JOULU. Ideoita, haaveita, ajatuksia, odotusta.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei aitoa joulukuusta voi laittaa, mies on sen verran allerginen. Mulla on sellainen 25cm minikuusi, mihin oon pikkupalloja laittanu ja pari tonttua on ollu kuusen vieressä [:)] Se on ollut sitten jossain lipaston päällä.

Saas nähdä miten meidän muuton kanssa käy, saanko laittaa joulua ollenkaan.. Kaikki kyllä valmiina, jos muutto onnistuukin alkuperäisessä aikataulussa,niin saa kaiken sitten esille käden käänteessä.

Kävin eilen ostamassa itselleni suklaakalenterin [:D] ostin nyt fazerin kalenterin. Onko muilla kalentereita vai olenko ainoa lapsenmielinen tän suhteen?

hilpppa86: ihanaa! Nyt pääsen hehkuttelemaan jollekulle mun muovikuusesta! Ajattelin että täällä joulu'fanaatikkojen' (VITSI!!) seurassa tulee heti kuraa jos hehkuttaa muovikuusta. Mun vanhemmat hankki ekan joulukuusen kun he muuttivat maalta pois ja isän piti eka kertaa 15 vuoteen käydä ostamassa kuusen! Sehän sai slaagin kun näki hinnat Porvoon torilla. No, osti kuusen kuiteski. Koiramme tykästyi ja popsi alimmat oksat. Seuraavana jouluna isä marssi k-rautaan ja hankki muovikuusen. Se kesti 10 v ja sitten ne henkki seuraavan kuusen.

Kun muutin pois kotoa opiskelemaan niin ajattelin ensin etten tarvitse joulukuusta, kun vietän joulut kotona. Sitten aikuistuessani totesin että haluan rakentaa joulun kotiini ja ostin joulukuusen. Täysmittaisen!!! Ei mitään pientä raakiletta, vaan täydet 210 cm! Se maksoi muutamia kymppejä ja oli mukana n 4-5 vuotta. Nyt kun ollaan taas siirrytty aitoon kuuseen, myin omani pois huuto.netissä.

Se toi paljon iloa, ja näytti aidolta. Et tosin saa sitä tuoksua - mutta säästyt myös neulasilta!! Joulun päätyttyä senkun otat koristeet pois ja pakkaat kuusen säilöön. Vuoden päästä taas esille. Näppärää!!!

Eli, vinkkini sulle, Hilppa86: hanki iso täysmittainen muovikuusi! Saat rutkasti tunnelmaa ja mies ei kärsi!

Mulla on toi pikkukuusi ollut tilanpuutteen vuoksi, mutta jos nyt päästään muuttamaan niin voisikin todella ostaa ison muovikuusen. Eipä ole jostain syystä käynyt edes mielessä. Olen vaan ressannu pääsenkö laittamaan joulua ylipäänsä ollenkaan.. Pitääpä heti googlata missä noita isoja myydään, vois sitten vaan hakea.. Pääsis kunnolla koristelemaan ja kaikkia ihania kuusenkoristeita.. [:D]

Laitoin tuollasen joululaskurin allekirjoitukseen, jouluun 3 viikkoa&3 päivää!! [:)]

Mulla on partiolaisten kalenteri, Aamulehden kalenteri, omatekoinen pyykkipoikakalenteri sekä tänään toivottavasti Akkarista tulee kalenteri. Suklaakalenteria en hankkinut, kun sitä on niiiiin vaikee pitää loppuun saakka [:D]

Mä olisin voinut ottaa muovikuusen, mutta mies haluaa ehdottomasti aidon. Lisäksi, koska meillä ei ole eläimiä tai allergiaa, niin aidolle kuuselle ei ole mitään estettäkään. Meillä on ollut kanssa semmoinen pieni kuusi, joka ollaan saatu tilaajalahjana NetAnttilasta joskus vuonna 1 ja 2.

Tänään siivoan parvekkeen ja joulukoristelen kämpän!

Mie aloitan aina jouluvalmistelut ajoissa, kotiin ihania koristeita ja somisteita nurkkapöydille ja ikkunalaudoille [:)]
joka paikkaan paljon kynttilöitä ja ihanaa tunnelmaa tuoksuineen. Ah!

Muutoin joulu aikaansaa stressiä ja kiirettä, haluaisin vain viettää perhekeskeisen RAUHALLISEN joulun kotona. Ja olisi niin ihanaa kun molempien lapsuudenkodissa voisi vain käväistä....
Minun vanhempieni luo 250km matka ja miehen kotiin reilu 100km (molemmat ihan eri suunnilla tietenkin).
Siihen päälle neljä isoa koiraa, matkatavarat ja ensi jouluna myös lapsi...Voitte uskoa etten hirveästi nauti noista lähtöpäivistä :(

Kuitenkin sitä aina tulee lähdettyä reissuun kun rakkaitaan näkee kuitenkin niin harvoin, ja jouluna kaikki perinteisesti hammasta purren sovittaa aikataulunsa niin että ehdimme istua samaan ruokapöytään <3 [:D]

Täällä tehty neilikka-appelsiinit ja nyt joulukortteja..! Kuuntelen jouluradiota ja kohta lämmitän glögiä.

http://www.jouluradio.fi/

Pöyski: miksi et ensi vuonna pidä avoimia ovia - tai siis kutsut nämä sukulaiset teille? Oma mielipiteeni on että lapset pitää saada viettää joulun omassa kodissa (koko joulupyhän) ja aikuiset voi matkustella.

Ajattelin jakaa teille yhden tosi herkullisen maustekakun ohjeen. Kakku kulkee myös nimellä piimäkakku, mutta ei tuo piimä siinä maistu :)

3dl piimää
1½tl soodaa
2dl sokeria
2dl siirappia
1tl neilikkaa
3dl rusinoita (nämä olen jättänyt pois)
200g sulatettua marg.
6dl vehnäjauhoja

Halutessaan voi neilikan lisäksi laittaa myös kanelia ja inkivääriä.

Kaikki aineet sekoitetaan mainitussa järjestyksessä. Paistetaan korppujauhotetussa vuoassa 200 astetta noin tunti. Tuo paistolämpö ja -aika oli ohjeessa, mutta itse paistoin 175 astetta ja vajaan tunnin. Näkeehän sen sitten siitä kakun päältä, kun alkaa tummua hieman.

Kakku maistuu piparkakulta ja samoin maistuu myös taikina ;P

Takaisin