IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli siirtopäivänä progesteroni vaivaiset 21. Cyclogestia 1 x 2 olin käyttänyt 5vrk tässä vaiheessa. No heti siirron jälkeen aloitettiin tueksi Prolutex 25mg x 2. Olin todella skeptinen koska proge niin matala, mutta niin vaan olen nyt tuosta siirrosta raskaana 29+ viikoilla. Uskon todella, että Prolutex oli se vaikuttava tekijä. Ja ikää vielä nippa nappa 38 vuotta.

Ja Prolutex käytössä 12+0 asti ja Cyclogest muistaakseni 15-16 viikolle saakka.
Ja edelliseen lisäyksenä, lääkäri sanoi että progesteroni arvon pitäis olla vähintään 40 jotta raskauden alkamiseen olisi hyvät todennäköisyydet.

@Vieraana onpa kurja kuulla surullinen uutinen😟 paljon jaksamista teille tässä matkassa

Meillä oli eilen keräys, reilu 30 follikkelia tyhjennettiin, reilu 20 solua saatiin, 17 oli kypsää ja niistä 12 hedelmöittyi. Tuntuu ihan valtavalta pudotukselta tuo yli 30 follikkelista 12 hedelmöittynyttä. En jotenkin osaa sanoa onko tuo nyt hyvä vai huono tulos, tuntuu huonolta.

Yllätyksenä meillä olikin, että miehen näytteessä oli vikaa ja tehtiinkin biologin kirjauksen mukaan ICSI-hoito. Aikaisemmin vuosi sitten annettu näyte oli hyvä eikä sitä olla pyydetty uusimaan. Tämäkin siis tuli ihan yllätyksenä.

En siis yhtäön nyt osaa suhtautua näihin tuloksiin. Viikon päästä sitten tiedetään saatiinko alkioita vai ei, jotenkin tuntuu, että kun tällainen kato koko ajan käy niin mitähän tässä päivien kuluessa ehtii tapahtumaan..

@Maisa2020 halaukset sinne! ❤️ Ymmärrän tuon pettymyksen, tunsin samoja tunteita itse. Meillä oli tuo ihan sama 12 hedelmöittynyttä (21 kypsästä munasolusta). Se on hyvä määrä kuitenkin, vaikka voi tässä kohtaa tuntua vähältä, kun niin monta follikkelia tyhjennettiin. Toivotaan että saatte kuitenkin useampia alkioita pakkaseen, se on onneksi noilla luvuilla todennäköistä.

@Vieraana, oih, kurja uutinen, paljon myötäeläviä ajatuksia täältä ja voimia pettymyksen käsittelyyn. ❤️

@Maisa2020, tuo kato on kyllä kurjaa. 😔 Mitä olen seuraillut täällä ja lueskellut muualta, näin maallikon silmiin vaikuttaa, että näissä on jonkinlainen ilmiö, että jos kerättyjen solujen määrät ovat suurempia (usein PCOS), kato saattaa silloin olla prosentuaalisesti vähän suurempi. Voisikohan tuo liittyä johonkin yhden hoitokierron maksimituotantokapasiteettiin? 🤔 Ihan arvailua. Suurilla solumäärillä on kuitenkin tosi hyvät mahikset hyvän alkiosaaliin saamiseen, ja 12 hedelmöittynyttä kuulostaa musta ihan valtavan hienolta tulokselta. 💪 Paljon tsemppiä jatkotietojen odotteluun. 🙏

@Maisa2020 täältä taustalta myös rohkaiseva tarina, kun oli hyvin samanlainen tilanne itsellä viime keväänä. Folleja tyhjennettiin yli 30, kypsiä soluja taisi olla 18 ja hedelmöittyneitä 11. Näistä kuitenkin 10 päätyi sitten pakkaseen 4- ja 5-päiväisinä alkioina. Eli vaikka tuossa jossain kohtaa kato olikin kova niin lopputulos oli aivan todella hyvä. Toivon teille samaa ja tsemppiä odotteluun! 💛

Kiitos tsempeistä @Hertta7, @Ehtoo ja @Misa !

Nyt kun olen tätä tietoa hetken aikaa pureskellut, niin varmasti tuossa se isoin shokki oli follikkeleiden suuri määrä verrattuna munasoluihin. Se on ilmeisesti kuitenkin tosi normaalia suurissa määrissä, ja jo klinikalla minua siitä vähän varoiteltiin. Nyt täytyy vaan iloita siitä, että tällä hetkellä alkioita on 12 ja toivoa, että ne jatkavat kasvuaan!

Juuri näin, itselläkin tosiaan 41 tyhjennettyä follikkelia johti viiteen pakastealkioon (2 x 5pv ja 3 x 6pv). Tuntuihan se hurjalta, mutta on kuitenkin tosi yleistä että kato käy, kun määrät on isoja. Pidän peukkuja täällä @Maisa2020 hyvän pakkassaaliin puolesta! 😊

Mulla 16 kypsästä munasolusta 8 hedelmöittyi. Pakastealkioista on vähän hankala antaa selkeitä lukuja, kun 3 pakastettiin 2-päiväisenä ja 2 pakastettiin 5-päiväisenä 🤔 Mulle sanottiin, että toi 50% kato hedelmöittymisessä on vielä ihan normaali.

Takaisin