IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@kattohaikara92 vedin automatkalla kotiin punktiosta tullessa jättiannoksen hampparia ja ranuja. Yhtäkkiä vaan oli ruokahalu palannut parin viikon tauon jälkeen, oli kummallista. Mutta oli kyllä ihana ruoka vaikka jo itsessään kerryttää nestettä suolan takia kehoon :rolling:
Se ensimmäinen kunnon syöminen punktion jälkeen on kyllä yhtä suurta elämän riemuvoittoa :D noh suolaa sinne tai tänne, ehkä ne on niitä haihtuneita elektrolyyttejä ja mäkkärimineraaleja joita ihminen tarvitsee 0:)

Haha, niin hauska seurata tätä pikkarikeskustelua :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Täällä toivottavasti IVF-tulossa toukokuussa, ja oon jo pitkän aikaa suunnitellut että mitkä vaatteet ja myös mitkä pikkarit aion laittaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Taitaa olla Changen Dolly Boxer -malliset housut mitkä on tosi mukavat ja mielestäni hienot myös, mihin oon päätynyt. Visualisoin myös jo punkiton jälkeisiä syömisiä, juomisia ja missä kohden lepäilen täällä kotona. Ja "haaveilen" siitä saikusta. Hohhoi, prioriteetit kohdallaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Toisaalta nää on ehkä ainoita asioita mihin ensikertalaisena voi jotenkin koittaa valmistautua, kun kaikki muu on ihan uutta.

@Zebra Kuinka teidän ensikäynti muuten meni? Onpas hyvä että aukkari tehtiin samalla, nopeuttaa varmasti!
Mä oon kans suunnitellut mitä vaatteita voisin pistää päälle, pikkarit jo valitsin kans 🤣 Urheiluliivit että voin kuljettaa lämpimässä miehen näytteen kotoa. Samoin suunnitellut syömisiä ym. Saa vähän jotain hallinnan tunnetta.
Viimeksi olo oli punktion jälkeen ihan hyvä ja ruoka maistui. Lääkkeistä meni itsellä vatsa niin umpeen että täytyi woltata muutaman päivän jälkeen hyperin kourissa ulostuslääkkeitä apteekista. Nyt meinasin jo valmiiksi ostaa varmuuden vuoksi, samoin elektrolyyttiporeita pitää hakea. Hehkeää 😅

Täälläkin haaveillaan siitä saikusta @*Ninni* 😄. Pidetään peukkuja, että päästään aloittamaan hoidot ensi kuussa.

Tuohon pikkarikeskusteluun voin samaistua, että haluaa suojella osaa yksityisyydestään siellä vaatemytyn suojissa. En oo vielä päättänyt tarkempaa pukukoodia, mutta pitkähelmainen mekko on oiva valinta.

Joo mä tykkään muutenkin käyttää sellaisia pepun alle yltäviä tunikoita tai mekkoja niin sellaset on just parhaita gynetilanteisiin! Tänään tuli vähän kiire aamulla ja vetäisin vaatteet päälle. Sit kun oli jo kengätkin jalassa ja takki päällä niin katoin et tossa naulakossa se pepun peittävä tunika nyt on ja päällä housujen lisäks normaalipituinen paita. En sit alkanut enää vaihtamaan ja selvisin näinkin. Toki mulla tausta työn puolesta terveydenhuollossa, niin on tullut nähtyä enemmän ja vähemmän kaikenlaisia alastomia ihmisiä, että tavallaan en jännitä alastomuutta niin paljon. Totta kai se sille potilaalle on paljon intiimimpi ja merkityksellinen hetki. Mut en usko, et ammattilainen siitä ajattelee sen enempää, toki suojelee sitä potilaan yksityisyyttä ja että hänellä ois mahdollisimman mukava olla siinä tilanteessa.

Musta on kans hassua et jossain paikoissa on erikseen vaikka verhoilla näkösuojassa oleva riisuuntumissoppi, kun sit kuitenkin tulet sieltä paikat paljaana esittelemään niitä. En ikinä itse vedä niitä verhoja eteen jollei oo vaara, et vilahtaa jonnekin käytävälle, mut toisaalta toisille ne voi olla kiva, et on jotain yksityisyyttä vaikkakin sit just riisuessa ja pukiessa.

@*Ninni* Mein ensikäynti pari viikkoo sitten meni ihan ok. Gynen mielestä mahdollisuuksia olis vielä, AFC oli joku 5 molemmissa. Päätettiin nyt vielä kokeilla tosiaan Letrozolilla ja Cyclogestillä muutama kierto, ja sit viimeistään kesän jälkeen IVF jossei raskautta kuulu. Gyne meinas, et siirrettävää tulis sen verran (2-3) et kannattaa yrittää. Tän päiväses letrokontrollissa kohdun limis oli hyvä 7 mm, ja oikealla kaksi 17 mm follia. Nyt sit ovista bongaamaan. Aukkarissa ainakin oikealle oikein turskahti nestettä, et se on auki ainakin. Vasemmalla näkyi tuubassa truutattua nestettä, mut ei ruiskunut samalla tavalla kuin toisella puolen, et luultavasti sekin on auki. Toisaalle kirjoitinkin, et josko nyt onnistuis kun on hämähäkinseitit siivottu pois tieltä 😁 Noh, eiköhän se vika ole enemmänkin munasolujen laadussa jo tässä iässä.

Siis niin paljon komppaan @kattohaikara92 ! Parasta oli jo etukäteen haaveilla mihin menee punktion jälkeen syömään, ekalla kerralla vedettiin nepalilaista ja nyt dumplingeja.

Mä kävin etukäteen Cubukselta täydentää varastoja alusvaatteisiin, js ostin myös ekat kaarituettomat rintaliivini (enpä tällasistakaan ihmeistä tiennyt kun oon ollut niin laiska ostamaan uusia) ja oli kyl rahansa arvoinen, mulla oli tissit ja nännit niin kipeet molempien hoitojen aikana että oli parina yönä pakko nukkua rintsikoissa ettei paita siirtyilisi siinä päällä liikkuessa.

Onpas kiva kuulla hyviä uutisia @Zebra :Smiling Face With Smiling Eyes: Multa taisikin nää kuulumiset mennä ohi, kun vietin itse pari viikkoa hiljaiseloa täältä. Mutta niin hyvä että on nyt suunnitelma, hoidot on alkaneet, ja jatkoakin jo varuiksi mietitty :Person With Folded Hands:

Ja hyvä kuulla kaikilta niin vaate- kuin ruokasuosituksiakin punkitopäivään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Takaisin