IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@kattohaikara mulla sama juttu etenkin viime kierroksella että kyljelle kääntyessä oikein tuntee kun jotain liikkuu! Ja istuminen silleen eteenpäin kumarassa selvästi ollut myös tukalampaa.

Meillä oli tänään ultra ja siellä todettiin 22 follikkelia, niissä tosin pari oli pienempiä, eli about samoissa mennään kuin viimeksi! Torstaille sovittiin punktio. Lisäksi näkyi nestettä ylistimulaatioon viitaten... jee täältä tullaan taas hyperstimu...

Lääkekatto tuli tänään täyteen ja saatiin pieni ale Gonal-F täydennyksistä, tuli hyvä mieli. Olot on edelleen omituisen hyvät, viimeksi tähän aikaan paljon tukalampi. Jotain tuntemuksia ehdottomasti on, mutta siis to-pe-la aamu oli ehdottomasti paljon tukalammat, välillä just jotkut asennot teki ihan pahaa. Lauantaina lounaalla jaksoin vain noin puolikkaan normaalista annoksesta syödä kun vatsa ei vetänyt. Mutta sen jälkeen helpotti??? Gynekin ihmetteli miten olen niin vähäoireinen. Mutta siis voiko olla kun lauantaina kaverin synttäreillä pelasin sellaista retrotanssipeliä missä hypitään niille askelmille, niin ravistelinko ne munasarjat jotenkin taaemmas vatsassa ja nyt ei turvota ja paina lantioon siksi niin paljoa? :rolling: sen pelihallin jälkeen oikeasti helpotti ja söin isot annokset buffassakin ruokaa. En nyt silti suosittele kellekään mitään ravisteluja:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mielialat myös selvästi vaihtelee epätoivosta optimismiin, tänään taas tällainen parempi päivä:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Onkohan tässä keskustelussa ok kysyä, miten nopeasti lähetteen jälkeen olette päässeet aloittamaan hoidot julkisella? Vahvasti näyttää siltä, että hoidot tulevat myös itselle ja miehelleni ajankohtaiseksi. Verikokeissa, ultrassa ja simppaanalyysissa ollaankin jo käyty valmiiksi yksityisen puolella.

Onkohan tässä keskustelussa ok kysyä, miten nopeasti lähetteen jälkeen olette päässeet aloittamaan hoidot julkisella? Vahvasti näyttää siltä, että hoidot tulevat myös itselle ja miehelleni ajankohtaiseksi. Verikokeissa, ultrassa ja simppaanalyysissa ollaankin jo käyty valmiiksi yksityisen puolella.
Meillä kesti pirhassa noin 3 kk päästä ensikäynnille ja sieltä noin 3 kk päästä ivf suunnittelykäynnille. siitä sitten pääsi aloittamaan hoidot seuraavaan kiertoon. Lähetteen teosta ekaan hoitokierrokseen meni aikaa noin 6 kk.

@kattohaikara mulla sama juttu etenkin viime kierroksella että kyljelle kääntyessä oikein tuntee kun jotain liikkuu! Ja istuminen silleen eteenpäin kumarassa selvästi ollut myös tukalampaa.

Meillä oli tänään ultra ja siellä todettiin 22 follikkelia, niissä tosin pari oli pienempiä, eli about samoissa mennään kuin viimeksi! Torstaille sovittiin punktio. Lisäksi näkyi nestettä ylistimulaatioon viitaten... jee täältä tullaan taas hyperstimu...

Lääkekatto tuli tänään täyteen ja saatiin pieni ale Gonal-F täydennyksistä, tuli hyvä mieli. Olot on edelleen omituisen hyvät, viimeksi tähän aikaan paljon tukalampi. Jotain tuntemuksia ehdottomasti on, mutta siis to-pe-la aamu oli ehdottomasti paljon tukalammat, välillä just jotkut asennot teki ihan pahaa. Lauantaina lounaalla jaksoin vain noin puolikkaan normaalista annoksesta syödä kun vatsa ei vetänyt. Mutta sen jälkeen helpotti??? Gynekin ihmetteli miten olen niin vähäoireinen. Mutta siis voiko olla kun lauantaina kaverin synttäreillä pelasin sellaista retrotanssipeliä missä hypitään niille askelmille, niin ravistelinko ne munasarjat jotenkin taaemmas vatsassa ja nyt ei turvota ja paina lantioon siksi niin paljoa? :rolling: sen pelihallin jälkeen oikeasti helpotti ja söin isot annokset buffassakin ruokaa. En nyt silti suosittele kellekään mitään ravisteluja:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mielialat myös selvästi vaihtelee epätoivosta optimismiin, tänään taas tällainen parempi päivä:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mullekin jotain tanssipeliä nyt äkkiä jos ne munasarjat sillä oikenis!! :D Kiva kuulla että sulla on hyviä hetkiä ja oloja siellä, toivottavasti ei mee hyperstimulaatioon tai jos menee nii toivon pikasta paranemista.

Mulle ne viime viikolla sanoi että todennäköinen punktiopäivä ois mulle just torstai tai perjantai, meen tänään ultraan jossa se päätetään. Oon aivan turpeana pömppämahana täällä, kiva päästä näytille, tää on mun eka kierros ja en oo varma kuulusko tässä kohtaa näyttää jo siltä kun olis jo raskaana? Toivottavasti klinikan muut asiakkaat tajuaa että tuun sinne maha pystyssä yhtälailla ei-raskaana ku kaikki muutkin. Vähän kiusallinen ulkomuoto :D

Kesäsulku kanssa kiinnostais, että päästäänkö pas:iin ees sitä ekaa kertaa enne syksyä😵‍💫

Hei miten muuten teillä keille punktio on tehty ja välikiertoon jouduitte, niin millanen välikierto oli? Omalla kohdalla on nyt kohta oviksen aikaan tuntemuksia munasarjoissa ja on välillä aika ikäviä tuntemuksia. Mietin myös, että tuleekohan ovis, vaikka keho selkeästi sitä yrittää ainakin🤔
Mulla alko punktion jälkeen tosi nopeesti uus kierto, alle 7vrk punktion jälkeen. Se seuraava kierto tässä ollut myös erikoinen, ouran mukaan ovis vasta kp 17 "normaalin" 12-14 sijaan ja nyt sit aika pitkä kierto, vielä toki normaalin puitteissa.

Milloin alkaa Hus kesäsulku? Mahdollisesti jo juhannuksesta varmaan. Mietin tässä että kuinka monta siirtoa ehtii tehdä ennen kesäsulkuja. Tää on kyllä hermoja raastava homma.
Viime kesänä HUSn labra oli suljettu viikoilla 29-32, jolloin ei tehty punktioita/PAS. Ennen kesätaukoa sai ilmoittautua PASn jos menkat alkoi viimeistään 21.6. Klinikka oli auki (rajoitetusti) ja kävin mm. ultrassa sulun aikana. Luulisi, että suht sama rytmi tänäkin vuonna.

Sain paljon hyviä uutisia tän päivän ultrasta - hyvä luku follikkeleita, ja se oikee munasarja on suoristunu kohdun takaa, ei tarvitsekaan lävistää kohtua! Huh! Perjantaille punktioaika.

Mutta, oon hyperin rajoilla kuulemma, ja nyt sit silleen varovaisesti, paljon nestettä juoden ja pömppämahan kanssa liikuntaa vältellen...

Multa jää Gonal F yli yli puolikas kynä! En jotenkin ennakkoon ajatellut miten harmittavaa on jos tarvii kalliita lääkkeitä heittää pois :S

Mä laitoin viestiä Taysiin ovulaatio asiassa. Oletettavasti se on la tai su. Jos on la niin siirto kuulemma onnistuu ens pe. 5 ja 6 päiväiset alkiot kuulemma siirretään aina 6 päivää ovulaatiosta, että ovulaation testipäivä on 0 päivä. Mä oon aina luullut että se on dpo-1 koska ovulaatiohan tapahtuu 12-24h plussasta. Oonko mä nyt ymmärtänyt jotain väärin😅 luulin että siirtokin olis sitte ns. päivän myöhemmin verrattuna 5 päiväiseen alkioon? Mut ei se Taysin mukaan oo.

Hei apua; Sain tänään luvan aloittaa pistelyt Menopurilla, mutta nyt on se sekoitettava liuos. Pitääkö se säilyttää jääkaapissa vai pöydällä sekoittamisen jälkeen?

Harmittaa ihan vietävästi, reservi oli hävinnyt lähes olemattomiin kahdessa viikossa 😔 Mutta sillä mennään mitä saatavilla on.

Hei apua; Sain tänään luvan aloittaa pistelyt Menopurilla, mutta nyt on se sekoitettava liuos. Pitääkö se säilyttää jääkaapissa vai pöydällä sekoittamisen jälkeen?

Harmittaa ihan vietävästi, reservi oli hävinnyt lähes olemattomiin kahdessa viikossa 😔 Mutta sillä mennään mitä saatavilla on.
Käyttöönvalmistettu liuospullo säilyy huoneenlämmössä 28pv valmistuksesta.

Tsemppiä stimulaatioon, toivotaan hyvää saalista 🩷

Sain paljon hyviä uutisia tän päivän ultrasta - hyvä luku follikkeleita, ja se oikee munasarja on suoristunu kohdun takaa, ei tarvitsekaan lävistää kohtua! Huh! Perjantaille punktioaika.

Mutta, oon hyperin rajoilla kuulemma, ja nyt sit silleen varovaisesti, paljon nestettä juoden ja pömppämahan kanssa liikuntaa vältellen...

Multa jää Gonal F yli yli puolikas kynä! En jotenkin ennakkoon ajatellut miten harmittavaa on jos tarvii kalliita lääkkeitä heittää pois :S
Joo toi on tympee, mäki hain lopussa yhen 150 kynän mikä jäi lopulta kokonaan käyttämättä kun noissa olikin sit nii paljon ylimääräistä per kynä. Mutta toisaalta mielummin liikaa kuin se et ois jäänyt annoksesta kiinni.

Omaanapaa: tää välikierto on kyllä ollut tosi omituinen ja siis itelle nyt jo vähän pitempi ku normaalikierto, toki oviskin oli ouran mukaan tosi myöhään. Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin että ens viikolla kuultais alkiodg tulokset biologin pelotteluista (meinas et voi kestää VIELÄ viikon kauemmin kuin tuo 6vko punktiosta) huolimatta - sit vois olla vielä mahdollisuus alkavaan kiertoon PAS🤞🏻🤞🏻 On sen verran suuri todennäköisyys kuitenkin että ainakin yksi terve alkio 17:sta olisi että lähinnä täs vaan odotetaan ns. lähtölupaa.

Jos täällä on muita alkiodg polulla olijoita niin olisi kiva tietää mikäli juno geneticsin saatavuusongelmat ois jo helpottanut 🫣

@HaaveistaTotta Tsemppiä pistelyihin ja eihän sitä varmaan varmaksi vielä tiedä, mitä sieltä lähtee mukaan kasvamaan.. Toivotaan parasta! 🌈 Lisäisin tuohon säilytykseen, että pimeässä ja huoneenlämmössä säilytys (alle 25 asteessa muistaakseni, tämä ulkomuistista), eli johonkin kaappiin kannattaa laittaa. Kannattaa sekoittaakin vähän ennakkoon ja antaa liuoksen lämmetä, voi kirveltää vähemmän niin. 👍🏻

@kattohaikara92 Hienoa, että tuli hyviä tuloksia ultrassa! 🤗 Nyt sitten vain sen suhteen hyvillä mielin ja hyperin ennalta ehkäisten. 🙏

@Aida91 Mä oon kyllä kuullut ihan samoin tuon dpo-laskennan. 🙈

@Teekoo Onpa pitkä odotusaika. Toivottavasti ei veny tuosta enempää. 🙏

Meillä sanottiin, että 3 viikkoa menisi tuloksiin. Nyt on mennyt 2 viikkoa ja päivä. Ekat viikot meni nopeasti, kun tiesi että odotusta on luvassa, ja on paljon puuhaa. Nyt tuntuu, että vähän odottelee takaraivossa joka päivä, että tulisiko yllärisoitto.. Mutta eipä sitä varmaan tule, jos yleisesti on ennemmin viivettä. Vähän jännittää, kuinka käy. Vaikka luulisi, että viidestä edes yksi olisi euploidi. Toki jos jää yhden varaan, niin sekin jännittää. Ylipitkältä tuntuu kyllä tämä välikierto ja se, että mahdolliseen siirtoon pääsisi, kun nää mun kierrot on keskimäärin 33 päiväisiä. 🙈

@kattohaikara92 ihanaa että hyvä määrä follikkeleita! Toivottavasti ei tuu meistä kummallekaan hyperiä. Tää pömppis on kyl hullu ja mua ottaa välillä liikkuessa vatsasta niin että pakko pidellä kättä siinä, lisää varmaan entisestään vaikutelmaa että olisi raskausmaha kyseessä 😅 Paljon tsemppiä punktioon! Meillä huomenna😱

Takaisin