joko nyt onnistaisi

Ilmoittautuisin nyt minäkin teidän joukkoonne taustalta kurkkimasta.

Eli olen 28v ja mies täyttää piakkoin 29v. Minulla entuudestaan 9v poika, joka on saanut alkunsa juurikin teidän pohtimalla tavalla eli täysin yllättäen. Söin ehkäisypillereitä hyvinkin orjallisesti kellon tarkkuudella, mutta jostakin mystisestä syystä kuitenkin raskauduin ja raskauden havaitseminenkin venyi pitkälle, koska pillereiden vuoksi "menkat" tulivat raskaanakin. Vasta kun vatsatauti (alkoi samaan aikaan kun koko perhe sairasti) venyi viikkoja kestäväksi, tuli mieleen tehdä raskaustesti (ennen sitä lääkärit olivat jo teettäneet kaikkea mahdollista malaria-kokeista lähtien asian selvittelemiseksi, koska en luonnollisesti pitänyt raskautta mahdollisena) ja positiivinenhan se oli.
No lapsi oli alkujärkytyksen jälkeen aivan positiivinen yllätys ja lapsen isän kanssa asuimme perheenä plussasta siihen asti kunnes poika oli lähes 2v.

Uuden puoliskon kanssa aloimme seurustelemaan lapsen ollessa n. 2,5v ja yhdessäkin asuttu melkein siitä lähtien. Vauvakuumeilua on miehellä ollut jo vaikka kuinka kauan, minulla vasta siitä lähtien kun lapsen kanssa alkoi helpottamaan (paljon allergioita ja niiden vuoksi vatsakipuja ja yökukkumista) 4vuotiaana. Nyt sitten vihdoin päätimme alkaa uutta jälkikasvua yrittämään kun minäkin sain vihdoin valmistuttua ja jopa vakituisen työnkin vuoden kuluttua valmistumisesta.

Nyt hyvin alkumetreillä menossa yk2 ja kroppa ilmeisen sekaisin syödyistä e-pillereistä, sillä ensimmäinen kierto niiden jälkeen venyi 39 päivän mittaiseksi, vaikka aiemmin ilman pillereitä ollut hyvinkin säännöllinen 28-29 päivää. No rauhassa ilman ihmeempää hössötystä (ainakin yritetään niin) aloitellaan yrittämistä.

(Tulipa tästä pitkä selostus ja sekavakin kun yövuorot takana ja rytmin kääntämisen vuoksi nukkunut vaan pari tuntia tänään.)

Ansku, koskas tosiaan meinaat testailla?? Oireita sul ainaki vaikuttas olevan vaikka muille jakaa[;)]
Voi vitsi ku ois hienoa! [:)]
Mä varmaan lähiaikoina uuden ketjun väsään missä voidaan sit lasketusta ajasta riippumatta kaikki kuumeilijiat vouhottaa :)

Tervetuloa kaikille uusille,tällä palstalla on ihania ihmisiä, joista on hirveästi tukea, apua ja iloa [:)]

Mä olen nyt iskää lukuunottamatta perheelle kertonu, äisti,sisko ja veikka oli tosi ilosia :) Äiskä jo kaupassa pehmosia lankoja nypräämässä, et mistä mä alotan pikkuselle kutomaa ja mä sihen että nyt ne langat takas hyllyy! en oo käyny ees neuvolassa vielä!!! [:D]
Kaksosia kuulemma tahtoo, mulle ihan yksi riittäisi hyvin heh :)
Iskän luokse lähen vähän päivemmällä ajelemaa, meinaa väsyttää niin kauheesti et pakko kellahtaa lepäämää vähäks aikaa.

Plussatuulia ja hyviä fiiliksiä kaikille![:)]

Tervetuloa kjeev ja Aphrael

Täällä tilanne on edelleen muuttumaton. Kp38 on tuossa parin tunnin päästä alkamassa. Ostin tänään taas raskaustestin, mutta jotenkin en haluaisi tehdä sitä kun en halua nähdä negaa. Pyydän maanantaina verikoetta, sen pitäisi olla luotettava. Pieniä nippailuja tuntuu tasaisesti ja olen ollut viikon tosi väsynyt (ilman päiväunia ei millään selviä) - kaiketi niitä voisi raskausoireiksi tulkita. Olen yrittänyt etsiä voisiko rannekipu olla raskausoire (se ilmaantui loman lopussa, jolloin en edes ollut käyttänyt tietokonetta moneen viikkoon juuri lainkaan)

Muutoin tässä kierrossa ei ole ollut oireita, kp 11 oli jotain pientä vaaleanpunaista vuotoa (jäi paperiin vain) ja kipuja jotka tulkitsin oviskivuksi, muuten ei mitään. Mutta jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut tuolloin, niin olisihan sen jo pakko näkyä testissä???

Lilalle kovasti peukkuja että se plussa sieltä tulisi [:)]

(.) Menkat taitaa vihdoin ja viimein alkaa [:)] Tänään on jo pientä tuhruttelua tullut. Että voikin olla iloinen alkavista menkoista [:D]
Saas vaan nähdä menikö kroppa miten sekaisin näin pitkästä kierrosta [>:]

Iltaa kaikille!

Tervetuloa Aphrael!

Joo, ei mullakaan paprika veristä vuotoa ole tullut, ainoastaan semmosta punertavaa (tai rusehtavaa) valkovuotoa ihan pikkiriikkisen muutamana päivänä. [:)] Huvitti kyllä toi tissien puristelu ku mun yks työkaveri varmaan kerran teki ihan samaa. [:D] Mä sen bongasin tissejään koittelemassa ja hetken mietin että mitähän ihmettä se puuhaa mutta koska itsekin teen aina outoja pakkotoimintoja niin pähkäilin että ehkä hän vaan testasi että ovatko tissit kiltisti niille asetetuissa kupeissa. Nyt hän on tukevasti raskaana ja kun kerroit tämän jutun ni tuli vaan se tilanne heti mieleen. [:D]

Nyytti, kannatetaan sitä palstaa!!! [:)][:)][:)]

Mä oon vakaasti päättäny (eli siis muutan mielipidettäni heti seuraavassa hormoniryöpyssä) että testailen vasta sitten keskiviikkona ellei tätiä sitä ennen näy. [:)] Bongasin sen oviksen toissaviikon tiistaina ja keskiviikkona eli keskiviikko (tai torstai) pitäis siis olla viimeistään menkkojen alkamispäivä. Tai siis kyllähän mä jo yhden testin tein jo silloin ku kärvistelin sen aamun kaksinkerroin vaikka se nyt oli ihan sama ku olis katellu ikkunasta pihalle... [;)] Siis kuitenkii viikko oviksen jälkeen ni tuskinpa siitä nyt hullua hurskaammaksi tulee. [;)] Enkä kyllä edes tainnu kattoa sitä tulosta kun kahden minuutin jälkeen totesin että tää on hullun hommaa enkä halunnu masentua siitä negasta minkä tiesin näkeväni... Mutta näin siis täällä heilahdellaan. [:D]

Meillä on käyty viime päivinä mielenkiintoisia keskusteluja puoliskon kanssa... Tänää viimeks mä mökötin sille loppu automatkan seuraavan keskustelun jälkeen:
Minä: Vitsi mulla on paha olo, kuvottaa ihan koko ajan...
Mies: Joo, mullakin on ollu maha tosi kipee ja oksettanu, ollaakohan me syöty jotain sopimatonta vai onks tää jotain tautia mitä on liikkeellä...
Minä: (hirveillä itkuraivareilla) Älä nyt pilaa tätä millään mahatautijutuilla!!! Anna mun nyt viis päivää nauttia tästä oksetuksesta ja kuvitella että se johtuu raskaudesta!!!!
Mies: Sä siis haluat nauttia siitä että sua oksettaa...?
Minä: No niin haluan, tätä et kyllä pilaa...
Ja sitten alkoi mökötys... [:D] Joka näin tunteja myöhemmin tuntuu ehkä hiukan hölmöltä... [;)]

Olo on kyllä ollu aika karmee, kahvia en saa alas, kaikki ruuan haju kuvottaa ja eilen meinasin yökätä suklaat pihalle vaikka normaalisti vetelen levyllisen ihan huomaamatta. Mutta siis luultavasti vaan mahatautia. [&o] Mut mä en anna sen häiritä vaan kuvittelen ihan rauhassa olevani raskaana nämä viisi päivää kunnes taas on testin (tai tädin) aika. [:)][;)]

Onneksi viikonloppu menee kovin kiireisissä merkeissä ja ensi viikkokin on yhtä hulinaa eli keskiviikko tulee nopeasti. [:)] Tai mähän voin oikeestaan jättää testailut tekemättä ja vaan tyytyväisenä jatkaa tätä mun kuviteltua raskauttani. [;)] Nyt täytyy lähteä kyllä nukkumaan, tänään ensin 10 tuntia koirakisoissa ja sitte vielä sukuloimassa ja huomenna olis ainakii yhtä pitkät sembalot luvassa. [:)] Kauniita unia ja oman vauvan kuvia!

ansku, tulisipa sulle se plussa sitten selkeänä heti menkkojen alkamispäivänä. Oireet ainakin kuulostaa selkeiltä..

Wilhelmiina, tämä on kyllä kummaa, sinulla siis taisi olla ihan sama tilanne kuin minulla että menkat paljon myöhässä ja raskaustesti negaa? No, jos jotain positiivista, niin ainakin saat uuden kierron alkuun.

Tein nyt sitten kuitenkin sen testin tänä aamuna (kp38). Ja negaa tietenkin. Surffailin netissä ja google-tieteelliset syyt tällaisissa pitkissä kierroissa näyttivät olevan

a) muuten vain x-y-z-syistä pidempi kierto
b) kohdunulkoinen raskaus, jossa hormonipitoisuus ei nouse normaalisti
c) hormonia ei erity tarpeeksi että näkyisi virtsatestissä vaikka raskaus ok (kaiketi harvinaista)

Tämä odottelu on niin tuskaa. Alkaisi menkat tai näyttäisi plussaa, epätietoisuus on pahinta!

Ihana kuulla, etten ole ainoa itsensä kopeloija! [:D]

Tuo menkkojen / positiivisen tuloksen odottelu on kaikkein pahinta... ja toisaalta kaikkein parasta! Hyvää kannattaa odottaa, joten toivottavasti teille se plussa tulee.

Meillä on tänään ensimmäinen hääpäivä ja mies sanoi, että mun pitää laittaa jotain parempaa vaatetta päälle ja olla lähtövalmiina klo 13:30... saas nähdä, mitä yllätystä se on keksiny. [:)] 

Alkoi menkat niin rytinällä, että ois heikompaa hirvittäny! Alkoi ihan varoittamatta ja kyllä on selkä kipeä! Töissä pitänyt olla koko viikonloppu, voin sanoa, ettei hymy ole ollut ihan aito...

Nyt pitää taas arpoa miten ovulaatiot sattuu kun kierto on ihan miten sattuu. Ei kai auta kuin pupuilla taukoamatta

Eve

Lila: Juuh, sika pitkä kierto, kp51/33 tuli tälle kierrolle pituutta. Tänään tiputtaa jo sen verran enemmän, että taitaa kääntyä kp1:ksi [:)]

Kun pystys ennustamaan etukäteen seuraavan kierron, niin tietäis milloin ovis on [:D] Eli taitaa mennä taas joka toinen päivä pupuiluks, niin eipähän tartte tikkujen kanssa sählätä [:D]

Eveliinalle harmistus menkoista [:(] noh, ensi kierrossa sitten [;)]

paprikalle ihanaa hääpäivää tulehan kertomaan mitä kivaa mies järjesti päivän kunniaksi [;)]

ansku81:n oireet kyllä kuulostaa lupaavilta [;)]

Minä muuten kanssa kopeloin tissejä yleensä oviksen jälkeen ja ennen kierron loppua [:D] Ja kerkeen jo kuvitelemaan vaikka mitä, kun varmaan puristelusta menneevät kipeäksi. Miehen ilme on kyllä aina niin näkemisen arvoinen [:D]

Tervehdys!

Toissa yönä alkoi kamala flunssa täällä ja heti muistin että kun aloin odottaa nuorinta poikaa, mulle tuli ihan törkee flunssa. Tänään sitten huomasin että mausteet haisee tosi voimakkaalle vaikka oon ihan tukossa....menkkoja ei näy ei kuulu, joten...??? Voisinkohan nyt mahdollisesti olla raskaana... mitään muuta en toivo nyt niin paljon... mutta aion odottaa vielä jonkun päivän ennen kun testaan... Huh, jänskää!!!! [;)]

Niin ja paljon onnea kaikille raskautuneille!!!

Mäkin olen flunssan kourissa, sen verran "lievältä" näyttää, ettei saparoa ole tullut.
Siis että ihan normaalia kausiflunssaa taitaa olla:D
Olo silti mitä kamalin.

Toivottavasti tää olis jotain raskautumisoireita [:D]
Niinku Tyttö Koo sanoi[:D]

Itsellä ovikset meni, pupuiltua tuli myös.
Ja nyt ootellaan menkkoja tai niiden puutetta.
Tää on kamalinta tää oviksen jälkeen oottelu.
Nin turhauttavat 2 vk.
Vaikka en ovista edes tikuta,
etten ihan varmaks tiedä koska on.
Mutta kierto sen verran tasasesti joko 31 tai 32pvä et eiköhän se oikeille kohille osu,arvio siis.
Kuitenkin me mennään vielä sillä fiiliksellä että tulee kun tulee.

Tässä kuussa on sitten tullu vuosi yrittämistä.
Ite päätin et koitellaan vuoden loppuun ja jos ei tärppäile niin sit hakeudutaan testeihin.
Tosin totesin et nyt jos joskus tärppää.
Koska muutetaan kolmiosta pienehköön kaksioon, jossa ei siis olis tilaa lapselle, paitsi ihan vauva ikäisenä.
Ja olen laihtunutkin,ja alkanut tykkäämään itsestäni enemmän näin edes hieman pienempänä[:D]
KM jälkeen, aikaa noin 3kk, olen laihtunut 6kg.
Johtuu kyllä siitä että ruokahalu meni ja nykyään niin pieni mahalaukkukin.
Nyt vois taas näin kipeenä mässätä [8D]

Mutta plussatuulia kaikille[:)]

Pahoittelut Eveliinalle ja Wilhelmiinalle.

Pidetään peukkuja, Tyttö Koo, että toinen raskaus alkais samoin kuin ensimmäinen ja flunssa olisi oire siitä!

Mies vei minut hääpäivän kunniaksi syömään yhteen Villaan. Ollaan jo tosi pitkään puhuttu, että sinne pitäis joskus mennä. Syötiin oikein pitkän kaavan mukaan. Ainoa huono puoli paikassa oli, että heillä ei ollut mitään alkoholitonta kuohuvaa... joten sitä vaille vähän jäätiin, juotiin sitten karpalomehua ja kilistettiin sillä! [:)] Sitten sain lahjaksi vielä kirjan. 1. hääpäivä kun on paperihääpäivä. Kirja on kunnian osoitus niille, jotka ovat miehen elämässä kauneinta ja katoavaisinta eli tytöille. Kuulostaa ihan jännältä kirjalta, en ole vielä ehtinyt sitä aloittaa.

[:-]
Torstaina aloin tikuttaa ovista,siellä näkyi kaksi viivaa,toinen haaleampi.
nyt 3:mena päivänä sitä ei sitten olekaan näkynyt,kuin yksi viiva.?
Täh ja häh?
Kylki ja vatsa oli perjantai yönä järkyttävän kipeitä,piti ottaa särkylääke.
Ei voinut pupuillakkaan kun sattui kovin.
Tänään siis pitäisi olla ovis laskurin mukaan..Hmmm?
Mitä ihmettä?

Oishan se kiva kun alkaisi pikkasen kuulua vaaviakin...[:D]

Täälähän on paljon tapahtumia ollut, tervetuloa uudet ja vanhoille terkkuja!

Paprikalle toivotan hyvää hääpäivää, kuulostaa siltä että oli hieno päivä. [:)]

Itsellä tämä(kin) kierto alkoi siis taas alusta, joten tilasin iiiiiison kasan ovistikkuja. Meni sitten välineurheiluksi tämä meidänkin seksielämä, tavallaan...[;)]

Samalla olen kovasti pohtinut elämää ja tätä lapsi-asiaa, ja yrittänyt keskittyä tuntemaan itseni onnelliseksi sillä minulla ON niin paljon jo nyt! Maailman ihanin avomies, jota rakastan hyvin paljon, ystäviä, kiva työpaikka, mukavat vanhemmat jne jne. Lapsi olisi kovasti tervetullut lisä elämäämme, mutta jos niin käy että lasta ei tule, minun on osattava silti elää onnelisena elämäni loppuun saakka. Näitä olen miettinyt, ja pitkästä aikaa aika seesteinen olotila. Loppujen lopuksi, enhän voi itse tähän vaikuttaa kuin määrättyyn pisteeseen saakka, loppu on kohtalon kädessä tai jossain...[;)]

Varsinaisen syvällisissä mietteissä siis vietetty tätä viikonloppua, kunhan arki koittaa ja ovistikut tupsahtaa postiluukusta saatan olla taas huomattavan pakkomielteisempi vauva-asioissa...[8|]

ginessa mulla kävi niitten ovistikkujen kanssa ihan samalla lailla, että ensin tuli kahtena päivänä haamu, sitten vaan yks viiva, sitten taas kahtena päivänä haamu ja taas vaan yks viiva, taas pari haamua ja sitte kahtena päivänä plussa. [:)] En tiiä yhtään mitä meinaa mut mä ainakii jatkoin vaan sitkeästi tikutusta vaikka haamuviiva häviskii ja sitten löysin kuin löysinkin sen plussan. [:)]

TyhjäSyli mä kanssa aina välillä pohdiskelen syvällisiä ja oon miettiny ihan samaa että elämä vois olla paljon huonomminkii ja saan itteni hetkeksi seesteiseen ja onnelliseen tilaan. Kuitenkii mullakii elämä muuten mallillaan ja ihanaa, ainoastaan se pieni käärö olis ihana täydentämään tämän onnen. [:)] Sitte taas hormonit heilahtaa eikä enää ookaan niin hyvä olla vaan vauva tarttis saada. Mut kuitenkii. [:)] Elämä on. [:)]

Mulla hävis sitte kaikki oireet eli ehkäpä se olikii sitten vaan joku mahapöpö... [:-] Mut ei anneta sen häiritä, mä voin vielä hyvin kulkea onnessani pari päivää mahaa laihistelematta kuvitellen että oon raskaana. [;)] Sitten vasta se negatiivinen testi tai täti tän mun olotilan pilaa. [;)]

Pidetään peukkuja kaikille joilla menkat myöhässä tai muuten raskautunu olo jotta syy sitten loppujen lopuksi olisikin se kaikkein ihanin! [:)] Ja joilla kierto alussa niin tsemppiä seuraavaan kiertoon, kyllä tämä vielä iloksi kääntyy! [:)]

Aamuva :)

ginessa, noiden ovistikkujen kanssa on välillä aika pihalla..
Mä en saanut kun kaksi haamua ennen selkeetä negaa,joten oletin oviksen olleen silloin. Ja mulla se olikin koska raskauduin siitä kierrosta :)
Ohjeissa taitaa lukea et haamukin on nega ja pitäs se selkee plussa saada, mut ei se taida ihan aina niin mennä :) Kannattaa varmaan jatkaa tikuttelua ja katsoa miten ne sulla pelittää eli saatko sitä selkeetä plussaa koko kierrossa vai jääkö haamuun niinkuin minulla.
Ansku, heti paikalla ne oireet takasin!![:D] Usko vaan lujasti kyl se sieltä tulee[;)]
Suuret pahoittelut teille, joilla täti tuli taas kylään[:(]
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä halien kera toivottelen kaikille! [:)]

ALKUPERÄINEN: Nyytti

Aamuva :)

ginessa, noiden ovistikkujen kanssa on välillä aika pihalla..
Mä en saanut kun kaksi haamua ennen selkeetä negaa,joten oletin oviksen olleen silloin. Ja mulla se olikin koska raskauduin siitä kierrosta :)
Ohjeissa taitaa lukea et haamukin on nega ja pitäs se selkee plussa saada, mut ei se taida ihan aina niin mennä :) Kannattaa varmaan jatkaa tikuttelua ja katsoa miten ne sulla pelittää eli saatko sitä selkeetä plussaa koko kierrossa vai jääkö haamuun niinkuin minulla.

Huomenta[:D]

Mietin tässä että voisiko se joskus mennä ovulaatio siis,jotenkin poskelleen että sitä ei sitten tapahdukaan?

Että siksi ei näyttäisi viivoja?Tänään tikutan vielä ja katson mitä näyttää,jos näyttää,ensikierrossa sitten taas..

Huoh,ekaa kertaa elämässä näitä juttuja kokeilen, johtunee siitä että ikää on se 37.v ajattelin että oon jo aika hankala tapaus tulla raskaaksi tässä iässä..-tiedä häntä??[:)]
3 kuukautta siis yritetty vasta.[;)]

Aphrael, tervetuloa mukaan!

Täälläpä on ollut aktiivista keskustelua sillä välin, kun me oltiin viikonloppu taas mökkeilemässä. Kovin on monella jännät paikat. Toivottavasti moni teistä plussaa. Itsellä kierto vasta aluillaan eli odottelen ensi viikon ovistikutusta.

ginessa, oon sua vuoden vanhempi ja kieltämättä aika usein käy mielessä, ettei tässä iässä raskaaksi tuleminen ole enää niin yksinkertaista. Mutta toiveikkaana jatkamme yritystä. Esikoista yritetään ja nyt on yk 4 menossa. Tsemppiä!

niin ei se meillä nuoremmillakaan välttämättä niin helposti tärppää[:D]
että itse en usko iällä olevan kuitenkaan niin suurta merkitystä.
varsinkin kun tuttavapiirissä on monia yli 40ikävuoden päälle raskautuneita.

mulla ikää vasta tän 22 ja risat ja vuoden yritys takana[>:]
itellä oli stressaavinta ekat puol vuotta, sitten oppi vähän rentoutumaan tän yrittämisen kanssa.
(sori sekava kirjoitus,kuumehöyryissä olen täällä)

Nyytti joo, kyllä ne oireet saatiin takasin kun oikein kovasti toivoo! [;)] Tänä aamuna meinas taas laatta lentää kun yritin aamukahvia nauttia työmaalla. Meinas iskeä paniikki kun alko oksettaa siinä koko työporukan edessä ja ne tietää mut hirveenä kahvikissana eli olis herättäny kysymyksiä jos en sitä normaalia kolmea kupillista olis kiskonu aamuvälkällä. Kyllä mä siitä ekasta mukillisesta selvisin kun höystin sen neljällä suklaapiparilla ja menin seisomaan avonaisen ikkunan ääreen mut naama oli valkonen ku lakana ja kuppia piti pitää naamasta kaukana koska kahvin haju sai voimaan pahoin. Tajusin just etten eilen juonu ollenkaan kahvia ja sen takia olo oli varmaan ihan hyvä. Ja nyt on olo ihan taas ja iltapäivällä join jo menestyksellä kupin kahviakii eli enpä tiiä...

ginessa mä ainakii luin jostain ettei ovista välttämättä tapahdu ollenkaan ja että ne tikut voi olla suurena apuna ovisongelmien selvittämisessä. Jossain ovistikkuohjeessa luki myös että jos ei kolmeen kuukauteen ovista löydä ollenkaan niin silloin pääsis aikasemmin tutkimuksiin, koska se on kuitenkii vissiin varsin helposti korjattava vaiva. [:)] Sen takia mäkin aloin tikuttamaan että en ite bongaillu sitä ovista ollenkaan ja sitten jos en ovuloisikaan ni turhaan kärvistelisin vuoden miettien että miksei mitään tapahdu. Nyt ainakii tiedän että ovis oli ja sen suhteen on mahdollista raskautua. [:)]

Mä oon tässä yrittäny hillitä itteäni testailujen kanssa... Toisaalta kuumottais kaivaa yhtä testiä sieltä mun tukkusäkeistä ja kattoo että mitä näyttää mutta sitte taas toisaalta muserrun kun nään sen negan. Eli toisaalta on ehkä kivempi odotella vaan että menkkojen oikeesti pitäis alkaa ja kuvitella olevansa raskaana. [:)] Ja ehkä odotan sen testailun kanssa sinne torstaille koska sitte ainakii olis pitäny menkkojen alkaa eikä tarttis itteä latistaa millään negatesteillä. [:)] Vaikkei tädin vierailukaan mukavalta tunnu ni silti mä jotenkii otan sen testin raskaammin.

Nyt tarttee lähteä ulkoilemaan kun siellä vielä on noin hieno ilma. [:)][:)][:)] Aurinkoista päivää!

Takaisin