Jälkitarkastus

*Anniina*

Vauhtiin päässyt keskustelija
Minkälaisia uutisia muut on saaneet jälkitarkastuksessa? Minä luulin palautuneeni aika hyvin, mutta väärässä olin. Vatsalihasten erkaumaa ei ole, mutta etu- ja takaseinämän laskeumaa senkin edestä. Melko maseentuneena lähdin kotiin tarkastuksesta :sad001

Minkälaisilla ohjeilla olette jumppailleet syviä lantionpohjalihaksia?
 
Muokattu viimeksi:
Ei mulla kyllä sanonu mitään tuommosista :eek:
Jotain siihen tyyliin totesi ohimennen, että hyvältä näyttää kun teki tutkimuksen.
 
Oli kyllä niin turha käynti! Katsoi vain miten kohtu oli palautunut, no senhän jo tiesin etukäteen että hyvin oli. Olisi voinut kertoa vähän muuta miltä alapäässä näyttää. Erkaumaa ei edes tarkistanut. Ehkäisyasioissa neuvoi kääntymään ehkäisyneuvolan puoleen maaliskuussa kun haluan kuparikierukan.
 
Meillä jälkitarkastuksen teki naistentautien erikoislääkäri ja hän sanoi suoraan, ettei erkauma-asiat kuulu hänelle. Ei ole niihin koulutusta.
 
Meillä lääkäri tunnusteli erkauman, muttei sanonut siitä mitään. Itse olen tunnustellut eikä sitä ole. Sain pyynnöstä lähetteen fysioterapeutille, toivottavasti sen käynnin jälkeen on parempi mieli. Ainakin katsovat jumppaliikkeet kuntoon.

En ymmärrä kun monella ei tehdä edes alapää-/sisätutkimusta, eikö se ole koko jälkitarkastuksen idea erkauman lisäksi, että tietää miten on palautunut?
 
Meillä lääkäri tunnusteli erkauman, muttei sanonut siitä mitään. Itse olen tunnustellut eikä sitä ole. Sain pyynnöstä lähetteen fysioterapeutille, toivottavasti sen käynnin jälkeen on parempi mieli. Ainakin katsovat jumppaliikkeet kuntoon.

En ymmärrä kun monella ei tehdä edes alapää-/sisätutkimusta, eikö se ole koko jälkitarkastuksen idea erkauman lisäksi, että tietää miten on palautunut?
Onko tehty sairaalassa tai tulossa aika sinne?

Jossain neuvoloissa ei tehdä sisätutkimusta ekalla lääkärineuvola käynnillä myöskään. Neuvola kohtaista, mitä milläkin käynnillä tehdään.. Voinee pyytää lääkäriä sen tekemään, ken haluaa?
 
Kyllä mulla on tehty sisätutkimus kaikkien kolme raskauden jälkeen ja kaikki vielä eri neuvoloissa. Vähän se on hölmöltä tuntunut sektiosynnytysten jälkeen mutta eipä siellä jälkitarkastuksessa sitten oikeen muuta ole tehtykään. Luulisin kyllä että kuuluu siis vahvasti asiaan. Ja tosiaan eipä siellä alapäässä koskaan ole mitä moitittavaa ollutkaan. Tosin eipä ihme sinällään. Se on varmaa ainoa paikka mikä on selvinnyt vauriotta näistä koettelemuksista.
 
Takaisin
Top