Joko on synnytystä edeltäviä oireita?

LA

Oman äänensä löytänyt
Onko teillä alkanut tulla jotain synnytykseen liittyviä oireita? Mitä viikkoja on menossa? Itsellä on 34+6 nytten, ja toissapäivänä tuli illalla yksi todella kipeä ja pysäyttävä supistus, mutta jäi siihen, yöllä havahduin mahan polttelun muutamasti mutta ei mitään supistuksia enää. eilen tuli iltapäivällä kipeitä supistuksia joku puolentoista tunnin ajan ja suht usein, noin 15min välein. Sitten loppuivat. Sen jälkeen ei mitään supistuksia, nyt taas aamusta mahaa polttelee mutta ei pahoin. Eihän tässä nyt muuten mitään mutta viikkoja on vielä suht vähän niin sais nyt pysyä vielä kyydissä
 
Pari kertaa on nyt ollut menkkamaisia kipuja harjotussupistuksen yhteydessä. Mutta ei mitenkään hurjan kivuliaita, kun yöllä ovat olleet ja olen nukahtanut kivuista huolimatta. Muutenkin kivut ei herättäneet vaan pissahätä. Miulla viikkojakin jo pari enemmän kun sulla (tänään 36+5). Soititko neuvolaan? Siellä kertovat, jos on tarvetta mennä äitiyspolille tarkastukseen.
 
Muokattu viimeksi:
Pari kertaa on nyt ollut menkkamaisia kipuja harjotussupistuksen yhteydessä. Mutta ei mitenkään hurjan kivuliaita, kun yöllä ovat olleet ja olen nukahtanut kivuista huolimatta. Muutenkin kivut ei herättäneet vaan pissahätä. Miulla viikkojakin jo pari enemmän kun sulla (tänään 36+5). Soititko neuvolaan? Siellä kertovat, jos on tarvetta mennä äitiyspolille tarkastukseen.

Juu soittelin päivällä ja meinasivat että viikkoja on kuitenkin niin hyvin kasassa että ei huolta jos syntyy jo, että soittaa vielä synnärille jos jatkuu.. Ei kai muuta mutta ymmärtääkseni näillä viikoilla annetaan kortisoni pistoksia jos meinaa syntyä ni sen takia varmaa saa olla tarkkana.
 
Mulla 37+6 ja paljonkin tuntemuksia. Päivittäin supistaa joko kivuttomasti tai kivuliaasti ja lisäksi on menkkakivun kaltaista kipua alavatsalla, joka säteilee selkään ja reisiin. Sais syntyä jo :grin
 
Mulla 37+6 ja paljonkin tuntemuksia. Päivittäin supistaa joko kivuttomasti tai kivuliaasti ja lisäksi on menkkakivun kaltaista kipua alavatsalla, joka säteilee selkään ja reisiin. Sais syntyä jo :grin

Mulla just samanlaisia tuntemuksia ja viikkoja 37+5 :greet025 Ja kävellessä koko ajan tuntuu alapäässä painetta/tuikkimista. Torstaina oi neuvola ja vielä silloin ei ollut pää kiinnittynyt.
 
Huh, niin se h-hetki vaan lähestyy Täällä 35+1 ja vielä ei mitään merkkejä, että olisi tulossa. Esikoinen meni 9 pv yli & hänestä oli vain muutama hassu harkkasuppari. Jotenkin sellainen fiilis että mennään yli lasketun tämänkin kanssa, mutta eihän sitä tiedä todella alhaalla tämä on jo pidempään viihtynyt ja paineen tunne alhaalla on kyllä välillä aikamoinen
 
35+2 mennää eikä merkkiäkään synnytyksen alkamisesta. Toki turvottaa, tuikkii, vatsa painaa, selkään sattuu, nälkä yllättää yöllä, liikkuminen laukaisee harjoitussupistuksia, vauveli jumppaa vatsaa muotopuoleksi ja koittaa työntää itse itsensä maailmaan... Mutta noi kaikki lähinnä kypsyttävät äidin korvien väliä. Kuluispa viimeiset viikot nopsaan!
 
35+4 ja Supistuksia ei oo enää näkyny täällä yhtään, mutta menkkamaista kipuilua kyllä useinkin. Muuten ihan normi olo kyllä. Järjetön selkäkipukin hellittänyt pikkusen. Mutta uutena ihanuutena tullut älytön hikoilu :bored: muutamana yönä heränny ja t paita ollu ihan märkä ja aivan tuskallinen hiki muutenkin pitkin päivää...  :bored:ja aina kun käy vessassa niin tuntuu kauhia paine alakerrassa, aivan kun se sieltä tulis heti kun istut siihen asentoon... :grin onko kokemuksia aikasempien lapsien kanssa että menikö kuinka kauan oikeiden kipeiden supistuksien alkamisesta siihen että lapsi synty? Hyvin vaihtelevaa tämä vissiin. Joillain tulee monta viikkoa vaikka öisin, joillain muutaman päivän, joillain muutaman tunnin.. :rolleyes: itsellä esikoisesta ei mitään tuntemuksia kunnes hulahti lapsivedet ja sen jälkeen alko supistukset.
 
Mä voin vastaa sen verran että tokaa synnyttäessä ekoista kipeistä supistuksista meni noin 1.5h ja lapsi oli sylissä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LA
34+2 menossa ja ei ole vielä ollut mitään muuta kuin pari kertaa tuntunut menkkamaista kipua mikä mennyt nopeasti ohi, siitä olin huolissani mutta ei kuulema pitäisi olla vielä mitään synnytykseen viittaavaa joten toivottavasti malttaisi olla mahassa vielä vähän aikaa. Liikkeet alkaneet tuntua enemmän kivuliaammilta ja nyt pari päivää sitten alkoi jatkuva pissillä käyminen mitä ollut siis kyllä koko raskauden ajan mutta tiheämmin joutuu nyt käymään. On jo oikein päinkin ollut kesäkuun alusta lähtien
 
Rv 38 täynnä, päiväkävelyt on nykyisin jo aika tuskaisia. On väsymystä ja olo on kiukkuinen. Hirveen helposti hengästyn ja haluttais vaan rötvätä sohvalla. Muuten ei oikeestaan muuta.. mentaalitasolla oisin siis jo valmis.
 
36+0 napsahti juuri. Iltaisin, öisin ja imettäessäni nuorimmaista saattaa tulla menkkajomotusta, mutta ei sellaista että pitäisi läähättää tai irvistellä. Epäsäännöllistä vielä siis. Masuasukas punkee kyllä sitten urakalla päätään alas, ehkä sekin tekee jotain avausliikkeitä. Vatsa on jo valahtanut sen verran alas että ottaa vastaan kun istuu tuolilla. Mietin jo että pitääkö alkaa istumaan hajareisin että vatsa voi valahtaa sitten siihen väliin. Hengästyttää helposti ja väsyttää armottomasti, yöllä sitten uni on laaduttoman ohutta, pieneenkin narahdukseen havahtuu.
 
38+2 taalla, limatulppa meni torstaina, erilaisia suppareita paivittain mutta tuntien jalkeen loppuu seinaan vaikka lupaavalta tuntunut. Saisi alkaa ulkoistautua jo ja itse olen varautunut hoitamaan synnytyksen kotona itse mikali mies ei kotona kun ei ole herralla puhelinta kun rikki.
 
Takaisin
Top