Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fetus-sintti: Mulla oli onnistuneessa raskaudessa kirkasta vuotoa. Keskenmeno alkoi ensin parin päivän tuhrulla/lievällä verenvuodolla ja sitten yhtenä päivänä alkoi hurja vuoto. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin
Kävin tänään ottamassa hcg:n ja se oli viikkoihin nähdän (4+0) erinomainen: 124. Nyt kuitenkin juuri holahti kunnolla punasta vuotoa ja hyytymää...
Mä kävin itse ihan päivystyksen kautta ultrassa, kun en halunnut olla siinä epätietoisuudessa. Tsemppiä hirveesti!
Ei näillä viikoilla nää vielä mitään.
Mulla alkoi tuhru kans heti plussaamisesta, eikä ehtinyt loppua koskaan. Kerran hulahtikin kunnolla. Väriltään vaihteli, mutta oli ihan kirkastakin verta. Piti kyllä varpaillaan. Kohdussa oli hematooma ja tukilääkityskin saattoi vaikuttaa limakalvoihin. Raskaus päättyi keskeytykseen kuitenkin.
Sikiöseulonnoista selvisi kehitysvamma. Rv 15 keskeytys.Minkä takia siis keskeytettiin? Keskeytynyt keskenmeno?
Hirveästi tsemppiä Fetus-sintti!
Minkä verran follikkeleita teillä muilla on ollu kierron alun ”nollaultrassa”?
Mä kävin eilen ultrassa kp 2 ja antraalifollikkeleita oli yhteensä 10kpl. Lääkäri tuumasi loppuun tilanteen olevan hyvin rauhallinen ja ettei riskiä hyperille pitäisi olla. Tutkin follikkelien toivottua määrää ja löysin muutaman tutkimuksen, jossa follikkelien määrällä ja ivf-hoidon onnistumisella on suora yhteys. Yhteensä 22-35 follikkelia kierron alussa olisi ”normaali” ja hyvä määräKaikesta sitä pitää repiä lisästressiä.
Mulla on ollut antaalifollikkeleja luonnon kierrossa 10-13, IVF-kierrossa lopulta 20. Ensimmäisessä IVF-ultrassa oli kyllä vähemmän...niitä putkahtelee lisää näkyviin myöhemmin :) Hyvälaatuisia alkioita saatiin 8 kpl mikä on kuulemma hyvä määrä. Se mikä määrä on normaali, riippuu iästä ja AMH-tasosta.
Kuulostaa rohkaisevalta että follikkelien määrä voi tuplaantua stimulaatiossa. :)
Ja tuo 8 hyvälaatuista on hieno määrä!!!
Eli niiden follikkelien määrä voi siis ilmeisesti luonnollisessakin kierrossa myös vaihdella? Oon kuvitellut että se määrä vain koko ajan vähenee...
Oliko sulla Aaanu yhteensä 10 follikkelia, vai molemmilla puolilla 10?
Mulla on munasarjareservi hiipumassa, ikää 36v, amh 0,79, eilen supressioultran yhteydessä kp.2 kysyin antraalifollikkelien määrästä. Lääkäri sanoi ettei niitä tässä vaiheessa oikein vielä näy/katsota. Taitaa tuo lähes 2 viikon synarelan sumuttelu vaikuttaa siihen että munasarjat on tällä hetkellä lepotilassa, eikä follikkeleita sen vuoksi näy.
Perjantaina kp.3 saan pistää Elonvan, ja toivon että se saa mun munasarjat aktivoitumaan.
Antraalifollikelien määrää on kyllä katsottu aikaisemmissa ultrissa: tammikuussa vasemmassa 8 ja oikeassa 5, toukokuussa vasemmassa 6 ja oikeassa ?.
Eipä nuo kovin hyviltä määriltä vaikuta jos 22-35 on normaali. Mutta täytyy yrittää pysyä positiivisena ja ajatella että yksikin hyvä munasolu riittää.
Fetus-sintti: mikä tilanne sulla on, vieläkö vuotelee?