joko nyt onnistaisi

En oo taas vähään aikaan käyny täällä. Tekstiä on niin paljon etten millään muista mitä kenelläkin on. Mutta hurjasti onnea plussanneille[:D][:D] Ja muille onnea koettelemuksiin ja uusiin yrityksiin.

Mulla edelleen kierto aivan sekaisin vaikka alotin kilpirauhasenvajaatoiminnan lääkkeet reilu 2vk sitten. Tänään on kp 59. Oon käyttäny tota donnatestii mut siin lukee ohjeis et jos on jotain hormoonilääkitys ni sitä ei vissiin voi oikeen käyttää. Oon kyl huomannu et se näyttää melkein päivittäin sitä tulosta mikä tulee sillon ku ovulaatio on piakkoin. Eli sen tuloksen pitäis näkyy vaan noin 3 päivää kierrossa. Eli se ei toimi mul. Silti oon sitä käyttäny. Tänään sain ekaa kertaa siihen semmosseen tuloksen et nyt ois ovis päällä, sitä tulosta en oo viel kertaakaan saanu. Mut varaudun siihen et se ei välttämättä oo luotettava.

Noppa: nappasin tekstistäsi sanan kilpirauhasen vajaatoiminta. itselläni sama vaiva ja olen thyroxinia syönyt yli vuoden. kannattaa antaa sille lääkkeelle aikaa. sun kroppa toipuu sen vajaatoiminnan jälkeen hitaasti ja mulla ainaki meni puoli vuotta, ennenku kierto normalisoitui kunnolla. jos tuntuu, että menee parikin kuukautta ja menkkoja ei kuulu, niin ehdottomasti kannustan sinua hakeutumaan lääkäriin keskustelemaan muunlaisista lääkitysvaihtoehdoista, nimittäin niitäkin on! Tutustu ihmeessä kilpirauhasfoorumiin myös, siellä on muistaakseni tärkeää asiaa lapsen yrityksestä ja vajaatoiminnasta, vitamiineista ja muista. voin laittaa sulle tänne linkin, jos et itse löydä :>. hyviä vointeja ja toivottavasti saadaan meidät kilpirauhasvaivaiset plussaamaan!

Nia kiitos tiedosta[:D] Täytyy lähtee ettimään niitä sivuja. Olis kyl kiva saada lisä tietoo kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja lapsen yrittämisestä samaan aikaan. [:D]

Noppa: nehän vaikuttavat toisiinsa erittäin paljon. jos on vajaatoiminnalla, niin on hankalampi raskautua. jos näin kuitenkin käy, niin keskenmenon riski alkuvaiheessa on suurempi kuin terveellä naisella. kun siitä alkuvaiheesta pääsee ja jos vajaatoiminta jatkuu, niin se voi vaikuttaa lapsen älykkyyteen, lapsi voi jäädä pienikokoiseksi tai syntyä ennenaikaisesti ja samoin vaikeuksia on, jos nainen kärsii liikatoiminnasta. Liikatoimintaan en itse ole hirveästi tutustunut, mutta siitäkin tietoa löytyy... että tällaisia kauhukuvia. Hätää ei ole, kunhan arvot ja lääkitys ovat kohdallaan ja mieli korkealla. Vajislaisilta kontrolloidaan kilpirauhasarvot raskauden aikana ainakin kolme kertaa ja lääkitystä tulisi nostaa heti raskauduttua 25-50 % eli jos syöt kokonaisen 0,1mg tabletin päivässä, niin raskauduttua tulisi syödä esim. 1 tabl + 1/4 tabl riippuen arvoista. Itse olen ottanut tämän vauvaprojektin niin, että hoidan itseni ensin kuntoon. mulla kilpirauhasarvot oli pitkään huonot ja heittelehtivät laidasta laitaan, mutta tällä hetkellä hyvät olleet jo pidemmän aikaa. 

Heissan taas, on meikäläisellä vierähtänyt taas jokunen päivä tänne kirjoittelemisesta - oon kyllä käynyt päivittäin lukemassa kuulumisia, mut omat fiilikset on olleet sen verran sekavat/maassa et ei oo jaksanut kirjoitella... On ollut kiva lukea että toivoa plussasta on taas useammalla, Nia, Wimppu, yönsäde ja A86 ainakin... Toivottavasti teillä kaikilla on tärppi päällä! [:)] 

Kiva kun ginessakin jaksaa täällä meidän kanssa vielä pyöriä ja kertoilla kuulumisia - taidat vaan ootella että joku tajuais tulla perässä odottajiin [;)] Turhan hitaita ollaan, hehe. Ilmeisesti lievää yrjöttämistä lukuun ottamatta kaikki on muuten hienosti? Palikan kanssa oon samaa mieltä et olis kiva kun plussaajat jaksais muutamalla lauseella kertoa oman 'historiansa' täällä samalla kun ilouutisen ilmoittavat, pysyis tosiaan paremmin kärryillä ja sais omiin yrityksiin uutta puhtia varsinkin kun kuulee näitä vaikeuksien kautta voittoon -tyyppisiä tarinoita [8D]

Toivottavasti tulitikulla tilanne nyt kirkastuisi ja ens viikolla ultrassa näkyis että kaikki olisi itsestään ulos tullut... Bluerose, hienoa että pääsit kunnon tutkimuksiin ja sut otettiin vakavasti ja tosissaan, eiköhän noilla tutkimuksilla jo ainakin viitteitä luulis löytyvän missä mennään... näitä kun valitettavasti on pilvin pimein päinvastaisia tarinoita, ettei pääse tutkimuksiin vaikka kuinka itkis [:@]

Paipapulla ja Mipliksellä ihanat miehet, on mukana toiminnassa täpöllä ja huolehtii [:)] Varaa tosiaan Miplis 'neuvoja' kyselemättä aika neuvolaan tai gynelle suoraan, pitäähän tuollainen myöhästyminen tutkia - nuorella ja vanhalla. Etkä säkään enää ihan teini ole, että menkat olis ollut vasta pari vuotta ja sen takia epäsäännölliset kun on "NIIN nuori". Ihme hoitaja että sellaista edes menee sanomaan...

Omalla navalla alkaa taas mennä paremmin. Oon osapuilleen tervehtynyt siitä ihme tulehduksestani, ja tullut siihen tulokseen että kai ne sitten oli tämän kk tätipäivät ne muutamat kun tuli tuhrua paperiin - parempiakaan ei oo tänne kuulunut. Kai ne tuon sairastelun takia oli sit niin niukat. Nyt koitan siis asennoitua että ensi viikolla olis taas oviksen aika ja peitot heiluu urakalla, mielellään aloitellaan jo viikonloppuna [;)] Aiemmin tällä viikolla meinas masentaa kun ei tienny / uskaltanu luottaa mihinkään mitä oma kroppa taas tekee, mut nyt laskeskelen taas et jos jouluna ei täti tuu kylään niin vois taas testailla - niin se toivo herää joka kuukauusi vaikka miten täti sen alamaihin painaisi...

Hei!Täällä taas tämä yksi koukuttunut,pakko vielä käydä ennen viikonloppua!
Tatjuska:Tsemppiä kovasti uuteen kiertoon ja yritykseen!Varmasti mielialat vaihtelee,kun ne vaihtelee jo pelkästä yrityksestä...Voimia!Toivon niin kovasti,että pian saisit taas odotella pienokaista maailmaan!
Samoin Tulitikku, jaksamista sekä uskoa vauvahaaveisiin!Kyllä se teidänkin aika vielä koittaa!Ja kiitos lohduttavista sanoista,päivä päivältä mieli parempi.Johan minäkin jo sitä pikkuista odotan,että pääsen hyysäämään![:)]
Yönsäde:Toivottavasti nyt jo tilanne selkiytyy.Jos kuitenkin siellä olisi pieni tulossa..?Jos ei,niin sitten se hiivatin täti nopeasti kylään,että pääsette taas yrittelemään!
A86:Pidän kovasti peukkuja sulle,toivottavasti saisit hetken ajan kuluttua plussata![:)]
Bluerose:Onneksi asiat kuitenkin menee eteenpäin ja varmasti sitä myötä selkenee.Sait ainakin varmasti asiantuntevaa apua?Epätietoisuus on pahinta...Tsemppiä!
Miplis:Mukava,että sun mies on myös mukana noin hienosti!Koittakaahan viettää mukava viikonloppu ja keksiä jotain muuta ajateltavaa ja piristävää!Pidä huoli itestäs!Rutistus sinne!
Kaika:Toivottavasti tauti jo hellittänyt...Inhottavaa!Se on kyllä kurjin vaihe,kun ovulaatio on takana,eikä voi enää mitään tehdä,muuta kun odotella...Mä oon nyt tässä toiveikkaassa vaiheessa just ennen ovulaatiota menos![:D] Tsemppiä uuteen kiertoon!
Nia:Oireet lupaavia,nyt plussia!Täällä on kädet,jalat ja sormet ristissä!
Mä sain kanssa yleisellä puolella melkoista pelottelua gynekologeilta,ja peloissani lähdin hakemaan yksityiseltä apua...Sen jälkeen oon ollu rauhallisin mielin ja saanu aina apua vähättelemättä kun oon halunnu.Oon melkoisen luulosairas,eikä tämä raskautumisen kestäminen yhtään helpota asiaa![:D] Kyllähän se rahallisesti aina kirpaisee,mutta oon aatellu,että voin sitten ainakin levollisin mielin uskoa siihen mitä sanotaan.Ja oon kyllä myös sitä mieltä,että jos vähäkin mietityttää,yhteyttä gyneen vaan!Tsemppiä kaikille,joilla nuo kierrot EDELLEEN takkuaa![:@]
Noppa:Mä yritin kans käyttää tuota Donna-testiä,mutta nauruksihan se meillä meni,kun ei oikeen toiminu...Mieskin oli sitä mieltä,että ylläri jos meillä,kun aina ostetaan muka jotain innoissaan,eikä se sitte toimi/osata käyttää![:D] Ja sitte taas kantapään kautta opin ja hain noita Clearbluen digitaalisia,onistuu varmasti!
Bandida:Se on tää toivo-epätoivovuoristorata,mitä yhdessä mennään kukin vaan vähä eri kohdassa omalla vaunullaan...Toivotaan,että kohta taas joku hyppää kyytistä pois!Ihanaa oviksen odotusaikaa!

Kaikille mukavaa ja puuhakasta viikonloppua![:D] Mä lähden tästä valmistautumaan kylpyläviikonloppuun,kun on tuo oviskin käsillä...[;)]

PLÄÄH,

PAIPAPU: KIITOS [:)]..Ikäväkyllä se täti tuli kylään [:'(]
Vielä kerran AIVAN MAHTAVAA JA ROMANTTISTA LOMAA TEILLE [:)][:)]
Ja muistakin rakas ystävä hyödyntää se ovis ja kunnolla [;)][:D]

BANDIDA: KIITOS [:)]..Minä en nyt tällä kierrolla sitten plussannut [:'(]
Hienoa kuulla,että tulehdus on voitettu [:)]
Nyt sitten vaan peitot kunnolla hulmuamaan ja plussaat sitten Joulun kunniaksi [:)]!!Ainakin toivotaan niin!!

OMAA: Täti tuli tänään,siis ihan juuri [:'(]
Ruskeeta vuotoa alkoi tulemaan,joten se on merkki siitä,että kohta tulvii kuin Niagaran putouksilla [&:].
No,oikeestaan toivoin,että täti jo tulisi,kun testitkin negaa vain näytti.
Eli nyt sitten uuteen kiertoon ja uusiin toiveisiin [:)]
Hei,osaako kukaan teistä neuvoa,että miten saan muutettua noihin omiin tietoihini uudet kiertopäivät [8|]??Kiitos jo etukäteen!!
Ja toi mun krapulamainen olotila jatkuu vieläkin eli kyseessä on sitten mun psyykkeen aiheuttamaa oireilua [;)]
P.S.Ovulaatiolaskuri laski mulle ovulaatiopäiväksi 30.12.eli meikäläinen sitten pyhittää Uuden vuoden kokonaan pupuilulle [&o][;)][:D]

TATJUSKA ja KAIKA: Meikäläinen yrittää sihdata teidän kanssa syyskuisiin [;)]

TOIVOTTAVASTI JOKU TEISTÄ NYT PLUSSAA +++++++++++++++++++++

Yönsäde kp1/33/2

Minäkin haluaisin tietää miten sen oman kierron saa muutettua omiin tietoihin?? en ole hoksannut sitä mistään. Kun se kehtaa väittää edelleen että "hei Pixie nyt on kiertosi 8. päivä ..." - juu pitäis olla mutta eipäs ole! Jupinaa & tupinaa.... kaikenmaailman laskuritkin vielä lyö lyötyä ja kääntää veistä haavassa , höh[:D]

Erittäin mukavaa ja ennen kaikkea [font="times new roman"]eroottista [8D] perjantai-iltaa kaikille [:)]!
Täällä sateli tänään lunta, ihanaa! ja pakkasia odotellaan, eiköhän tästä vielä oikea talvi tule, ja joululomakin kolkuttelee jo ovella, jihuuu... [:)]

Paipapu ja Pixie79, pikaohje:
Minun Vau -> Omat tiedot -> Klikkaa: Lisää lapsi tai laskettu aika (kuinka loogista..?) -> Mene kohtaan: Yritätkö lasta? Klikkaa: Lisää tiedot -> valitse kalenterista edellinen kk alkamispäivä ja näppäile kierron pituus -> klikkaa Päivitä.

Jos ei päivity, kokeile kirjautua ulos ja takaisin sisään... Näillä mä sain omat ainakin päivitettyä....

Onnea kaikille plussanneille :)
ja tädin löytäneille onnea uudelle kierrolle toivottavasti nyt tärppää ;)

omaa.. haluis pitää tuon ukon koko vkonlopun tuolla makkarin puolella ;) ovispäivä olis maanantaina ja hirveä hinku olis saada oma nyytti kainaloon.. voiko oikeesti olla mahdollista et haluaa päivä päivältä enemmän sitä omaa nyyttiä?
jos joku olisi sanonut minulle kuusi vuotta sitten että tänä päivänä mulla olis hirveä vauvakuume päällä.. en olis uskonu..
kuuluin nimittäin siihen joukkoon joka vannoi ettei lasta ennen kuin.. ennen kuin.. ennen kuin.. jne..
tais olla se ennen kuin tapaan nykyisen mieheni.. :) nyt taas.. huh.. huhhuh.. nyt taas haluais plussata niiiiiiiiiiiin kovasti oviksen jälkeen..

nojo.. MUTTA.. muistakaa kaikki heilutella niitä peittoja tänä vkonloppuna ja kunnolla XD ;)
jos vaikka päästäs kaikki mahdolliset ja mahdottomat tuonne odottavien palstalle.. :)
olisi kyllä niin ihanaa vaihtaa -joko nyt onnistaisi- palsta odottavien palstalle teidän kanssa.. :)

PLUSSIA KEHIIN TYTÖT!!! ;) ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeps,onnistui,

BANDIDA: KIITOS SUURI ohjeistuksesta [:)][:)]!!
Nyt on päivitetty uudet ja oikeet kiertopäivät!!

PIXIE: Heh..täällä on nyt eroottisuus kaukana..kiitos tädin [:'(][;)]

CATJA85: KYLLÄ [:)][:)]..vauvakuume on kuumeista pahin [;)]..kun se iskee,niin siitä ei ennen pääse eroon,ennenkuin saa sen rakkaan vaavin syliinsä [:)]!!Ja se oikeesti kovenee ja kovenee..
Juuri eilen juttelin yhden tutun kanssa ( 21-vuotias nainen ),niin hän sanoi,ettei ikinä halua omaa lasta.Sanoinkin hänelle,ettei ikinä voi sanoa EI KOSKAAN,jos kyse on omista lapsista [:)][;)].Kumminkin se mieli voi muuttua monta kertaa vielä matkan varrella.
Minäkin haluaisin kovasti heilutella peittoja,MUTTA kun tuo pee täti sitten kumminkin tuli kylään [:@][:'(]
No,ehkä ensi viikolla pääsee taas siihen hommaan mukaan [;)]
Plussaa sulle kovasti toivon!!!
Monesko kierto päivä sinulla on nyt menossa,jos saan udella?

OMAA: Täti ruskee on nyt muuttunut punaiseksi [:'(]..jeps,ja oikeesti kohta alkaa ne Niagarat..

PEUHUKASTA VIIKONLOPPUA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)][:)]

Yönsäde kp1/33/2

Kiitos bandida, sainpahan korjattua ton laskurin. Vaikken tiennytkään mitä laittaa kierron pituudeksi tällä kertaa :) no, laitoin huvikseen että hedelmälliset päivät olis just nyt [;)]

Ja minä olin päättänyt, etten ala mitää vippikonsteja käyttämään... Tänään kävin ostamassa tauolla greippimehua ruokajuomakseni kaupasta [&o]

Yönsäde: saa tietysti udella.. :) eli nyt olis menossa kp 16/32.. ovulaatiopäivä olis laskurin mukaan maanantaina.. :P tuo kierron pituus vaihtelee kylläkin 28-4? jotakin.. onneks nyt pysyny kyl jo jonku aikaa alle 35.. pystyy paremmin laskemaan ton ovulaatiopäivän :P tikuttanu minä en ikinä ole.. tuntuis jotenki liian tekniseltä tuo homma..
viimeksikin kun tulin raskaaksi (joka meni sitten valitettavasti kesken) sain tuon ukon vällyjen väliin sopivasti oikeana päivänä ;)
taksikuski kun tuo on, niin valitettavasti useimmiten mieheni on ajossa juuri otollisimmalla hetkellä [&:] ylläri pylläri.. [:D]
mutta nyt aion kyllä rosvota tuon ukon sunnuntaina ja maanantaina vällyjen väliin [;)]
(paitsi jos kyytejä tulee ei tuo ukko osaa sitä vastustaa [:D] )

mutta mutta.. toivottavasti YÖNSÄDE teitä onnistaisi tässä kierrossa paremmin [:)]
sillä niin minäkin sinulle oikein kovasti plussaa toivon!! toivotaan ettei täti tule seuraavalla kerralla ollenkaan vaan saat hämmästellä plussia joita et meinaa uskoa todeksi [;)]

mutta.. nyt tämä jatkaa elokuvan katsomista.. ylläri, elokuvan katsominen jäi tuon miehen kanssa kesken kun kyytiä pukkas kesken kaiken [:D]
no, onneksi on keskustelu palstat keksitty niin ei ainakaan tule tylsää odotellessa [;)] ihan niin kuin pystyisin olemaan poissa näiltä sivuilta [:D] [:D]

mutta HYVÄÄ VKONLOPPUA KAIKILLE!!! ja muistakaa heilutella niitä peittoja kaikki mahdolliset!!! :)
toivottavasti mahdollisimman moni saisi plussatietoja ja pian niin saisimme tuon syyskuun odottajat puolen täyteen [;)]

*puhaltaa plussia jokaiselle* ++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Örkki: niin olin minäkin päättänyt olla käyttämättä mitään vippaskonsteja ja silti tuli itekin ostettua greippimehua kaupasta ja vitamiineja aloin syömään viikko sitten.. [:D] (sisältää kaikki mahdolliset vitamiinit [;)] )

Täällä kans vitamiineja :D!
Hyviksi todettuja: Mivi Total Flex ja Möllerin kalanmaksaöljy (hyi)
sitte jos vielä ois reipas, niin söis seleeniä lisäksi.

Mihin tuon greippimehun pitäs muka vaikuttaa? Pitikö itellekki hakea, jos ei nyt onnaa.

[:D] [:D] [:D] [:D] [:D] [:D] [:D]
TUO!!! oli örkki päiväni pelastus lause [:D]
miks en mä oo keksiny tuota vielä

Nia: ite otan möllerin totalia :P

AAMUA,

CATJA85: KIITOS KIITOS [:)][:)][:)]
Mää olen päättänyt niin,että me kaikki täällä plussataan ja siirrrytään sitten isolla joukolla syyskuun odottajiin [:)]
Heh..joo tosiaan,sun pitääkin sanoa taksikeskukseen,että miehesi on jo "ajossa",jos hänelle puukataan ajoja juuri ovulaatiohetkellä [;)][:D]
IHANAA VIIKONLOPPUA SINULLEKIN JA IHANIA PEITONHEILUTTELU HETKIÄ!!!!!

VITAMIINEISTA: Mikä tuon greippimehun taika olikaan raskautta yrittäessä[8|]?
Mää tosiaan syön B-vitamiinia,koska siinä on foolihappoa.
Kalsiumia syön myös,koska nuo maitotuotteet eivät upo meikäläiseen.Tuossa kalsiumissa on samalla myös se D-vitamiini.
Ja tietty maitohappobakteereita syödään koko perhe..pitää pöpöt ja allergiat loitolla ( ehkä [;)] ).
JOS joskus raskaaksi tulen,niin sitten alan syömään sitä raskaana olevalle tarkoitettua Multi tabsia.

OMAA: Tänään ollut aika runsasta tuo vuoto [:'(]
Menkkamaista kipuilua on aika vähän..jess!Pelkäsin niitä kipuja jo etukäteen.
Ihana pikku pakkanen on ulkona.Tarvii kohta lähtee lenkille ja nauttiin talvisesta luonnosta.

PLUSSATUULIA JÄLLEEN HEITTELEN ++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp2/33/2

Takaisin