Jälkitarkastus...

tansku86

Oman äänensä löytänyt
Tänään oli siis jälkitarkastus... :(
Ei menny ihan niin ku piti...Kohtu ei oo tarpeeks supistunu eli siis ei muuta ku äippäpolille ultraukseen joku pv...Kunhan ne soittaa ensiks ajan sieltä... :( Vähän tietysti säikähtäny olo,mutta ei pitäis olla vakavaa,kun ei ole kuumeilua tai kipuja...

Sainpahan samalla kuitenkin hormonikierukka reseptin,kun en ainakaan vielä ole enempää lapsia haluamassa tai tuskin enempää edes haluan...Kyllä toi 3 on ihan riittävästi... :D

Mites muilla on menny jälkitarkastukset???
 
TANSKU86, harmi että meni sulla noin! Toivottavasti siellä kaikki ok!

Meillä oli tarkastus muutama viikko sitten, kaikki oli ok, keskusteltiin ehkäsystä (omituinen aihe koska 6v käyttänyt mitään!) päädyttiin minipillerehin, oisin laastarin halunnu muttei saa imettäessä.. Nyt alkanu inhottava vuoto,toivottavasti ei jatku pitkään.. :)
 
Voi, kerro heti kuulumiset kun oot käynyt tarkistuttamassa! Toivottavasti homma saadaan kuntoon ilman sen ihmeempiä.

Mulla oli kaikki hyvin, minipillerit alotin. Lääkäri sano että voi alottaa vasta 2-3kk synnytyksen jälkee imetyksen turvin mut aloitin kyllä heti :D Seuraavalle päivälle odottikin heti migreenioireet :( Tiputteluvuotoaki tuli ja muuttui ihan kunnon vuodoksi, toivotaan ettei nyt koko aikaa sitten olla vuotamassa! Yritän kyllä sitkeesti niitä pillereitä jatkaa useamman kk jos nämä haitat häviäisivät, mut pahin nyt on toi migreeni jos se tulee useemminkin, migreeniä potiessa kun ei oikein pysty vauvaa hoitamaan!
 
Mulla oli tänään jälkitarkastus ja kaikki hyvin. Yksi huono juttu oli et mulla oli menkat ja silti tehtiin sisätutkimus :( Voin sanoa että ei ollu hirveen miellyttävä kokemus toisin sanoen siis hävetti vaikka lääkärit tottuneetkin niihin.

Mäkin sain minipillerit ( näytepakkaus 3kk) kun ehkäsyneuvolaan pääsen vasta elokuussa laittamaan kierukan.
Saa nähdä tuleeko mulle mitään oireita.

Toivottavasti tansku86 kaikki hyvin sulla!
 
Jälkitarkastusta odotellessa, tällä viikolla pitäisi sinne mennä. Toivottavasti kaikki hyvin. Mulla alkoi yhtäkkiä vuotamaan paljon kolme viikkoa synnytyksen jälkeen ja takaisin menin sitten sairaalalle. Oli istukkaa jäänyt kohtuun ja kohtutulehdus. :( Mutta kaavinta tehtiin ja nyt kaikki hyvin, kovasti vain säikähdin. Uudelleen kävin lääkärissä varmistamassa asian, kun oli vähän sellaisia tuntemuksia, mutta tulehdusarvot ok. Jospa kaikki olisi taas hyvin, kun jälkitarkastukseen pääsen. :) Ainakin tuntuu, että nyt olisi normalisoitunut vähän kroppakin. :)

Tanskulle kovasti tsemppiä ja muillekin jälkitarkastuksiin!
 
Hui! Oliks sulla kipuja tai muuta sellaista et osasit arvata että jokin mättää?

Mäkin ekana ajattelin et onks nää sittenkään menkat et onko voinnu jotain jäädä sisälle.
Onneksi tää kuukautisvuoto eroaa tuosta jälkivuodosta aikalailla.
 
Eipä mitään kipuja ole ollut saati kuumetta... :) Ensi tiistaina on aika että katsotaan sitten mitä se tuo tullessaan...Uskoisin että ei siel mitään kummallista ole...Tosin menin jälkitarkastukseen asenteella että käydäänpä varmistamassa että kaikki on hyvin,mut ei sit ollukkaan... Eipä näistä koskaan tiedä,mutta turha sitä on stressata... :)
 
Mulla oli yksi ilta tosi kuumeinen olo, mutta ajattelin sen olevan rintatulehdus ja tyhjentelin vaan ahkerasti rintoja. Päivien päästä sitten yhtäkkiä valahti tosi paljon verta ja hyytymiä niin, että sitä säikähti. Ei oikeastaan kipuja pahemmin ollut, mutta oon kuullut, että joillain on alavatsa silloin tosi kipeä. Mulla epäiltiin jo synnytyksen jälkeen, että olisiko jäänyt jotain kohtuun, kun oli niin repaleinen istukka, kaksi viikkoa myöhässä syntyi poika. Mutta totta Tansku tuo, että turha stressata. :) Kaikennäköistähän uutta tässä on ollut, mutta sen eteen, että tuolla olkkarissa köllii pieni poika tekisi mitä vain. :)
Ps. Kannattaa varoa punkkeja, tänä kesänä niitä vissiin on aika paljon. :( Eilen kipitteli Veikon korvalla yksi, onneksi ei vielä purrut. Yäk, ne on niin inhottavia!
Nautitaan kesästä pienokaisten kanssa! :)
 
No nyt on sit ultrauksessa käyty... :) Eli kohtu oli normaalin kokoinen ja syy miksi kohtu tuntui vasemmalla puolella vähän suurehkolta oli se että munasarjassani on kasvain tai jtn sinne päin... :) Ei siis muuta kuin syksyllä uudelleen ultraukseen katsomaan että onko syytä leikata kasvain pois vai kasvaako niin hitaasti että leikataan myöhemmin... Hyvä että löytyi niin saadaan asia hoitoon... Mukavia lenkki hetkiä aurinkoisessa ilmassa kaikille... :)
 
Heippa tansku86 ja kaikki muutkin! :)

Ensinnäkin tansku86:lle: Minulta on leikattu vasen munasarja pois siitä syystä, että siinä oli kookas (9cm halkaisijaltaan) ollut kysta (=yleisin kasvain mikä munasarjoihin käsitykseni mukaan tulee). Oli ihan nopea operaatio ja huomattavasti pienempi kuin tuo sektio. Eli ei hätää - ovat tosi yleisiä nuo kystat! :)

Mulla oli eilen (vihdoinkin) jälkitarkastus ja lääkäri oli yllättyt miten hyvin olen sektiostani toipunut. Haava on parantunut oikein hyvin ja kohtukin oli palautunut hyvin. Mulla on nyt kanssa minipillerit. Olen vähän skeptinen niiden suhteen. Minulla ei ole ollut moneen vuoteen pillereitä (NuVa ring käytössä ennen raskautta.) Jostain syystä vierastan kierukkaa kuitenkin vielä enemmän kuin pillereitä, eli ajattelin että minipillerit ovat pienempi paha. Katsotaan - täytyy tänään ne aloittaa..
 
Hih! Mäkin viikon päästä sekstiosta reippailin oikeen kunnolla ulkona. Ei edes sillon enää kipulääkkeitäkään tarvinut. Yksi duunikaverikin ihmetteli et miten oon jo niin hyvässä kunnossa ja hän oli kokenut kanssa sektion. 

Nii jakohta kaksi viikkoa syöty minipillereitä eikä mitään sivuoireita. Ei edes päässä heitä :D
E-pillerit masensi mut ajoittain sillon kun söin niitä
 
Se siitä ettei minipillerit mitään aiheuttaisi. Nyt sitten alkoi se tiputtelu vuoto. Menkkojen loppumisesta vasta päälle viikko... :(
 
Takaisin
Top