Jos lapsivesi hulahtaa....

Ee

Sanaisen arkkunsa ammentaja
... Mitäs sille tehdään? Lapsi sylissä ja tullaan kotia, ainiin, tuossa on vielä tuokin mälli siivottavana!

Tässäpä siis asia mitä ei juuri kuule, eli jos käy niin että kaikki lapsivedet valahtaa vaikka sänkyyn, autoon, sohvalle, paksulle matolle..... miten se siivotaan? Tarviiko siivota? Meillä on uusi auto ja oon alkanut tässä viikkojen vieriessä pohdiskella että mitä jos ne lapsivedet sattuisi purskahtamaan sinne auton penkille? :D Varsinkin kun yhtenä päivänä sinne penkille asti pääsi pieni valkovuoto / pissapirskahdus kun ajoin hidasteeseen liian kovaa :D :D Sen sai vielä siivottuakin kun pienen pieni vaan lirahti..... Pitäisikö sinne viedä joku pyyhe ja suojus jonka päällä voi tämä rouva sitten istua kaiken varalta :D :D

Aina kun lukee tai kuulee tarinoita lapsiveden menosta, niissä ei ikinä kerrota että mitenkäs se sotku sitten siivottiin :D Terveisin nimimerkki "käytännöllisyys kiinnostaa!"
 
Sänkyyn voi pistää jotain pyyhkeitä tms jotka sit kai vähän minimoi vahinkoa, ja oonpa jonkun kuullut käyttävän niitä patjansuojia, mitä esim. vanhuksilla ja lapsilla on sairaaloissa :D Ja autoonhan on kans olemassa monenlaisia penkinsuojuksia.. :wink Mua kans loppupäivinä pelotti, et jos humpsahtais vedet autonpenkillä istuessa ja mä siihen aina riisuin omaa takkia ym, varmuuden vuoksi! :D Ja se lapsivesi on sit kuivuessaan tosi liukasta, et se kannattaa sit siivota lattioilta tosi hyvin,

nimimerkillä "Hinkkasin viikon makuuhuoneen lattiaa" ;D
 
Mun lapsivedet tuli sänkyyn, jossa mulla oli ollut suojus jo varmaan pari viikkoa. Ei jäänyt mitään "merkkejä. Eli kannattaa suojata! Tai vaikka yösiteen laitat alushousuihin, sekin on jo hyvä. Ne vedet kuitenkin tulee sillain purskahtamalla....
 
Onko stooreja, jotka ei menneet ihan putkeen? Mä oon hirmu laiska pitämään siteitä sun muita jos ei ole aivan pakko, nytkin kun valkovuoto taas rauhoittui, ei ole rättiä housuissa hautonut.

Autoon olen varannut yhden vanhan fleece-peiton mutta ei sitä viitsi turhaan käyttää kun se aika paljon hiostaa. Voisi viedä vaikka pyyhkeen varuiksi... Sänkyyn tietty voisi tuosta pinnasängystä varastaa patjansuojuksen. Meillä on alle vuoden vanha petari ja patja, ni olisi kurjaa ne rötvätä. Vie siinä petaria pesulaan sitten?
 
lapsivedet hulahti auton penkille, mies laittoi siihen jonkun pyyhkeen.. siivottiin myöhemmin kunnolla imurilla, mutta haju säilyi pitkään.. :D
 
Lidl:istä ostin patjansuojuksen. Lapsivesi tuli kuitenkin wc-pöntöön, ja tuli sitä paljon synnytykseen saakka, joten tosi paksuja siteitä sai käyttää, parhaita olis kunnon tenat :)
 
Vink Vink, autonkin penkit saa usein irti, jos tarve vaatii :wink Omat lapsiveteni menivät vasta sairaalassa, kun kalvot lopulta puhkaistiin, mutta kissan pissat olen joutunut takapenkiltä siivoamaan. Mies irrotteli istumaosat, jotka raahasin kylppäriin, vettä vaan suihkulla päälle, pesuainetta perään, painelee voimakkaasti niin, että pesuaine imeytyy ja sitten huuhtelua, huuhtelua, huuhtelua ja vielä kerran huuhtelua. Kuivuminen kyllä kestää useamman päivän eli sen aikaa auto on vajavainen. Jos siis on vain yksi auto ja vedet hulahtaa kuskin penkille niin sitten voikin olla hankalampaa :wink
 
Meidän autossa etupenkeissä taitaa olla sivutörmäysturvatyynyt ja ainakin penkinlämmittimet. Ja osanahkaverhoilu, että niitä ei kyllä kotioloissa pestä. Takapenkillä ei tule juuri matkattua :D
 
Itellä rv 40 ja ihan samaa oon miettiny. Mulla on kauheat turbomenkat, joten nukun yleensä kylpypyyhe haaroissa kuukupin lisäksi ja suojaan sängyn sellasella patjansuojuksella. Täytynee pitkästä aikaa viritellä suojus sänkyyn. Toivottavasti muksu syntyy pian, ettei ilmat ehdi taas kuumeta, sillä se suojus hiostaa. Mulla on jo mummotenat hankittuna synnytyksestä toipumista varten, ne on ihan hyviä myös menkkojen aikana, jos kärsii hieman raffimmasta vuodosta.
 
SillySusie Liputan myös mummotenojen puolesta! Aivan parhaat siihen jälkivuotoon, meikä kahmi osastolta niitä pinkan matkaan kotiin! :wink *bad me*
 
Takaisin
Top