Joku tietäväinen, apuva?

Sartsi

Luottohahmo langoilla
Kesäkuunmammat 2015
Mietiskelin tässä että onkohan kaikki ok, kun tuli äsken aika hirveetä vesiripulia...(maha toiminu ihan normaalisti tähän asti koko raskauden ajan). Mulla on eilisestä asti jomottanu selkään ihan samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ja eilen illalla tuli vielä muutama kivuton suppari.. Vähän vihloo myös välillä tuohon etupuolelle, just silleen menkkamaisesti. Mutta siis nyt ei mahaa kiristä eikä se kovetu yhtään.
Alkuviikosta kävin raskausmyrkytysepäilyn takia kaikennäkösissä kokeissa mut mitään ei näkyny eikä löytyny, voipikohan liittyä siihen?

Ei millään huvittais soitella synnytyssairaalaan, maanantaina ois just neuvola..

Kiitos kaunis avusta, jos semmoista täältä saan :)
 
En tiedä olenko niin tietäväinen, mutta sen verran uskallan sanoa että alamaha- tai alaselkäkipu tai ripuli ei kyllä raskausmyrkytyksen oireistoon kuulu... mut muuten jos alaselkää tai alamahaa jomottelee kovasti tai yleisvointi heikkenee (ts. ripuli jatkuu eikä mikään pysy sisällä) niin ei se synnärille soittelu ketään satuta! Äkkisiltään veikkaisin vain jonkinlaista mahatautia.
 
Jälleen kerran kohtalontoveri :D
Mulla ollut siis samaa ongelmaa.. Tiiä sitten onko vatsatautia vai mitä mutta onhan se inhaa.. Mulla ainakin saattaa aivan yks kaks heittää mahan aivan sekasin ja veteläks ja sitten se menee ohi ja loppupäivänä ei oo mitää ongelmaa ja välillä se kestää kokopäivän.. Ja noi selkä-mahajomotukset vaivaa kans toisinaan.. Painaisko vauva sit mahaan ja suoliin jotenki niin et menee maha sekasin..(?) Ja nytkun asiaa oikeen mietin niin jos mulla on tullu paljon harjotus suppareita niin niitä seuraa usein löysä vatsa..
Raskaanakin saa sairastaa "hyvillä mielin" vatsatauteja kuhan ei liian pahaks mee.. Mut jos tuntuu et kaikki tulee läpi niin soittasin kyl sinne synnärille.. Voihan sitä rauhottaa omaa mieltä soittamalla jos kovasti mietityttää :) Ite en koskaan oo ollu omista noista oireista huolissani, mutta se on vaan minä ja mun oma tuntemus :)

Oli mitä oli niin toivottavasti menee pian ohi :)
 
uskaltaisin sanoa, että kyseessä on synnytykseen valmistautumista kehossa.
Joillakin supistukset tuntuu juurikin tuolla tavalla ja suoli tyhjenee. . .

mutta kyse ei ole raskausmyrkytyksestä ! 
 
Synnytyssairaalaan saa/pitää soittaa jos ajattelet että kaikki ei oo nyt hyvin! Kokemuksesta puhun!!

Meidän toisella vauvalla oli laskettu aika 12.7. ja rv 30 soitin synnärille että kun ei vauva hirveitä oo liikkunut nyt lähiaikoina. Noh kävin tarkastuksessa ja kaikki oli täysin normaalisti, käyrät hyvät ja napanuoran virtaus oli hyvä yms. Minulle sitten varattiin viikko eteenpäin tarkastusaika äitipolille ja siellä se lääkäri katsoi että nyt ei kyllä vauva hirveitä liiku täällä ja eiköhän menty synnärille uudestaan käyriin makoilemaan.

Lasten lääkäri kävi sitten siinä katsomassa sydänkäyrää ja tuumasi että on liian tasanen käyrä että ei näy muutoksia ja eiku mentiin sitten leikkaukseen. 11.5. meille syntyi pieni poika joka painoi 1570g :) Tällä hetkellä on keskolassa kasvamassa että pääsee kotia. 

Onneksi asia huomattiin sillä mulla ois ollut seuraava ultra vasta nyt kesäkuun alussa ja silloin olisi voinut olla jo myöhäistä..

Eli jos oikeesti mietityttää että soitanko vai enkö että entä jos ei ookkaa mittään että kuvittelen vaa yms ni kannattaa soittaa.. ja niinhän ne kätilötki aina sanoo että synnärille ei ikinä soiteta turhaan eikä käydä! Minäkin soittelin melkein jatkuvasti synnärille jos oli niin outo juttu jota ei ennen oo kokenut yms. :) Varmaan aina tiesivät että "jaahas sieltä varmaan soittaa se samainen henkilö mikä soitti 2min sitten" :D
 
nimenomaan !
Koskaan ei voi olla liian tarkka kun kyse on omasta lapsesta. . .
Onneksi sielä päätyi kaikki hyvin jaaha ! <3
 
Noo, ehkä mä vaihteeks hätäilin liikoja.. Seuraavana päivänä mulla toimi maha taas ihan normaalisti, melkein ummettikin jo :D Oli muutenkin parempi olo, sillon illalla oli kyllä niin vetämätön ja huono... Luin vielä iltalukemiseks siinä synnytyksen merkeistä ja melkein sain itteni uskomaan että nyt lähti äiskä saliin :D
Tänään ei neuvolassa ollu mitään ihmeitä, pissi puhdas niin ei tarvii sitä myrkytystäkään pelätä.. Torstaina on vielä äitipolille aika.

Ihan pikkiriikkisen toivon että ois semmosta valmistautumista synnytykseen jo, ettei tartteis ihan sinne laskettuun päivään oottaa....... Saas nähä. Mutta tottakai mielelläni kärvistelen vielä monta viikkoo että saadaan täysaikanen vauveli..
Äsken oli kyllä vähän alushousuissa verta, siis ihan pikkusia tippoja.. Peräpukamat on tullu täällä vaivaks, taitanee johtua siitä. Enkä tiedä miten tämä liittyi muuhun kirjotukseen, alkaa tämä mamma sulaa täällä helteessä näköjään.

Kiitos teille kuitenkin avusta!
 
oon kuullut että peräpukamista saattaa pikkusen verta tulla . . 
 varmasti inhottava vaiva! Tsemppiä sulle ! <3

hienoa, että kaikki oli ok !
 
Takaisin
Top