Ajattelin tulla kertomaan hoidostani näin jälkikäteen, kun ei silloin voimat riittäneet. Ivf tehtiin pitkällä kaavalla, synarellat aiheutti kaiken mahdollisen oireen. Kasvatusvaiheessa maha turposi ja loppuvaiheessa oli niin pinkeä ja väsynyt olo. Alustavasti näytti, että saamme 10 tai jopa 12 munasolua.
Punktio jännitti, toinen puoli meni kivuttomasti. Toinen puoli olikin lääkärin mukaan erittäin hankala(endo kääntänyt ja liimannut munasarjaa) ja sattui perkeleesti! Onneksi olin lomalla, sillä kipuja oli sen jälkeen vielä 3 päivää aika voimakkaina. Sitten odottelimme tulosta. Ja saimme 1 munasolun!!! Muut olivat tyhjiä, huonoja ja raakoja. Täysi pettymys. Vieressä verhon takana nainen itki kun sai vain 17 kypsää....hoitaja lohdutti että vain yksi riittää...
Kolme päivää kului hitaasti, odotin viimeseen asti, soittoa, että ei siirtoa tapahdu. Sitä soittoa ei tullut. Siirtopäivänä puin päälle kaikki vaatteet, jotka olin pessyt tuoksuttomilla pesuaineilla. En edes dödöä laittanut kun alkiot eivät tykkää hajusteista. Ajattelin onnellisia asioita.
Alkuraskauden uässä näin pienen pavun sydämmen <3 vaikka hoidot ei mennyt putkeen ja pakkanen on tyhjä, tämä taistelija voi riittää. En pysty onnitteluja ottamaan vastaan, mutta liimasukkia ja kasvuvoimaa voi toivottaa :) varovasti olen onnellinen edellisen keskenmenon jälkeen :)
Jos yli 3 vuoden odotus nyt palkittaisiin...