännä ettei kukaa oo älynny tuod miksikää lahjaks semmost :D
 
Meillä taidettiin vielä tänä vuonna välttyä tupla- tai triplalahjoilta, mutta eiköhän niiden aika vielä tule väkisinkin.. Ei kuitenkaan haluta sanella kaikkia lahjoja, mitä pieni tulee saamaan, joten aivan varmasti jossain vaiheessa useampi taho keksii saman hyvän idean :)

Huh, joulupäivät ollaan oltu kotona rauhassa, mutta jouluaattona oltiin anoppilassa. Se päivä oli kyllä rauhasta ja nautiskelusta kaukana.. Poju oli kenkkuna lähes koko päivän eikä oikein suostunut nukkumaan päikkäreitäkään, joten aika pian sitä huudettiin jo pelkkää väsymystä.varmaan sitä itsekin stressasi vieraassa paikassa eikä sitten osannut mennä täysin lapsen ehdoilla. Imetinkin ihan oudoissa paikoissa ( esim kuntoilaitteen päällä :D) ihme asennoissa eli sessiot eivät olleet pienelle vissiin tarpeeksi pitkiä ja väsymysitkuun yhdistyi nälkä ja muuten vaan megalomaaninen v*tutus. Olen kuitenkin ylpeä itsestäni, sillä hermo ei mennyt missään vaiheessa ja osasin olla kiitollinen huutavasta, mutta terveestä lahjanyytistäni. Jouluateriankin sain jopa syötyä, tosin vauva oli sylissäni manducassa ja seisoin keittiössä hytkyen ja söin seisten samalla yrittäen kuunnella, mistä muut juttelevat. Onnistuihan se niinkin :)
 
Meillä oli tänä vuonna historiallinen joulu: kolmen pikkuihmisen ensimmäinen joulu. Viime vuonna tiedettiin jo yhdestä, mutta kahdesta muusta ei ollut tietoakaan. :) Lahjoja tuli maltillisesti, toiveesta! Lentokoneeseen kun ei rajattomasti kamaa mahdu ja kotikin on jo täynnä.
 
Nuo kotivakivaltatapaukset on aina niin surullisia ja valitettavan yleisia.

Meilla on ollut ihana joulu suomalaisten, italialaisten ja britti tapojen yhdistelma. Poika sai aivan mielettomasti vaatteita ja viela tosi kivoja sellaisia. Miehen suvulta ja heidan tuttavilta on tullut aivan uskomaton maara kortteja ja lahjoja. On niita tullut minun vanhemmilta ja kavereilta, mutta italialaiset muistavat kovasti naimisiin mennessa ja lapsia syntyessa. Poika sai rahaakin, joka menee opintotilille. :)

Mina olen mussuttanut herkkuja niin etta nyt tissit rajahtaa maidosta...taytyy taas vissiin vahentaa herkuttelua.
Minun lupaus talle vuodelle on elaa hetkessa enemman. :)
 
Takaisin
Top