IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa aivan ihana lukea plussista!! Kaikille valtavasti onnea ja pidän peukut pystyssä! Luo kovasti toivoa, että kyllä nämä hoidot voi myös onnistua. Välillä kun pienimuotoinen epätoivo meinaa iskeä..

Tänään oli meidän hoidoissa ultra, follikkeleita löytyi paljon (n. 30) ja olivat hyvänkokoisia. Jotakin hyötyä pco:sta siis😄 keskiviikkona on keräys. Onko jotakin vinkkejä antaa keräystä varten? Husin ohjeessa sanottiin, että seurannassa pitää olla yksin ilman kumppania. Onpa tylsää! Kysyttiin myös, että haluanko rauhoittavia, ja en kyllä tiedä. Hiukan pöllyssä olo yksinäni ei kamalasti houkuttele. Kannattaakohan ne rauhoittavat ottaa?

@Maisa2020 ne rauhoittavat ovat tosi lyhytvaikutteisia! Suosittelen kyllä niitä, etenkin jos on yhtään kivulias toimenpide. Sulla myös paljon folleja joten punktio kestää pidempään , kuin jos on vain muutamia. Mulla ainakin pöllyt oli jo kaikki kadonneet kun pääsin seurantahuoneeseen 😆

@Maisa2020 mullakin PCO-munasarjat, ja vikassa ultrassa näkyi 28 follia. Keräyspäivänä kuitenkin tyhjennettiin 41 😅 Sullakin voi siellä olla vielä piilossa muiden takana lisää. Mielenkiintoista kuulla montako tyhjätään! Mulla kato oli aika kova, noista 41:stä löytyi 21 kypsää munasolua, joista hedelmöittyi normaalisti 12 kpl ja 5-6 -päiväisiä alkioita saatiin pakkaseen 5 kpl. Mä en ottanut esilääkettä koska ei jännittänyt kovin paljoa, ja punktio oli helppo, kipulääkkeet tehosivat hyvin. Lääkettä sai heti lisää, kun vähän alkoi tuntua. 🙂

Onpa aivan ihana lukea plussista!! Kaikille valtavasti onnea ja pidän peukut pystyssä! Luo kovasti toivoa, että kyllä nämä hoidot voi myös onnistua. Välillä kun pienimuotoinen epätoivo meinaa iskeä..

Tänään oli meidän hoidoissa ultra, follikkeleita löytyi paljon (n. 30) ja olivat hyvänkokoisia. Jotakin hyötyä pco:sta siis😄 keskiviikkona on keräys. Onko jotakin vinkkejä antaa keräystä varten? Husin ohjeessa sanottiin, että seurannassa pitää olla yksin ilman kumppania. Onpa tylsää! Kysyttiin myös, että haluanko rauhoittavia, ja en kyllä tiedä. Hiukan pöllyssä olo yksinäni ei kamalasti houkuttele. Kannattaakohan ne rauhoittavat ottaa?
Olen ottanut rauhoittavat suoneen plus kipulääkkeen aina, pää selkiää nopsasti. Viimeksi ehdottivat vain puudutusta ja kipulääkitystä, mutta sain myös rauhoittavan, enkä halunnut puudutusta😅

@Maisa2020 Mulla oli aika lyhkänen seuranta, hyvä että ehti vähän napostella siinä ja ”fiilistellä” yhden etapin saavuttamista ja sit tuliki hoitaja sanoo et saat lähteä jos haluat 😅 ne pahimmat pöllyt laantu kyllä heti kun punktio oli ohi, vähän oli hatara askellus seurantapedille kun truuttasivat kaiken suoneen mitä oli vielä loppuvaiheessa parin vikan follin kohdalla mutta mulla oli sen vartin silmien kiinni pitämisen jälkeen jo ihan normaali olo.

Itse olen ottanut molemmilla kerroilla. Ekalla kerralla tuli mukavan tyyni olo, toisella kerralla alkoi nukuttaa ja olin vähän enemmän pöllyssä. Mutta eipä jännittänyt yhtään. Suosittelen kyllä 😊

Mua huoletti nuo lääkekombot, kun pelkään/arastelen pahoinvointia ja päihtymistä (🤭), mutta kahden kokemuksen perusteella ovat sattuneet itsellä aiheuttamaan vain mukavia/neutraaleja fiiliksiä. HUS:illa jätin tablettimuotoisen rauhoittavan väliin (kätilö totesikin, että vaikuttaa siltä etten tarvitse sitä), sain kipulääkkeen ja puudutuksen. Vähän pyöri päässä, mutta seurannassa olo normalisoitui nopeasti. Aika pian pääsi myös moikkaamaan puolisoa odotustilaan, jos vain vointi salli.

Yksityisellä puolella oli jotenkin erityisen onnistunut lääkekombo. Suoneen tuli kai sekä rauhoittavaa että kipulääkettä ja emättimeen puudutus, mutta pysyin koko ajan aika fokusoituneena eikä ollut mitään pulmia käppäillä viereiseen huoneeseen toipumaan. Jäi kiva olo, kun tilanne oli jotenkin tosi hallinnassa ja silti lähes täysin kivuton. Tässä tietysti plussapuolena rauhallinen seurantatila, jossa oltiin vain minä ja puoliso (oli tosin paikat kahdelle toipilaalle, eli ehkä joinakin päivinä on toinenkin potilas), mutta myös HUS:illa oli mielestäni oikein kivasti järjestetty tuo punktiopäivän kulku ja henkilökunta empaattista.

Varmasti ollut hyvää tuuria matkassa näissä kokemuksissa. Täytyy myös se sanoa, että solumäärät on olleet mulla pienestä päästä.

Paljon tsemppiä punktioon! ❤️

Muokattu viimeksi:
Takaisin