IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikille! :greet025
Jospa minäkin uskaltautuisin joukkoonne, täällä foorumilla olen kohta kaksi vuotta pyörinyt, mutta lähinnä lukijan ja seurailijan roolissa.
Meillä takana kohta kaksi vuotta yritystä ja saldona kkm, ku ja 2 x kemiallinen. Nyt ivf-hoidot alkamassa lähiviikkoina, iik...
Miehellä ei lapsia, itsellä kaksi aikuista ja nyt siis yhteistä koitetaan.
Kyselisin teiltä tuosta aukkarista, millaisilla lääkekomboilla olette siitä selvinnyt? Mietin vain kun ohjeistettiin ottamaan buranaa ja/tai panadolia, mutta itsellä nuo eivät muutenkaan paljoa tehoa, joten mietin nappaanko suosiosta panacodia ennen tutkimusta... o_O

Tervetuloa miumau! :happy:

Mulla taas tänä aamuna viiva hieman vahvistunut eilisestä. Tämä on kyllä niin löysässä hirressä olemista. Olen ihan varma että kaikki ei ole ok. Tai en uskalla toivoa mitään. Koko ajan googlaan kaiken mahdollisen hcg arvosta. Riippuu mitä luen niin se joko auttaa ja antaa toivoa tai lisää ahdistusta. Tieto lisää todellakin tuskaa tässä. Voikun olisi tiistaina noussut niin että lääkäri sanoisi että kaikki hyvin hienot lukemat! Oisi kiva et joku asia tässä menisi kerralla putkeen. Mutta sitten jos menee mönkään ni onneksi on pakkanen! :)

MiuMau, tsemppiä tulevaan! Mulla tais kyllä riittää ihan peruskombo ja mies pitelemässä kädestä. Kovin on yksilöllistä miltä tutkimus kustakin tuntuu.
Blanca, ymmärrän, mä oon kans ollut nettikoukussa lukemieni kanssa. Jännästi vauvoja on syntynyt vaikka minkälaisilla "lähtölukemilla". Toivon hyvää kehitystä :)

Tervetuloa Miumau ja olikohan joku muukin uusi sen jälkeen, ku viimeksi kirjottelin!

Mun aukkari ei tuntunu missään ja otin, muistaakseni buranaa 600-800mg ennen sitä. Jos siellä on kaikki kunnossa, niin eihän sen pitäis käsittääkseni sattuakaan.

On.
Tiistaina siis punktio tulossa. Tänään on ollu melkoisen kivuton päivä. Ku vertaa vaikka eiliseen tai toissa päivään. Alkanu hiipiä pelko, että kaikki kasvamassa olevat munasolut on varmaan jo puhenneet, eivätkä kasva enää ja siksi on parempi olo. Jotain tuntemuksia sentään on. Tympeää!!! :(

Vastavirrassa: torstaina olisi suunnittelukäynti missä kuullaan että mitä kikkoja lähdetään kokeilemaan. Itse mietin sitä että jaksanko nyt heti perään toista hoitokiertoa vai tehdäänkö hoito vasta kesäloman jälkeen. Oli sen verran takki tyhjä sen edellisen kierron jälkeen. Kertoilee sitten kuulumiset ja speksit :)

Tsemppiä teille naiset, oli mikä hyvänsä vaihe meneillään. Ja toivotaan onnistumisia :)

Rive, crazycat ja vastavirtassa.
Oletteko tekin tyytymättömiä Pian toimintaan?
Mä olen, hän todella töykeä ja syyllistää huolimattomilla sanoillaan helposti. Mä ärähin hänelle ja hän pyysi anteeksi sanojaan, sen jälkeen muuttui puhetapa minulle.
Luulisi ammattilaisten ymmärtävän tätä tunne puolta paremmin kaiken kaikkiaan ja ohjaavan esim psykiatriselle sairaanhoitajalle juttelemaan välillä. Tsemppiä kaikille

MiuMau79 tervetuloa :)

Voi ei Blanca! Tunnen tuskasi :D

Liljatar mulla on olo alkanut myös helpottumaan. Ainoona on nyt jäätävä valkovuodon määrä mikä erittyy!

Täällä pistetty viimeinen menopur! Jee! Enään ovitrelle ja sit, toivottavasti, piikittelyt saa jäädä!! On se aina inhottavaa. Vaikka ei sattuisi mutta ei se kivaltakaan tunnu.

Oon ko. lääkärin kanssa asioinut ja on aika tökstöks-tyyli mutta ei ole ollut ongelmia. Eräällä km-puolella kirjoittelevalla (ja taisi RB kirjoitella tännekin:shy:) oli aika ikävä kokemus tällä lääkärillä ihan vasta äskettäin. Voi helvetti jos hän sattuu torstaina vastaanottolääkäriksi. Inhottavaa että siulla on Siirisi myös huonot kokemukset..Hyvä että ärähdit takaisin vaikka ihan hanurista että ylipäänsä joutuu näiden hoitojen keskellä vielä tuollaiseenkin käyttämään energiaa:shifty: Jos alkaa olla useita jotka on kokeneet vastaavaa niin tuosta voisi ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

Siirisi:mä tarkotin just tota lääkäriä.... aina pelkää sitä,että hänen vastaanotolle joutuu.. tosi kylmä ja ei yhtään sympatiaa..

Pisama 5. Ivf maaliskuussa, ei tuoresiirtoa,yksi alkio pakkaseen. Pas 31.3. luonnolliseen kiertoon.

Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016

Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016

Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega

Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi (ivf) ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega. 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi nega 2.9. 3.ivf procrenin jälkeen. Punktio vko 50

Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.

Ninukki 3.ivf:n tuoresiirron testipvä 25.11.

Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.

Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.

Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio 19.9.2016. Saatiin 13 solua, joista 11 oli kypsiä. Puolelle tehtii ivf ja puolelle icsi. ¤ hdelmöittyi mutta 3 saatiin pakastimeen (tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperstimulaation takia)

Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.

_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua ->nega. PAS 8.11, 2 siirrettiin. Testipäivä 21.11. Pakkaseen jäi vielä 3.

nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1. 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.
3. ICSI puntio 25.4. Siirto 27 tai 28.4.

Kattika 1. ICSI(2014) 4. PAS 10.2. > plussa. Pakkasukkoja vielä kaksi.

Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10. jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)

Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. 1.PAS marraskuussa, plussa mutta vuoto joulukuun alussa. 2.PAS tammikuussa

anniele 1.ivf lyhyt kaava 11/2016, tuoresiirrosta nega, pakkasessa ei mitään. 2. ivf mahdollisesti alkuvuodesta

Toiveikas 1.icsi 9/2016 kaksi alkiota, tuore siirto nega toinen ei selvinnyt pakkaseen
2.icsi 11/2016 40 follikkelia, hyperi, kolme plastoa pakkaseen, ei vielä yhtään passia päästy tekemään

Mimosa85 1. ivf lyhyt kaava 2/2017, kaksi alkiota, tuoresiirrosta nega, 1 blasto pakkaseen.

elsakoo 1. ICSI lyhyt kaava, punktio 2/2017, 21 munasolua, ei tuoresiirtoa hypeririskin ja limakalvotilanteen takia, pakkaseen 7 kpl kolmen päivän alkioita 4 erässä, lääkkeellinen PAS 2-3/2017

Kosmos 1. ICSI lyhyt kaava, punktio 20.2.-17, 24 munasolua, 9 hedelmöittyi, kaikki pakkasessa hypeririskin takia. Lääkkeellinen PAS 4?/2017

DB 1.IVF lyhyt kaava 3/2017, 1 alkion tuore siirto, testipäivä 10.4. 2 alkiota jäi pakkaseen

Mannahari75 1. icsi pitkä kaava, punktio 3.4

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

liljatar 1. IVF, Pitkä kaava, punktio 25.4., siirto (jos siirrettävää) 27.4.

Helios 4. ICSI 09/2016 lyhyt kaava, 4. PAS 5.5, 4 blastoa pakkasessa (lahjasiittiöt)

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.

Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.

Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9.

Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9.

'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10

Miuku88, 2.ICSI tuoresiirto, plussa 3.11

toivonkipinä, 1ivf 1 pas, plussa 1.12

Auringonkukka! 1 icsi:n 1 pas, plussa 7.1

Floral2 1. icsin/ivf:n 2. pas, plussa 19.12.

Hopsan Icsi pas plussa 13.11

Joulunlapsi 1. ivf 2. pas, plussa 17.1.17

Kattika 1. ICSI 4. PAS, plussa 17.2.17

Tipu82 3.ICSI 1.2, ts dpo2,+15.2, La25.10

Junttura 3.IVF, tuores.+17.2, La30.10

Giselle1 1.ICSI tuores. +19.3 La28.11

Liljatar mulla on olo alkanut myös helpottumaan. Ainoona on nyt jäätävä valkovuodon määrä mikä erittyy!

Onpa hyvä kuulla, et toisellakin samat fiilikset; ja mulla myös paljo vvuotoa ja saman tyyppistä ku ovulaatiossa, niin ei paljo helpota tätä vilkasta mielikuvitusta, et siellä ne rakkulat vaan poksahtelee ja tapahtuu monia oviksia! Mut ehkä tää sit on normaalia..? :)

Mulla on ko. lääkäristä ihan hyviäkin kokemuksia. Kun meillä kävi ivf:n jälkeen kova kato solujen ja siittiöiden suhteen labrassa (sekava kuvio, eikä kukaan tänäkään päivänä tiedä mitä tapahtui); hän kuunteli, selvitti ja keskusteli tapahtuneesta ja vielä myötätuntoisesti totesi, että toivottavasti en ole vielä luovuttamassa. Mutta mä oon kyllä itsekin noiden lääkäreiden kanssa aika faktat tiskiin-tyyppinen ihminen. Jotenkin oon tottunut jo polilla siihen ettei lääkärin kanssa "jaaritella" mitään vaan faktat esiin molemmin puolin, suunnitelmat sitten sen mukaan ja hoitajan/kätilön kanssa sitten keskustellaan. :D

Onpas meitä Taysissa käyviä muuten aika monta! :)

Nennu mulla oli tuo valkovuoto myös silloin ennen punktioo aivan järkyttävää! Ihan oikeasti pientä sidettä käytin.. :D

Rive ehkäpä se sitten selkiää paremmin itsellekin ajan lähestyessä tai siellä asioista keskustellessa.

Mä kovasti tahtoisin lähtee kesätauolle niin ettei ainakaan pakkaseen jäisi mitään. Jotenkin tuntuu että saisi paremmin rentouduttua ja unohdettua kaiken hetkeksi, kun ei olisi mitään, mikä odottaisi vuoroaan siellä.

Huomenta kaikille!

Kirjoittelin tänne kolmisen viikkoa sitten, kun hoitoni olivat alkaneet. Sen jälkeen olen ollut hiljakseen seuraajan roolissa. Nyt tilanne on se että viimeisiä piinapäiviä mennään. Punktiosta saaliina oli 9 munasolua, joista 7 hedelmöittyi ja kaikki kehittyivät alkioiksi. Kuulemma oikein hyvänlaatuisia kaikki. Eli pakkaseenkin jäi mukavasti, jos nyt ei natsaa.
Keskiviikkona olisi verikoepäivä, mutta ajattelin huomenna itse testailla. Jännittää kovasti, mutta itsellä kyllä sellainen olo että en ole raskaana. Jotain oireita kyllä on, mutta kaikki voi olla toki selitettävissä myös näillä hormoneilla. Viikko punktion jälkeen sain lievän hyperin, mikä on tässä kuluneen viikon aikana helpottanut niin reilusti, etten usko raskautumiseen.

Blancalle hurjasti voimia tiistain odotteluun. Toivotaan parasta!

Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille missä vaiheissa sitten olettekin ♡
Oon käyny kyllä lukemassa teijän juttuja mutta en oo jaksanu kirjotella. Toissa torstaina alkanut tuhru muuttui sitten ti -ke yönä menkoiksi ja tää vuoto ei näytä loppuvan ikinä. Lääkäri soittaa 2.5 ja sovitaan puhelimessa uusi hoitokierto joka ilmeisesti alkaa toukokuun lopulla. Mulle on sattunu ihanat lääkärit ja hoitajat tuolla väestöliitolla oulussa. Harmi että kaikissa paikoissa ei ole sama tilanne

Pahoittelut Mannahari menkoista :Heartred

Onpas siellä Orchideellä jännät paikat!!! Toivotaan plussaa ja onhan teillä hienosti alkioita pakkasessa :)

Vastavirrassa: itsekin tykkään että lääkärin kanssa puhutaan suoraan ja että hän kertoo faktat vaikka ne mieluisimpia olisikaan kuulla. TAYSilla on yksi lääkäri joka on tosi tylyn oloinen mutta hänellä haluaisin käydä jos saisi valita. Siitä Pian toiminnasta on nyt vaan lyhyelle aikaa saanut kuulla niin monta huonoa kokemusta että tekis mieli kysyä että onko hänellä kaikki ok:wideyed:

Apua, olenko muistanut toivottaa Miumaun tervetulleeksi?! Jos en niin pahoittelut..laho pää kesät talvet. Pikaista plussaa teille :)!

Blancan viivalle vahvistumisia!! Jännää :)

Miulla oli kova ovulaatio tässä kuussa:joyful: Olin ihan hormoneissa. Koitettu on hyödyntää vaikka onnistumismahdollisuudet luomuna onkin pienet. Mutta aina on toivoa:rolleyes:

Tuossa on nyt värisuora. 13 on tämän aamuinen. Mun mielestä viiva koko ajan vahvistuu... mutta vahvistuuko tarpeeksi ... vuotoa ei ole ainakaan vielä. mutta pitääkö lugesteron vuodon pois tässä tilanteessa vai tulisiko läpi? Jännää on. huhu!

Liitteet

• 20170423 toinen.jpg
    20170423 toinen.jpg
    840.7 KB · Katsottu: 236
Kävin kans joitain vuosia sitten Taysissa, en tiä minkä verran siellä on enää samoja lääkäreitä tai onko ne paljonkin ihmisinä muuttunu mut mun mielestä juuri se PD oli kivoin niistä.. jaksoi vastailla kysymyksiin kärsivällisesti ja perusteellisesti, niin että maallikkokin tajus, kun taas joltain ei viittiny kysellä oikein mitään ylimäärästä.. HT oli jotenki etäisen ja viileen olonen ja sit oli joku ulkomaalais taustainen joka puhu vähän epäselvästi ja oli kiireisen olonen että nopeesti eroon vaan ja sit seuraava potilas.. Sitten oli vielä kerran joku sijainen joka anto mulle kiinnittymistueks kortisoneja ja minidisperiiniä.

Kyllähän se siitä hyvin näyttäs Blancalla vahvistuvan!

).( Yritetään ainoan rupusen pas:ia tähän kiertoon mutta o-testeissä vaan himmeetä viivaa vaikka jo kp14.. kierto varmaan sekasin tai erikoishidas punktiokierron jälkeen. Pelkäsin että o+ tulis juuri tänään jollonka siirtoo ei ois voinu yrittääkään, mutta se pelko nyt ainakin näyttäs olevan turhaa...jollei tuu ennen ensviikonloppua, ni varmaan lässähti kokonaan tässä kierrossa.

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille tervetulon toivotuksista :)
Itsellä kun hoidot ovat vasta alussa niin kaikki on ihan uutta ja jännittävää...
Taysissa mekin! Toivottavasti tuo mainitsemanne lekuri ei kohdalle satu siten että olisi ikävää kohtelua, tosin tarpeen tulle sanon kyllä mielipiteeni takaisin jos niikseen on. :cool:
:wink

Hienot viivat Blancalla, jännää on!

Tervetuloa MiuMau ja Orchidee, jännät paikat sullakin. Mannaharille pahoittelut :sad001

Kasvattelijoille pitkää pinnaa ja punktioon meneville hyviä saaliita :happy:

Muokattu viimeksi:
Takaisin