Jätin salaa pillerit pois

Itsekin kyllä tiedän miten nihkeää on potea sitä vauvakuumetta itsekseen. Varmaan koko meidän yhdessäoloajan olen säännöllisin väliajoin tivannut että "joko nyt aletaan yrittämään? entäs huomenna?" Mutta aina sieltä tuli vastaukseksi että ei ihan vielä. Järkisyillä tosin perusteltuna ja hyvä niin. Ehdittiinpä sitten miettiä muutama vuosi että jaksaakos tuon naamaa nyt katsella loppuelämän, mennä naimisiin ja minä käydä koulut loppuun.

Pahimpia vauvakuumeiluita potiessani vitsailtiin että no jos et taho ni mullahan on keinot käsissä. Että se on hups vaan kun unohan ottaa pillerit.. Mutta se oli kyllä ihan aina vitsailua. En minä pysty olemaan kertomatta edes jos oon salaa ostanut suklaata, ei mun pää kestäisi niin ison asian kanssa kieroilla. Vaikka tiesin erittäin hyvin että mies olisi varmasti ollut vauvasta onnessaan ja ihan valmis isäksi. Se oli molempien päätös, oli hitaammin lämpenevän syyt mitkä tahansa.

Ja sitä paitsi, ei paljon parempaa tunnetta sitten kun taas kerran kysyin että mitä jos jätettäis ne pillerit pois...? Ja vastaus olikin että jätetään vaan. Suosittelen kaikille[:D]

(nyt huomaan että tämä olikin ikivanha ketju, mutta tulipas kirjotettua :D )
 
Tintukka: On ihan eri asia tulla vahingossa raskaaksi kuin että väkisin hankkiutuu toisen tietämättä raskaaksi... Sun ei nyt kummiskaan kannata pahoittaa mieltäsi tän ketjun viesteistä kun ne on kirjoitettu aloittajaa ajatellen.

Aloittaja on kyllä aivan törppö [&:][:'(]. Noin ei vaan voi tehdä. Itseään saa syyttää jos mies ottaa ja lähtee, ja tuossa tilanteessa lapsikin sitten kärsii.
 
Minusta tintukan kanta on oikea.
 
En itse lähtisi perustamaan perhettä sillä tavalla, että toiselta salaa tekisin jotakin, mutta kyllä niitä lapsia niinkin tähän maailmaan on tullut jokunen, ja kaikki varmasti jonkun rakastamia. Kyllä elämä ohjaa ja asiat järjestyvät, tavalla tai toisella.
 
Reilu pelihän molemmille olisi se, että lyö kortit tiskiin ja jos mies ei lähde kuvioon mukaan, niin tiet eroavat ja molemmat voivat sitten lähteä etsimään sitä elämää ja kumppania, jonka kanssa toiveet ja halut kohtaavat.
 
Kun seksi on mukana suhteessa (ja ilman suhdettakin), pitää olla valmis myös seurauksiin, vaikka ehkäisynä olisi mitä. Ja jos mies ei todellakaan halua ottaa riskiä, huolehtii hän itse ehkäisystä.
 
Itse olen sitä mieltä että ehkäisy on yhteinen asia. Sitten jos jommalla kummalla on enemmän haluja ehkäistä ja toinen haluaisi jo ryhtyä perheen perustamiseen, niin se joka haluaa ehkäistä huolehtii siitä. Miehellä on ihan yhtäläiset mahdollisuudet huolehtia ehkäisystä kuin naiselle, ainoa ero on se että kun mies huolehtii on hormonihyrrä naisella sellainen kuin sen pitäisikin olla. Toisille hormonihyrrä on positiivista ja toisille negatiivista, ja jopa samalla naisella toisinaan ihanaa ja toisinaan kamalaa.
Minusta ehkäisyn pois jättäminen salaa on epäeettistä ja moraalitonta. Kannattaa miettiä haluaako elää sellaisen painolastin kanssa loppuelämänsä että tietää valehdelleensa rakkaimmalleen? Vielä kun se ihana rakkauden hedelmä muistuttaa asiasta. Eikö ole reilumpaa kaikille osapuolille ilmoitta kumppanille että "nyt minä lopetan ehkäisyn käytön, sinä saat huolehtia siitä jos vielä haluat vauvahaaveita siirtää tuonnemmaksi."
 
Henk.koht. kyllä luulen, että aloittaja oli trolliprovo, joka halusi vain nähdä, millaisen vastaanoton viesti saa vauvakuumeisten naisten palstalla... Vaikka kyllähän tuollaisia tapauksia tosielämässäkin on.
 
Takaisin
Top