Järkky väsymys

nijaje

Vauhtiin päässyt keskustelija
Siis tää on ihan älytöntä tää väsymys...nukkunu suht ok,mut ei siis oikeest meinaa jaksaa mitään tehdä :P Nyt pitäs lähtee puistoilee muksujen kaa,mut oh..millähä jaksaa :P

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin on kauhea väsy! Esikoinenkaan ei ole aikoihin päiväunia nukkunut.. :/
Ja vielä kun osais mennä ajoissa nukkumaan, varmaan vois vähän helpata tätä haukotusten määrää :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä epäilen ettei tähän auta vaikka kuinka paljon nukkuisi. Silmät meinaa painua väkisin umpeen.. Sit ne vuotaa kun yrittää silmät ristissä tuijottaa monitoria töissä.. Tekis mieli vain painaa pää pöydälle ja alkaa nukkumaan.. Tää on tosi rasittavaa. Ensimmäistä odotellessa mulla ei ollut oikeastaan mitään raskausoireita. Tällaista väsymystä varsinkaan en kyllä muista..
 
Mulla on molemmissa raskauksissa ollut ihan hirveä väsy viikoilla 4-10...ei riittänyt mikään uni ja päivät meni sumussa. Sitten 1. kolmanneksen päättyessä rupesin vain virkoamaan Tsemppiä väsyneille!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Uniset tervehdykset täältäkin. Alkuraskauden lamaannuttava väsymys väistyi yhtäaikaa pahoinvoinnin kanssa, ja hetken olin jo niinku en raskaana oliskaan, mutta nyt on taas ihan uudet kuviot! Meen nukkuun, herään yöllä pissalle ja sit valvonkin 1-3h kun en vaan yksinkertasesti saa enää unta. Ja sit kun vihdoin saan, voisin nukkua siis ihan miten pitkään vaan! Tästä on tullu jopa ongelma, koska oon parina aamuna heränny vasta klo10, ei oo mitään tietoo monelta tyttö on heränny (yleensä siinä 8 aikaan) ja mitä se on aamun hääränny! Siis ihan kamalaa, en tajua miten voin nukkua niin sikeesti! Verrattuna alkuraskauden väsymykseen tässä on se ero, että päivät on ihan piece of cakee, silloin ei väsytä, oon melko energinen jne. (Okei, nukun kyllä joskus päikkärit tytön kaa:D) Samalla on palannut myös pahoinvointi, joskin sekin on erilaista kun alussa, ei oo sellasta kyökkimistä vaan enemmänkin ruokahaluttomuutta...

Weird.
 
Lila-aurora, millä viikoilla olet? Nimim. Piristymistä odotellessa :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Hetkinen, siinä olikin hyvä kysymys! Taitaa olla 13+4! Ja onkin. Ja edelleen tää on ihan jäätävää miten sikeesti voin nukkua aamulla, ja yöllä vaivaa unettomuus! Nyt oon melki viikon juossu joka päivä kaupungissa aamusta iltaan, et energiaa riittää! Luulis että unikin tulis sit helposti mut ei!

Viimeyö ja tää päviä oli kyllä kamalimmat. Menin sänkyyn joskus ennen yhtä (kun ajattelin että nyt on pakko mennä nukkumaan vaikkei väsyttäny yhtään..) ja kahden aikoihin kattelin vielä kelloo. Sit tirsasin hetken, ja kolmen jälkeen heräsin taas ja valvoin pari tuntia. Viiden aikoihin siis sain unta ja mies herätti ennen kasia kun se kysy jotain. Sit en saanu enää unen päästä kiinni ja 9 aikoihin heräs esikoinen - just ku mua alko nukuttaa! Meidän oli tarkotus lähtee ajaan maalle aamupäivällä, mutta kun olin heilunu muutaman tunnin ihan zombiena, päätin etten yksinkertasesti uskalla lähtee niin väsyneenä ajamaan. Vaihtoehtoisesti otin tytön kainaloon päikkäreille, mutta yllätyyyys! - en saanut unta!! Silmät alko mennä kiinni just kun tyttö availi omiaan. Ja tässä sitä ollaan! Edelleen ihan silmät ristissä, ja parin tunnin päästä pitäis lähtee sinne maalle......
 
Tuttua! Silloinkun pitäisi jaksaa niin meinaa nukahtaa pystyyn ja yöllä raivostuneena katellaan kelloa, kun ei nukuta. Mä en pysty ajamaan autolla, koska joka kerta kun oon lähteny ajamaan iskee ihan järkky väsymys ja silmät ei pysy auki.
 
Niin vaa kurvailin kolmen tunnin matkan maalle! Viimemetreillä tuli melkein itku kun väsytti niin kovasti, mutta nyt oon pyörinyt jo reilun tunnin sängyssä pirteenä kun peipponen... Raivostuttavaa.
 
Voi kyllä on tuttua! Aamulla kyllä uni maittaa, mutta yöt on tuskaa.. Uni ei tuu ja jos/kun herää yöllä, ei varppina uni enää jatku, vaan menee pyörimiseksi. Vaikka heräis aikaisin ja ei nuku päikkäreitä, silti illat menee tuskaillen kun ei uni tuu.. Argh!!
 
Minulla on juur tuota samaa! Päivisin väsyttää koko ajan, mutta herään joka yö ainakin kerran oikein kunnolla, eikä uni meinaa tulla millään! Ainakin tunnin pyörin järestään joka yö. Enkä yleensä ees herää vessahätään, vaan ihan muuten vaan :/ Ja aamuisin saisi nukkua, kun oon lomalla ja odotan ekaa, mutta herään viim seiskalta. Nytkin menin nukkumaan vasta puoliltaöin, kun illalla iski kova nälkä :)

Viikolla 10+1 mennään, ja tämä alkoi viime viikolla.
 
Joo siis tässä taas tällanen kello kolmen surffailu menossa... Reilun tunnin heräämisestä pyörin ja koitin saada unta, nyt annoin periks ja otin puhelimen käteen ja aloin naputtaan....
 
Täällä myös yksi uniriepu. Tämä päivä mennyt ihan koomassa... en tykkää
 
Mulla kans päivät ihan hirveän väsymyksen kynsissä. Aamulla ihan ok olo mut aamupalan jälkeen voin vaipua taas nukkumaan luomet ovat liian raskaat. Unien jälkeen tulee lounas no yllättäen sen jälkeen silmät taas kuin rautaa. Iltapäivällä nukun vielä yhet päikkärit. Ja autolla ajelu on tosi nukuttavaa, oon siis vähentänyt sitä. Kahvi ei auta eikä maistu. Kaks viikkoa nyt tätä oloa ja jo kyllästyttää. Eli aina kun syön , tulee tarve mennä NUKKUMAAN TUNNIKSI PARIKSI, mitä nyt entää lapsien pyöriessä jaloissa.
 
Jokapaikassa toitotetaan, kuinka väsymys on ihan normaalia alkuraskaudesta jne.. olen koittanut sillä tiedolla rauhoitella itseäni, mutta äh! Oon nyt kuitenkin jo yli puolivälissä raskautta eikä tää tajuton väsymys ole helpottanut mihinkään. Tekisi mieli nukkua jatkuvasti päiväunia jne.. Olin jo kesällä sairaslomallakin ja nyt teen puolikasta työpäivää ihan sen takia, etten yksinkertaisesti jaksa enempää, mutta puolikkaatkin tuntuu melkeen liian rankoilta :sad001

Hemoglobiini ja muut veriarvot on ollut ihan kunnossa, eli siitä ei ainakaan johdu. Nyt toki viikon kestänyt flunssa voi myös vaikuttaa, mutta ei se pelkästään siitä voi johtua. Parin viikon päästä on sokerirasitus, toivottavasti siinä ei ole syy -se nyt vielä puuttuisi et todetaan joku raskausajan diabetes..
 
Täällä kans yks vässykkä. Tänään ois 13+4 ja luojan kiitos tää ja huominen päivä vapaana. Mut noi työillat (joita on 4/vko) on täyttä tuskaa kun väsyttää niin julmetusti! Ainoo mikä vähän helpottaa on napostelu/tunnin välein syöminen mutta syömisenkin jälkeen väsyttää. Ei ole kovin terveellistä mutta tunnin välein pakko syödä leipä/hedelmä/jogurtti/patukka/tms... ja illalla kun pääsen lopultakin kotiin klo 22 jälkeen niin ajomatka hirvittää kans. 20min ajo maaseudulla pakottaa laittamaan napit korville ja soitteleen jollekin. Kotiin päästessä pään ei tarvi olla kun 5 sekuntia tyynyssä ennen kun pääsen höyhensaarille...

Siksi kysyisinkin tammi-helmikuisilta että koska tää rupee helpottaa? Olin ymmärtäny että ekan kolmanneksen jälkeen mutta ei näköjään ihan vielä...

Tsemppiä muillekin väsyneille ♡
 
Mulla helpotti väsymys noin vklla 18-19. Ihan samalla tavalla en kuitenkaan jaksa kun ennen raskautta, mutta päikkärit oon ottanut vaan kerran viikossa :) onkos kilpparit sellainen joka myös aiheuttaa väsymystä? Mietin vain, että eikös ne kannata myös tarkistaa jos väsymys vaan jatkuu ja mikään ei auta?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiva etten ole yksin tuon valvomisen kanssa, menin eilen(kin)nukkumaan kymmenen seutuun. Yhdeltä heräsin, en tiedä miks tai mihin ja sen jälkeen ei ole nukuttanut yhtään. Töissä olis sit taas voinu nukkua vaikka puurokattilan vieressä. Nyt kun kotona olen niin ei väsytä yhtään, energiaa riitti jopa sämpylä taikinan tekemiseen:)
 
Rauta mitattu torstaina neuvolassa pikamittarilla (108) ja perjantaina labrassa (114). Eli laskua onollu sitten alkuviikkojen mutta ekalla lääkärin käynnillä hän oli sitä mieltä tutkiessaan mun edellisiä labratuloksia että ei välttis tartte muuta tutkia tällä hetkellä. Väsymys kuuluu raskauteen. Ja viime vuonna näillä tienoilla jo tutkittu kilpirauhasarvoja kun tää syksy on toooosi väsyttävää aikaa mulla ainakin. Kuukauden päästä pitää sit pyytää uusintamittailuja jos ei ala helpottamaan... muutaman viikon saa siis vielä taistella tämän kinkkisen väsymyksen kanssa, tulee pitkiä viikkoja :/
 
Täällä mennään viikoilla 5+5 ja nyt se väsymys alkaa olemaan täälläkin... Eikä auta vaikka miten hyvin tai huonosti olisi yö nukuttu. Ihan on veto pois. Plääh.. :cool:
 
Takaisin
Top