joko nyt onnistaisi

Huomenta tänne!

Ajattelin vain tulla kertomaan, että täällä taidetaan jo "seota" pikkaisen..
Perusteena väitteelle; Meikkis on oikeesti leikkinyt laskureilla, että jos nyt sitte seuraavasta kierrosta onnistuisi, niin koska olisi laskettu aika..elikkä, jos täti tulee nyt kahden viikonpäästä niin, sitten ovuloin kuukauden päästä, joten eikös se la mene elokuulle..

Hah haa, ei ehkä pitäisi, koska sitten se kaameus vasta alkaa- pettymykset kun luulee, että olisin napannut..

Mutta näin on tyhmä ihminen, kun kuvittelee, että nää lapsiasiat voi etukäteen laskea/suunnitella..

No kerroinpa vaan yhden vauvakuumeoireen lisää teillekin.
*tarkastaa lääkityksen*

Niin ja sitten piti mun kysyä tosta ovulaatiolimasta- onko teillä muilla selkeesti sitä ja kuinka kauan ilmenee?

Kipinä, sen takia itsekin kysyin et mikä on se normi vuotojen alku päivä noin keskimäärin, kun itelläniki venähti siihen 10 päivään.. :P ihan tyhmiä noi lääkkeet... lääkäri sanoo, et vuoto alkaa 2-3 päivän päästä.. no johan tälläset hullut kuumeilijat on sekaisin onnesta, ku luulee olevansa raskaana, kun ei vielä neljäntenäkään päivänä niitä menkkoja kuulu, saaatika kymmenentenäkään :D

Tervetuloa joukkoon mukaan Cat85 ja Kipinä! [:)]

Cat85, ikäviä nuo puolison kommentit, jos ne tulevat vielä siten, ettei asiaa ehdi käsittelemaan / puhumaan auki heti. Mäkin olen noita kommentteja aina välilä kuullut, mutta kun asia on puhuttu on taustalla ollu kuitenkin ihan järkiasioita, esim. huoli toistuvasta keskenmenosta, mahdollisen tulokkaan terveydestä, omasta taloudesta ym. Eli taustalla voi olla vaan huolestumista, joka sitten tolla tavalla tyhmästi töksäytetään! [:o]

Kaika: et todellakaan ole ainoa kajahtanut, jos se tuolla tavalla mitataan! [;)] Itsekin olen harrastanut joka kuukausi samaa laskureilla leikkimistä. [:D] Ja sitten sitä on vielä laskeskellut, että koska alkaisi äippäloma ja miten aikaisin sitä pääsisikään lomalle, jos ä-lomaa ennen vielä pitäisi kesäloman... Juu, todella järkevää! [8D]

Mä ainakin huomaan ovislimaa, kestä 1-2 vrk selkenä. Ensin tulee alavatsakivut ja sitten limat. [8|]

Tänään taitaa taas vauvakuume nousta entisestään. Sisko on tulossa kylään 4 kk:den ikäisen vauvansa kanssa! [:)] On se niiiiiiin suloinen! [:)][:)]

Cat85, ikäviä sammakoita, todellakin. Yhdyn muiden tuumailuihin siitä, että voihan tuo töksäyttely johtua ihan turhautumisesta, huolestuneisuudesta jne. Ja onhan se vanhemmaksitulo tietysti omalla tavallaan pelottavaakin. Ainakin minusta. Ei miehesi välttämättä tarkoita, että nyt ne vauvahaaveet saa heittää iäksi. Kyllä sitä itsekin joskus töksäyttelee joskus vähän tökerösti, tosin kyllä sen yleensä itse tajuaa heti. Mutta miehet eivät monesti tajua, miten tosissaan me naiset voidaan ottaa kaikki sanomiset, varsinkin tällaisessa (meidän mielestä) maailman tärkeimmässä ja herkimmässä asiassa. Toivotaanhan silti nyt, että ne menkat eivät kunnolla alkaisikaan. Ja toivottavasti saatte puhuttua asian pian selväksi. Tsemppihali!

Kaika, hihih, tuttua tarinaa tuo tekstisi. Kyllä on tullut laskeskeltua mahdollista laskettua päivää. Nyt jos tällä kierrolla tärppäisi, niin se olisi vissiin minulla heinäkuun 22. tai sinnepäin. Sopisi kyllä oikein hyvin. [:D]

Mutta nyt valmistautumaan niihin pariin asuntonäyttöön. Toivottavasti pian tärppää silläkin saralla! Ja illalla sitten ovistikuttelutestailu alkuun. Jännää.

Hei te jotka olette keskenmenon kokeneet. Kauanko yleensä vuotoa kestää näillä viikoilla (vko 6 oli menossa)? Ja yhdetkö kuukautiset pitää odottaa että voi yrittää uudelleen?

Mulla meinaan tuo vuoto on jo loppunut tai ainakin tauonnut toistaiseksi, eilenkään ei enää juuri mitään tullut.

Voin olosuhteisiin nähden ihan hyvin.

Plussatuulia kaikille :)

Moikka Tatjuska,

mulla meni kesken viikoilla 11+2 ja kävin just viime to läärissä tarkistuttamassa tilanteen ja koska mulla oli vielä kohdun limakalvot paksuuntuneet, suositeltiin että annan nyt tämän ovulaation mennä. (joten kuukauden päästä saamme taas yrittää!!![:D])
Mulla siis vuotoa vielä vähän (ruskeeta ja tooosi niukkaa, mutta kuitenkin).

Ja kiva että voit hyvin!

Eikun uutta yritystä sitten!

Kaika, nyt on taas illasta kipuillut ja tullut vuotoa että ei se sentään vielä ole loppunut. Toivon vaan että vuotaisi sitten ihan tyhjäksi itsekseen.

Moikka teille naiset!

Tatjuska- Jos sulla mahdollisuus, niin käy ultraamassa vaiks viikon päästä kohtu, niin ainakin saat varmistuksen tilasta siellä?
Jo jotkut ymmärtääkseni on ihan ok keskenmenon jälkeen harrastamassa seksiä vaikka se tulehdusriski kuitenkin on vuodon aikana.. ja tulleetkin raskaaksi heti..ilman tulehduksia...mutta jokainen tyylillään..
Itse haluan saada aloittaa vasta, kun kuukautiset on tullut (elikkä kahden viikon päästä[:D])

Ja sitten, arvon kuumeilevat kanssasisaret, ylpeilen hieman itsestäni ja mielenlujuudestani[:)]

Elikkä nythän on tilanne se, että mulla on kamalan suuri vauvakuume, nyt olisin hedelmällinen jo valmiiksi paksuuntuneella limakalvolla (km:n jälkeen), ovuloin ja minulla on eläimellinen panetus (anteeksi noin vahva sana, jos jotain teistä häiritsee) ja mieheni on myös halukas (kokoajan) ja tuolla äsken makuukammarissa oltiin lähekkäin ja me harrastimme seksiä kondomilla vaikka oli kyllä lähellä, että kehottaisin miestäni unohtamaan koko ehkäisyn..emme siis kummatkaan voi sietää kondomia..
En olisi uskonut pystyväni moiseen päättäväisyyteen tämän asian tiimoilta[:)][:)][:)]

Palataan!

Tatjuska itselläni km aikoi viikoilla 7+5, mutta pikkunen oli lakannut kehittymästä jo joskus viikolla viisi tai viimeistään kuusi. Vuoto alkoi torstaina, perjantaina menin naistenpolille jossa ultrasivat ja sain ne napit. Lauantaina ja maanantaina otin ne napit(täällä määrätään kahtena päivänä neljä nappia, suun kautta mikäli on jo vuotoa) vuoto kesti tuosta muistaakseni viikon tai hieman yli. Mutta ainoastaan esimmäisten nappien aikaan vuoto oli runsasta, sen jälkeen koko aika kohtuullisen niukkaa. Kuukauden päästä keskemenosta, olin kontrollissa naistenpolilla solumuutoksista(ollut kohdunsuulla syövän esiaste) ja lääkäritäti bongasi ovulaation. Km aikaanhan meillekin suositeltiin yksiä kuukautisia, mutta me sitten päätettiin kokeilla tuosta ovulaatiosta(lääkärikään ei nähnyt enää syytä odottaa), ja tällähetkellä olen raskaana, viikot vastaa täysin tuosta kontrollipäivästä! Mietin sen päivän, että annanko itselleni anteeksi, jos sittenkin käy huonosti, että olinko liian itsekäs. Mutta päätin yrittää, koska kahdella kaverilla on lapsi heti km jälkeisestä kierrosta. Ja koska hormoonini olivat jo nollissa kahden viikon jälkeen(?) keskenmenosta. Jännityksellä elämme tätä raskautta, voin kertoa, että huolissani olen joka päivä kuinka käy, kun 12 viikkoa ei ole aivan vielä täynnä.

Niin - tarkentaisin tuota minun aikaisempaa viestiä, että minä olin jo kahden viikon sisällä tarkastuksessa keskenmenosta..normaalisti juuri noin kuten Lyydialla~ kk:n päästä..
Ja mulla siis ovulaatio tuli näinkin nopeesti, jolloin ei ole limakalvot vielä tarpeeksi normalisoituneet....sitä en tiedä onko sillä mitään vaikutusta tohon, että olin jonkin verran pidemmällä..

Nootta näin...

Kiitos tiedoista tytöt.

Mulla oli alunperin varhaisultra varattuna viikolle 7+3 eli ei tämän vaan seuraavan viikon keskiviikkona. Aion mennä sinne niin lääkäri voi tarkistaa tilanteen. Lisäksihän multa otettiin tervkeskuksessa perjantaiaamuna HCG ja voin pyytää maanantaina kun soitan tuloksen niin uuden lähetteen jotta näkee onko se laskenut tarpeeksi. Ei varmaan vielä tällä viikolla kannata ottaa vaan vähän myöhemmin?

Niin ja mä kuuntelen sitten lääkärin mielipiteen siitä koska voidaan aloittaa uusi yritys. Jos hänen mielestään kaikki on kunnossa niin kyllä mä luulen, että yritetään heti uudestaan. Mutta jos lääkäri vähänkään kehottaa odottamaan niitä kuukautisia niin sitten odotetaan. Mulla on oma hormonitoiminta aika aktiivinen, ekat menkat kierukan poiston jälkeen alko päivälleen 28pv sen jälkeen, joten uskon että mulla ne menkat tänkin jälkeen alkaisi suht pian.

Hirveä masennus iski yhtäkkiä.. entäpä jos en koskaan tuukkaan raskaaksi, pco:n ja endometrioosin takia.. tuntuu niin toivottomalta!! [:(] kp 20/29-30 menossa, eli reilun viikon päästä täti taas tulee ja joutuu TAAS pettymään pahimman kerran. tuntuu ettei kestä enää!!!!! anteeksi tämä vuodatus, mies töissä ja hirveä masennuskohtaus yhtäkkiä iski..

Tatjuska, otan osaa keskenmenosi johdosta! [:(] omat murheet tuntuu kuitenki pieniltä verrattaessa teidän kokemaan menetykseen.. Voimia!

Voi Tatjuska! Pahoittelut ja halauksia, todella ikäviä uutisia - ja pahoittelut myös äitisi ajattelemattomuudesta! Voisi tosiaan luulla että oma äiti ymmärtäisi pitää mölyt mahassaan, oli sitten mitä mieltä tahansa... [:@]

Ikävien uutisten vastapainoksi on ollut näitä ihaniakin, Eveliinan satsaus kannatti, ja hanzu83:kin sai syytä iloon, onnea molemmille! Ja tarrasukkia ja liimaa ja teippiä ja.... [;)]  Tervetuloa myös kaikille uusille kuumeilijoille viime päiviltä!

Kaika, mahtavuutta kun sait niin hyviä uutisia lääkärissä - ja sun mielenmaltti on kyllä ollut ihailtavaa [;)] On varmasti ihan luvallista vähän sekoilla ja leikkiä laskureilla ja muilla, mä luulen että useimmat meistä on siihen sortunut, heheh. Kyselit nosita ovulaatiolimoista, mä oon koko kesän ja syksyn ollut sitä mieltä etten varmaan edes ovuloi, ei mitään merkkiä siihen suuntaankaan, mut ekat luomumenkat ja nyt viimeisimmät kk sitten kyllä näytti selvät merkit, limat huomasi kyllä alakertaa pestessä aika selvästi sormiin (sori tytöt jos tulee yököttävää tekstiä...) joskus vuorokautta ennen kuin tod näk ovulaatio oli. Sitten itse ovulaation tunsin terävänä kipuna toisella puolen seuraavana päivänä. Sinne asti tai hiukan yli tuntui myös limat, kaikkinensa varmaan pari vrk(?).

Cat85, toivottavasti miehesikin on vaan turhautunut yrittämiseen kun ei tunnu tärppäävän ja haluaa vain aikalisän - tai asiaa tarkemmin ajateltuaan ei sitäkään. Kyllä tämä varmasti miehilläkin jossain määrin (ainakin osalla heistä) stressaa, kun täysillä on vaan mukana ja joka kuukausi joutuu kärsimään emännän PMS:t ja lohduttelemaan kun täti aina vaan löytää perille... Meillä ukko koitti ehdottaa pientä aikalisää ihan sen takia että hänellä on työreissu ensi kesänä juuri niihin aikoihin kun meidän esikoinen syntyisi jos nyt tärppäisi - ja hän tottakai haluaisi olla paikalla silloin, muttei myöskään haluaisi jättää käyttämättä niin ainutkertaista mahdollisuutta kuin hänellä kesällä olisi... itse en vaan todellakaan halua jättää yhtään potentiaalista kiertoa väliin, joten asiasta ei juuri edes keskusteltu...

Vaavi2010, kiitos kovasti luottamuksesta minuun ja wastikseen, itsekin olen jo kuin tulisilla hiilillä [8D] tässä kierrossa olen (edelleen) jostain syystä ihan varma että olisi tärpännyt vihdoin - siksipä tiedän että loppuviikosta olen ihan rikki ja valmis pyöreään huoneeseen jos se täti pirulainen sittenkin tulee... Olen jo melkein joutunut panemaan kylppärin kaapin lukkoon, etten nyt etuajassa menisi testailemaan että jospa se jo näkyisi [&:] wastis muuten, huomasin että meillä on näköjään muutakin yhteistä kuin tädin vierailupäivät, molemmilla renkkaa polvetkin, heh. toivottavasti meillä on kohta myös yhtäaikaa plussauutisia kerrottavana [:)]

PLUSSAtuulia kaikille ketjulaisille!!!!! +++

Voi ElisaK, kurjaa, että joudut olemaan nyt yksin [:(]
Mutta on hyvä, että me muut ollaan täällä ja tänne voi aina purkaa tuntojaan.

Mutta vaikka ei nyt kamalasti tämä auta, niin- Murehditaan asioita vasta, kun on tarvis. Ei aiemmin.
Nyt vaan leuka pystyyn ja positiivista ajattelua kehiin!!

äh, toi kuulosti niin huonolta- Voimia ja Jaksamista- puheelta, että ei mitään rajaa..

Mä en tiedä miten sen sanoisin, mutta vasta kun varmuus tulee, että ei mahdollisuuksia, niin sitten on aika käsitellä se asia. Mutta nyt ei ole mitään varmuutta moisesta, niin yritä ajatella jotain muuta kuin pahinta...

*voimahali*

ElisaK, tiedän (kuten me kaikki täällä varmaan) kokemuksesta että näitä murheen alhoja iskee päälle silloin tällöin, mutta kannattaa yrittää muistaa että se % naisista jotka kokonaan jää ilman omaa lasta on tosi pieni loppujen lopuksi... Monella siihen menee (ihan liian) kauan, eikä lähellekään kaikki onnistu luomuna, mutta useimmat kuitenkin onnistuu jossain vaiheessa hiukan autettuna! Mulla on nyt itsellä pari päivää ennen odotettua menkkojen poisjäämistä (haha) tämä yltiöpositiivinen vaihe päällä... Kyllä mä sitten sukellan kanssa syvälle ja kovaa... Jaksamisia ja iso hali sinulle!

Kiitos paljon sanoistanne!! Pitäis vaan yrittää pysyä positiivisena mutta välillä se on niin prkleen hankalaa.. Lääkäri meinas sillon ettei tarvis olla huolissaan, uskoi että minäkin jossain vaiheessa raskaudun, mutta silti pelottaa!! Ja tää stressaaminen ei kyllä raskautumista yhtään helpota! Positiivista tässä on se, että miehelläni spermatutkimuksissa huomattiin olevan keskivertoa paljon enemmän rivakkaliikkeisiä siittiöitä,pitää vaan toivoa että edes joku niistä pääsisi hedelmöityshommiin! [:)] Lääkärin mukaan clomifenejä käytettäessä suurin osa raskautuu 3-6 kk:n sisällä, mulla vasta toinen kierto niillä menossa joten ei passais vielä vaipua epätoivoon..

Tilannetta helpottaa myös täältä tuleva vertaistuki, kiitos siitä teille!! Samassa tilanteessa olevat ymmärtää niin paljon paremmin..

Bandida ja wastis, todella paljon tsemppiä tuleville testauspäivillenne, toivotaan ja uskotaan että täti eksyy matkalla luoksenne!![:)] Ja myös kaikille muille paljon plussatuulia!!!

Heippa kaikille! Ja uuden kirjoittelijat, tervetuloa![:)]

Tatjuska, voi kuinka kurjaa että kävi niin kuin kävi![:(] Toivottavasti pääsette pian taas yrittämään!

Täällä on taas viikonlopun aikana niin paljon kirjoiteltu, että saa ihan urakalla lukea, että pysyy perässä![;)] Se on kiva!

Mulla vähän takaraivossa tykyttää, että tekisinkö tässä vielä raskaustestin, vaikka menkat olikin pari päivää sitten. Ne vaan tosiaan oli vähän oudot, alkoivat ruskealla vuodolla jo kp26 (mulla kierto yleensä 28-31), sitten kp28 tuli kunnolla verta, kp29 enää aika vähän ja sen jälkeen on tullut vähän taas sitä ruskeaa vuotoa.. Viime kierrossa jäi yrittämnen tosi vähälle työreissujen takia, mutta kun yhdelle hedelmällisistä päivistä osuttiin, niin kait siinä olisi häviävän pieni mahdollisuus että nappaa.. Ja sitten kun tänään olen ravannut vessassa vaikka kuinka monta kertaa, niin aloin miettiä että pitäiskö sittenkin varmistaa asia ihan testin kanssa.. Toisaalta kun kiertokin oli niin lyhyt, niin voihan olla, että sen takia vuotokin oli niin pientä..? ääh.. kun mulla ei ole kotona niitä testejä nyt yhtään, niin pitäisi sitten huomenna käydä ostamassa.. ja turhaa se varmaan on, kun tuskin siellä mitään on.. [:-]

Joo, ja kyllä olen minäkin syyllistynyt siihen lasketun ajan ja äippälman laskeskelemiseen..[;)] Että, nyt jos tärppää niin jään ä-lomalle sillon ja sitten la olis tollon.. hmm.. ei auta yhtään tähän kuumeiluun![:D]

Tsemppiä kaikille!!!! ja +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ElisaK: Muista pitää mielessä nuo jo mainitsemasi hyvät mahdollisuudet clomien kanssa! Älä siis vaivu epätoivoon :) Pidän sulle peukkuja! Kysyisin sulta kokemuksia clomeista, kun itsekin niihin mahdollisesti siirryn piakkoin.. Mainitsit jossain aiemmassa viestissä sivuvaikutuksena pahoinvointia, kuumia aaltoja ja mieliealanvaihteluita - onko oireita ollut molemmissa kierroissa yhtä paljon? Onko sulla ollut seurantaultria? Näistä olen lukenut paljon vaihtelevia kokemuksia (toisaalla ei ultrata aluksi ollenkaan jne). Lisättiinkö sulla annostusta tokalle kierrokselle? Ei tarvitse tietenkään vastata jos kysymykset tuntuu liian tunkeilevilta, mutta mielelläni kuulisin kokemuksia!

Kipinä, ei missään nimessä tunnu liian tunkeilevilta! [:)] Molemmissa kierroissa on ollut suunnilleen yhtä paljon noita sivuvaikutuksia, ehkä ihan vähän vähemmän nyt toisella kerralla. Seurantaultraa ei ole vielä ollut, jos en nyt tämän kierron aikana raskaudu, ja pitää kolmas kierto clomien säestyksellä aloittaa, niin sitten ultrataan. Ja jos kävisikin niin onnellisesti että nyt raskautuisin ( mitä en usko ), niin saisin käydä ultrassa jo rv 6-8:na, että näkee montako siellä mahassa on [:)] Oot varmaan senkin kuullut että nuo clomit lisää kaksos- ja kolmosraskauksia. Annostakaan ei oo vielä lisätty, molemmissa kierroissa oon syöny yhen tabletin/vrk. Epäilisin että ens kierrosa ehkä jo kahtaki päivässä! Ensimmäisen clomikierron jälkeen kävin verikokeissa, ja ovulaatio oli tapahtunu normaalisti. Sen takia varmaan annosta ei vielä nostettu.. Kysy ihan mitä vaan tulee mieleen, kerron mielelläni omia kokemuksiani jos se yhtään auttaa! [:)] Ja nuo sivuvaikutukset on ollu helppo kestää ja niitä aattelee hyvin pienenä murheena jos niiden ansiosta vielä joskus voi saada oman pikkukäärön syliin! [:)] 

Takaisin