IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninuok, ei ollut blastokysti, vaan kolmipäiväinen. Hyvälaatuinen alkio tosin. Tää tais olla ensimmäinen siirretty tähän mennessä, mikä oli hyvälaatuinen... Mä oon yleensä kans testaillut jo vähän aiemmin. Osaa jotenkin suhtautua paremmin testipäivän negaan, jos aiemmatkin on näyttäneet negaa.

Mä sain verikoetestiajan parin viikon päähän keskiviikolle. Mut meinaan testata jo su. Ei oo kyllä mitään oireita. Rinnatkaan ei enää niin kipeät ja arat.
On tää kamalaa:banghead:

Komppaan maurizio sua ihan täysillä! Tämä on kamalaa.. odottamista.. päivät menee tosi hitaasti...
Mulla rinnat eilen turvonneet, ja vatsassa tuollaista kutittelua/kihelmöintiä, ja kamala väsymys... tänäänkin vedin pitkät päivä unet..

Kivaa kun on samaan aikaan meitä piinailijoita :) kunpa meitä nyt onnistaisi <3

Ilpuri Ihanaa!! Paljon tsemppiä!!

Kp2, soitin ja hoitaja sanoi, että ei ole antaa mulle aikoja ultraan, kun on jo neljä yli puukattu muutenkin. Ei myöskään päästä sitten siirtoon, kun vappu pilaa kaiken jos ei nyt jotain ihmettä tapahdu ja ovulaatio oliskin eri aikaan kun pitäis, mutta enpä usko. Itkettää niin paljon ja tuntuu tosi pahalta.. Joka kuukausi vaan pahemmalta, kun kaikki vaan siirtyy ja siirtyy! Mun piti tammikuussa plussata jo, se oli mun tavoite ja toive ja tässä sitä ollaan vieläkin... Masentaa :crybaby2

Unique, tosi mälsä juttu :( Tuo venyminen kuuluu valitettavasti tähän touhuun... Pystyn hyvin samaistumaan noihin fiiliksiin. Mulla oli viime vuoden lopulla tosi suuri pettymys se, että ekat ivf-hoidot ei tuonu tuloksia. Tätä selittämätöntä lapsettomuutta on henkisesti hankala käsitellä, kun tavallaan kaikki pitäis olla niin kuin pitääkin, mutta silti raskaus ei ala hoidoista huolimatta. Ei voi ymmärtää. Joku siinä on :(

Mutta kyllä se sinnikkyys palkitaan, toivotaan niin! Hoitojenkin suhteen osalla tärppää aikaisemmin ja toisilla myöhemmin. Suurimmalla osalla kuitenkin jossain vaiheessa <3

Unique: ymmärrän sua täysin.
Mä olen itsekäs. Mitä muuta tässä voi olla?Tunnen tietenkin muidenkin odotuksen ja kaihon, mutta se "omanapa" tässä kuitenkin aika paljon määrittää. Jotenkin en voi edes päästää itseäni siihen, että mietin muita, koska siinä vaiheessa musta alkaa tuntumaan vaan niin pahalta..mulla riittää empatiaa Mut välillä en kestä sitä itsekään.
Mä olen lomalla ja juon valkkaria ja nautin elämästä. Pitää olla muutakin. Ja se ihana kaksiviivainen -näky on vain positiivisuus tähän elämään. En voi ajatella muuten:dance018

Ilpuri: hieno juttu, tsemppiä siirtoon:)
Unigue: ymmärrän sua, tää jatkuva odottelu ei oo kivaa:/ toivottavasti ovis olisikin eri aikaan kuin normaalisti.
Omanapaa: täällä alkoi menkat kp1, tänään soitin kysiin 25.4 on ultra. Siirto tapahtuisi näillä näkymin sillä viikolla kun on vappu, toivotaan että vappu ei sotke kuvioita:(

Tänne rantautumassa 1kp jomotuttaa,päänsärkyä ja pyyhkieässä tulee hyytymiä ja tuhrua.Tällä erää ei pitkään menny ennen kun alkoi menkka oireet ja menkat noiden primolutejen lopetuksen jälkeen.

Peukku Heitsun vuodolle. Pitkään sait sitä ootella.

Tsemppiä jokaiselle hoitoihin kummemmin erittelemättä.

Tuosta soittelemisesta oli puhetta; mun soittelut onnistuu hyvin, kun teen vain yövuoroja. Polikäyntien kanssa on sitten toinen juttu, kun on mentävä silloin, kun aika annetaan oli sitten nukkunut tai ei. Onpa joskus joutunut polille menemään suoraan töistä päin. Onneksi rakkaallani on ollut mahdollisuus lähteä mukaan, niin ei ole nuokuksis tarvinnut liikennettä vaarantaa.

Toiveista huolimatta tänään kp 1. Zumenonit aloitettu ja nyt jännätään mitä maanantaina polilla sanovat; sotkeeko vappu siirron. Käsittääkseni lääkkeellinen kierto ei oo niin tarkka noiden ajoitusten kans.

Hei, olen uusi täällä, mutta lueskellut säännöllisen epäsäännöllisesti kirjoituksianne loppuvuodesta 2017 alkaen.
Meillä diagnoosina on miehestä johtuva lapsettomuus.
10/2017 tehtiin ensimmäinen Isci, josta tuoresiirto ja kaksi alkiota pakkaseen. Toinen pakkaseen mennestä D2 ja toinen D5. Tuoresiirrosta neg.
Ensimmäinen PAS D2 tehtiin 1/2018-> neg.
Toinen PAS D5 tehtiin 3/2018-> josta plussasin elämäni ensimmästä kertaa reipas viikko sitten.
Molempiin PAS:n kevyt hormonilääkitys mukana, paksumman limakalvon toivossa, ja nyt toisella kertaa limakalvo olikin hyvä. Lisäksi alkio oli selvinnyt 100%:sti sulatuksesta.
Olo on tällä hetkellä hieman epätodellinen, ei uskalla iloita asiasta vielä liikaa.

Ilpurille tsempit siirtoon ja tulevaan piina aikaan! :)

Mites seesam ja maurizio!
Onko oireita?
-kyllä tämä aika matelee.. rinnat edelleen turvoksissa, mutta nyt ei oikein muuta.. himo testata on jo kova! Vaikka vasta pp4 :D

Tervetuloa EL-LE ja onnittelut plussasta! :)

Täällä on ollut sen verran oireita, että rinnat on olleet jo monta päivää raskaat ja vähän kipeät ja lisäksi pieniä nippailuja mahassa ollut. Eka todennäköisesti johtuu Lutinuksista ja jälkimmäisenkin syy voi olla vähän mikä tahansa, koska oon herkkävatsainen ja mulla on sekä IBD että IBS (joskin molemmat olleet jo vuosia enimmäkseen oireettomia).

Hei, uusi ketjun lukija ilmoittautuu :) Ajattelin kysellä teiltä vähän vinkkejä, miten olette valmistautuneet ivf hoitoon? Meillä olisi ensimmäinen ivf hoito alkamassa vasta elokuussa ja tässä olisi vielä hyvin aikaa parannella munasoluja ja toki siittiöitäkin :) Onko teille lääkärit suositelleet mitään erityisiä vitamiineja tai muita valmisteita, entäs miehelle? Tai onko jotain, mitä ei saisi käyttää? Oletteko noudattaneet jotain erityistä ruokavaliota? Olen nyt aloittanut donaverty valmisteen käytön, kysyin siitä lääkäriltä, mutta hän ei voinut suositella sitä virallisesti, koska ei ole tarpeeksi virallisia tutkimuksia aiheesta, mutta sanoi, ettei ainakaan haittaksi ole.

El-le,
Tervetuloa ja onnea plussasta! :)

pipsu,
Tervetuloa! :)
Mä söin Donafertyä kaks kuukautta ennen plussatuloksen tuonutta IVF:ää ja sit raskaus/imetys -monivitamiinia, et sain foolihappoa. Muutoin elin normaalia, mahdollisimman vähän stressaavaa elämää :)

Täällä on tiputeltu nyt Viikko ja testi negaa, menkat ei ala varmaan koskaa. Torstaina oli virallinen testipäivä. Huomenna varmaan soittelen klinikalle ja kyselen mitä tehdään, otetaanko verikoe vai odotellaanko vaan.

Takaisin