IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sanoisin, Herukka, että toi on kyllä mun silmiin vahvistunu edellisestä. Eikö pitäis vaan haalentua, jos kyse olis piikin aiheuttamasta väärästä plussasta? Varovaiset onnittelut.

Ja sitten ON: käyty kontrolliultrassa ja tuomio tuli: Ensi viikon ti klo 13 PAS (3D siirretään). Jännittää..

Joo. Mä tein siis silloin viime torstaina testin myös ja ei siinä näkynyt mitään noin vahvaa kun nytten.. että on siellä vähän hcg:ta jostain.. tuossa vielä kuva siitä..

Iiks. Teillä jännät paikat ihan pian <3

ImageUploadedByVau Foorumi1525695448.693787.jpg

Mua jännittää jo nyt ihan hirveesti.. Ja jos oikein ymmärsin lääkärin puheista, kaikki meiän huurunenät olisivat hyvälaatuisia alkioita. :O ja kyllä on vahvistunu alle viikossa, jotain siellä on oltava!! Millon testaat uudestaan? Meinaatko tehdä digin? Jännittää sun puolesta. :D

MuuMuu,Tsemppiä pas:iin kun sen aika koittaa.
Herukka,Tsemppiä piinavaan tilanteseen.
ON:24kp ja enää kolme päivää primoluteja ja sitten alan odottelemaan kuukautisia kuukautisten alettua soitto Naikkarille ja Gonal-F pistokset alkaa.

Hei naiset, onko kellään kokemusta näkyykö zumenon ovistestissä? Eilen pistin gonapeptylin ja illalla tuli yhtäkkiä voimakas kuvotuksen tunne, joka kesti monta tuntia. Tänään kokeilin kaapista löytämääni ovistestiä parin tunnin pidätyksellä ja siihen piirtyi selkeä haamu. Alkiolla olis ikää siis 7 vrk. Ajoittaisia nippailuja alavatsalla ja turvotuksen tunnetta ja väsyttää, mutta muuten ei erityisempiä tuntemuksia. Olo jotenkin epäilyttävän levollinen.

Herukka: Mun mielestä myös näyttäisi vahvistuneen viiva testissä, toivottavasti olisi oikee plussa.
Muumuu_: sullakin homma etenee jes!
Hulbertiina: ei oo kokemusta zumenonista, mut toivottavasti noi sun oireet olisi raskausoireita.
Heitsu1996: tsemppiä hoidon alotukseen, kun sen aika on.
On: täällä ootellaan kuukautisia, pitäisi tällä viikolla alkaa. Sitten pääsisi suunnittelemaan uutta passia:)

Kiitos Onnitteluista!

Aloitin itseasiassa tämän projektin Suomen puolella ennen muuttoani Viroon. Suomessa sanottiin että minun tulee lopettaa Armour Thyroid lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan ennen hoitoja. Menin siitä huonoon kuntoon sillä en saa hoitovastetta tavallisesta thyroksiinista. Virossa sain tietää, että lääke on täysin vaaraton raskaudelle ja minun tulee ehdottomasti syödä sitä. Täällä olen päässyt endokrinologille, joka on erikoistunut kilpirauhassairauksiin ja olen jatkuvassa seurannassa. Lisäksi laitteet (Nova Vitalla) ovat uusinta huippuluokkaa ja niihin satsataan Virossa. Sydämen syke näkyi ja jopa kuului viikolla 7, kun ystäväni sanoi, että hänellä Suomessa kuului laitteesta vasta viikolla 10.

Tänään siirryin raskausajan seurantaan Qualitas klinikalle ja olin naistentautien erikoislääkärillä. Sain äärettömän hyvän vastaanoton ja saan kuulema käydä rajattoman määrän tutkimuksissa ja lääkärin tapaamisissa. Esimerkiksi lapsen terveys huolestuttaa minua, sillä ystäväni sai vastikään down tytön, vaikka kaikki tutkimukset, np-ultra ja verikokeet olivat ennustaneet täysin tervettä lasta.

Nyt sain lähetteen verikokeeseen, (NIPT) panorama screening test, viikolla 9. Tuloksen saaminen kestää 10 päivää ja sitten tietää onko lapsi terve sekä sukupuolen jos haluan. Lisäksi menen Oscar screening tutkimukseen, joka varmistaa samoja asioita. Kerroin myös synnytyspelosta ja minulle sanottiin, että Elite yksityisklinikka tekee keisarileikkauksia, mikäli julkinen puoli ei asiaa puoltaisi. Olo on siis todella helpottunut. Olen lukenut niin paljon juttuja, joissa äitiä ei kuunnella tai uskota tuntemuksia, mutta musta tuntuu, että olen hyvissä käsissä. Toistaiseksi minulla ei siis ole mitään pahaa sanottavaa saamastani hoidosta, mutta onhan tässä vielä 7 kk aikaa tapahtua vaikka mitä. Nämä ovat yksityisiä klinikoita ja julkisista ei siis ole tietoa ainakaan toistaiseksi, vaikka asun pysyvästi Virossa ja kuulun heidän "KELA" systeemiin. Nova Vitalla puhutaan hyvin myös suomea, Qualitaksessa englantia. Virossa palvelu on mielestäni aavistuksen tylympää kuin Suomessa, mutta se tuskin on tahallista.

Kysyin taas tänään liikunta ja seksikiellosta ja mulle sanottiin, että koska ICSI on niin keinotekoisesti aikaansaatu raskaus ja viimeksikin sain keskenmenon, vaikka molemmat alkiot olivat kiinnittyneet niin en saa tehdä mitään mikä rasittaa minua. Aion siis noudattaa ohjeita kiltisti.

Hulbertiina, ei tietääkseni zumenon näy, mutta gonapeptyl ikävä kyllä nostaa lh-tasoo hetkellisesti, ja itellä se on näkyny ovistesteissä pari päivää piston jälkeen jopa tasavahvanakin.. saan myös mutenkin kierron ajoista riippumatta aina jonkinlaisen hailuviivan o-liuskoihin. Mut 3. päivänä gonapeptylistä pitäs selkeesti olla jo haalistuneempi tai jopa hävinny kokonaan, tai menny normaalin hailuks. Toivottavasti sulla pysyis ja tummuis! :)

Muokattu viimeksi:
Onnea matkaan alkioille!!! Plussia sitten parin viikon päähän, naiset :)

SatuUnelma, kuulostaa hyvältä. Kilpparin kanssa pitääkin olla just varovainen ja tilannetta seurattava. Mulla autoimmuuni tyreoidiitti, tyroksiinihoitoinen, ollut yli 20 v. Mä voin kertoa, että seksitauko ei tehnyt meillä tiukkaakaan, koska panokset on ihan valtavat (siis €+henkinen). Luultavasti tähän PASiin ajaudutaan samoin miettein, vaikka luin, että spermasta voisi olla apua kiinnittymiseen. Meillä siis normaali IVF-hedelmöitys nuorilla donor-munasoluilla.

SatuUnelma, kuulostaa hyvältä! Kiitos jakamisesta :)

Testasin tänään odotetusti negan virallisena testipäivänä ja pyysin jo yksityiseltä klinikalta lähetteen Naikkarille kolmatta hoitoa varten.

Todella kypsä olen näihin epäonnistumisiin ja usko horjuu, mutta ei voi luovuttaakaan. Nyt täytyy siis keskittyä muihin juttuihin ja odotella kutsua Naikkarille.

Tsemppiä naiset kaikille omiin vaiheisiinne - pysykää vahvoina ja toivottavasti onni suodaan meille kaikille! <3

Kiki, toisilla punktio menee helposti, toisilla on enemmän kipua. Jokainen on yksilö tässäkin suhteessa. Minulla oli kaksi kertaa helppo ja kolmas kerta tiukka. Menet vain rohkeasti paikalle ja kerrot avoimesti hoitajille, miltä sinusta tuntuu. Kyllä nainen sen kestää :) Miestä voi alkaa siinä vähän pyörryttää ;)

Hei.Sanotteko lisää asiat punktiosta.Pelkään tosi paljon.Miten voin odottaa onko kova kipu?

Kiki, jokaiselle se on omanlainen kokemus, joten me emme voi tietää, sattuuko sinua, vai miltä se sinusta tuntuu. Se riippuu niin monesta asiasta (mm. kipukynnys). Toivottavasti ei satu, ja punktio menee sinulla hyvin. Saat hyvät kipulääkkeet, ja tarvittaessa lisää, kun vain pyydät. He tarjoavat myös rauhoittavaa (ainakin TAYSissa, en tiedä teidän hoitopaikasta), minä otin sen. Minuakin pelotti, mutta ei sattunut niin paljon, kuin luulin. Muutaman ketran punktion aikana sattui todella paljon, mutta sain pyydettäessä lisää kipulääkettä, ja 5 sekunnin päästä helpotti. Minulla kerättiin 37 follikkelia, jonka takia punktio kesti pidemmän aikaa, ja siksi myös sattui vähän enemmän.

Älä siis etukäteen liikaa mieti asiaa ihan liikaa vaikka vaikeaa olisikin, vaan yritä rentoutua. :)

Kiki25,
Jokainen kokee kivun omalla tavallaan. Yhden mielestä punktio on todella kipeä, toinen ei tunne mitään.

Saat hyvän kipulääkityksen, ennen punktiota ja sen aikana. Se varmasti helpottaa!

Punktion jälkeen lepäät, juot paljon nesteitä ja otat tarvittaessa kipulääkettä. Se menee ihan varmasti hyvin! :)

ValkoinenOrkidea Halaus ja paljon tsemppiä jatkoon! Uskoa pitää vaan vaikka ei siltä tunnukkaan. Voin vaan kuvitella sun fiiliksen :(

Kiki Ei punktiota kannata pelätä, oli helpompi juttu kuin uskoinkaan vaikka minäkin aluksi jännitin kovasti! :)

Herukka jännittää kovasti miten sun testien kans käy! Koska testaat taas?? :)

MindyH Meillä on aikalailla sama kierto menossa, mulla tänään kp27 ja seuraavasta kierrosta Passiin!!

Omaanapasa: Lääkäri määräsi seuraavaan kiertoon Zumenonin ja päästään toivottavasti sen avulla nyt Passiin vihdoinkin!!!!!!!! :) :) :) Minä kiertopäivänä muilla on siirretty alkioita jos zumenon on ollut käytössä, kun hoitaja sanoi, että se ei nyt ole päivälleen se siirto tarkkaa kun on lääke käytössä :)

ValkoinenOrkidea Halaus ja paljon tsemppiä jatkoon! Uskoa pitää vaan vaikka ei siltä tunnukkaan. Voin vaan kuvitella sun fiiliksen :(

Kiki Ei punktiota kannata pelätä, oli helpompi juttu kuin uskoinkaan vaikka minäkin aluksi jännitin kovasti! :)

Herukka jännittää kovasti miten sun testien kans käy! Koska testaat taas?? :)

MindyH Meillä on aikalailla sama kierto menossa, mulla tänään kp27 ja seuraavasta kierrosta Passiin!!

Omaanapasa: Lääkäri määräsi seuraavaan kiertoon Zumenonin ja päästään toivottavasti sen avulla nyt Passiin vihdoinkin!!!!!!!! :) :) :) Minä kiertopäivänä muilla on siirretty alkioita jos zumenon on ollut käytössä, kun hoitaja sanoi, että se ei nyt ole päivälleen se siirto tarkkaa kun on lääke käytössä :)

Huomenna menen verikokeeseen ja perjantaina saan kuulla tuloksen :)

Eilen illalla ja aamulla saatu samanlaisia haamuja kun edelliset testit laitoin :)

Uusi täällä mutta puolisen vuotta keskusteluja seuranneena on vihdoin osallistuttava.

Ensimmäinen IVF takana (pitkällä kaavalla) + 5päivänen alkio matkassa (tuoresiirto). Munasoluja saatiin reilusti. Iso kato kävi ja vain muutama selvisi 5päiväseksi. Ja kysymys kuuluu. Virallinen testipäivä on vasta 2 viikon päästä siirrosta. Mikä olisi aikaisin päivä testailla jossa olisi mahdollisuus haamuun?

Regent, oi toivotaan hyvää tulosta teille!! Mä testasin viimeks ”vasta” 14 dpo, kun tuli tunne, että tarttis testata. En omalla kohdalla usko yhtään varhaiseen pissatestiplussaan :) Verikoe oli viikonlopun takia 13 päivää 5-päiväisen siirrosta.

Takaisin