IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@Miimu_ hirmusti tsemppiä 💔❤️‍🩹

@R1mpukka aivan varmasti harmittaa, kun ei homma etenekkään sitä tahtia kuin on ehtinyt toivoa 😔 toihan on ihan hyvä et heti perään on tuo Taysin käynti niin saa sieltä heidän ajatuksiaan.

@Uppopallo Tervetuloa mukaan 🤗

@Enkelinsiipi todellakin saat nauttia ja fiilistellä, olet sen ansainnut 🫶🏻 Täytyypä hieman perehtyä tuohon ubikinoniin🤔 muutoin samoja lisäravinteita onkin jo käytössä.

@punktiopikkarit huuh, onneksi säästyt kohtuläväriltä ja nukutukselta 💪🏻

@Tiana vautsi miten hieno tilanne teillä 🫶🏻 Meille ohjeistivat Taysista tuon saman 2 tuntia, mut sanoovat ettei kupla ottas tarvii olla kuitenkaan ja sen, että usein miten ajat ovat hieman myöhässä. Me käytiin syömässä n. 1,5 tuntia ennen ja kävin siinä samalla vielä pissalla ja join sen n. 0,5dl vettä. Oli kuulemma oikein hyvä määrä.

Täällä on ollut yhtä itkemistä ja tinttailua, kun kaikki ja ei mikään menee niin tunteisiin ja naama on finnejä täynnä 🫣 Vielä viikko testipäivään..

@*Ninni* ihan meidän molempien kromosomit verestä haluaisi tutkituttaa. Hyytymistekijät keskenmenojen takia ja sitten kun kuitenkin kohta kaksi vuotta yritystä, niin jos olisikin niissä jotakin. Enemmän selitti juuri, että jos sitten todettaisiin alkioista jotakin ja tarvittaisiin alkiodiagnostiikkaa, niin se on tosi kallista yksityisellä. Toisaalta sitten herää myös, että haluavatko kuinka paljon vain varmuuden vuoksi näitä. Sanoi ihan suoraan, että julkisella niitä ei kyllä tehdä oikeastaan ikinä.

@Miimu_ totta toi edes yritys, vaikka ei se auta siihen hetkeen mitenkään. Toivottavasti tää olisi nyt sillä vuodolla ohi ja sitten pääsisi taas seuraavaan vaiheeseen.

@vanilj lupaavia oireita! Täällä peukut pystyssä onnistumisen puolesta.

Ihanasti kirjoitettu @Trieste! Niin parasta vertaistukea kyllä saa täältä.

@vanilj jännät päivät siellä! Kovasti tsemppiä piinailuun🤞

Ite kans käytin ubikinolia ja d-vitamiinia tässä keväällä muutaman kuukauden sillä toiveella että vaikuttaisi hoitoja tukien. Ainakin hiuksissa näkyy selvä ero, paljon paksummat ja kiiltävämmät!

Täällä testipäivä ja kyllä se ihan oikeasti nyt plussa on 🥰 viiva on hiukan vahvistunut edellisestä. Toivotaan että pysyy mukana, mut nyt just vaan nautin tästä kevyemmästä olosta enkä murehdi turhaan tulevaa! IMG_20260609_182656.jpg

@Enkelinsiipi Tää koko megaketju jossa me kaikki keskustellaan juuri nyt, on sun tekemä 🥺 Tiedän että toi empatian korventama olo siitä että omien hyvien hetkien jakaminen tällases yhteisössä tuo pintaan muille kipua on lähtemättömästi meissä kaikissa, ei kai sille mitään pohjimmiltaan mahda. Mutta tuo ne toivoakin, jos tulevaisuudessa tulee joku kysymään voiko vitoskierros ivf:fää edes toimia (tai mikä tahansa muu vastaavuus tarinassa), nii sittenpähän näkevät, että kyllä voi saada parhaita tuloksiaan vielä joskus myöhemminkin. Mulla tuli tosi tosi tosi hyvä fiilis kun luin sun punktion jälkeistä raportointia! Nyt vaan vaihe kerrallaan eteenpäin <3

Sitten uudet, @Uppopallo ja @R1mpukka Tervetuloa mukaan oikein lämpimästi!

@Trieste Oon kuule pohtinut aivan täysin samaa! Mulla on niin intensiivisesti mielessä omat luvut, just kaikki follikkelit ja ¨vielä x tuntia seuraavaan pistoon¨ ja ¨vielä x päiväksi jarruja jäljellä kohta apteekkiin¨ yms ja sitten kaikkien teidän muiden tarinat luiskahtaa siihen samaan rytmiin mulla. Muistan että kerran laitoit jonkun korjauksen/lisäyksen tekstiisi kun olit koiran kanssa lenkillä, siitä tuli semmonen mielikuva että ei vitsi tuolla noi muutkin kesken lenkin pyörittää näitä päässään, kaikenmaailman biologioita ja mosaiikkeja :D mulla yleensä fillaroidessa ja junan ikkunasta maisemaa tuijottaessa tulee oivalluksia (tai menee aivot solmuun hedelmällisyysmatikassa).
Musta tämmönen anonyymi foorumikirjottelu on jopa tehokkaampaa, kun jos oltais kaikki jossain samassa huoneessa jossain piirissä. Tietyllä tavalla häpeämätöntä ja tehokasta läväyttää lukuja ja syvimpiä tuntoja tiskiin, ja kaikki arjen yksityiskohdat voi pysyä siellä arjen puolella.

Oon kyllä lukenu kaikkien viestejä täällä mutta musta ei nyt irtoa pidempää proosaa, mun munasarjat on täällä aivan viimeisillään, huomenna punktio! Meen värjäämään hiuksia tästä niin oon sitten nättinä hoitsuille ja lääkäreille jotka ei aidosti edes välitä siitä oonko nättinä vai rötkähtänyt rantahylje :D

@Enkelinsiipi Tää koko megaketju jossa me kaikki keskustellaan juuri nyt, on sun tekemä 🥺 Tiedän että toi empatian korventama olo siitä että omien hyvien hetkien jakaminen tällases yhteisössä tuo pintaan muille kipua on lähtemättömästi meissä kaikissa, ei kai sille mitään pohjimmiltaan mahda. Mutta tuo ne toivoakin, jos tulevaisuudessa tulee joku kysymään voiko vitoskierros ivf:fää edes toimia (tai mikä tahansa muu vastaavuus tarinassa), nii sittenpähän näkevät, että kyllä voi saada parhaita tuloksiaan vielä joskus myöhemminkin. Mulla tuli tosi tosi tosi hyvä fiilis kun luin sun punktion jälkeistä raportointia! Nyt vaan vaihe kerrallaan eteenpäin <3

Sitten uudet, @Uppopallo ja @R1mpukka Tervetuloa mukaan oikein lämpimästi!

@Trieste Oon kuule pohtinut aivan täysin samaa! Mulla on niin intensiivisesti mielessä omat luvut, just kaikki follikkelit ja ¨vielä x tuntia seuraavaan pistoon¨ ja ¨vielä x päiväksi jarruja jäljellä kohta apteekkiin¨ yms ja sitten kaikkien teidän muiden tarinat luiskahtaa siihen samaan rytmiin mulla. Muistan että kerran laitoit jonkun korjauksen/lisäyksen tekstiisi kun olit koiran kanssa lenkillä, siitä tuli semmonen mielikuva että ei vitsi tuolla noi muutkin kesken lenkin pyörittää näitä päässään, kaikenmaailman biologioita ja mosaiikkeja :D mulla yleensä fillaroidessa ja junan ikkunasta maisemaa tuijottaessa tulee oivalluksia (tai menee aivot solmuun hedelmällisyysmatikassa).
Musta tämmönen anonyymi foorumikirjottelu on jopa tehokkaampaa, kun jos oltais kaikki jossain samassa huoneessa jossain piirissä. Tietyllä tavalla häpeämätöntä ja tehokasta läväyttää lukuja ja syvimpiä tuntoja tiskiin, ja kaikki arjen yksityiskohdat voi pysyä siellä arjen puolella.

Oon kyllä lukenu kaikkien viestejä täällä mutta musta ei nyt irtoa pidempää proosaa, mun munasarjat on täällä aivan viimeisillään, huomenna punktio! Meen värjäämään hiuksia tästä niin oon sitten nättinä hoitsuille ja lääkäreille jotka ei aidosti edes välitä siitä oonko nättinä vai rötkähtänyt rantahylje :D

Hei kaikki kohtalotoverit, onko teillä hetki aikaa kuunnella uusin pelko mun päästä. Mulla on huomenna punktio, tää on nyt mun toka punktio niin on se eka keräyskierto vertailukohtana - mulla on ollu helpompi olla tässä tokassa kierrossa, kai kun he on voineet säätää lääkkeet vielä täsmällisemmin just mun kehon tavalle reagoida ym. Mutta nyt oon niin vähän turvoksissa (verrattuna siihen viimemursuiluun), että rupesin jännittämään, ei kai ne follikkelit oo voinu kuitenkin puhjeta omin päin. Mitä jos ne on kaikki vaan karannu? Mua on vihlonu enemmän viime päivinä kun viime kerralla, mutta muuten helpompi olla. Saako olla helpompi olo jos kaikki on hyvin? Onko hyvä olo merkki siitä että jotain on pielessä kuitenkin? Kääääk

Hei kaikki kohtalotoverit, onko teillä hetki aikaa kuunnella uusin pelko mun päästä. Mulla on huomenna punktio, tää on nyt mun toka punktio niin on se eka keräyskierto vertailukohtana - mulla on ollu helpompi olla tässä tokassa kierrossa, kai kun he on voineet säätää lääkkeet vielä täsmällisemmin just mun kehon tavalle reagoida ym. Mutta nyt oon niin vähän turvoksissa (verrattuna siihen viimemursuiluun), että rupesin jännittämään, ei kai ne follikkelit oo voinu kuitenkin puhjeta omin päin. Mitä jos ne on kaikki vaan karannu? Mua on vihlonu enemmän viime päivinä kun viime kerralla, mutta muuten helpompi olla. Saako olla helpompi olo jos kaikki on hyvin? Onko hyvä olo merkki siitä että jotain on pielessä kuitenkin? Kääääk
Mulla ei ollut juuri mitään tuntemuksia, vaikka ekalla kerralla munarakkuloita oli 27 ja toisella 18, joten ei tarvitse tuntea mitään. Oon käsittänyt, että karkaaminen olisi harvinaista. Mutta ymmärrän pelkosi, tässä saa koko ajan pelätä kaikkea 😄

Etkös sä miettinyt että voisi esim vaikuttaa suoliston toiminta tuntemuksiin? Veikkaan myös että munasarjojen asento ja ties mikä tahansa muu kuun asento voi vaikuttaa. Itsekin olen muutaman kerran ihan ahdistellut näitä ja viime punktiossa harmittelin hoitajalle asiaa, kun ultrassa oli näkynyt enemmän rakkuloita ja lääkäri punktiossa ihmetteli että eikö näitä pitänyt olla enemmän, vain 18 tyhjennetty ja paineltiin mahaa löytyisikö sieltä jostain piilosta, mutta sitten totesi että no ei ole. Niin sitä sitten pyörittelin ja tosiaan hoitajalle sanoin että olikohan ne sieltä puhjenneet ennen aikojaan, niin hän ainakin sanoi että tosi tosi harvinaista olisi että lähtisivät etukäteen. Ja sitten munasoluja olikin 21 eli kaipa se lääkäri oli laskenut väärin :D

Sen myös tiedän että suoli on tosi herkkä tuntemaan asioita, venytyskipua yms, veikkaan että itsellä vähintään puolet niistä tuntemuksista joiden epäilen olevan munasarjoista onkin oikeasti suolistosta. Normiarjessa ei kiinnitä mitään huomiota satunnaisiin tuikkailuihin tai tuntemuksiin tai turvotteluihin mutta sitten näissä hommissa kuuntelee koko ajan kaikkea ja yrittää tulkita. Eli jos mahdollista niin kannattaa yrittää nyt aivoja hämätä jollain muulla tekemisellä, menee myös aika nopeammin! Vaikka joku hemmottelupäivä, kasvonaamio, kynttilöitä ja kiva leffa? Tai kirja? Tai joku podcast pyörimään? Mitä ikinä tykkäätkään vapaa-ajalla tehdä, mutta tee siitä vähän spessumpi, oot sen ansainnut :blowing: Ja kampaajakäynti kuulostaa myös ihanalta, toivottavasti saat päähieronnan!

Mulla ei ollut juuri mitään tuntemuksia, vaikka ekalla kerralla munarakkuloita oli 27 ja toisella 18, joten ei tarvitse tuntea mitään. Oon käsittänyt, että karkaaminen olisi harvinaista. Mutta ymmärrän pelkosi, tässä saa koko ajan pelätä kaikkea 😄
Siis täsmälleen samat luvut kun mulla, 27 ja 18 ! Joo ton viestin jälkeen on taas turvottanu ja vihlonu, rauhottavaa 😅

Etkös sä miettinyt että voisi esim vaikuttaa suoliston toiminta tuntemuksiin? Veikkaan myös että munasarjojen asento ja ties mikä tahansa muu kuun asento voi vaikuttaa. Itsekin olen muutaman kerran ihan ahdistellut näitä ja viime punktiossa harmittelin hoitajalle asiaa, kun ultrassa oli näkynyt enemmän rakkuloita ja lääkäri punktiossa ihmetteli että eikö näitä pitänyt olla enemmän, vain 18 tyhjennetty ja paineltiin mahaa löytyisikö sieltä jostain piilosta, mutta sitten totesi että no ei ole. Niin sitä sitten pyörittelin ja tosiaan hoitajalle sanoin että olikohan ne sieltä puhjenneet ennen aikojaan, niin hän ainakin sanoi että tosi tosi harvinaista olisi että lähtisivät etukäteen. Ja sitten munasoluja olikin 21 eli kaipa se lääkäri oli laskenut väärin :D

Sen myös tiedän että suoli on tosi herkkä tuntemaan asioita, venytyskipua yms, veikkaan että itsellä vähintään puolet niistä tuntemuksista joiden epäilen olevan munasarjoista onkin oikeasti suolistosta. Normiarjessa ei kiinnitä mitään huomiota satunnaisiin tuikkailuihin tai tuntemuksiin tai turvotteluihin mutta sitten näissä hommissa kuuntelee koko ajan kaikkea ja yrittää tulkita. Eli jos mahdollista niin kannattaa yrittää nyt aivoja hämätä jollain muulla tekemisellä, menee myös aika nopeammin! Vaikka joku hemmottelupäivä, kasvonaamio, kynttilöitä ja kiva leffa? Tai kirja? Tai joku podcast pyörimään? Mitä ikinä tykkäätkään vapaa-ajalla tehdä, mutta tee siitä vähän spessumpi, oot sen ansainnut :blowing: Ja kampaajakäynti kuulostaa myös ihanalta, toivottavasti saat päähieronnan!
ai kauhee NYT MÄ HALUAN PÄÄHIERONNAN!

Joo toi tuleva ICSI-iskä tulee hakemaan mut illalla. Oon tehny kaikki injektiot omin päin, nii nyt haluun vaan romahtaa sohvalle silleen että mikään homma tässä ei oo enää mun käsissä. Kantakoon klinikalle huomenna tämän hedelmällisyysprinsessan 😂

Huh kiitos helpottavista sanoista, lähetin just edellisen viestin vissiin samaan aikaan kun säkin

@Tiuhtiviuhti tsemppiä pistelyihin!

@Marsipaani87 kiva että saat rauhassa ottaa kesän, toivottavasti pääsette sitten pian siirtoon!

ON: Täällä vain jännätään sitä ovulaatiota, jos nyt oikein tätä matikkaa ymmärrän niin huomenna tai ylihuomenna kun tulisi plussa niin ehtisi vielä ennen juhannusta. Testit on kuitenkin kaikki yhtä haaleita olleet. En oo aiemmin testaillut niin en osaa sanoa miten itellä käyttäytyy tuo LH-piikki. Testaan nyt niin että liuskatesteillä ja aattelin ottaa ne Clearbluet heti käyttöön jos merkkejä että lähtisivät tummentumaan. Odotan aina ennen kuin kippaan testinesteet vessanpönttöön, että mitä se liuskatesti sanoo. Perjantaina ultra niin saa ehkä jotain osviittaa siitä. Toive on nyt että tulisi yllättäen huomenna tai ylihuomenna se plussa, tuskin, mutta toivottaan ihmettä! Kakkostoive että sitten myöhästyisi vähän ja menisi juhannuksen yli, olen vain ihan kusessa töiden kanssa silloin, sillä mulla on työmatka heti juhannuksen jälkeen... No, sille ei voi mitään, oon varoittanut että tällanen tilanne ja tiedän vasta vajaa viikko ennen, mutta tosi inha jos joutuu perumaan kun muiden ihmisten työt ja aikataulut riippuu siitä tulenko vai en sinne paikan päälle tekemään omat hommani. Eli tervetuloa plussa nyt asap.

Ja unohdin @vanilj sanoa että tosi paljon tsemppiä piinailuun, tuo on kyllä varmasti niin raskas vaihe:red-heart: Meinasitko testata vasta testipäivänä vai yhtään etukäteen? (tuntuu että oisin sellainen pikkupiru olkapäällä kuiskimassa "testaa, testaa" aina kun kysyn joltain tän mutta ihan vain uteliaisuutta:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:)

Mä kerran, @Trieste , kippasin vähän liian ajoissa näytteen pönttöön :D eli toi on just hyvä taktiikka odotella sen kanssa niiden liuskojen kanssa... Tuttuja puuhia, kun pitäis ovuloida äkkiä tai olla ovuloimatta ihan vielä, ettei tuu elämä elämäntekemisen väliin.

@punktiopikkarit mä oon alkanut pelätä ihan samaa, että entä jos ne kaikki karkaa! Kun keräys on todennäköisesti alkuviikosta, niin sinne on kuitenkin useampi päivä vikasta ultrasta... Mutta mun kohdallahan tää on tosi epäloogista - toisaalta pelkään että ne ei kasva tarpeeksi, ja toisaalta että karkaa :tears: :Cat Face With Wry Smile: Taitaa vaan olla niin, että ylipäänsä jännittää että miten tässä käy.

Ja siis @Pikkuviikuna , ai että mua hymyilyttää nuo sun viivat, ONNEA :Black Sun With Rays: :Two-hearts:

@Trieste tuohan on näppärä tapa säästää testinesteet sen testi ajan, jos tarvii lisää testata. Täytyy tää kyll muistaa😊 Toivottavasti ovis tulisi sopivaan kohtaan 🫶🏻
Mä yritän toppuutella huutavaa pikkupirua olkapäälläni, jotta malttaisin 🤣 Mutta tunnen itseni sen verran, että ihan varmasti viikonloppuna jo sorrun testaamaan 🤭😂

@punktiopikkarit tutunkuuloinen pelko, mut ilmeisesti ne ei niin vain karkailee, että harvinaisempaa on🤗 tsemppiä huomiseen ❤️
Vitsit nauran aivan vedet silmissä ICSI-iskälle ja hedelmällisyysprinsessalle🤣❤️

@Pikkuviikuna vitsit oon jo palannut muutamaan otteeseen ihastelemaan sun viivoja 😍

@punktiopikkarit mä oon alkanut pelätä ihan samaa, että entä jos ne kaikki karkaa! Kun keräys on todennäköisesti alkuviikosta, niin sinne on kuitenkin useampi päivä vikasta ultrasta... Mutta mun kohdallahan tää on tosi epäloogista - toisaalta pelkään että ne ei kasva tarpeeksi, ja toisaalta että karkaa :tears: :Cat Face With Wry Smile: Taitaa vaan olla niin, että ylipäänsä jännittää että miten tässä käy.
Joo, siis niin tuttuja fiiliksiä. Sen täytyy olla jotenkin tää ajotusstressi, kun onhan tää koko ruljanssi niin aikataulusensitiivistä puljaamista.

Takaisin