IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Täällä olisi kanssa vielä yksi mukaan, jos sopii! 👋 Olen teidän kirjoituksia lukenut, mutta en ole vielä tohtinut mitään kirjoittaa. Paljon olen viesteistä saanut kuitenkin tukea ja myötäelänyt myös ikäviä uutisia ❤️‍🩹 Ikää tuli juuri 41 vuotta ja suvussa vaihdevuodet alkanut aikaiseen. Itselläkin kuukautiset alkoivat jo 5. luokalla. AMH-arvo olikin ennustetusti tosi alhainen (0,14), joten ei ollut suuria odotuksia hoitojen suhteen. Yksi luomuplussa on taustalla pari vuotta sitten, mutta meni kesken vk 9. Ensimmäisessä stimulointikierroksessa kasvoi kaksi folliikkelia, mutta ei yhtään solua. Nyt eilen oli tokan kierroksen punktio ja jälleen vain kaksi folliikkelia. Tällä kertaa oli yksi kypsä munasolu, jota nyt työstävät labrassa. Lääkäri oli sitä mieltä, että kolmas kierros kannattaa pitää viimeisenä ja suositteli sitä ennen kolme kuukautta DHEA:ta, jos kolmanteen halutaan lähteä. Onko siitä kenelläkään kokemuksia? Itse olisin varmasti jo valmis lahjamunasoluihin, mutta mies kipuilee asian kanssa vielä.

@punktiopikkarit no yök!😅 inhottaa koiristakin irroittaa punkkia saatika että itsestä löytyis. Ei oo kyllä helppoa miettiä lääkkeiden säilytyksiä ja aikatauluttaa niitä menoihin. Nyt on kyllä orpo olo melkeen kun ei illalla ole piikitysrutiinia enää! Lugesteron rutiini sensijaan alkaa tänään😁

@Fiore_41 pidetään kovasti peukkuja että se yks siellä sinnittelisi! 🙏🏼 Mullla on käytössä DHEA ja Q10. Ja ei mitään sivuvaikutuksia ole DHEA:sta tullut. Ehdin tosin syödä niitä noin 1,5kk ennen punktiota. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei ole pakko odotella syksyyn ja vaikutusta vois näkyä jo lyhyemmälläkin käytöllä, vaikka se 3kk olisikin optimi minimiaika kaiketi. Ja olin itse samaa mieltä että ei venytetä hoitojen aloitusta vaan otetaan tää kierros vaikka sitten ”harjoituskierroksena”. Täällä oli jotakin tutkimusdataa miten se vaikuttanut hedelmällisyyteen: https://www.cnyfertility.com/dhea-for-fertility/

Mullakin kun tosiaan ikää on ihan just 40 ja AMH oli 0,7. Mahdoton sanoa toki onko noista ollut apua kun tää eka IVF niin ei ole mihin verrata. Tahtoisin uskoa, että noista olisi ollut apuja kun lähtötilanne aika huono ja en ole koskaan luomuna plussannut ja nyt 80% kypsistä munasoluista hedelmöittyi. Vielä ei toki tiedä miten pitkälle ne tosta selvii 🤞🏼

Ymmärrän jos oma mieli alkaa siirtymään lahjasolujen puolelle. Itse tätä myös pohtinut ja miehelle se oli vähän vieras ajatus, mut saa haudutella sitä nyt ainakin tän hoidon ajan. DHEA:sta ei ole mitään varmuutta auttaakko se vai ei, mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla jos vielä voimia seuraavaan kierrokseen.

Muokattu viimeksi:
Ovulaatiotesteistä mä kans suosin clear bluen digitestejä. Tulos on selkeä tulkita. Ja ne voi tehdä aamun ekasta pissasta, joten helppo hoitaa päivän testi alta pois. Muissa testeissä mun kokemuksen mukaan ei ole voinut tehdä aamun ekasta, joten ollut hankalaa miettiä milloin tekee testin työpäivinä ja on tarpeeksi kauan sitä ennen pissaamatta.

Hei te kenelle on tehty tuoresiirto punktion jälkeen, niin onko limakalvon rakennetta ja paksuutta katsottu etukäteen? Punktiossa tästä ei sanottu sanakaan. Pelottaa, että tuoresiirrossa alkio menee hukkaan, jos kohdun olosuhteet ei olekaan hyvät. Vai voiko alkion vielä siinä vaiheessa pakastaa? Mulle tuoresiirto ihan uusi asia, koska ekalla kierroksella kaikki meni hypeririskin takia suoraan pakkaseen. Pakastettujen siirroissa sit limakalvon paksuutta ja rakennetta katsottii aina etukäteen..

Ja toinen kysymys, onko hus saanut välitietoja alkioiden tilanteesta? Saatiin tietää, että 9 hedelmöittynyttä ja nyt toivotaan, että jatkavat kehittymistään. Mutta onko seuraava tieto siis se montako saadaan pakastimeen? Tarkoitus viljellä kaikki blastoiksi asti. Toivottavasti saadaan blastoja. On tämä jännittää. Tää on mun mielestä melkeinpä jopa jännittävämpi vaihe kuin siirron jälkeiset piinapäivät.

Mulla meni stimulaatio tosi helposti, ei juuri mitään oireita, vain pieniä vatsatuntemuksia ja rinnat kipeytyi ovitrellestä. Punktio meni tosi hyvin ja kivuttomasti, 18 rakkulaa ja 17 munasolua ja 12 kypsää ja 9 tosiaan hedelmöittyi. Ja pikkarikeskustelujen myötä tajusin jättää pikkarit housujen päälle penkille, joten palstan lukemisesta on ollut hyötyä :D

Ovulaatiotesteistä mä kans suosin clear bluen digitestejä. Tulos on selkeä tulkita. Ja ne voi tehdä aamun ekasta pissasta, joten helppo hoitaa päivän testi alta pois. Muissa testeissä mun kokemuksen mukaan ei ole voinut tehdä aamun ekasta, joten ollut hankalaa miettiä milloin tekee testin työpäivinä ja on tarpeeksi kauan sitä ennen pissaamatta.

Hei te kenelle on tehty tuoresiirto punktion jälkeen, niin onko limakalvon rakennetta ja paksuutta katsottu etukäteen? Punktiossa tästä ei sanottu sanakaan. Pelottaa, että tuoresiirrossa alkio menee hukkaan, jos kohdun olosuhteet ei olekaan hyvät. Vai voiko alkion vielä siinä vaiheessa pakastaa? Mulle tuoresiirto ihan uusi asia, koska ekalla kierroksella kaikki meni hypeririskin takia suoraan pakkaseen. Pakastettujen siirroissa sit limakalvon paksuutta ja rakennetta katsottii aina etukäteen..

Ja toinen kysymys, onko hus saanut välitietoja alkioiden tilanteesta? Saatiin tietää, että 9 hedelmöittynyttä ja nyt toivotaan, että jatkavat kehittymistään. Mutta onko seuraava tieto siis se montako saadaan pakastimeen? Tarkoitus viljellä kaikki blastoiksi asti. Toivottavasti saadaan blastoja. On tämä jännittää. Tää on mun mielestä melkeinpä jopa jännittävämpi vaihe kuin siirron jälkeiset piinapäivät.

Mulla meni stimulaatio tosi helposti, ei juuri mitään oireita, vain pieniä vatsatuntemuksia ja rinnat kipeytyi ovitrellestä. Punktio meni tosi hyvin ja kivuttomasti, 18 rakkulaa ja 17 munasolua ja 12 kypsää ja 9 tosiaan hedelmöittyi. Ja pikkarikeskustelujen myötä tajusin jättää pikkarit housujen päälle penkille, joten palstan lukemisesta on ollut hyötyä :D
Wau, onpas teillä hyvä saalis! Onnea :smiling face with heart-eyes: Toivotaan että mahdollisimman moni jatkaa pakkaseen asti :folded:

Ja ou nou, sekä punkille että jäätyneelle piikille @punktiopikkarit :Face Without Mouth: Toivottavasti sait punkin hyvin irti ja jarruakin on riittävästi.

Tervetuloa myös mukaan @Fiore_41 !

@Trieste maanantaina kanssa pitäs alkaa testaamaan ovista, ja ite oon jo maani myyny ja ei kiinnostais tippaakaan🫣😅 oon varma että juhannus (mitä rakastan noin muuten) koituu meijän kohtaloks ja sit seuraava on just elokuussa🙃 toisaalta, jos tää stressi mitä tästä koen siirtäis ovista ees päivällä🤞🏻 tsemppiä pissaleikkeihin🫣

@punktiopikkarit huh, en aatellu et noinkin voi käydä! Toivottavasti sulta ylimääränen löyty, ettei tarvii metsästykselle mennä😬

Takaisin