IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Tsemppiä vaikeaan viikonloppuun💗 toivotaan että mahollisimman monella ens vuonna se olis helpompi✨

@punktiopikkarit (rakastan sun uutta käyttistä😂) me mennään sit ihan samoissa! Eka pas suunnitteilla, eilen oli ultra ja täällä kaikki oli sillain hyvin, ettei kontrollia tarvita. Limis oli jo 6.2-6.5 ja johtofollikin löytyi, mutta se sen verran vielä pieni, että ei haluttu ovitrelleä laitella. Nyt ei sais ovis maanantaina tulla, mutta mun kierrossa se yleensä tuleekin myöhemmin ja ke-pe akselilla pitäis tulla🤞🏻 että nyt toivon, että ei tulis ylläreitä!

@vanilj Tervetuloa! 🤗 Meillä ei jäänyt muuta kuin positiivista sanottavaa ICSI:stä. Hedelmöittymis- ja alkioiden kehittymisprosentti oli huippuluokkaa. Toki ZyMot oli mukana myös valikoimassa parhaita uimareita.

@Voikukkia Tärkeä pointti. ❤️ Toivottavasti tulevaisuudessa tämä päivä on monelle helpompi päivä. 🙏💖

@punktiopikkarit Reps uudelle nimimerkillesi. 🤣 Huumori on mukavaa kevennystä tähän touhuun. Kovasti täällä peukut pystyssä, että ovis sattuu sopivasti! 🙏🌈

@Surullinen ihmettelijä Meillä Ovumialla tuota tarjottiin, mutta varmaan muuallakin saatavilla.

@Pikkuviikuna Tervetuloa. 🤗 Kiva, että suunnittelukäynnistä jäi optimistinen olo. ❤️ Kyllähän valtaosa hoidoista onneksi apua saa. 🙏🌈

@Heipsy Toivottavasti ovis tulee normaaliin ja siten oikeaan aikaan. 🙏🌈

Vaihdoin nimimerkkiä kattohaikara92 tähän punktiopikkariin :D Kuva on ihan vaan googlesta, avatarin alkkarit eivät liity tapaukseen. (tarina tässä ketjussa sivulla 44)
Laittakaa muutkin vaikka lapsettomien lauantain kunniaksi profiilikuvia tai jotai, jos on semmosta digitaalisen sisustamisen fiilistä :)
No pitihän se nyt juhlapäivän kunniaksi päivittää profiilikuva, mulla kyl löi niin tyhjää (en keksinyt mitään kivaa kuvaa Triestestä) niin otin vaan söpön hahmon sarjasta mitä ollaan katottu nyt (joo lastenohjelma ja joo ollaan lapsellisia lapsettomia xD).

Muoks onkohan näihin profiilikuviin jotain ohjeita, aloin heti stressata eträ saako olla esim just tunnistettavia hahmoja🤣😅😅

Liitynpä tännekin ketjuun kun meillä suunta on ivfään.👋 Selittämätön lapsettomuus. Suunnittelukäynnistä jäi selkeä ja optimistinen olo, ja nyt lähtee eka ilmoittautuminen. Tuskin vielä päästään mukaan mutta on tää taas yksi varpaanmitta eteenpäin. Onko muita tässä touko-kesäkuun hoitoihin tähtäämässä?
Meillä tulee ivf lahjasiittiöillä, arvioitu punktiopäivä 4.-5.6. Estrogen priming alkaa ensi torstaina progynova-tabletilla ja pistokset sitten myöhemmin. 19.5.on nollaultra jossa tsekataan että munasarjat näyttää riittävän hyvältä. Sen verran äsken oli se edellinen stimulaatio.

Liitynpä tännekin ketjuun kun meillä suunta on ivfään.👋 Selittämätön lapsettomuus. Suunnittelukäynnistä jäi selkeä ja optimistinen olo, ja nyt lähtee eka ilmoittautuminen. Tuskin vielä päästään mukaan mutta on tää taas yksi varpaanmitta eteenpäin. Onko muita tässä touko-kesäkuun hoitoihin tähtäämässä?
Täällä odotellaan kans uutta kiertoa, että pääsis ilmottautumaan! :Smiling Face With Smiling Eyes: Taitaa vaan vielä tovi kestää. Kp 28, clearbluen lila vilkuttanut jo viikon... Eli taitaa taas pitkä kierto olla tulossa. Missä vaiheessa sä meet, kuinka pian pääset ilmottautumaan? Saitte siis ensikäynniltä luvan heti seuraavasta kierrosta ilmottautua? :Smiling Face With Smiling Eyes: Kivaa kun mennään suht samoissa!

EDIT: Tänään ovistesti plussa, eli parin viikon päästä pääsis ilmottautumaan :smiling face with heart-eyes:

Muokattu viimeksi:
@Enkelinsiipi toivon kovasti että teillä hoito sujuu toivotusti ☀️ allekirjoituksen perusteella ihan hurjan pitkä matka jo takana. 🩷

@*Ninni* Jes hienoa että ovistesti näyttää plussaa ja pääset kohti ilmoittautumista!
Mä pääsen ilmoittautumaan seuraavasta kierrosta eli tänään 🤩 mutta tosiaan en ehkä usko että vielä päästään kun varmaan muita edellä jonossa. Jos nyt joku älytön tuuri käy ni sit. Meillä lyhyt kaava tiedossa. Toivon että ehtis vielä kokeilla yhden ilmoittautumisen ennen kesätaukoa!

hei me ollaan @Heipsy niiiiin samoissa!!! Enää 36 tuntia ovuloimatta mulle ja sulle niin saadaan hakea pienet kyytiin. Mullakin oikeesti normaalisti osuis ovulaatio ehkä just tohon keskiviikkoon, niin ei sikäli huolettais (tietenkin huolettaa :D) mutta tää on mun eka letrokierto ja vissiin monille letrot aikastaa. Ja punktio oli ihan äsken, ja se oli mun eka punktio niin ei oo tuttua senkään osalta sekottaako seuraavaa kiertoa. Kuulemma näky punktion jälkiä ultrassa, mutta kai nyt, justhan siellä puhkottiin menemään.

@Trieste söpö kuva!! :)

ähh nyt on kiire oman äidin luo äitienpäivän viettoon - itseasiassa mun molemmat vanhemmat on naisia mutta nyt vaan toiselle kylään. (Jos tääl foorumilla on esim naispareja nii terveisiä aikuiselta sateenkaariperheen lapselta :D)
Tsemppiä kaikki!
Tervetuloa @Pikkuviikuna <3

ainiin Kela-jutuista, meille todellakin on tullu melkein n.1600€ edestä laskuja... heh heh. Öööh. Mutta, klinikka selvittelee, kuulemma ihan selkeää että meille pitäs tulla korvaus. Kerron miten tässä käy.

Ja Dextralaisille, kysyin, niin niillä on kesätauko viikot 28,29 ja 30, mutta eivät ole kokonaan kiinni, noilla viikoilla ei tehdä punktioita jotta biologit pääsee lomille, mutta tehdään monia muita toimenpiteitä tavalliseen tapaan, esim alkionsiirtoja tehdään.

Täällä pieni omanapailu tähän. Näin äitienpäivän iltaan kääntyessä tuli isot itkut ja pelot, että tämä 30.4. haettu kolmepäivänen hyvälaatuinen pieni ei olisi jaksanut jatkaa mukana. Keskiviikkona olisi labra ja sen tulos pelottaa niin paljon, joudun sen myös sinä päivänä ottaa yksin vastaan. Mietinkin, että uskaltaisinko tehdä kotitestin tiistaina, jolloin saisin miehestä todennäköisesti tukea, jos tulos ei ole toivottu.

@Pikkuviikunalle tervetuloa ja tsemppiä hoitojen alkuun. @Heipsy ja @punktiopikkarit toivottavasti pääsette hakemaan pienet kyytiin pian 🙂

Täällä pieni omanapailu tähän. Näin äitienpäivän iltaan kääntyessä tuli isot itkut ja pelot, että tämä 30.4. haettu kolmepäivänen hyvälaatuinen pieni ei olisi jaksanut jatkaa mukana. Keskiviikkona olisi labra ja sen tulos pelottaa niin paljon, joudun sen myös sinä päivänä ottaa yksin vastaan. Mietinkin, että uskaltaisinko tehdä kotitestin tiistaina, jolloin saisin miehestä todennäköisesti tukea, jos tulos ei ole toivottu.

@Pikkuviikunalle tervetuloa ja tsemppiä hoitojen alkuun. @Heipsy ja @punktiopikkarit toivottavasti pääsette hakemaan pienet kyytiin pian 🙂
Ollaan siirtopäivä ja testipäivä samikset! ☺️ Muakin on nyt alkanut piinapäivien loppua kohden stressaamaan enemmän testin tekeminen, alkuun olin jotenkin optimistisempi. Ajattelin että testaan itse ehkä vasta helatorstaina, niin ei tarvitse käsitellä asiaa sitten keskiviikon työpäivän aikana 🙈

@Haaveitako ja @Syreen Se on varmasti jokaisella edessä tuossa kohtaa, pelko epäonnistumisesta. Mutta silti kaikki on voinut mennä aivan hyvin! Myötäelän jännitystänne ja toivon, että saatte pian positiivisia testituloksia tavalla tai toisella. 🙏 Voisihan se olla hyvä ajatus tehdä testiä jo vähän ennakkoon, jos varsinaisena testiajankohtana ei mies voi olla tukena. Ja toisaalta sitten venyttää testiä itselle parempaan ajankohtaan. Kovasti tsemppiä ja hyvän onnen toivotuksia teille! 💖

@Haaveitako hei mä niiiiiiiin tiedän ton tunteen. Mulla on ollu kiertoja joissa on ollu helpompaa tehä varhanen testi kun ei tarvi testata yksin, ja kiertoja kun on tuntunu helpoimmalta ¨pysäyttää mielentila¨ eikä ottaa mitään todistetta vastaan. Ja joskus tietty kumpikaan tai mikään ei helpota yhtään.

Mä täällä oon vedelly negatiivisia ovulaatiotestejä... nyt kun pääsee keskiyöhön ovuloimatta niin vois päästä hakemaan alkion!! Kenties 18.5. ois pienen haku pakkasesta lämmittelemään kyytiin. Huomenna aamusta ultraan tarkastamaan miltä näyttää... ja hei viime ultrassa mulla spontaanisti puolivahingossa löyty anatominen poikkeama. Tuli aivan täysin yllätyksenä, oon käyny ultrattavana niin monta kertaa niin monista eri syistä (ei pelkästään nyt tällä hedelmällisyysmatkalla), en mitenkään osannu varautua että vielä tulis jotain. Niin oon sitä täällä stressipäissään vollotellu, onneks pääsee huomenna samalle lääkärille uusiks ja pyydän kattomaan uusiks.

@Puolikuu, kiitos tsempeistä. @HaaveistaTotta, meillä tilanne, että joudun ottamaan tuloksen vastaan joka tapauksessa yksin. Mies ei vain pysty huomenna aamulla olemaan kotona, keskiviikkona on koko päivän poissa. Torstaina olisi sitten mökille lähtö ja silloin äidillenikin valkenee kummin kävi.
@punktiopikkarit toivottavasti nyt kehosi kuuntelee toivetta ja pääsette hakemaan suunnitellusti pienen kyytiin.

Tänään kaikin puolin todella turhauttava, väsynyt ja tyhjä olo. Harratukseni veikin minut iltasella vielä mukanaan illalla ja yöunet jäi lyhyiksi, onneksi kohta voi käydä ottamassa päikkärit, kun sai aamupalan syötyä. Tänä aamuna oli pakko lugesteron pötköttelyjen jälkeen käydä tekemässä aamupala, vaikka uni olisi houkuttanut, kun olo on vähän etova. Toivottavasti oloon olisi positiivinen syy ja voin tästä olosta kärsiä vaikka sen 9kk, jos se vie meidät toivottuun lopputulokseen.

Takaisin