IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
20180416_191424.jpg

Heitsu, ei kokemusta sun tilanteesta, mutta kuulostaa turhauttavan ärsyttävältä :|
Kannattaa varmaan huomenna olla yhteydessä hoitajiin/lääkäriin.. toivottavasti saat selkoa tilanteeseen :)
Ajattelin ottaakkin sinne yhteyttä huomenissa että saa selviyden tähän.

Ilpuri hyvin muistat, hänellä on endo. Saa nähdä vaikuttaako kiinnittymiseen. Teillekin niin kovasti toivoisin plussaa jo, tsemppiä PAS:iin!

Katjusha kiitti, toivottavasti tekin pääsette pian siirtoon.

Jero onpa ärsyttävä tilanne teillä. Tulisi nyt ratkaisu suuntaan tai toiseen.

Hulbertiina, toivon kovasti että viimein saisitte nyytin syliin asti.

Ninouk jotain kyllä näkyy, viivalle vahvistumista!

Maurizio no tuo on jo selkeä plussa, onnea!
Kun on noin alussa vielä niin ei kannata hermostua jos eri merkin testillä näkyy huonommin. Hcg:lla menee kuitenkin pari päivää tuplaantua, ja alussa vaikuttaa paljon mm. kuinka paljon on juonut ja kauanko on pidättänyt.

Heitsu kuulostaa tosi ärsyttävältä tilanteelta, toivottavasti lääkäri osaa auttaa.

Meille tuli tieto tänään että kaikki kolme alkiota porskuttavat edelleen. Yksi tosin hitaampana kuin muut. Alan olla luottavainen että ainakin siirtoon päästään. Ylihuomenna sitten, jos ei soittoa kuulu.

Beisla ja muut endon kans siirtoon menevät, tulin vinkkaan että ite oon siirtokierroissa syöny vahvaa e-vitamiinia noin 200mg/pv, yleensä jo muutamia päiviä ennen siirtoo, kun luin joskus että se vois vähentää niitä endon erittämiä myrkkylitkuja jotka voi vaikuttaa mm. kiinnittymiseen.. ja siirtopäivinä alottanu lisäks magnesiumin vähentään ylimääräsiä kohdun supisteluja joita ne endomyrkkyjen prostaglandiinit voi aiheuttaa. Näitä jatkanu sitten joitakin päiviä ja niin kauan että on ehtiny kiinnittyyn, jos on. Varmaan tota e-vitamiinia ei oo ihan myöhästä alottaa siirtopäivänäkään ja on tyhjää parempi, jos siitä jotain hyötyä on.. kaiketi ei ainakaan haittakaan :)

Maurizio, nyt ei tarvii arvailla! Ihanat onnittelut ja rauhallista odotusta! ♡

Beisla, kiitos:)mukava kuulla et teidän alkiot on jo vähän vanhempia! Toivottavasti pääsette siirtoon!

Heippa kaikille,

Siirryn tänne tuolta letrozeista inseminaatioon ketjusta kirjoittelemaan, josta tulikin sitten aika hiljainen.
Tänään alkoi ensimmäiset sumuttelut 4 kertaa päivässä ja suunniteltu punktio viikolla 20 eli pitkä kaava näin ensimmäisellä kerralla ainakin. Minkälaisia sivuvaikutuksia teillä on tullut suprecurista? Kurkku tuntuu karhealta, mutta muutoin ei vielä muita tuntemuksia...
Mieskin lähti karkuun viikoksi, kun kerroin nuiden mahdollisesti aiheuttavan mielialan vaihtelua. Tunnetusti niitä on ilmankin nuita lääkkeitä... :shy: Piikeiksi sain Fostimonia, 150 iui annostus, onko jollain muilla siitä kokemusta? Aiemmin käytin gonal f, niin tuntematon tuo lääke minulle...

Taustaa: minä 33v., mies 29v., kymmenen vuotta yhdessä, ei plussia ovulaatio- tai raskaustesteihin, yritystä takana noin neljä vuotta, lapsettomuushoitoja 1 1/2 vuotta. Letrozoleja 6 kk, yksi inseminaatio, jonka jälkeen lääkäri sanoi ettei kannata enää tehdä niitä. Miehellä oli huipputulokset ja saatiin valita jatketaanko gonal f + irrotuspiikki kotona vai ivf. Päätettiin ivf, minulla on pcos ja yksi iso noin 7cm halkaisijalta oleva kysta, jota seurattu useamman vuoden. Se painaa vasenta munasarjaa, jonka vuoksi vasemmalla ei kehity mitään. Oulussa julkisella tehdään ivf ja sinne jonotin reilu 3kk. Jos oikea puoli ei tarpeeksi tuota munia niin kuulemma kysta leikataan ja sehän tietää taukoa näihin hoitoihin.

Hoidon ensimmäinen uä tulee olemaan toukokuun alussa. Minulla kierto on suht epäsäännöllinen, 30-37 päivää. Oliko teillä kuukautiset alkaneet ensimmäisessä uä:ssä?

Tervetuloa vauva 2018-2019 tänne palstailemaan :)

Kamalaa miten joka päivä mielialat vaihtelee.. eilen niin onnistumis fiilis, ja tänään taas niin epätoivoinen, ja valmiiksi pettynyt olo... ihan varma että taas homma epäonnistuu..
Ja kun ei voi vaikuttaa, täytyy vaan odottaa.. tekis mieli vaan mennä nukkumaan, ja herätä virallisena testipäivänä.

Ninuok, just samat fiilikset täällä. Välillä on semmoinen fiilis, et nyt ehkä viimein natsais ja sit välillä, et ei tästä taaskaan mitään tuu. En oo viel tohtinyt testejä alkaa tehdä, mut ehkä huomenna... :confused:

Vauva 2018-2019? Tervetuloa! :)
Me oltiin kans OYSissa hoidoissa ja Suprecur suihkeena. Näin äkikseltään en muista muuta haittavaikutusta, ku pääkivun.
Toivottavasti teillä tärppää pian! :)

Tervetuloa palstalle! :)
Mulla kans epätoivoinen olo. Vatsaa juilii. Mitään muita fiiliksiä ei ole. Tänään ostan kaikki testit, kun päästään kotio.
Luin siitä apteekin testistä, että sillä tapana näyttää haamuja. Eli se oli se, joka näytti eilen suht vahvan. Itsetunto taas ihan matalalla.
Mut rehellisesti sanottuna, en ole huomannut (eikä kukaan muukaan), että piikeistä tai muista olis tullut mielenkäännöksiä. Mut ne onkin erilaisia kaikilla.

Muokattu viimeksi:
Soittelin Naikkarille ja sieltä sanoivat että ne lauantain-maanantain vuotelut ja tuhrut vaikka olivatkin tosi niukat ovat olleet ihan kuukautiset.Jatko suunnitelma tämä:
Tämä kierto vielä luomu miten sovimme viimeksi lääkärin kanssa 1.5 alkaa 10pvän primolut kuuri ja ilmoitus vuodon alkaessa heille ja sitten eka ivf alkaa meidän osalta :D ennen primolutejen aloittamisen pitää tehdä raskaustesti jos sattuisi luomu ihme tapahtumaan.

Vauva2018-2019 tervetuloa!toivottavasti teillä onnistaa pian!

No niimpä.. täällä nyt meni niin että flunssa vieläkin päällä, ja tuntuu melkoisesti poskionteloissa. Soitin naistenpolille ja kysyin suoraan että onko järkeä tehdä se pas. Mun oma mielipide on että vaikka oonkin tässä nyt silmät punaisena istunut töissä, mutta en halua et alkioita menee hukkaan. Hoitaja oli mun kans vahvasti samaa mieltä.
Mut ärsyttää ihan hulluna, ei jaksais vaan oottaa ja oottaa. olin jo junaliputkin ostanut niin menee hukkaan.

Takaisin