IVF-plussa, Lutinus ja vuoto

Bianca_1986

Silmät suurina ihmettelijä
Hei! Epätoivoisena nyt kyselen täältä teidän muiden kokemuksia, jospa ei tarvitsisi heittää vielä ihan kirvestä kaivoon :sad001.

Eli meillä takana miltei neljän vuoden yritys, minulla endometrioosi mutta ei muuta selittävää tekijää. Kolme tuloksetonta inssiä ja nyt viimein 1. IVF toukokuusta josta napsahti testiin plussa viikonloppuna. Lutinus on mennyt siirrosta alkaen tukilääkkeenä. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä alkoi pieni tuhruvuoto, alkuun ruskehtavaa ja nyttemmin vaihdellen vaaleanpunaista ja välillä hitunen kirkkaanpunaista. Tänään ja eilen tullut hieman hyytymää mukana. Huolestuttaa aivan tosi paljon ja pelottaa, onko kyseessä kuitenkin keskenmeno. Mitään kipuja ei ole eikä vuoto ole runsasta, pikkuhousunsuojalla pärjää.

Onko muilla kokemuksia alkuraskauden vuodosta ja miten kävi?

Lutinus loppuu tänään ja pelottaa, että parin päivän päästä pato aukeaa ja kunnon vuoto alkaa :sad010.
 
Minulla itselläni ei veristä vuotoa ilmaantunut raskausaikana, mutta monella tutulla sitä on ilmaantunut. Tuo verinen vuoto on käsittääkseni ihan normaalia ja ne ovat muistaakseni sellaiset ns. Valemenkat. Mutta niihin liittyy pientä vuotoa Toki se verinen vuoto varmasti näin raskausaikana säikäyttää ja ymmärrän täysin, että sitä pelkää heti kaikista pahinta. Toivottavasti kuitenkin siellä on kaikki teillä hyvin. :)
 
Tuohan voisi olla joku vuotava hematooma tai jotain myös. Kuinka pitkällä sä nyt oot, oliko viikonloppuna 14 dpo? Harmi, jos sait vain lyhyeksi ajaksi tukihoitoa. Toivotaan, että tämä on sitä vaaratonta sorttia, koska kyllähän näitä aina kuulee.
Jos keltarauhanen ei toimi täydellisesti, voi tukihoitoa tarvita viikolle 12 asti.
Mulla on mennyt kesken PASin jälkeen, lugesteronin aikaan, ja vuoto oli vuoropäivin punaista ja mustaa. Vuoto alkoi vaaleanruskeana ja vaaleanpunaisena tuhruna.
Tässä raskaudessa ei ole näkynyt mitään vuotoa, ei edes kiinnittymisvuotoa, samat tukilääkitykset.
Katjusha rv. 17+5 lahjamunasolusta
 
Takaisin
Top