Jälkitarkastuksesta

Riiks

Oman äänensä löytänyt
Moi!

Tällasen tuoreemman ketjun haluaisin aiheelle, kuin että millaiset teidän jälkitarkastukset ovat olleet? Kuinka pian myöhäisestä keskenmenosta? mitä tutkittiin yms?

Syynä näille uteluille on oma kokemus, jonka tänää sain.
Eli kaksi kuukautta sitten sain myöhäisen keskenmenon viikoilla 18 johtuen tulehduksesta ja lääkkeellisellä tyhjennyksellä hoidettiin. Ei kaavintaa.
Tänään sitten piti olla jälkitarkastus, joka pettymyksekseni oli VAIN verikoe (verenhyytymistekijätutkimukset) ja jonka tuloksissa kaiken lisäksi menee kuukauden päivät ja koe menee Helsinkiin saakka tutkittavaksi. Sanottiin vain että uusi tapaaminen tulee postissa sitten joskus kun tulokset on saatu.

Jäin siis ihmettelemään, että miksi ei ultrattu tai tehty muita tutkimuksia? Onkohan nyt sitten kaikki OK kohdussa.. Luulin että vähintään olisi ollut yhteenveto kaikesta lääkärin kanssa? Kysymyksiä olisi paljon kysyttävänä.
Turhauttavalta tuntuu taas odotella vastauksia pitkän aikaa..Kaikenlaista on mielessä ettei osaa kovin järkevästi edes ajatella!
Voisi olla paras ottaa yhteyttä neuvolaan ja läpi käydä kyseisiä asioita sitten siellä.

Mutta kuitenkin haluaisin tietää että mites muilla on nämä jälkitarkastusasiat mennyt?

Kiitos etukäteen :)
 
Moi, Minulla keskeytyi vajaa 2 kuukautta sitten 14 viikolla. Lääkkeillä mentiin eikä kaavinta tarvittu. Lopputarkastus oli 3 viikkoa myöhemmin ja sitä varten sain ensin yleislääkärin ajan (työterveyshuolto). Homma meni ihan typeräksi kun lääkäri ei ollut tietoinen käynnin syystä ja piti kaikki tapahtunut ja taustat selittää (en kyllä ymmärrä mitä tekemistä sillä oli asian kanssa että minkä ikäisenä kuukautiset ovat alkaneet kun sitä tietoa eikukaan muu lääkäri ollut koko prosessin aikana kaivannut...). Kyseessä oli kuitenkin sisätutkimus ja lopulta aikansa ronkittuaan täti totesi ettei saa kohtuani jotenkin näppeihinsä ja lähetti gynelle kuitenkin. Pari päivää myöhemmin sitten gyne hoiti homman asiallisemmin ja myös ultrattiin. Mitään verikokeita ei kyllä otettu. Kaiken kaikkiaan ottaa koville tämä jatkuva lääkärien kanssa asioiminen.
 
No olipa ihmeellistä toimintaa :/ 
Mulla tuli sitten lopulta kutsu jälkitarkastukseen, joka on päivälleen kolmen kuukauden kuluttua keskenmenosta! siis kolme kuukautta :o kamalan pitkä aika.. No, nyt parin päivän päästä se koittaa. Lopultakin asiat saa pois päiväjärjestyksestä, kauan siihen menikin.
 
No ihan kummallista. Ja kummaa on tuo ero toiminnassa muutenkin. Minulle sanottiin ihan selvästi kyllä että 1) jälkitarkastus 3-4vk keskeytyksen jälkeen, 2) se pitää itse varata terveyskeskuksesta tai työterveydestä ja 3) yhdet mensut vain olisi hyvä pitää välissä ja sitten uutta yritystä putkeen jos siltä muuten omasta puolesta tuntuu. Meinaan että meillä on ihan eri setti kaiken kaikkiaan. Tuntuu käsittämättömältä näin pikkuisessa maassa vaika eri kaupungeista olisikin kyse.
 
Takaisin
Top