joskus kipu alavatsalla, kun yrittää lenkkeillä :(

Maalistuuti

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muilla täällä kokemusta alavatsakivuista liikuntaa harrastaessa?

Toisinaan voin tehdä useamman kilometrin sauvakävelylenkkejä täysin ongelmitta, toisinaan taas alavatsaan,(Suomi-turistien vyölaukun kohdalle) alkaa särkeä vietävästi ja pitää hidastaa tahtia.
Mulla on huono tapa kävellä tosi nopeasti sauvojen kanssa, en vaan osaa sauvoa hitaasti, ja kun se tekisi niin hyvää jumittaville hartioille jos niitä pirun sauvoja käyttäis.

Jotenkin luulen, ettei kyse olis suppareista, niistäkin on jo tullut kokemusta, en vain ymmärrä mistä se kipu on johtuvaista. Jos hidastaa rutkasti vauhtia, niin lenkin voi käydä loppuun.

Ja tämä kipu tosiaan tulee vain joskus, ei joka lenkillä.

Painaakohan siellä pikkukaveri vai onkohan jotain lihaspistoa vai mitä lie?
 
Mulla on samanlaista. Oisko vaan kohdun lihasten ym. venymiskipua?? Sama jos kääntyy sängyssä yhtäkkiä niin vatsaan vihlaisee. Viikkoja mulla 23+5.
 
Aletaan olemaan jo sen verran pitkällä raskaudessa, että maha on jo iso ja painava. Vatsalihakset ovat vetäytyneet sivuille, jolloin tukilihaksisto on aika kehnohkoa vatsanseudulla. Ripeät liikkeet/pidempään seusominen/etukumara ryhti yms. aiheuttaa vihlontaa alavatsalla. Tukivyö voisikin olla hyödyksi lenkeillä. Harjoitussupistukset yleistyvät myös rv30 jälkeen ja miksi ei varsinkin rasituksessa voisi tulla jo kivuliaitakin supistuksia. Mutta se, että vauhdin hidastaminen auttaa ja pääset lenkin loppuun on vain erittäin hyvä merkki :)
 
Mulla on ollut samanlaisia kipuja jo monta viikkoa, välillä harjotussupistuksia ja välillä oli jo ihan kunnon supistuksia jotka sattu ihan hitosti. Lääkäri suositteli mulle lepoa kun noita supistuksia tuli ja otinkin viikon rauhallisemmin eikä niitä ole kuulunut nyt moneen viikkoon. Välillä vieläkin lenkillä tuntuu pahalta alavatsassa, mutta sitten yleensä hidastan tahtia niin kipu häviää aika nopeasti.
 
Miulla sattuu kävely alavatsaan mut ne o harjoitussupistuksia. Sen sijaan seksi minä päällä (etukumarassa) sattuu ylämahaan ja kunnolla. Tuntuu lihaskrampilta. Epäilen, ettei vatsalihakset jaksa kantaa enää tossa asennossa vaan väsyy....
 
Takaisin
Top