Joulu synnytyssairaalassa

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko ollut joulun aikaan synnyttämässä tai onko sellaista ehkä tiedossa tänä jouluna? Millaisia ajatuksia se herättää? Onko se hyvä vai paha juttu?

Oma lapseni syntyi syyskuussa niin ei siitä ole kokemusta, mutta olen itse syntynyt joulun välipäivinä. En ole koskaan kokenut että se olisi huono ajankohta syntymäpäiville. Niitä on kuitenkin aina vietetty eivätkä ole hukkuneet jouluun (tärkeä asia lapsena). Lahjoja tulee kyllä sitten aina lyhyen ajan sisään vähän enemmän.
 
Ihan yhtä hyviä syntymäpäiviä kaikki!
Mä olen yhden synnyttänyt tässä joulun alla, synnärillä oli varsin tunnelmallista silloin. On myös ollut kiva kun aloitetaan juhlakausi jo ennen joulua - tulee mm siivottua ajoissa.

Nyt ei kyllä toivottavasti tarvitse ihan vielä mennä(tai ainakaan ma-ti) , olisi ikävä missata lasten aatto täällä kotona. Välipäivinä vois olla jo ihan hyvä..
 
Esikoinen syntyi 23.12.2015 :santa
En kokenut ajankohtaa ollenkaan huonoksi, vaikka monet surkuttelivat että joutuu joulua viettämään synnärillä ja lapsella synttärit niin lähellä aattoa. Minusta oli aivan ihanaa pesiä joulu vauvan kanssa rauhassa, siinä tilanteessa täytyy rehellisesti sanoa että ei tule oikein koko joulua ajateltua,vaikka muuten olen vahvasti jouluihminen. Aattona tulivat kirkon väki laulamaan synnärille joululauluja eikä ruokakaan pahimmasta päästä ollut.
Kaikki pyhät tuli siellä vietettyä kun maidon nousu kesti aikansa ja vauvan paino pääsi tipahtamaan alle sen 10%.
Nykyäänhän meillä on joulun aika yhtä juhlaa, eikä ihme että pian 4-vuotias tyttönen rakastaa tätä vuoden aikaa yli kaiken! Tänä vuonna juhlitaan perheen ja kavereiden kesken synttärit 22 pvä ja sitten ihan keskenään vietetään viralliset synttärit 23 pvä rääppiäisten ja isiltä ja äidiltä saamien lahjojen kera ja sitten vielä seuraavana päivänä jouluaatto! :cool05 Ei paha :grin
Ehkä hieman myöhemmin, kun kaverisynttärit on suuremmat, pyritään ne järkkäämään jälkeenpäin Tammikuulle niin on jo joulukiireet helpottanut. Toivottavasti tyttö ei itsekään myöhemmin ota syntymäajankohtaansa pahana. Toki se, että on aina ryhmänsä nuorin voi aiheuttaa harmitusta mutta ikää kun tulee, ei silläkään luulisi olevan väliä:)
 
Meidän lapsi syntyi vuosi sitten jouluaattona ja koko joulu meni synnärillä. Olen aina ollut jouluihminen ja mikä onkaan ihanin joululahja kuin oma lapsi. Jouluruokaa sai synnärilläkin ja siellä oli koristeet ym. ihan synnytyssalissakin. Joulu meni kyllä jotenkin siinä kaikessa vähän ohi, mutta kyllä joulua kerkiää viettämään vaikka ihan nytkin tänä vuonna ja meidän vauvalle tulee ikää 1v! Ei ole ihanampaa aikaa syntyä kuin se päivä, kun vauva tulee ja tämä oli aivan upeaa. Moni harmittelee juuri tuota, miten kun synttärit ovat samaan aikaan joulun kanssa, mutta eihän se mikään harmitus ole. Lahjoja tulee vaan kerralla enemmän ja kyllä sitä kerkiää juhlia synttärit ja joulun.
 
Meidän poika syntyi viime vuonna vähän ennen joulua. Koska hän joutui vastasyntyneiden teholle, vietimme sairaalassa pidemmän aikaa. Arvio oli, että saamme hänet kotiin tammikuussa. Jouluaattona katsoimme hänen kanssa taukohuoneessa joulupukin kuumaa linjaa ja tunnelma ei olisi voinut olla kauniimpi. Meillä oli siinä kaikki mitä tarvitsimme. Osastolla oli ihana tunnelma ja aaton aattona kaikille puettiin tonttuasut päälle. Voiko olla mitään söpömpää kuin pienen pieniä tonttuja joka puolella. :santa

Jouluaattona yllätykseksemme saimme lääkäriltä tiedon, että saamme hänet kotiin. Paras joulu ikinä. :Heartred Eikä yhtään olisi haitannut vaikka olisimme siellä viettäneet koko joulun. Siinä tilanteessa ei muulla ole väliä. Joulunpyhinä jouduimme vielä käydä sairaalassa lastenosastolla kontrolleissa ja joka puolella oli erittäin välittävä tunnelma. Sairaalakin on erilainen paikka, kun se koristellaan joulukoristeilla ja kuusilla.
 
Muokattu viimeksi:
Jotenkin lohduttavaa lukea näitä juttuja. Koko raskauden olen pelännyt että lapsi syntyy joulun pyhiksi. Nyt alkaa näyttää enemmän kuin todennäköiseltä, tänään 41+0 ja aatto ylihuomenna... :confused: ilmeisesti joulupäivänä polille näyttäytymään ellei ennen sitä ala tapahtua.
 
Esikoinen syntyi 22.12.2004. Kotiuduttiin sairaalasta joulupäivänä. Joulutunnelmaa ei sairaalan puitteissa, tarjoilussa eikä henkilökunnassa ollut paljon mitään, mutta erityinen fiilis vauvan kanssa ja miehen kanssa nyyttiä ihmetellessä: "Kaks vain valveil on puolisoa lapsen herttaisen nukkuessa..."
 
Takaisin
Top