joko nyt onnistaisi

Yönsäde- vaikka en enää kuumeilijoihin kuulukkaan ( ja toivottavasti en seuraavaan vuoteen kuulu), niin höpölöpö, minne sä sitten menisit kuumeilemaan? Mulle olit ainakin tärkee, kun tällä palstalla aktiivisesti kirjoitit.
Ja kaikkille niille, jotka ajattelee niin, ettei usean lapsen äiti saisi kuumeilla tällä palstalla, voi minun puolesta ajatella sitä, että vauvakuume on vauvakuume vaikka voissa paistaisi.[:D]
(Toinen asia on toi pidemmän kaavan mukaan- ketju- sen mä todellakin ymmärrän, että ei ehkä viitsis mennä sinne kommentoimaan tuskaansa yk 3 jälkeen kahden lapsen saaneena..oon seurannut ystäväni kamppailua usean vuoden ajan raskautumisongelman kanssa, joten ei sanat riitä kertomaan sitä pohjatonta surua ja kaipuuta, kun ei toivottu raskaus ala.)
*halaus*

YÖNSÄDE: Et TODELLAKAAN vaihda mitään palstaa. Kukaan ei voi toiselle sanoo että ansaitseeko yhden lapsen vai 12. Tänne saa kuulua minusta ainakin ihan kuka vaan ja mua ei ärsytä pätkääkään jos joku yrittää kuudetta, seitsemättä tai kahdeksannetta. Pois moiset ajatukset ihan saman tien. Ja eiköhän täällä muutkin ole samaa mieltä?

Meidän mies sano aamulla että tänään sit viä puuhaillaan... mennään ensin töiden jälkeen uimaan ja sit sopivan raukeina ja puhtaina kotiin ja .... lopun arvaatte [:D][:D][:D] Aamulla vatsa oli turvoksissa ja ukkeli totes että jos oot raskaana. Tartti vaan todeta että jos eilen oon hedelmöittyny niin ei kyl tänään näy vielä missaän. Mutta voi kun oliskin, pelkkä ajatus onnistuneesta raskaudesta saa mielen herkäksi....

yönsäde,tännekkin eksyin nyt lukemaan.
Suurperhe kommenttia:
kyllähän tässä saa monesti "pahaa silmää" ihmisiltä,joilla on 1,2-lasta,vaikeaa raskautua tmv.
"eikö sulla ole jo riittävästi" "ET KAI ENÄÄ tee lapsia" "ei ole sun tehtävä maailmaa täyttää"...kuulostanee tutulle.
Vauvakuume ,ja se,mikä tuntuu itselle hyvältä lapsiluvulta,on subjektiivinen kokemus,ei kenenkään muun määriteltävissä.Ei edes äidin
[8D]
Ymmärrän että joistakin voi tuntua epäoikeudenmukaiselle,että joku jolla on jo paljon lapsia,haluaa vielä.Mutta mitä siitä?Onko täällä jossain sellainen laki,ettei saisi haluta?

ja tuosta palstailusta...kaiketi joka palstalla on erilailla ajattelevia,on vaan taito ilmaista itseään niin,ettei loukkaa ketään.Sitä en ole koskaan ymmärtänyt että pitää nimimerkin suojissa heittää lokaa päälle.hmmm

Suomessa on mielestäni ihan virallinen määritelmä suurperheestä,tai ei Suomessa sinällään,vaan joku sosiaalipoliittinen lausuma,jossa 4-lapsista perhettä kutsutaan suurperheeksi.Oikeasti suurperheen määritelmä on se,että samankaton alla asuu eri sukupolvet!

Raskautumis- hönkäilyjä kaikkille siitä haaveileville,oli sitten esikoista haluamassa,taikka sitä kahdeksattatoista lastaan [:)]

KIITOS SUURI KAIKA JA TATJUSKA [:)][:)]!!

KAIKA: KIITOS [:)]
Jotenkin vain tuli tunne,että kun toiset tällä palstalla eivät ole saaneet vielä yhtäkään vaavia elämäänsä,niin meikäläisen iso lapsikatras ja uusi vauvakuume herättää närästystä [8|]?
Tietysti tiesin,että tämä palsta on tarkoitettu kaikille ja tuo "pidemmän kaavan mukaan"sitten heille,jotka ovat yrittäneet vauvaa jo pitemmän aikaa.
Minun miehen siskon tyttärellä ja hänen miehellään oli ongelmia tulla raskaaksi ja he saivat hoitoa siihen.Onneksi hoidot auttoivat heille ja he saivat sitten vauvan [:)]!
Mutta ainakún heitä näin,niin heistä oikein näkyi se pahaolo ja lievä katkeruus,kun meille siunattiin lapsia ja he eivätä millään saaneet itselleen omaa [:(].
Jotenkin tuli itselle sellainen tunne,että anteeksi kun olen raskaana [&o]Vaikka eihän se nyt meidän vika ollut,etteivät he saaneet vauvaa ihan heti ja ilman hoitoja.Mutta jotenkin vain se katse ja ilmeet,kun he näkivät minut ja minun masuni,niin tuntui,että "anteeksi,kun olen olemassa"..poistun takavasemmalle verkkaisin askelin.
Onneksi heille sitten suotiin se oma vauva [:)]
KIITOS vielä sanoistasi..tuli niin hyvä mieli [:)]*halaa*

TATJUSKA: KIITOS sinullekin ihanista sanoistasi [:)][:)]!!
Tuossa jo KAIKALLE jutustelin omia ajatuksiani [;)]
Ihana mies sinulla [:)]..toivottavasti teille tulee se plussa;niin sitä teille toivon [:)]!!

Nyt hommiin..

Yönsäde

Vielä,

SINULI: Moikka [:)]
Olin juuri tulossa sinne toiselle palstalle [;)]..ja piti sulle huikata,että tulehan tänne kirjoittelmaan [:)][:)]!!
Joten tervetuloa nyt tänne [:)][:)]

KIITOS aivan ihanista sanoistasi [:)][:)][:)]
Puhuit ihan kuin minun suullani [;)]
Kyllä noi sinun kommenttisi oli juurikin sitä,mitä minäkin olen saanut kuulla puolitutuilta ja/tai sitten jopa joku toinen on kertonut kuulleensa,että mitä meidän perheestä ja lapsiluvusta on puhuttu [:@]
Me kumminkin hoidamme IHAN ITSE lapsemme.Esikoinen tietysti käy jo koulussa!!
Ja sitten me olemme miehen kanssa molemmat yksityisyrittäjiä,joten emme varmasti vie edes kenenkään leipää suusta.MUTTA silti niitä ilkeitä kommentteja saamme aina välillä kuulla [&:].Kyllähän se aina mieltä pahoittaa,vaikken minäkään mikään heikoin ole luonteeltani [8|].

Juu ja tästä palstailusta vielä..en minäkään ole ikinä ymmärtänyt,että yleensäkään ihmisiä haukutaan [:@]..varsinkin sellainen ihminen on heikko,joka tosiaan nimimerkin suojissa toisia arvostelee [:'(]

Mutta jatkatko sinä tällä palstalla jutustelua,vai keskustellaanko me kaksin tuolla suurperhe puolella [;)][:D][:D]??

Peukkujaj tännekin,että saisit sen plussan nyt [:)][:)][:)]!!!!!!

Yönsäde

En mä kyllä ymmärrä miksi jo lapsia omaavat ei saisi kuumeilla samassa porukassa munlaisten ensimmäistä vielä kaipaavien kanssa... Sopiva lapsiluku kun on subjektiivinen käsite; itsellä olisi maailman suurin ilo kun saisi edes sen yhden, mutta olen kyllä pitempään haaveillut vähän isommastakin perheestä... Jos toiset, kuten sinäkin Yönsäde, halajaa elämään vielä yhtä sulostuttajaa, tai kahta tai kuutta entisten lisäksi, miten ihmeessä se olisi keneltäkään muulta pois? En mä tule sen pikasemmin raskaaksi vaikka kaikki maailman jo äidiksi tulleet jäis sitä odottamaan sormi siellä tukkeena ennen kuin ite tekis lisää [:D] 

Itse liityin mukaan tuohon ekaa kertaa yrittävien ketjuun, koska siellä varmaan tulee esille vähän erilaisia ajatuksia kuin tässä yleisissä kuumeilijoissa (vähän sama ajatus kuin tuossa pitemmän aikaa yrittäneiden ketjussa - eri asiat pyörii mielessä jos olet yrittänyt 2 kk tai 2 vuotta -> eri asiat saattaa myös askarruttaa jos toiveissa on eka tai kuudes lapsi). Mutta tämän ketjun rikkaus on taas nimenomaan osallistujien monipuolisuus. Voikohan kukaan tätä pidempään seuraillut esimerkiksi väittää ettei olisi oppinut tai lukenut jotain uutta tältä palstalta muiden kokemuksista tai ajatuksista?

voinhan mä tännekkin nenuni tunkaista,ei sen väliä,jos ei tuolla muita suurperheellisiä (pöllöjä) ole kuumeilemassa....[8|]

Pysykää Sinuli ja Yönsäde täällä vaan. Mitä enemmän porukkaa, sitä enemmän kokemuksia ja Bandidaa lainaten, tuskin kukaan niin kokenut on ettei mitään uutta saisi täältä irti.

Mun tarttis tehdä töitä mut tänne piti taas tulla notkumaan heti ruokailun jälkeen (kun ennen ruokailua täältä lähdin). Ou nou, tätä vekoa mulla ei varmaan kohta oo työpaikkaakaan kun ei vauvakuumeltaa ennätä edes töitä tekemään... ;-)

Taas pikaa,

BANDIDA: KIITOS [:)][:)]
Puhuit paljon,mutta kaikki asiaa [;)]
Minä viiden lapsen äitinä opin melkein joka päivä jotain uutta [;)][:)]..Joka päivä lapset tekee eri kepposia..heh heh.
Mutta siis asiaan..tälläkin palstalla olen nauttinut sen takia kirjoitella ja vaihdella ajatuksia eri asemassa olevien ihmisten kanssa juuri sen takia,että aina oppii jotain uutta..ja se on yksi rikkaus elämässä [:)][:)]!!

SINULI: Jatketaan vaan kirjoittelua myös tuolla suurperheellisten puolella [:)]?!
Ehkäpä me saamme sinne lisää haalittua väkeä [;)]?
Mutta jatketaan tälläkin palstalla hölötystä,ettei vallan kyllästytä toistemme jorinoihin,jos suurpersheellisissä vallan kaksin ollaan [;)][:D]

TATJUSKA: Suuri KIITOS ja KUMARRUS vielä [:)][:)]!!

KAIKA: Ja sulle piti vielä lisätä,että IHANAA RASKAUSAIKAA SULLE [:)][:)]!!!
Edelleen lähetän sinulle niitä tarrasukkia ja enkeleitä matkallesi!!!!

OMAA: Mies lähti lasten kanssa ulos.Minä tein hetken paperitöitä ja kuinka ollakaan eksyin JÄLLEEN tänne [;)][:D]
Kohta meikkiksen "vuoro vaihtuu" eli otan noi 4 ihanaa villivekaraa hoiviini ja päästän mieheni töihin [;)].
Illalla sitten,jos jaksais vähän peuhailla,kun muksut ovat nukahtaneet..
Ehkä lämmin sauna,miehen hartioiden hieronta vois esilämmittää tuota minun nallekarhuani [8D][8D]

TÄMÄ AKKA VAIKENEE NYT....
PLUSSATUULIA PUHALLAN
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 6/28-33/3

Tervetuloa kaikille uusille!

Onnittelut kaikille plussanneille!

Lämmin rutistus wastikselle!

Jotenkin tuntuu, että meikäläinen on aina pää pyörällä lukaistuaan viime käynnin jälkeen kertyneet viestit, kun täällä on nykyään niin aktiivista keskustelua. Kiva! Valitettavasti siinä vaan käy niin, ettei kertakaikkiaan pysty kommentoimaan kaikkea haluamaansa, kun sitä on niin paljon. [:D] 

Tällä kertaa valitsen aiheeksi suurperhekeskustelun ja kommentoin sitä. Itse nuorempana haaveilin viidestä lapsesta. Olisi niin íhanaa, kun omilla lapsilla olisi monta sisarusta, kenen kanssa varttua. Oppisivat siinä samalla pitämään huolta toisistaan. Mutta aina ei elämä mene niinkuin haaveilee. Sopivaa isäehdokasta piti odotella melkein nelikymppiseksi asti ja kohta kaksi vuotta sitten olemme aloittaneet lapsentekokeskustelut. Sitten tuli monta monituista odottamatonta käännettä ja tositoimiin päästiin lääketieteellisin perustein vasta 05/09. Vielä ei ole tärpännyt. Olisin onnellinen jo yhdestä, mutta edelleen haaveillaan kahdesta. Minusta on silti mukava lukea isommankin lapsikatraan äitien vauvahaaveista ihan samalla tavalla kuin esikoista yrittävien ja yhtä ainoaa haluavien ajatuksista. Sehän tuo vaan tänne monta erilaista näkökulmaa. [:)]

Oma tilanne ennallaan. Olen ollut kiireinen, kun olen perustamassa toiminimeä sivutöitä varten. Eli ensin käyn arkipäivät päätyössä ja illat + viikonloput touhuilen toiminimen kanssa. Nautin täysillä tästä uudesta tilanteesta ja siinä ohessa toivon raskaustestiin plussaa joka kierron lopussa. Eiköhän se siitä tärppää, kun ei ehdi stressata vauvanteolla. [:)]

Yönsäde sun ei pitäisi missään nimessä tuntea huonoa omaa tuntoa siitä että haluatte vielä lapsen/lapsia! Nainen on nainen ja äiti on äiti vaikka voissa paistais, eikä näin ollen kukaan voi määrätä tai sanoa toisen puolesta mikä määrä rakkautta elämässä on tarpeeksi. Rakkauttahan ei koskaan voi olla liikaa! Mun mielestä se on päin vastoin ihanaa kuulla että ihmiset joilla on useampi lapsi haluavat vielä lisää, koska sehän korreloituu suoraan siihen että lapset on elämän rikkaus. Liian usein tuntuu kuulevan enemmän että ihmiset valittaa tai varoittaa miten paljon työtä lapset teettää ja miten raskasta on kun on useampi lapsi, se saa koko vanhemmuuden kuulostamaan enemmänkin kiirastulelta kuin miltään paratiisilta[8|] Totta kai lapset teettää työtä, mutta kyllähän ne sitten antaa monin verroin takasinkin.
Ensikertalaisena en voi puhua omien lasten puolesta, mutta tosiaan noita taaperoita päivät hoidelleena voin kyllä todeta, että vaikka välillä hikeä ja turhautumista pukkaa (uskomattonta mutta totta, ne 3v. vetää aikuiselta hyvin mehut pois, jo yksinäänkin[:D]), niin kylllä se silti tuntuu koko homma todella palkitsevalta, kun kattelet niitä lumessa touhuavia michelin-ukkoja ja kuuntelee sitä sydämmestä asti kumpuavaa iloa ja puhdasta ihmetystä ympäröivää maailmaa kohtaan[:)]

Sinuli
onkin ihan uusi, tervetuloa näin minunkin puolestani[:)] ja toivottavasti nopeasti myös tervemenoa, tuonne odottavien puolelle siis[;)]
Tatjuska no jos sä saisitkin sit töitä vaikka täältä foorumista, ylläpitäjä tai joku viestien tarkistaja?[:D][;)] Sit sais huoletta partioida täällä, olisit vielä joku kuukauden työntekijä![:D]

Huoh, vatsa on ollu kauheen pinkee eilis illasta asti, tänään vähän kipeä aamusta (venyttely ei ottanut onnistuakseen kun pisti), oiskohan ummetusta? No enemmän kyllä tuntuu että täti ilmoittelis tulostaan, varsin kivulias sellainen..[:'(] Muuten kyllä hyväksyisin sen tulon osana luonnon kiertokulkua, mutta mua v****aa sanoin kuvaamattomasti se fakta että jos se pukkaa niin maan jumalattoman kipeenä. Pahimillaan se saa tuntumaan ku leijuis jossain elämän ja kuoleman partaalla. Muistan kyllä hyvin senkin kerran ko makasin työ-paikan vessan lattialla yritin oksentaa[&:] En pystynyt kävelemään toimistolle (alle 20m) luo vaan jouduin soittamaan numerotiedusteluun jotta yhdistäisivät minut toimiston puhelimeen ja voisin ilmoittaa joutuvani keskeyttämään työ-päiväni. ja sit taxilla kotiin. Hyvä että pääsin edes omin jaloin puku-huoneesta sinne autoon[:'(]
Jotenkin sitä toivoisi että nää kivut hellittää sitten kun on saanut lapsia, mutta jos sukua katsoo, niin hevon kakat! Yhtälailla nuo muorit kärsii vielä vuosienkin jälkeen eikä vaihdevuodet meinaa edes toivomalla tulla[&:] Tässä asiassa mä olisin kyllä toivonut erillaisia geenejä..

Plussa-tuulia ja tarrasukkia kaikille! Mä partioin täällä kans vähän väli jos vaikka tulis jotain sanottavaa (ja vaeikkei tuliskaan..)[:D]

Yönsäde sun ei pitäisi missään nimessä tuntea huonoa omaa tuntoa siitä että haluatte vielä lapsen/lapsia! Nainen on nainen ja äiti on äiti vaikka voissa paistais, eikä näin ollen kukaan voi määrätä tai sanoa toisen puolesta mikä määrä rakkautta elämässä on tarpeeksi. Rakkauttahan ei koskaan voi olla liikaa! Mun mielestä se on päin vastoin ihanaa kuulla että ihmiset joilla on useampi lapsi haluavat vielä lisää, koska sehän korreloituu suoraan siihen että lapset on elämän rikkaus. Liian usein tuntuu kuulevan enemmän että ihmiset valittaa tai varoittaa miten paljon työtä lapset teettää ja miten raskasta on kun on useampi lapsi, se saa koko vanhemmuuden kuulostamaan enemmänkin kiirastulelta kuin miltään paratiisilta Totta kai lapset teettää työtä, mutta kyllähän ne sitten antaa monin verroin takasinkin.

Artemis: HEAR HEAR!! osuit just asian ytimeen.. missään ei oo määrätty missä tulee raja lasten saannin kohdalla.. tai millon ei saa kuumeilla enää..

Yönsäde: nyt suu suppuun tai köytän sut kiinni tälle palstalle *heiluttaa köyttä toisessa ja käsirautoja toisessa kädessä* vai olitko unohtanu et mulla tuommosia on [:D] [:D]
mut tosissaan.. sä et kyllä lähde minnekään.. artemis sanoi sen parhaiten.. on ihanaa kuulla teidän sempauksista ja tekemisistä.. voi sit jossain vaiheessa ottaa mallia miten voi delegoida huushollin tehtäviä ukon kanssa.. jos niitä lapsia joskus siunaantuu [:D] [;)] [;)] [:D]
äh.. mä en oo hyvä kirjottaa tämmösistä asioista.. osaan käsitellä huumorilla kyl asioita.. [8D]
mitä mä teen ilman sua ku taas katkean.. tai ku täti tulee kylään.. apua.. kuka on nirhaamassa sen uudestaan jos se nouseekin kuolleista??!! [;)] [:D] [:D]
oikeesti.. oot ollu sen verran iso apu ja piristysruiske meikäläiselle aina ku oon tänne tullu kirjottelee.. [:)] jotkut ei vaan ymmärrä sitä et vaikka onki jo monta lasta niin niitä voi haluta lisääkin.. toisille riittää se yks, mut niin ku meikäläinen haluais kyl niitä saman verran mitä sulla jo on.. [:D] [:D] ku sais sen ensimmäisenki [:D] mut sinä annat toivoa et se on mahdollista saada useampi ja vielä pärjätä niitten kanssa [:)] [:)]
mut jos aiot kuitenki vaihtaa palstaa niin kerro mihin vaihdat niin tuun sit perästä [:D] pitäähän mun saada se päivittäinen ruiske Yönsädettä [:D] [:D] ei oo tapana käyttää huumeita, mut tää palsta on aika koukuttava [:D] [:D] ja sun kirjotukset myös [;)]

omaa: ei tämä sit saanu tuota ukkoa innostumaan eilen illalla.. oli niin väsyny et ku pääs sänkyyn nukahti saman tien eikä heränny vaikka kuinka yritti.. ei siinä mitään kyllä SEN ylös sai, mut ukko vaan jatko moottorisahalla halkojen katkomista [:D] [:D] [:D] joten annoin loppujen lopuks raukan nukkua.. [:)]
täällä on kyl ollu jo pian neljä päivää ihan outoja tuntemuksia.. on nipistelly alavatsan kohdalla sivuilta vuorotellen molemmin puolin.. (ei ymmärrä) ei oo kyl ennen tehny tämmöstä.. johtuuko ehkä sit siitä ku on lisänny liikuntaa ja tuota peittojen heiluttelua [:D] [:D] paikat sanoo et auts.. [:D]
mutta.. nyt tämä likka lähtee leipomaan omenapiirakkaa.. ukko oikein toivoi eilen et jos vois sitä tehdä tänään [:D] [:D] hmm.. ja veis naapurille tuon leivän minkä leipo eilen.. lahjukseks ku se on aina välillä hoitanu tuota meidän hurttaa [8D] [:D]
ja jos tekis ylimääräsen omenapiirakan vois veidä semmosenki [:D] [:D] (LAHJONTAA!!! [:D]) *ei tunnusta*

mut mut
PUHALTAA OIKEIN ISOJA PLUSSA PUHUREITA!!! [:)] ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Pakko oli vielä poiketa,

SILVERI: KIITOS sinullekin kannustavista sanoistasi [:)][:)]
Niinhän tämä elämä on juuri sellaista,ettei ikinä tiedä,että mitä se tuo tullessaan.
Jokainen päivä on erilainen ja uusi päivä voi tuoda ihan mitä vain tullessaan.Mutta on se vain hyvä asia,ettemme kaikkia asioita tiedäkään etukäteen [;)]
Sulla on siellä onneksi nyt paljon puuhaa ja muuta ajateltavaa [:)][:)]
Hirveesti sinulle sitä plussaa myös toivon!!!

ARTEMIS: KIITOS JA KUMARRUS *kumartaa syvään*[:)][:)][:)]!!!
Puhuit niin kauniisti,etten muuta sinulle osaa sanoa [:)][:)]!!!
Voi ei,sinun vatsakipuasi [:(]..toivottavasti kipu johtuu nyt eksyneestä pökäleestä eikä vaan tädistä!!!!Tietysti tuo ummetuskin on todella ikävä vaiva,mutta mieluummin se,kun täti!!!Ummetukseen löytyy kumminkin montaa hyvää lääkettä,mutta tuota tädin pe**lettä ei meinaa pysäyttää edes minun nyrkkini [;)][:@].
Sinulla taitaa olla noi kiertopäivät tuossa väärin?Saanko udella,että monesko kp sulla on nyt menossa?
HIRVEESTI SINULLE TOIVON PLUSSAA!!!!!!!!!!!!
Peukkuja aivan kamalasti,että masukipu johtuisikin raskaudesta!!!!
Mutta sitä tädin peetä emme sinne päästä...siitä ei olekaan enään kuin pari tuhkahippusta jäljellä [;)]

CATJA85: KIITOS RAKAS YSTÄVÄ [:)][:)]* halaa ja rutistaa *
ARTEMIS kyllä sanoi niin hienosti ja osuvasti asiat [:)][:)]ja moni muukin täällä!!!
On ihanaa huomata,että olen oikeasti sittenkin tervetullut tänne palstailemaan tämän katraani kanssa [;)][:)]!!!
Arvaas vaan,että jos mää olisin "joutunut" täältä lähtemään,niin mun olis tullut ihan hirvee ikävä SUN PARHAITA JA HAUSKOJA JUTTUJAS [:D][:D][:D]!!
No,mää pysyn täällä kun tymä..en lähde kulumallakaan pois [;)]..Ei hitsit,en mää voi tuollaista luvata,kun vauvakuumekin polttaa niin pirusti takapuolessa [8|].
Lähdetään sitten yhdessä tuonne lokakuisiin..jookos [:)][:)]??
Mää tuun pari viikkoa sun jäljessä sinne sitten??
Ja voin kertoa,ettei se täti sieltä tynnyristä enään nouse [:@][:@]..aika sitkee noita on,jos parista tuhkanhippusesta kokoo itsensä ja tulee tänne vielä kummittelemaan!!
Ja kyllä sinä rakas ystävä saat niitä omia kullannuppuja vielä [:)][:)]
Sulla on ikääkin vasta noin vähän ja energiaa ja positiivisuutta löytyy,vaikka muille jakaa,niin aivan varmasti saat niitä lapsia itsellesi vielä monta [:)][:)][:)]!!!
Positiivinen elämänkatsomus on portti moneen junaan!!!!!!!!!
Tänään sitten tarjoat miehellesi TUORETTA TORTTUA [;)][;)][:D][:D]..niin eiköhän mies raota peittoaan [;)][:)]!!Eihän kukaan mies voi torjua torttua [:D][:D]
PEUKKUJA RAKAS YSTÄVÄ!!!!!
Ja HUI JA WAU..ehkä ne nippailut ovatkin sitä..jee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VIELÄ PLUSSATUULET PUHALTELEN
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 6/28-33/3

Jesh, nyt se on oikein[:D] toi tickeri siis. mä en oo mikään tietokone immeinen, ni menee aina hetki et osaan käyttää näitä[8|] Eli jos tän munasarjan kierto olis tällä kertaa se 36, kuten tuo yk 1:kin[8D] Mä vahvasti epäilen että mun munasarjoilla on eri mittaset kierrot, tähän mennessä näyttäs ton 36 ja 29[8|] Mutta kummalla puolella on kumpi, niin siitä en mene vannomaan[:D] 

Kaikille joilla testaaminen lähellä... muistakaa et tuo Yönsäde nirhas ja polttohautas (liian hienoa mun mielestä sille noidalle) sen tädin.. ettei pitäs tulla kylään tällä kertaa tai pitkään aikaan.. [;)] jos kuitenki tulee niin ilmottakaa Yönsäteelle niin se varmaan nirhaa sen uudestaan [:D] [:D] (vai tuliko Yönsäde luvattua liikaa?) [8D]

Yönsäde: sulle näköjään jääny meikäläiseltä tuo *tähtien*-käyttö päälle [:D]
ja enkö mä sanonu jo sulle et jos käy niin hyvä säkä et pääsen sinne lokakuisiin niin otan kalastusvehkeet käyttöön ja kelaan sut sinne lokakuisiin nätisti perästä [:D] [:D] (huomaa ei mustelmia luvassa tällä kertaa [:D] [:D] )
ja jos nuo nappailut meinaa munasolun irtoamista niin onkohan niitä sit se neljä kipaletta liikenteessä [:D] [:D] WAAUU!!! saiskohan sitä neloset [:D] [:D] huh.. ku sais edes sen yhden [:)] tai sit toinen vaihtoehto on semmonen mitä ei uskalla ajatella, joten.. olen päättänyt et se on vaan lihasten rasitusta ku on liikkunut vähän enemmän ja heilutellu peittoja enemmän [:D] [:D] (eipähän pety jos se täti nouseeki kuolleista) mut yritän pysyä positiivisena et tosiaan sait sen noidan poltettua kunnolla roviolla [:D] [:D] jos sitä vaikka sais 9 kk päästä sen oman nyytin syliin [:)]
hyvä jos minä edes pikkasen sain vaikutettua sun jäämisees noilla hauskoilla jutuilla [:D] [:D] [;)] pitää jatkaa samaan rataan [;)]
hmm.. jos sitä ukolle tarjois sitä piirakkaa.. antaiskohan se sit illemmalla ilmasen ratsastustunnin? [:D] *nauraa kippurassa*

kyllä teidän kanssa jutteleminen on mitä parhainta terapiaa vaikeimpina päivinä [:)] tiedätte mitä sanoa, mitä jättää sanomatta ja miten saada ihminen nauramaan.. kiitos kaikille.. ja sinulle varsinkin Yönsäde ystäväni [:)] [:)]

omaa: hmm.. jos nuo hevostallit on kerta liian kaukana ja liian kalliita ettei pääse ratsastamaan, niin pitää vissiin yrittää tuolta ukolta saada niitä ilmaisia tunteja aina välillä [:D] [;)] [:D] eipähän taidot pääse ainakaan ruostumaan [;)] [:D] [:D] [:D]
mut nyt tämä lähtee tuon viettelypiirakan ottaan uunista ulos [:D] [;)] ilmoittelen sit huomenna viimeistään miten sujui..
ku tuo viime yö meni vähän hukkaan ku oli ukko niin väsyny.. [&:]

mut mut edelleen

OIKEIN OIKEIN OIKEIN ISOJA PLUSSA PUHUREITA KAIKILLE!!! [:)] +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kiva kuulla että muillakin on ollut ylipitkiäkin kiertoja....ehkä se täti tulee vielä käymään......nyt on sit täti ollu poissa reilu 2kk.......bluerose tsemppiä ja plussatuulia :)
tällä viikolla itsellä muka raskausoireita.......toivon parasta ja uskon pahinta...eli kai se täti vaan on tulossa kylään......ensi viikon viikonloppuna testaan taas jos täti ei ole tullut kylään......siihen asti yritän olla liikaa ajattelematta asiaa ;)

plussatuulia jokaiselle yrittävälle ++++

lukasin nopeasti kirjotukset ja yösäteelle haluan kommentoida samaa kuin muutkin,
vauvakuume on vauvakuumetta kuumeilee sitä ensimmäistään tai vaikka kymmenettään.
Jokainen on tasavertainen ja saa haluta ja yrittää.
Ja jokainen suurperhekin tiettävästi alkaa siitä yhdestä (jollei kaksosia tms tule)[;)]

en ole oikein täällä nyt ollut äänessä oman tilanteen takia.
takana nyt sitten tiivistetysti:
-"menkat" alko 27.12.
-plussa testeihin (myös terveyskeskuksen) menkkojen jälkeen,kun alkoi tiputtelu ja testasin siksi,
viimeksi kun tuo kertoi keskenemenosta mulla.
-lekureissa käyty
-toisen verikokeen tuloksia ootellessa,että onko tää KM ohi vai mitä.
-eka verikoe viime to, toinen nyt ma.
-oon nyt "menkkojen" jälkeen tiputtanut verta tähän asti, menkkojen jälkeen 1-2pvä ilman vuotoa.
välissä katoaa,välissä ruskeaa,välissä limaa välissä mitä tykkää, nyt mennään ihan rehellisellä tuoreella verellä... eli vuoto jatkuu EDELLEEN, alan vaan vähän seota tähän kotona olemiseen,minnekään en nyt uskalla liikkua kun tiedä onko pahin edessä vielä,kudosta kun ei ole näkynyt...
ja en halua olla esim. koulussa jos alan vuotamaan kun hanasta.
noh,huomenna tiedän toisen verikokeen tulokset (yksityisellä otetut) sitten ma mulla on lekuri /yleisellä.
sinne haluun mennä josko ne ultrais varoiksi taas. ettei siellä sitten oikeesti ole mitään...
kovin sekavaa siis on. nooh...

paljon plussatuulia kaikille!!!

Wastis: Jos vuodot vaan jatkuu ja hormonit pysyy ylhäällä, pyydä kaavinta. Se oli mun kauhukokemukseni paras juttu loppupeleissä koska siihen loppu vuodot ja tuska ja tiesi varmasti että ohi on... Voi ystävä rakas, tiedän tasan miltä tuntuu, koitahan jaksaa ja uskoa parempaan tulevaisuudessa!!! [:(]

Niin ja tähän perään vielä, että meillä oli sit puuhastelupäivä nro 3. Pelkäsin että mies alkaa uupua kun vähän oli alkukankeutta, mut hei, mäkin otin tän suikkimenetelmän käyntiin ja jessus, siitähän se meno sit taas ylty ja ennenpitkää oli homma pulkassa. Kyllä nyt on tyytyväinen olo. Ovistestinkin tein tarkistusmielessä ja viiva oli haaleempi kun eilen eli kyllä se ovis nyt on päällä, tänään on sellasta limaaki lykkiny ja munikset vihlonu.

Helou helou
Nams, vai Catjalla makoisaa viettelypiirakkaa?... [:)] (selvennykseksi, että en kuolaa tässä sinun "piirakan" perään [:D][:D] vaan ihan muuten vaan kierähti ajatukset siihen yhteen suuntaan, hiih [:D])

Tatjuska muuten, on kyllä hienoa että pystyt tunnistamaan noin hyvin kehossas tapahtuvat jutut! Mäki haluisin! (Turha toivo! Mulla kipuilee, jomottaa, juilii, sykkii jne. muutaman päivän välein, tai oikeastaan melkein koko ajan, enkä valkkareista varsinkaan ota mitään selkoa.) Nyt varmasti sitten tärppää kun on noin hyvin ajoitetut toiminnat! [;)]

Juu ja kuten muutkin on todenneet, samassa liemessähän tässä kaikki kuumeilijat ollaan, oli lapsia ennestään tahi ei,ja se ei ole keneltäkään mitenkään pois. Että ei missään nimes tarvi yönsäteetn tai muidenkaan äityleiden erkaantua eri foorumeille [:)] Kaikki yhdes koos.

Veikataanko kuka meistä saa sen 10.10.10 vauvan [:)]

Takaisin