Jos ei vauvan pää, niin mikä sitten? (Yhdynnässä tuntunut)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muhoska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Muhoska

Silmät suurina ihmettelijä
Heips!
Tiedän, että tämä kuulostaa hullulta, kun aina sanotaan, ettei miehen siitin voi osua vauvan päähän yhdynnän aikana. Ettei se yksinkertaisesti ylety. Mutta viimeksi, kun olimme yhdynnässä, mieheni sanoi tunteneensa, kuin olisi osunut johonkin kovaan. Itselläkin koko yhdyntä tuntui hyvin epämiellyttävältä, vaikka liukuvoidettakin käytettiin. Tosiaankin niin kuin mies olisi paukuttanut vauvaa päähän. Mikä se kova olisi voinut olla? Onko muilla ollut tällaista? Neuvolassa piti eilen asiasta kysymäni, mutta unohdin, kun oli niin paljon kaikkea muuta juteltavaa. Enkä millään viitsisi tällaisella "turhalla" asialla alkaa soittelemaan enää peräänkään.
Vauva on kuulemma jo laskeutunut todella alas ja kiinnittynyt hyvin ja paikat "lupaavasti kypsyneet" (uudelleensynnyttäjänä minulla on jo kohdunkaula lyhentynyt kovasti ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle). Sekä äippäpolin lääkäri, että neuvolan terkkari ovat molemmat ennustelleet, että synnytys käynnistyy piakkoin ja jokatapauksessa ennen laskettua aikaa. :) Voisiko tämä jotenkin liittyä siihen kovaan, joka tuolla alhaalla nyt tuntuu ottavan vastaan?

Kuulostaa tutulta, vaikka ensimmäistä odotellaan.. Itseltä en tiedä onko paikat vielä kypsyneet kuinka valmiiksi, mutta kyllä siellä kova massa on vastassa jos tunnustelee. Haluaisinkin että joku neuvolassa, tai sitten ihan lääkäri tarkistaisi tilanteen, tosin viine käynnillä neuvolassa täti oli sitä mieltä että antaa olla vaan rauhassa, kun olen supistelujen takia vähän kysymysmerkki, että kuinka herkät on paikat. Mutta, tiedon puute lisää mun tuskaa, voisivat tarkistaa =) Mutta siitä olen varma että se pää siellä tuntuu.

Miksei se vosi olla pää, jos lääkärikin voi koskettaa päätä sisätutkimusta tehdessään?

Samaa mieltä kuin lamir, eli voi hyvinkin olla pää. Mulla oli tänään sisätutkimus ja lääkäri kertoi sen yhteydessä (itse asiassa heti alkuun, ennen kuin sen tarkemmin alkoi ronkkia esim. kohdunsuuta) että vauvan pää tuntuu. Ja mulla on edelleen paikat kiinteät ja kiinni. Tai voisiko se vauvan pää painaa/venyttää kohdunsuuta niin, että kohdunsuu tuntuu kovalta?

Itseasiassa taisihan se lääkäri minullekin sanoa, kun viimeksi teki sisätutkimusta, että vauvan pää tuntuu... Jospa se sitten kuitenkin on se.

Itsellä ainakin vasta lääkärillä alatutkimuksessa käydessä lääkäri totesi, että pystyy sormin jo tuntemaan vauvan pään. Joten hyvin paljon mahdollista, että miehesikin on sen tuntenut :)

Takaisin