jalkojen turvotus

MerviJ

Oman äänensä löytänyt
onko teillä muilla esiintynyt jalkojen turvotusta/muuta turvotusta?
mulla nytten menossa vk 22 ja kamala turvotus jaloissa varsinkin työpäivän jälkeen,kassalla kun teen istuma/seisoma työtä.. :(
ihan kamalasti toi painokin nousee..viime neuvolakäynnistä 4vkoa ja paino noussu n.4kg kun ruokahalu on valtava ja enemmän iltasin tekisi mieli herkkuja. :/
 
Mulla tuli turvotusta vasta vkolla 35. Muista juoda paljon vettä, se auttaa.. Kun huomasin turvotuksen nilkoissa niin lisäsin veden juontia entisestään, on taas pysyny turrvotus kurissa. Jalkoja kannattaa myös pitää ylhäällä välillä. Helpottanut ainakin mulla. Mutta voihan se turvotus jostain muustakin johtua. Eikä toi sun painonnousu oo mun mielest hirvee. Kannattaa töiski välil si nousta seisoo siinä kassalla ja välillä istua. Kun pitkä istuminenkaa ei oo hyväks. Ja jos työpäivän jälkeen jaksais kävellä pienen lenkin niin seki auttaa. Siinä muutamia konsteja millä itse olen saanut pidettyä turvotukset jaloista kurissa. Sormet onki sit ku nakkimakkarat. :D
 
Täällä ihan sama viikko menossa ja samaa työtäkin satun tekemään. Vain vähän on työpäivän jälkeen turvotusta havaittavissa. Viime raskaudess oli viikolta 30 lähtien ihan järjetön turvotus'
 
niin ja vähän kesken jäi, eli ei auttanu turvotukseen kun hyvin nukuttu yö, ainoastaan aamulla oli jotenki normaalin näköiset jalat. Ja herkkuja tekee mieli, tai oikeastaan viilistä ja jacky-makupalaa, niitä vois syödä ja PAAAAAALJON =D. Viime kerralla tuli niin pal niitä kiloja et olen koittanu itteäni hillitä että edes joku tolkku olis lihomisessa.
 
Turvotuksia löyty täältäkin. Viikkoja nyt se 23+1. Turvotuksia ollut ainakin kolmisen viikkoa jo. Ei mitään järisyttävää mut niin et sen ite huomaa.

Vettä kannataa tosiaan yrittää lipitellä päivän mittaan enemmän ku normaalisti. Saat sillä ne nesteet liikkeelle paremmin. Tiettyhän se lisää sitä muutenkin lisääntynyttä pissalla käymisen tarvetta mut kyllä ne turvotusketki sit ainakin vähenee.
 
itse eilen täytin jääkaapin ananaksella ja hedelmäsalaateilla että niitä söisin illalla ja anananshan laittaa nesteet kiertämään. :D niin pitäisi juoda enemmän mutta olen tosi huono juomaan vettä tms..aina ollut hiukan pöhkö..pitäs aina juoda kun keittiössä käy.. xD niin tai eihän toi painon nousu varmaan kovin kummoselta tunnu kun oli lähtö paino indeksi 18 mutta kyllä  se hurjalta vaikuttaa noin lyhyessä ajassa noin paljon noussu mutta on tää mahakin aikamoinen ja kuppikokokin kasvanut a:sta d:hen..viime raskaudessa oli dd ja taitaa nyttenkin siihen samaan mennä.. ei ainakaan mies valita.. x) mutta mää ju kun saa olla hetken takia ostamassa uusia liivejä ja sitten kohta jo palataan vanhaan ...
minäkin eilen aamulla kaikki sipsit ja karkit kotoa laitoin avokin veljen mukaan.. eipähän ole houkuttelemassa tossa kaapissa..




 
Takaisin
Top