IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Pregcheckin (PC) liuskatestit on tosi suosittuja. Myydään 2kpl paketeissa, löytyy k ja s ketjun kaupoista, ja on edullisia, luotettavia & ilmoitettuja herkempiä

Raskauskeijun one stepit ei todellakaan vastaa ilmoitettua herkkyyttä, on omien viimeisimpien kokemusten mukaan aivan surkeita. Osaa rfsu testeistä porukka saa roskishaamuja (vääriä positiivisia testiajan jälkeen). Aikaiseen testaamiseen suosittelisin ite noita PC testejä

@Lilanka tosiaan valtaosa ei hyödy progetuen jatkosta. Sen jatkaminen ei myöskään estä musita syistä tapahtuvaa km/kkm. Mutta yksityisellä sit taas helpommin jatketaan kun joku siitä voi hyötyä. Omassa ekassa raskaudessa lopetin plussaan (käytin paketin loppuun 1 per päivä vajaan viikon plussasta) ja kaikki meni hyvin
Mielenkiinnosta kysyn että miten sulla ei toimi onestepit? Tietysti nää on varmaan yksilöllisiä asioita et miten näkyy kenelläkin. Itse sain onestepillä viimeksi pp5 haamun ja ihan normaalisti se sit lähti vahvistumaan. Ei oo tullut koskaan niillä eikä rfsu:lla ees turhia roskishaamuja.

Mä otin synarelaa silloin ihan sen 10-11 päivää, lopetin muistaakseni samana päivänä kun oli irrotuspistos eli about pari päivää ennen punktioo. Sitä aloitettiin muistaakseni myös kp2 joten ei ihan ekana päivänä. Joskus jos follit kasvaa hitaammin niin pidempi on varmasti paikalla, silloin saa myös kaikki follit rekrytoitua mukaan ja kasvatettua siihen kokoon mitä lääkäri katsoo. Meillä on huomattu että 17mm+ follikkeli pitää olla että sieltä löytyy munsolu joka olisi kypsä, mutta se on kaikille erilaista. Joillakin löytyy kypsiä munasoluja pienemmissäkin!
Minun tulee siis aloittaa edellisen kierron päivänä 21 ja jatkaa seuraavien kuukautisten ajan ajan vielä ja sitten vasta pistokset ja punktio. Onko muilla ollut vastaavaa? Tuntuu kovin pitkältä toi suihkuttelu.

Tarkoitus olisi aloittaa huomenna suihkuttelu ja punktio vkon 17 alussa.

Minun tulee siis aloittaa edellisen kierron päivänä 21 ja jatkaa seuraavien kuukautisten ajan ajan vielä ja sitten vasta pistokset ja punktio. Onko muilla ollut vastaavaa? Tuntuu kovin pitkältä toi suihkuttelu.

Tarkoitus olisi aloittaa huomenna suihkuttelu ja punktio vkon 17 alussa.
Tuota kutsutaan ihan syystä pitkäksi kaavaksi. En muista tarkkoja määriä, mutta Synarelaa sumutellaan pari viikkoa, jonka jälkeen tsekataan, että toiminut toivotusti ja munasarjat lepotilassa. Sen jälkeen alkaa stimulaatio pistoslääkkeillä ja Synarelaa jatketaan jarruna.

Lyhyesä aloitetaan suoraan stimulaatio, pitkässä ensin sumutteluvaihe, mikä pidentää hoitoa parilla tai jopa kolmella viikolla. Itse ainakin käytin sen verran pitkään, että yksi pakkaus ei riittänyt. Toinen piti hakea ja siitä jäi sitten paljon käyttämättä.

Katsoin vanhoja merkintöjä, että Synarela alkanut kierron 19. päivänä. Niin sanottu nollaultra ollut 15 päivää myöhemmin. Siinä todettiin Synarelan toimineen toivotusti ja samana iltana alkoi Gonal-pistokset. Kaikkinensa hoito kesti 29 päivää. Siis 29. päivänä munasolukeräys.

Stimulaatio kesti muutaman päivän alkuperäistä suunnitelmaa kauemmin, koska follikkelit kasvoivat hitaasti. Monilla muilla tuo kokonaiskesto voi olla jokusen päivän lyhyempi.

Muokattu viimeksi:
Mulle vastattiin polilta, että Cyclogestin voi nyt lopettaa 😱 Jatkamisesta ei ole tutkimusten mukaan hyötyä enää raskaustestin jälkeen. Halutessa voi jatkaa haetun paketin loppuun, kun ei siitä pitäisi olla haittaakaan. Mietityttää kyllä lopetus näin aikaisin, jos monilla ohjeena jatkaa ultraan asti.
Ahaa! No on kyllä helpotus kuulla että pääsee noista eroon.

Teillä, joilla ollut ivf pitkä kaava kauan olette ottaneet synarela nenäsuihketta? Omapolun yleisessä ohjeessa lukee että 10-14 mutta lääkäri on laittanut 17 päivää. Lääkekomboka gonal f 225 ja ovitrelle.
Jep, pitkällä kaavalla tuo alkusumuttelu kestää reilun pari viikkoa, @Kirppuliini tiivisti juonen todella hyvin.

Mulla tais olla ekalla kierroksella 17pv ennen kontrollikäyntiä, nyt 16pv. Ja sumuttelu tosiaan jatkuu vielä senkin jälkeen lähes punktioon asti, mutta onneksi annostus puolittuu siinä kohtaa kun pistely alkaa 😊

Tilannepäivitys meidän osalta. Tänään 6.pv punktiosta, viisi alkiota oli selvinnyt hyvälaatuisena tähän päivään. Niistä biopsoitu tänään näytteet (solunesteestä) ja lähtee PGT-A -testattavaksi. Sitten odotellaan kolme viikkoa. 😬 Olin jotenkin kuvitellut harhaisesti, että jo seuraavassa kierrossa pääsisi PAS:iin, jos alkioissa on terveitä, mutta yksi välikierto tulee. Joten toukokuun lopussa - kesäkuun alussa vasta. Nyt vaan toivotaan, että kolme viikkoa kuluisi nopeasti ja saataisiin hyviä tuloksia. 🙏

Edelleen kaikille tsemppiä omiin vaiheisiin! 🤗

Tilannepäivitys meidän osalta. Tänään 6.pv punktiosta, viisi alkiota oli selvinnyt hyvälaatuisena tähän päivään. Niistä biopsoitu tänään näytteet (solunesteestä) ja lähtee PGT-A -testattavaksi. Sitten odotellaan kolme viikkoa. 😬 Olin jotenkin kuvitellut harhaisesti, että jo seuraavassa kierrossa pääsisi PAS:iin, jos alkioissa on terveitä, mutta yksi välikierto tulee. Joten toukokuun lopussa - kesäkuun alussa vasta. Nyt vaan toivotaan, että kolme viikkoa kuluisi nopeasti ja saataisiin hyviä tuloksia. 🙏

Edelleen kaikille tsemppiä omiin vaiheisiin! 🤗
Jos yhtään lohduttaa niin mulla PGT-A tulokset tulikin viikossa vaikka kans alunperin kolmesta viikosta puhuttiin. Täällä sormet ristissä hyville tuloksille! 🤞🏻Ja joo, se välikierto taitaa olla vakio punktion jälkeen ennen PAS:ia. 😒

Tuli just tietoa ettei yksikään päässyt pakkaseen..😔 huomenna soittelee lääkäri, viimeksi jo puhui siitä ICSI siirtymisestä. Osaako joku sanoa et pitääkö tässä taas siis joku 3kk jonotella uuteen hoitoon vai pääseeköhän kuinka nopeasti yleensä taas ilmoittautumaan? Ollaan käyty julkisella puolella,tilkassa.
Pahoittelut. Meillä tosiaan sama tilanne vuosi sitten ja sama hoitopaikka. Silloin sanottiin, että icsi seuraava ja jonotus noin kolme-neljä kuukautta. Sanoivat, että saattaa päästä myös nopeammin, mutta väliin tuli pyhiä, eikä mahduttu ekalla ilmoittautumisella mukaan. Ensimmäinen hoito oli tammikuussa ja toinen toukokuussa.

Odottavan aika on pitkä, pp5. Välillä vähän etovaa oloa ja alavatsalla painetta. En tiedä voiko cyclogestit tehdä. Kp24 että menkatkin sieltä lähestyy. Onestep ja rfsu negat, esikoisesta oli jo tässä kohtaa positiivinen. Oon jo valmistautunut pettymään, katsotaan. Testaan silti päivittäin🙈

Takaisin