Jorvi vs. Lohja

Mariel2016

Jostain jotain jo tietävä
Jorviin kai automaattisesti menisin synnyttämään, mutta kun asutaan täällä korvessa niin itseasiassa Lohjalle olisi vähän lyhyempi matka. Olen kuullut pareista jotka mielummin ovat menneet Lohjalle, kuin Jorviin ja kyselisin nyt mielipiteitä jos niitä täältä löytyisi?

Olen itse syntynyt Jorvissa, olen ollut siellä leikkauksessa, olen jopa ollut siellä labrassa työharjottelussa joten se on tuttu paikka. Mitään mulla itsellä ei ole paikkaa vastaan, mutta kiinnostaa kuitenkin tuo Lohjakin.
 
Me punnittiin esikoisen kohdalla että mennääkö jorviin vai lohjalle. Lohja oli meillä ensisijainen paikka synnytykseen asti, mutta kun synnytys lähti käyntiin, päädyttiinkin jorviin. Jorviin ihan siitä syystä että niiden supistusten kanssa en olis jaksanut istua autossa 40 min kun jorviin oli matkaa vain 15 min matka.

Oltiin kyllä jorviin loppupeleissä tyytyväisiä. Kaikki kätilöt oli tosi mukavia ja osasivat asiansa. Saatiin myös perhehuone että mies sai olla koko sairaalaoloajan meidän kanssa. :)
 
Synnytin keskimmäisen jorvissa ja pahamaku jäi suuhun oikeestaan kaikesta. Seuraavan kerran suunnattiin lohjalle ja ai että mitä palvelua ja mitkä tilat :) todella mukavaa kun synnytyssalit yms ovat kaikki samassa kerroksessa niin siirtyminenkin käy todella jouhevasti :)
 
Mä valitsin noista kahdesta Lohjan. Ensimmäinen lapsi vasta tulossa, joten en osaa omakohtaista kokemusta sanoa kummastakaan paikasta, mutta mitä olen kuullut juttuja ja lukenut netistä niin niiden perusteella Lohja ihan ehdottomasti. Lohjan sairaalassa syntyy noin 1000 lasta per vuosi eli pyöreesti alle kolme lasta/vuorokausi. Toi kuullostaa mun mielestä sopivalta määrältä. Varmasti on paikalla tarpeeksi henkilökuntaa ja mahdollisuus perhehuoneeseen (mikä on mulle ihan must juttu). Mun sisko on synnyttänyt kaksi tyttöä Lohjan sairaalassa ja on ollut oikein tyytyväinen palveluun. Jorvissa on muutama mun ystävä synnyttänyt ja pahimmillaan yksi synnytti odotustilassa kun ei ollut synnytyssaleja vapaana ja lapsi tulikin nopeammin kuin lääkärit ajattelivat.

Lohja on myös 10kilometriä lähempänä kotia kuin Jorvi ja jos mun pitää valita 20min automatkan (suht hiljaisia teitä niin voi ajaa vähän kovempaakin) vai 40min automatkan (ruuhkaiset tiet ja useita liikennevaloja) välillä niin kyllä tuo Lohja vie siinäkin voiton.
 
Takaisin
Top