Joko maha alkaa näkyä?

pikkumyy84

Oman äänensä löytänyt
Missä vaiheessa teillä on alkanut maha näkyä? Vai eikö vielä näy?
 Itellä menossa vasta 6+3 ja maha jo pömpöttää. En oikeen tiiä että pitäskö iloita tästä vai ei?! En ole vielä töissä kertonu enkä muutenkaan kauheesti kellekkään. Teen töitä asiakaspalvelijana ja työvaatteet on aika tyköistuvat ja huolettaa että missä vaiheessa asiakkaat ja työkaverit tän huomaa... Haluisin viellä jonkin aikaa pitää tiedon omanani. Jotenkin tosi ristiriitaset fiilikset kun iltasin kotona tulee siliteltyä mahaa onnellisena ja päivällä yritän sitä kovasti peitellä sitä.
 
Pari viikkoa sitten oli vaan semmosta pöhöturvotusta, joka on nyt onneksi laskenut. :) Ekasta alkoi näkymään masu joskus raskausviikolla 22. :) Oon pitkä ja hoikka, joten aika paljon piiloutui varmaan tuonne pituuteen se alkumasu.
 
Mulla on ollut ihan alusta asti kauhee turvotus, tiedan ettei voi oikeasti maha viela nakya, mutta sita odotellessa kylla varmasti nayttaa jo muille etta ois paljon pidemmalla...En oo kans toissa kertonu enka viela aiokaan (rv 8+2) pitaa vaan kayttaa loysia vaatteita muutaman viikon ainakin, ei niin etta farkut enaa mahtuiskaan :P
 
mulla raju pömpötys ollu jo 3 viikkoa=) anoppi tuumasi että olenkos jo pidemmälläkin. :D
 
Ekalla kerralla olin hoikka kuin pajunoksa, sillon näky tosi äkkiä maha.  Tokalla kerralla tais alkaa näkyä jossain rv12 kieppeillä.  Nyt ei näy mitään koska olen kerännyt ihan kiitettävän valtavan läskimakkaran tohon vyötärölle X)  Mutta eiköhän se sieltä vielä esiin pompsahda :)
 
Mulla ei oo turvotusta niin ku esikosta oli, mut mua puristaa farkut alavatsasta jos esim. ajan autoa. Oon järkyttyny! Ei kai kohtu vielä ala kasvamaan?
 
Ekasta oli iha selkeä maha jo näkyvissä rv 15, on kuvaki olemassaan :D nyt vissiin kasvaa ylöspäin ku tuntuu et on jo monta viikkoa ollu pallo maha ja kasvaa vaan :) kasvanu reippaasti ku sydänäänetki sain jo kotidopplerilla kuuluviin ja melskas niin et häipy välillä kuulumattomiin ;D
 
Täällä rv 8+1 ja alkaa kyllä jo näkyä! Olen kyllä pahoinvoinnista johtuen syönyt aika paljon (ainoa keino pitää pahoinvointia loitolla, eikä kaikki napostelu ole ollut sieltä terveellisimmästä päästä), mutta eiköhän ainakin osa tästä pömpötyksestä ole ihan sitä kasvanutta kohtuakin.. Haluasin vielä pitää raskauden varsinkin työpaikalla omana tietonani, mutta en kyllä usko että enää montaa viikkoa mahdun vanhoihin housuihini. Esikoisen kohdalla muistelisin alkaneeni mukavuussyistä käyttää äitiyshousuja viikon 16 kieppeillä, nyt ei kyllä taida onnistua vatsan piilottelu sinne asti!
 
Mulla on kans vatsa niin pömpöllään, että ei kyllä voi edes kuvitella ahtautuvansa tiukimpiin farkkuihin. Masua ei kyllä tunnista vielä raskausmahaksi, kun enimmäkseen on turvotusta, mutta tuntuu kyllä että alamahakin on nyt pyöristynyt nopeampaa kuin esikoisesta. Mutta tämä turvotus, yh! Normaalista "aamumahasta" ei ole tietoakaan, vaan vuorokauden ajasta riippumatta on pöhöttynyt ja turvonnut olo. Ja vaikka olen koittanut litkiä vettä, että helpottaisi, niin pissalla saa vaan ravata, mutta olo ei helpotu huomattavasti.
 
Mullakin heti plussauksen jälkeen pullahti ihan järetön pötsi.. Miten ne jotkut onnistuu salaamaan puoleen väliin raskautta asti.. :D Ei onnistuis multa ollenkaan. Housut napit on jätetty auki ja yritetään käyttää löysiä paitoja..
Pakko on ollu jo kyselijöille myöntää et pullat on uunissa.. :)
 
Myös mulla on alavatsa hieman pyöristynyt, tosin sitä ei kyllä varmasti muut vielä huomaa. Tiukatkaan vaatteet päällä tuota pientä pyöristymistä ei näy ollenkaan, ja lähinnä se onkin tunnusteltavissa ettei maha ole aivan niin littana kuin normaalisti. Olen hyvin hoikka, mutta aika lyhyt, joten ei ole pituutta mihin maha voisi kadota (toisin kuin joku aiempi kirjoittaja pohti tässä ketjussa) ja luulen tämän mahan alkavan aika aikaisin näkyä jo muillekin, kun jo näillä viikoilla itse masun huomaan. Turvotus kyllä vaivaa välillä iltaisin, mutta siis jopa aamumaha on normaalia pyöreämpi.

Samaan aikaan odotan sekä kauhulla että innolla mahani kasvua, ja melkoisia pelkotiloja täällä on viime päivinä ollut. Kai se tästä, ja vauvamaha on varmasti kuitenkin suloinen, kunhan nyt pysyy järkevissä mittasuhteissa. Näin pienellä ihmisellä näyttäisi valtava maha melko kömpelöltä, ja varmasti myös tuntuisi siltä.
 
Mulla on kyllä kanssa maha ihan hirveän turvoksissa ja koko ajan pahenee. Omat tiukimmat farkut ei oo enää 3-4 viikkoon olleet jalassa. Oon nyt pitänyt sellasia farkkuja mitä pidin painaessani 10kg enemmän ja nekin alkaa kohta tuntua tiukoilta. Äippähousuja aloin viimeksi käytäää rv 15-16 tienoilla. Nyt tulee varmaan jo aiemmin eteen. Olen kanssan pitkä ja hoikka, mutta ei kyllä tuohon pituuteen oo mun maha piiloutunut, ei viimeksi eikä nytten. Viime raskaudessa tuli se vajaa 20kg ja kaikki tuohon vatsan alueelle. Oli aika iso maha loppupeleissä. Töissä ei ole kukaan onneksi vielä kysellyt, mutta oon täällä vasta 4 viikkoa sitten aloittanut, joten eivät varmaan huomaakaan että maha on kasvanut. Tarkoitus olisi ensi viikon ultran jälkeen alkaa kertomaan. Sitä pidemmälle en haluaisi salata asiaa töissä.

Mokus ja Nyytti 10+1
 
Mä käytän töihin mennessä toppahousuja, jotka ostin n. 5 kiloa sitten (lihavampana). Silloin ne olivat aika naftit jos oli farkut ja vyö alla, ei meinannu pysyä kiinni (joulukilot ja ku oli monta päivää sähköt pois ni sitä jouluruokaa sit mätettiin ettei mee pilalle). No tänään oli pakko jättää vyö farkuista pois ku muuten alkaa mahaan sattumaan iltapäivästä. Ei nää silti enää pysy kiinni, napit senku poksahtelee auki..
 
Mulla kanssa on toimistotyö onnistunut käytännössä enää yksien joustavaa kangastaolevien normaalien housujen kanssa, mitkään farkut tms ei tule kyseeseen. Tänään menin riskillä sellasissa semitiukoissa ja lopputuloksena oli että nappia sai pitää auki koko iltapäivän ja silti tuntuu että pakarat on mustelmilla kun istuin niin takakenossa housujen puristuksen takia. Ostin jo kirpparilta yhdet äitiyshousut, mutta haluaisin ehkä vielä pitää esimieheltä asian salassa, koska olen vuokratyössä ja vielä määräaikaisessa. Ei kai sen nyt vielä pitäisi näin näkyä ja tuntua, menossa vasta 10+2...
 
Mä oon nyt tässä viikon ajan pannu merkille et ei enää edes aamulla ole littanaa vatsaa, vaikka siis normaalisti se on melko littana.. :) varsinki alavatsa pömpöttää, eikä farkkuja tee mieli laittaa jalkaan :/ ei ne varmaan menis ees kiinni :D eipä sitä vielä muut huomaa mut ite sen vaan tuntee :)
 
Itse tästä asiasta jo kyselinkin tuolla "oire"-osastolla, että miten muiden mahat on kasvaneet...

Itsellä siis 9+5 tänään ja hyvällä uskollakaan ei mene enää perusturvotuksen piikkiin toi pömppis. Vyötäröön on tullut lähes 10 cm lisää mittaa kolmen viikon aikana ja mitkään entiset farkut ei ole päälle menneet kahteen viikkoon. Väljillä vaatteilla mahan saa vielä naamioitua piiloon, mutta jos tätä tahtia mennään, niin pitkään ei hommaa töissä salailla.

Ei vaan haluais kauheasti investoida välivaiheen vaatteisiin, niin tsekkailin jo kivoja raskaustuubeja... onko muilla ollu semmoiset käytössä aiemmin? Onko käytännöllisiä?
 
Liekö johtuu siitä että kohtu kuulemma taakse päin kallistunut vai mistä, mutta mulla ei tunnu eikä näy mitään. Pikkupömppis on toki ennestään, mutta samat farkut menee surutta mitkä pari kk:tta sittenkin eikä mitään turvotusta oo. Toki ihan kiva nyt näinkin, mutta aina hiipii se pelko että jotakin ois muka vialla :D Mutta onneksi sydänäänet pumputtaa mukavasti kun kuuntelee, niin voi rauhallisin mielin mahtua toistaseksi samoihin farkkuihin.. 
 
Pyy: tuskimpa mitään vikaa on jos kerran sydänäänetkin kuuluu. Tuulimunaraskaudessahan ei kohtu suurene normaalisti, mut sullahan sitä ei voi olla. Mulla on kohtu kans taakkepäin kallistunu ja ekassa raskaudessa olin viikolla 16, kun alko vauvamaha näkymään. Nyt tässä toisessa vähän tuntuu enemmän suurentuneen. Tosin turvotustakin on iltaisin ollut aina reippaast, jonka takia joudun mammavarkkuja käyttämään. Niissä on kyllä niin paljon helpompi olla!
 
Mulla oli alkuviikot plussauksesta ihan järjetön turvotus. Taisin aiemmin valitellakin, että kun aamumahaa ei ole ollenkaan, vaan vatsa pömpöttää ihan koko ajan. No, nyt kun 12. viikko pyörähti viime torstaina käyntiin, totesin että pahin pöhötys on poissa. Normi farkut (korkeavyötäröiset tosin, niin ettei nappi satu just tohon alavatsan kohdalle) meni ihan mukavasti jalkaan, ja alkoi tuntumaan ikäviltä vasta iltapäivästä. Painokin humpsahti pari kiloa alaspäin. Paljon helpompi olla, ja nyt ilman turvotuksia huomasin että siellähän se kohtu tuntuu vähän häpyluun yläpuolella ja siitä kohtaa on pyöristystä tapahtunut. Tosi pientä kyllä vielä, mutta huomaa paremmin kuin turvotusten kanssa.
 
Takaisin
Top