Jossittelupeli

Kiroaisin (ääneti) vaippavalmistajan alimpaan helvettiin ja muuttaisin päivän suunnitelmat sen ympärille että pesen vahinkoa ottaneen sohvatyynyn päällisen välittömästi. (Onneks varauduin tällaiseen mahdollisuuteen sohvaa ostaessa. 😂)

Jos et terveyssyistä enää pystyisi tekemään koulutustasi vastaavia hommia…

Ärähtäisin isoon ja vihaiseen ääneen ja estäisi fyysisen kosketuksen fyysisesti.

Jos miehesi antaisi sinulle joululahjaksi seuraavan vuoden maanantait klo 17-21 vapaata omaa aikaa...

Omistan tasan yhden pesupussin, joten lapsi saisi tyytyä siihen tai huolehtia itse enempien ostamisesta ja varastoinnista. Jos olisi teini kyseessä, käytäisiin varmaan keskustelu että onko tämä nyt joku tiktok-villitys. 😵‍💫

Jos kymmenvuotias lapsesi olisi harrastanut jääkiekkoa jo jonkin aikaa ja nyt ilmoittaisi tavoittelevansa ammattilaisuutta…

Niin satsaisin hommaan sen mukaan kuinka paljon intoa ja kykyjä hän olisi pitkällä aikavälillä hommaan näyttänyt. Jääkiekko on kuitenkin aika kallis harrastus. Sinällään antaa lasten haaveilla. Minäkin ajattelin voivani ruveta hävittäjälentäjäksi. Olin kyllä aika pettynyt, kun kuulin, että se ei ole miun näölläni mahdollista (enkä puhu ulkonäöstä 🤪).

Jos takapihallesi olisi tuotu huomaamattasi iso kuorma hiekkaa, etkä olisi sitä tilannut, niin...

Sanoisin että tervetuloa, kyllä täällä keksii paikkaa maa-aineksille 😂 Kysyisin jos noin kova into on toisten tontilla hääriä niin voisi samalla ruopata ja muotoilla rannan niin että voisi työntää ne hiekat vaikka siihen, kiitos 😊

(@Pilkki24 tää on kaksoisolentomateriaalia. Mulla oli teininä muutama vuosi hävittäjän kuva inspiraationa seinällä. Sitten lukiossa tajusin että mähän tarvin silmälasit ja siihen se sitten jäikin.)

Jos autosi ikkunat ovat aamulla jäässä ja olisi tarve lähteä kauhealla kiireellä, mutta mitään ikkunakrapaa ei ole saatavilla..

Miettisin varmaan ensimmäisenä että oonko itse jonkun toisen kodissa 😂 Ja toisena ihmettelisin, että kuka käyttää avainta kun meidän ovi ei ole lukossa.

Jos siskosi antaisi sinulle lahjaksi taulun, joka on mielestäsi ruma niin...

Minä puolestani miettisin mistä miulle on tullut sisko. 😅 Liekö oli jotain isäni hurjan nuoruuden tuotoksia. Ruman taulun antaisin isälleni, kun ei olisi saanut siskoni kamalia piirustuksia tämän lapsuudessa. 🤭

Jos sukulaisesi haukkuisi sinut sukujuhlissa kaikkien kuullen niin...

Vähän riippuu. Jos haukkuu aiheesta ja vakavasta sellaisesta niin katoaisin maan rakoon suvultani. Jos haukuissa ei ole perää niin ehkä selittelisin sitä lopun elämääni.

Jos sähkölaskusi on yhtäkkiä tuplasti edelliskuun määrän, eikä se selity lämmityskuluilla, niin...

Epäilisin miehen alkaneen taas nukkumaan ikkuna auki lämmityskaudella. 🤬 Eli se selittyisi piilolämmityskuluilla. 😂

Jos osaisit muuttua näkymättömäksi niin...

Oho! En kertoisi kenellekään ja vakoilisin mitä ihmiset tekee kun luulee ettei kukaan näe 🫢

Jos voisit valita yhden supervoiman, mikä se olisi?

Teleportaatio, tulis elämästä aika paljon kätevämpää 😂

Jos joku sovittelisi avainta oveesi keskellä yötä…?
Hyi helv kun sain paskahalvauksen tästä näin klo 4.30 aamulla, on meinaan tällainen kokemus vuosien takaa. Ties missä aineissa oleva yläkerran naapuri yritti mun luo kun ei kirjaimellisesti löytänyt omaan kotiinsa. Avasin oven valmiina lyömään paksulla sanakirjalla päähän ja sit soitin poliisit 😬 Olin onneks valveilla kun tapahtui, koska en ois oikeasti varmaan uskaltanut sängystä liikkua jos oisin tähän herännyt.

Jos vanhempasi kuolinpesää selvitellessä ilmenisi, että sinulla on kolme puolisisarusta, joiden olemassaolosta et tiennyt…

No itseasiassa olin jo teini-iässä kun yksi puolisisarus tuli ilmi, koska hän lähetti meille aina joulukortin jossa lastensa kuvat. Kerran sitten kysyin että ketä nämä ihmiset oikein on ja olikin aika yllättävä vastaus 😂 vanhin siskoni on hänet joskus pari vuotta sitten tavannut, mutta on minua jonkun 20v vanhempi niin en ole ollut kiinnostunut edes sen vertaa että muistaisin nimen ja etsisin hänestä jotain tietoa 🤷🏼‍♀️ Vähän ohi menevä vastaus.

Jos olet suunnitellut isot keväiset ulkojuhlat toukokuulle ja kaikki muu menee täydellisesti paitsi että säätieto lähempänä juhlaa näyttää nollaa ja jopa lumisadetta, niin...

Ehkä naurattaisi, tai sitten itkettäisi. En kyllä tiedä miksi pitäisin juhlat toukokuussa…Mutta kai sitä pitäisi ainakin suurella hädällä etsiä jostain jotain katoksen kaltaista. 😅

(@syllogismi Huh, mikä kokemus sulla. 😱 Nuo on karmeita tilanteita. Omaan kokemukseeni perustuen keksin tuota yöllistä avainsekoilua kysyä. 😨 Olin vielä yksin kotona silloin, kun yläkerran naapuri ilmeisesti baarista kotiutuessaan kokeili avaimiaan meidän oveen. Tai en tiedä kuka oli. Hoksasi kuitenkin aika nopeasti, että ei ollut oma ovi, kun näpertely kesti vain hetken ja kohta kuului oven ääni ylempää. Kyllä siinä taisin hetken tasoitella sykettä ennen kuin uskalsin jatkaa unia/mennä nukkumaan. En enää varmaksi muista, että olinko silloin jo nukkumassa…)

Jos sinua tulisi öisellä kadulla vastaan zombi…?

Tekisin täyskäännöksen ja jatkaisin matkaa, zombit on kuviteltu niin hitaiksi että tuskin ois mikään kiire karkuun 😂

Jos ruokakaupassa äitisi rupeaisi kyselemään seksielämästäsi niin..

Sanoisin varmaan että ei kuulu sulle, olipa julkisella paikalla tai kotona 😊

Jos kaverisi nolaisi sinut kolmannen osapuolen läsnäollessa jakaen jotain mitä olet hänelle kertonut, mutta hän ei ymmärrä ettei se ollut sinulle ylpeydenaihe, jota haluat huudella ympäriinsä, niin...

Punastuisin ja sanoisin varmaan, että ei sitä olisi tarvinnut kertoa ja etten ole asiasta ylpeä.

Jos joutuisit yllättäen päiväkodin nukkariin nukuttamaan kymmentä alle 3-vuotiasta lasta kahden muun aikuisen kanssa, niin…

Tekisin pään sisällä hengitysharjoituksia, olisin valmis valittamaan miten nykyajan vanhemmat ei osaa opettaa lapsiaan nukkumaan ja sitten lopulta olisin varmaan yllättynyt kuinka paljon kuviteltua helpompaa tämä olikin.

Jos postimies toisi paketin, jota et ole tilannut tai et tiennyt odottaa niin...

Takaisin