Joko nimiä mielessä?

aamukahvi

Silmät suurina ihmettelijä
Yritän malttaa odottaa, että näen minkälainen tulokas on ennenkuin mietin nimiä liikaa, mutta onhan se hauska makustella vaihtoehtoja.
Joko olette pohtineet nimiä kalenterin tai netin avulla, onko perheellänne perinteitä (esim. kaikki samalla alkukirjaimella) tai kenties olette jo päättäneet?!
 
Olemme jo päättäneet nimen. Ainoa, että haluan tosiaan nähdä onko poika "nimensä näköinen" jos ymmärrätte mitä tarkoitan? ;) Kyseessä on minun ja mieheni ensimmäinen lapsi, eikä meinata nimetä häntä kenenkään mukaan.. Nimi on ollut mielessäni pitkään ja tykkään siitä kovasti ja onneksi miehenikin pitää nimestä! 
 
Meillä ei ole nimi valmiina, ei sitten yhtään. Miehen kanssa ollaan niin eri linjoilla poikien nimistä.. Tytölle olisi nimi valmiina, mutta poika sieltä näyttäs tulevan.. Esikoiselle (tyttö) nimi päätettiin ja raskauden ekalla kolmanneksella joten nyt on sitten suuri ahdistus päällänsä kun ei tunnu oikein mikään nimi miellyttävän.. 
Jos jollain on hyviä poikien nimiä tiedossa, mieluiten J:llä alkavia niin ehdottakaa toki tänneppäin niitä..:D
 
Me ei tiedetä kumpi meille on tulossa. Meillä on pojan nimi jo valmiina, sillä keksittiin esikoista odottaessa molemmille vaihtoehdot valmiiksi. Tytön nimi tuli viimeksi käyttöön, joten pojan nimi odottaisi valmiina... No tytöllekin mulla olisi etunimi valmiina, mutta mies ei ole siihen ihan niin ihastunut, joten voi olla että se vaihtuu. Toinen nimi on vielä ihan kateissa. Utelin mieheltä taannoin nimivaihtoehtoja, mutta vastas vaan että mikäs kiire sillä on, eihän me edes tiedetä kumpi on tulossa. No onhan siinä sitten syntymän jälkeen pari kuukautta aikaa pohtia jos tyttö tulisi. Kyllä sitä silti on jotenkin "tuntosarvet" pystyssä siltä varalta että joku kiva nimi tulisi kohdalle.
 
Vaihtoehtoja on tällä hetkellä kolme, jos ne saa jotenkin kivasti sointumaan ja tyttö on nimensä näköinen niin varmaan ne kolme tulee sitten kaikki käyttöön :) Yksi on miehen ehdotus, yksi mun ehdotus (ja melkein sama kuin mun äidin nimi) ja yksi mun lempikukka :D Voihan tuo lempikukka-homma olla jonkun mielestä hiukka mautonta mutta nätti nimi meidän mielestä ja kiva ajatus..
Pojalle meillä olis samantien ollut valmiina nimi (joko etu- tai toiseksi nimeksi), isänsä toinen nimi joka mun mielestä on tosi kiva ja suloinen ja sopii niin vauvalle kun aikuisellekin..Mutta täällä päätti sitten ilmeisesti olla tytär tulossa =)
 
Täällä puhuttu nimestä useaankin kertaan aikaisemmin ja oikeastaan silloin kun oli rakenneultra ohitse ja saatiin tietää että olisi poika tulossa ja lainailin jopa paria nimikirjaa kirjastosta. Kirjoista ei nimeä löytynyt ja itse sitten vain listasin nimiä jotka miellyttää ja mies sitten niistä katseli ei ja ehkä ja joo menetelmällä että mitkä kelpaisi. 

Miehen äidinkieli on ruotsi ja hänen isänsä suku asuu ruotsissa ja on sanonut että hän haluaa että nimi sopii suomeen, ruotsiin kuin myös englantiinkin. En nyt suorastaan vastaankaan laita mutta näillä kriteereillä on hieman vaikea keksiä nimeä minkä kelpuutan. Varsinkin kun oma kriteeri on ollut että en halua mitään nimeä joka on jollain tutulla jo tai joka tuo mieleen jonkun julkkiksen tai telkkarihahmon. Tai nimeä mikä yleensäkään tuo mielikuvan jostain toisesta ihmisestä. Vaikeaksi vetänyt kyllä. 

Nimi tosin on löytynyt. Eikä ole edes kaikilta osiltaan tuollainen kansainvälinen koska yksi nimi tulee minun suvustani. Kerran jo mieheni meinasi ettei suunniteltu nimi olekaan hyvä mutta ei ollut keksinyt mitään tilalle joten vieläkin pyörittelen päässäni tuota samaa ja nyt kun kaverit on kyselleet että onko nimeä niin kyllä sitä on sanottu että on. Saa vain nähdä näyttääkö kaveri yhtään sen nimiseltä kun syntyy. 

Parasta on kun saa kiusata omaa äitiä joka niin kovin tahtoisi tietää nimen jo nyt. Olemme päättäneet ettei kenellekkään kerrota etukäteen vaan pappi sitten kertoo kaikille ja tämäkös äitiäni harmittaa. Mites teillä muilla? Kerrotaanko nimi etukäteen muille vai vasta ristiäisissä/nimenantojuhlassa? 
 
Meillä on ollut pojalle nimi valmiina jo esikoisen odotuksesta alkaen. Mies ja kaikki muut paitsi minä olivat varmoja, että tulossa on poika. Minulla oli varma tunne, että tulokas on tyttö. Miehen puolella usean sukupolven ajan poikien nimi on alkanut J:llä, joten sellainen nimi oli sitten helppo keksiä. Toiset nimet oli päätetty ottaa edesmenneiltä isovanhemmilta, jotta pidetään yllä sukupolvienketjua.

Minulla on kyllä paljon omasta mielestäni hyviä nimiehdotuksia tytölle, mutta mies ei ole innostunut ehdottamistani nimistä... Viimeksi hän sitten keksi lopulta nimen, jonka minäkin kelpuutin. Haluan, että lapsen nimi ei ole ihan tavallinen. Ei mikään Heidi tai Anna tai Johanna tai joku muu vastaava, joita on sitten koulussa 2-4 samalla luokalla. Eli joku harvinaisempi nimi olisi hakusessa...

Meilläkään ei varmaan nimeä kerrota etukäteen. Voihan siinä käydä niinkin, että päättää vielä viimehetkellä muuttaa mielensä ja antaakin eri nimen syystä tai toisesta. :)
 
meillä on molemmille sukupuolille jo nimiehdotukset :) saa nähä näyttääkö vauva sitten siltä vai meneekö vaihtoon. pojan etunimen olen päättäny jo 14v. :P
 
Meilläkin nimi jo tulokkaaalle valmiina. Päätettiin sinä päivänä kun saatiin ultrassa tietää kumpi tulee. Nyt tosiaan odotetaan että sopiiko nimi kanssa hänelle sit kun hänet nähdään :)
 
Takaisin
Top