jälkivuoto, kesto?

Hippoliina

Satasella mukana keskusteluissa
Pakko kysellä täältä miten muilla.
Mulla siis joo poika oli aika iso, joten varmasti palautumiseen menee enempi aikaa, mutta...
Mulla jälkivuoto vaihtelee jatkuvasti, välillä ehtii iloita että nyt loppu ku 2 päivää on vuotamatta, mutta niin se vaan taas alkaa. Kestää ehkä puoli päivää ja taas loppuu...
Nyt siis kestänyt jo 5 Viikkoa.
 
Mulla ihan vuoto vuotoa 3viikkoa. Tiputtelua (niin et taukoa välillä 3pvä) kesti 5viikkoon asti ja nyt on menkat. Yhdyn Lempiseen... vtuuuuuu
 
mulla tulee 6 viikkoa sektiosta ja nyt taas sormet ristissä et ois loppunut kokonaan :grinollu jo monta viikkoa useemman päivän taukoja mut sit aina yllättäen holahtanutkin vuotoa taas :sad001
 
Mulla kesti noin 5vkoa et uskalsi jättää sitten pois. 11/2 viikkoa ja menkat :mad:
 
Mulla kesti kolme viikkoa jälkivuoto jonka jälkeen oli viikon tauko ja sit alko menkat. Nyt neki kärsitty ja seuraavia menkkoja ootellessa :hungover:
 
Varsinaisesti viikon sitä kunnon vuotoa alatiesynnytyksestä, sitte kolmisen viikkoa tiputtelua roseena. Tähän väliin täytynee rukoilla, kun ei oo viel menkkoja tullu. huh. Ensviikolla olis sitte jälkkäriaika ja marssi kelalle.
 
Kuus viikkoo kohta kestäny, että millon tämä loppuu? Vaikuttaakohan se tosiaanki, kun munki poika oli aika iso, että on kohdulla palautumista.. Miten teillä on kuukautiset noin pian alkanu? Mulla meni viimeks melkeen vuosi, että ne alko synnytyksen jälkeen.
 
Mulla vuotelee vähän vieläkin, onneksi nyt alkaa (ehkä) loppu jo häämöttään. Kestänyt siis reilu 7 viikkoa vuotelu jo.
 
Minäkin mietin tuota että onko joku vialla, ei viimeeksi tälläistä ollut että saattaa olla 2 päivääkin sellastaista pelkkää haaleanruskeaa limaa ja sitten yhtäkkiä tulee kirkkaanpunaista verta kunnon setti ja sitten taas palautuu normaaliksi hailakaksi limaksi. Nyt on kyllä jo ihan monta päivää ollut ettei ole tullut verta ja toivon totisesti että se oli sitten siinä. 5+ viikkoa myös nyt.

Mulla on myös imettäessä välillä lievää kipua tai epämukavuutta kohdun seudulla. Tuntuu vähän aikaa imetyksen aluksi. Onko muilla? Vieläkin jälkisupistaa? Jatkuuko tätä kuinka kauan? Sen sisäksi kun herumisen alkaminen tekee minulla kipeää nänneissä ja tiehyissä (molemmissa rinnoissa symmetrisesti, ei tulehdus), on alkanut imetyssession alussa tuntua ahdistusta kun siihen liittyy alkuunsa niin paljon epämukavuutta, max minuutin ajan.

Pelolla odotan ensimmäisiä menkkoja, tulisipa ne vasta silloin vuoden päästä :grin Muistan vieläkin miltä se KRAMPPAAMINEN tuntui kun alkoi ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Autsperkele vaan. Vauva on saanut korviketta synnärillä, ja kerran kun olin asioilla, ja kun jätettiin rintakumit pois sai jonkun 3 kertaa lisämaitoa, joten toivon että voisi sanoa että täysimetän ja saisin palkkioksi kuukautiset vasta joskus hamassa tulevaisuudessa.
 
Mulla jälkivuoto kesti 2viikkoa, pientä tiputtelua oli vielä viikon ajan. Sitten loppui täysin. Oli ihan kamalat kutinat alakerrassa, luulin että sain tikeistä hiivatulehduksen... Neuvolasta ohjeistivat kokeileen ensin ovestin voidetta, se tehos :) Hormoonimyrskystä johtuva kuivuus oli siis kyseessä. Menkat ei ole vielä alkanut, toivottavasti ei hetkeen alkais....
 
Niin ja tuosta herumisesta. Mulla myös herumisesta johtuvaa kipua! Alkuun ihan säikähdin että mistä kipu johtuu, en ollut kuullutkaan että se voi tehdä kipeetä.
 
Minulla oli tuota kipua myös imettäessä todella pitkään! Nyt ei ole onneksi enää ollut, mutta melkein 2kk sitä oli.
 
Mulla on ollu ja on välillä vieläkin tommosia tuntemuksia alavatsalla vaikken imetä! Ne tulee sillon kun vauva on sylissä ja joku osa ihosta koskee toisiinsa.... Sairaalassa oli sama. Jälkisupistukset tuntu ilman imetystä, myös siis imetyksen yhteydessä.
 
Mulla tuo herumiskipu on pahimmillaan sellaista että se tuntuu melkein kainalosta saakka, kuin yksittäinen tiehyt syttyisi tuleen, melkein aina se tuntuu kylkien puolella ja tosi pitkällä matkalla. Hyvä kuulla että se voi joskus loppua. Mulla oli sitä myös esikoisen aikaan vaikka vain pumppasin maitoa, sitä kesti koko sen 1,5kk. Hirveä ajatus että koko imetysajan pitäisi tuskailla. Kai se liittyy jotenkin niihin "maitotiehyiden pieniin lihaksiin" jotka kramppaa tai jotain...., kurjinta on se kun se kipu alkaa ja vauva imeekin heti alkuun tosi voimakkaasti, tuntuu oikeasti siltä että repeää koko maitotiehyt irti. Yäk!

Kävin eilen ekaa kertaa saunassa. En oo uskaltanut ku paskasynnytyksen jälkeen pelkäsin aidosti että saan jonkun tulehduksen. Teki ihanaa, käytiin esikon kanssa kahdestaan ja hän pissasi ammeeseensa, kiva haju.....
 
Mulla kesti varsinainen vuoto noin 4 viikkoa ja sen jälkeen on tipotellut rusehtavaa limaista vuotoa.Edelleenkin vähän tipottelee ja maanantaina tulee 7 viikkoa täyteen.Toivottavasti kuukautiset pysyvät vielä kauan pois!
 
Takaisin
Top