Jokeltelu yöllä

U

Uneton

Vieras
Esikoinen nyt 5 kk ja alottanut yöllä herätessään jokeltelun ja juttelun. Pitääkö vauvan luo mennä (ja laittaa uudestaan nukkumaan) vai antaa olla?
 
Esikoinen nyt 5 kk ja alottanut yöllä herätessään jokeltelun ja juttelun. Pitääkö vauvan luo mennä (ja laittaa uudestaan nukkumaan) vai antaa olla?
Itse antaisin olla... Jos lapsi ei itke esim. nälkäänsä tai vaihdettava vaippaa niin miksi menisit?
Nukkumatilan valaistus (mahd katu/pihavalaistus huomioiden) kannattaam miettiä ns sininen valo aktivoi aivoja ja punainen ei sitä tee.
 
Itse antaisin olla... Jos lapsi ei itke esim. nälkäänsä tai vaihdettava vaippaa niin miksi menisit?
Nukkumatilan valaistus (mahd katu/pihavalaistus huomioiden) kannattaam miettiä ns sininen valo aktivoi aivoja ja punainen ei sitä tee.

Komppaan tätä, itse jäisin myös tarkkailemaan, ellei näytä siltä, että toisella on selkeä hätä, ja silloin siitä kyllä yleensä kuulee jos vauva itkee. Välillä uudet taidot ja kaikenlainen muu mielenkiintoinen ympäristössä saattaa valvottaa ja herättää pieniä vauvoja, mutta nämäkin vaiheet menevät yleensä ajan kanssa ohi.
 
Itse olen vain kuulostellut jos vauva on herännyt yöllä eikä ole itkenyt. Ennen pitkää sitten joko menee itsekseen takaisin nukkumaan tai harmistuu ja alkaa itkeä. Itkuun sitten reagoin.
 
Mun mielestä yöaikaan vauvaa ei tarvitse mennä hyssyttelemään, jos tämä ei varsinaisesti itke. Olisi kuitenkin lapsen omankin kehityksen kannalta tärkeää, että hän alkaisi nukkua hyviä yöunia ja oppisi itsekseen nukahtamisen taidon, ja monesti me innokkaat vanhemmat ”häiritsemme” nukahtamisprosessia, kun menemme hytkyttelemään :Grinning Face: Eli jos vauvalla on kaikki hyvin, niin antaa höpötellä.
 
Takaisin
Top