IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ImageUploadedByVau Foorumi1523179054.890579.jpg
ja jumanpaukku mikä turvotus ollut nyt 3 päivää. Tukala olo :(

Herukka, no onpa hyviä uutisia! Jez! Päästään sit ehkä samoihin aikoihin siirtoon :) mut hui mikä turvotus!

Jep älä muuta sanoa. Vähän kun yskäsee niin nappi lentää seinään :D

Oi jee! Ihan huippu juttu <3 jännittää, mutta samalla pelottaa että mitähän seuraavaksi menee mönkään..

Herukka: hyvä kun siellä alkoi menkat, pääsee ivf hoito etenemään.
ValkoinenOrkidea: Toivotaan että siitä limakalvon raapaisusta olisi apua.
Mä tääl jo odotan että menkat alkaisi, niin pääsisi alkionsiirtoa suunnittelemaan. Kp 24 menossa.

Täällä alkoi tuhru vuoto lauantaina, nyt pp11. Ei siis onnistunut tästäkään. 4 alkiota vielä pakkasessa kuitenkin.
Eilen kävimme jo keskustelua puolison kanssa, että entä jos me ei lasta saadakaan.

Olemme siis naispari, mutta alusta asti on ollut selvää, että J synnyttää. Olisi kova paikka lähteä vaihtamaan hoidon kohdetta. Toisella vielä niin kauheat synnytys pelot.

Maurizio; toivottavasti sinulla punktion jälkeinen olo on helpottanut, tsemppiä siirtoon! :)

Jero: harmi kun ei tärpännyt :(
Onneksi teillä vielä alkioita pakkasessa! :)
Montako siirtoa teille on tehty?

Tsemppiä kaikkille siirrtoon tälle viikolle.
Jero,Harmi kun ei tärppiä tullut tästä kerrasta.
Herukka,Oho ompa sulla turvotus.
Tsempit kaikkille kierron ja hoidon erivaiheisiin :)

Eilen kävin hankkimassa jo ekat IVF hoitoa olevat lääkkeet oli työtä ja tuskaa saada ne.Kävin hankkimassa ne nyt jo että tästä aivan sekaisin olevasta kierrosta ei aina ota selvää mitä tapahtuu.Ovat ainakin valmiina jos nyt pikamuutoksia tulee.Ekassa apteekkissa ei ollut Gonal-F:ää toisessa oli mutta ei ollut samaa kuin mitä lääkäri oli määrännyt.Kolmannesta sitten löytyi vihdoin apteekista sanoivat mistä sain Gonal-F:ää että Orifarmin tehtaasta asti ihan loppunut ja meidän seudun apteekkeissa ne jämät mitä löytyy enää ja niissäkin apteekkeissa Orifarmin Gonal-F:ää kaikkia vahvuuksia vain yksi ja minä otin kyseisestä apteekista sen ainoan yhden 900 kokoisen Gonal-F:än.Apteekkista sanoivat että jos lisää tarvitsee niin paranova tai merck kannattaa lääkärin määrätä jos laittaa vaihtamiskiellon.Orgalutran lääkettä myös etin ja sama homma ekassa ei ollut ja halusin rinnakaisvalmistetta ja puhelinsoittamisen kautta tilaus onnistuu niin tilaus menee täksi päiväksi ja rinnakaisvalmisteen saan aikaisintaan huomenna jos tilaus onnistuu apteekista eivät siis nähneet edes sitä onko tehtaassa sitä lääkettä saatavilla.

Maurizio; toivottavasti sinulla punktion jälkeinen olo on helpottanut, tsemppiä siirtoon! :)

Jero: harmi kun ei tärpännyt :(
Onneksi teillä vielä alkioita pakkasessa! :)
Montako siirtoa teille on tehty?

Meille on nyt tehty PASSEJA 3 ja inseminaatioita muistaakseni 5. Seuraavaksi ilmeisesti terolut vaihtuu puikkoihin.

Jero, ootko tehnyt testiä, josko olis sitä kiinnittymisvuotoa? Toiveikkaana täälä yritän pitää positiivista mieltä yllä.

Itsellä tänään dpo 9 eikä oloja oo oikeen puoleen eikä toiseen. Viime yönä töissä tuntui vatsa hieman omituiselta; ei ihan etomista, mutta jotain sinne päin. Toki veikkaisin johtuvan migreenityyppisestä päänsärystä, jota koko eilisen päivän pitkälle aamuyöhön asti podin. Noh... Täytyy nyt vaan rauhassa odotella viikonloppua, kun nämä letrokierrot ei nyt ole tuottaneet toivottua tulosta viime aikoina. Olettaisin vuodon alkavan sunnuntaina ja sit valmistaudutaan pas:siin vihdoinkin.

Valkoinenorkidea, onnea raapaisuun, toivottavasti tuottaa tulosta!

Jero, Voi harmi :( mut hyvä että pakkasessa on vielä kuitenkin alkioita!

Heitsu, hyvä et on lääkkeet valmiina.

Hulbertiina, Voi kunpa sun olot oliskin merkki ihanasta :)

Pahoittelut Jero. :Heartred Onneksi on vielä alkioita pakkasessa.

Täällä on kotiuduttu siirrosta. Molemmat munasolut hedelmöittyi ja oli lähteneet normaalisti jakaantumaan. Toinen siirrettiin ja toinen kasvatellaan blastokystiksi ja saadaan toivottavasti pakkaseen asti. Alkioiden laadusta en sen suuremmin tiedä, mutta toista sanottiin hyväksi ja se käsittääkseni siirrettiin. Tää kierros ei ole ollut millään osa-alueella sieltä helpoimmasta päästä ja punktion jälkeinen turvotus on ollut paljon pahempi kuin ekalla kierroksella. Toivottavasti näitten vastoinkäymisten vastapainoksi tää tapaus nyt tarrais kiinnikin. :smile

Seesam, ihania uutisia sulla vaikka ei ollut montaa solua! Mä koin kans sen ivf-kierron todella raskaaksi, nyt on paljo parempi fiilis.

Mulla oli äsken ultra ja Voi jee! :) päästään pas:iin! mulla ovis kuulemma ehdottomasti tulee ja se on pian. Siirto ens viikon tiistai tai keskiviikko näillä näkymin. Ja lääkäri vien sanoi et siirto tehdään ihan varmasti koska mun blastot on niitä 6 päiväisiä niin ne sulatetaan samana aamuna ja et jos jotain häikkää niin ottavat sit toisen sulamaan. Ainut este nyt on jos nousee kuume, käski juoda paljon tyrnimehua :) mulle siis isku flunssa lauantaina.
Voi vitsi et oon fiiliksissä :)

Harmi Jero, hankalia päätöksiä... toivotaan plussaa kuitenkin jatkossa, ettei tarttis lähteä vaihtamaan suunnitelmaa.
Kaikkea hyvää pikkuisille alkioille kasvatuksessa tai masussa jo :) Plussia sitten parin viikon päästä!! Ilpuri, jes, sääkin pääset siirtoon :D
Mulla alkaa ens viikolla ”pitkän kaavan” lääkitys, eli primot ja synarela... jännittää. Nollaultra 27.4. ja siitäpä se uusi kierto sitten varmaan Vapun tienoilla starttaa!

Täällä kans kotiuduttu siirrosta. Teki häijyä kun jotenkin pitkä kohdunkaula ja piti vaihtaa pidempää katetria. Jotain pihtejäkin käyttivät. Mutta silti positiivista tuntemusta. Sinne se jäi lillumaan.
Kuudesta tämä priimayksilö siirrettiin ja muiden viiden tilanne katsastetaan huomiseen ja loput sit pakkaseen.
Tekis mieli olla kintut kattoon:gen113

Takaisin