IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ehtoo kuulostaa hyvältä että päädyitte tuoresiirtoon, pidetään sormet ristissä että tärppäisi 🤞🏻♥️ Ja toivottavasti saatte pakkaseen saalista myös!

@StellaMom Onnea! ♥️ Odottelu on kyllä aina piinallista, tsemppiä!

@Vieraana Wau hieno saalis! Toivotaan että tuoresiirrosta tärppäisi! 🤞🏻♥️ Ja saisitte pakkaseen myös saalista!

@Ness Voi vitsit siellä on jännät paikat, kyllä se hyvinkin voi huomenna jo näkyä 😊

Heippa tänne IVF-puolelle! Tulin kyselemään kokemuksia kuinka pitkään teillä on Ovitrelle näkynyt testeissä, jos siis on pistetty koko kynä kerralla (250mikrogr/6500IU)?

Ekaa kierrosta hoitoja siis yksityisellä aloiteltiin muutaman kkm ja yhden kemiallisen jälkeen odotellessa julkisen aikaa. Ei päästy punktioon asti, kun yksi follikkeli ehti kasvaa liian suureksi, mutta pistettiin joka tapauksessa Ovitrelle ja nyt sitten pohdin mitenköhän pitkään se mahtaa näkyä (ajattelin testata Pregcheckin epäherkemmällä joka mittaa 25-tasosta ylöspäin). Tiedän, että netissä lukee vaihteluajaksi jopa 10-14 päivää, mutta mielellään kuulisin omia kokemuksia. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Pantis mä aloitin ovitrelleen testaamisen tässä PAS kierrossa vasta siirtopäivänä, joka oli sen 6 pv ja 12h pistosta. Silloin näytti OneStep herkkä testi (10mIu/ml) tämmöistä viivaa:
IMG_2042.jpeg

Siitä meni sitten pari kolme päivää, ennen kuin oli kokonaan poistunut, eli about sen 9 päivää pistosta.

Heippa tänne IVF-puolelle! Tulin kyselemään kokemuksia kuinka pitkään teillä on Ovitrelle näkynyt testeissä, jos siis on pistetty koko kynä kerralla (250mikrogr/6500IU)?

Ekaa kierrosta hoitoja siis yksityisellä aloiteltiin muutaman kkm ja yhden kemiallisen jälkeen odotellessa julkisen aikaa. Ei päästy punktioon asti, kun yksi follikkeli ehti kasvaa liian suureksi, mutta pistettiin joka tapauksessa Ovitrelle ja nyt sitten pohdin mitenköhän pitkään se mahtaa näkyä (ajattelin testata Pregcheckin epäherkemmällä joka mittaa 25-tasosta ylöspäin). Tiedän, että netissä lukee vaihteluajaksi jopa 10-14 päivää, mutta mielellään kuulisin omia kokemuksia. :Smiling Face With Smiling Eyes:
Tämä on hyvin henkilökohtaista. Joillain se haihtuu melkein 5 päivässä, minun ennätys on 11 päivää (yleenä 9-10) ja yhdellä kaverillani meni 13 päivää (hän tikutti joka päivä, ei siis ollut raskaus).

Hei miten te näette nuo yksityisen tekemät tutkimukset: beReady ja repro4? Yleinen (julkisen) ohjeistus eikö ole että niistä ei ole riittävästi näyttöä mutta yksityisellä niitä tehdään kuitenkin. Meillä oli suunnitelma tässä kuussa mutta tuntuu että pitäiskö nyt kuitenkin siirtää vaan se vika alkio ja mennä sit julkiselle jatkoon. Noistakin tulee kuitenkin taas pari tonnia lisälaskua edellisten päälle. Todennäköisin selittävä tekijä kuitenkin on se että alkioissa on ollut vikaa koska meillä yksi onnistunut raskaus takana. Vaikkakin tuloksettomia siirtoja nyt raskauden jälkeen jo 4kpl.

Hei miten te näette nuo yksityisen tekemät tutkimukset: beReady ja repro4? Yleinen (julkisen) ohjeistus eikö ole että niistä ei ole riittävästi näyttöä mutta yksityisellä niitä tehdään kuitenkin. Meillä oli suunnitelma tässä kuussa mutta tuntuu että pitäiskö nyt kuitenkin siirtää vaan se vika alkio ja mennä sit julkiselle jatkoon. Noistakin tulee kuitenkin taas pari tonnia lisälaskua edellisten päälle. Todennäköisin selittävä tekijä kuitenkin on se että alkioissa on ollut vikaa koska meillä yksi onnistunut raskaus takana. Vaikkakin tuloksettomia siirtoja nyt raskauden jälkeen jo 4kpl.
Kolmen keskenmenon jälkeen repro4 ratkaisi meidän ongelmat ja huomenna vaihtuu rv24 🙏🏻 tiedän useamman jolla erityisesti repro4:sta on löytynyt syy, joko toistuville keskenmenoille/ toistuville siirtojen epäonnistumiselle.

Mulla oli jo viidentenä päivänä tippunu hcg 6:teen ku ottivat labroja 😊

Kiitos vastauksista @Ness @Enkelinsiipi ja @Uneksija ! Mulla tuli tänään illalla nyt 13 päivää pistoksesta, ja mietin josko huomisaamun tulokseen uskaltaisi luottaa, vai pitääkö odottaa sunnuntaille. Virallisesti testipäivä olisi maanantaina, mutta eihän nyt sinne asti kukaan pysty odottamaan :Smirking Face:

@Kuuttituutti millä klinikalla tuollaista repro 4 -tutkimusta otetaan ja mitä siihen kuuluu? Oma pikagooglailu ei tuottanut tulosta.

@Ness, valtavasti onnea ja viivojen vahvistumista! ❤️😍

ON: Tuoresiirtoon päästiin, ja siirtoon meni nopeasti kehittyvä alkio, joka oli ilmeisesti kolmannen päivän iltapäivänä jo morula. Mitä googlailin, niin nuo nopeasti kehittyvät ovat vähän sellainen "uhka vai mahdollisuus" -tyyppinen. Joku sellainenkin tutkimustulos löytyi, että voisivat olla lupaavia erityisesti vanhemmilla naisilla. Joka tapauksessa biologit olivat arvioineet, että tuo yksilö oli tässä vaiheessa paras. Muut kolme jäivät jatkoviljelyyn ilmeisesti tyypillisen kolmepäiväisen kokoisina, ja kuulemme niiden kohtalosta maanantaina. Täytyy myöntää, että uteliaalle sopii kyllä hyvin tämä, että alkioista saa enemmän tietoa. 🤓

Siirron jälkeen mulle tulee helposti turhaa huolestuneisuutta. Esim. nyt mietin, oliko haittaa siitä, että unohdin kysyä Gonapeptyliä ja hätäännyin (asia järjestyi viestillä melkein heti) tai siitä, että mun jalat kastui eilen pahasti. Tai varsinkin siitä, että jouduin juoksemaan vähän ehtiäkseni junaan! Järjellä tietysti tiedän, ettei näillä asioilla varmaan ole vaikutusta. Alkiohan ei edes yritä kiinnittyä vielä vaan toivottavasti hengaa jossain limakalvopoimussa jakautumassa.

Illalla puoliso sanoi, että käydään nyt tähän nukkumaan kaikki kolme. 😆 Me ja morula.

Olen tätä palstaa nyt hiljaisena lukenut ja myötäelänyt erilaisia käänteitä, ihana kun on vertaistukea. Kamalasti onnea @Kohta35vtyhjäsyli hienosta hedelmöittymismäärästä!!! Ja @Ehtoo, ihana kun pääsitte siirtoon! Nyt kaikille kolmelle siellä jättitsempit!!

Laitoin jo aiemmin viestiä, että käytiin suunnittelukäynnillä. Nyt saatiin lupa aloittaa pistokset ja ensimmäinen hoito alkaa, tosi hurjaa! Tänään lähtee siis Menopur ja reilu viikon päästä on ultra, HUSilla ollaan hoidossa. Tuntuu aika pitkältä ajalta, että yli viikon pistelen ja jarrukin alkaa ja sitten vasta eka kerran katsotaan mitä tapahtuu. Mulla on siis pco-tyyppiset munasarjat ja afc on tosi iso, kummallakin puolella reilusti yli 20 eli yht melkein 50. Amh on onneksi normaalimpi, 4,6. Jotenkin siis jännittää, että mitähän tästä tulee ja on myös melko epärealistisia pelkoja, esim. että entä jos siellä ei kasva mitään ja ultrassa todetaan että ei ole mitään kerättävää.

Olen kuitenkin niin onnellinen, että päästiin aloittamaan. Loputon jonottaminen on ollut henkisesti aivan jäätävän raskasta. Koska ollaan selittämättömiä ja nuoria, ollaan oltu nyt 2v käytännössä ilman hoitoja. On vaan sanottu, että mahdollisuus luonnolliseen raskauteen on hyvä. Hienoa että oli hyvä, mutta ei selkeästi nyt tarpeeksi hyvä.. On ollut hetken jo olo että heitän hanskat kokonaan tiskiin, jos jotain ei kohta tapahdu. On siis aivan ihana, että pääsen tänään selviytymään piikkipelon kanssa ja pistelemään jotakin😄

@Pantis Plussatuulia sinne!

@Ehtoo Toivotaan että pieni tarttuu tiukasti kiinni! Meillekin siirrettiin viimeksi kolmipäiväinen ja nopeasti jakautunut, ei tosin ollut vielä morula. Tiedän tunteen jossittelusta, vaikka ei ne järjellä ajatellen vaikuta. Itse murehdin viimeksi, uskallanko saunoa ollenkaan stimulaation aikana. 😅

@Kohta35vtyhjäsyli Oi miten hienoa!

@Maisa2020 Tervetuloa tänne ja tsemppiä pistelyyn! Siihen onneksi tottuu tosi nopeasti, vaikka ekat piikit oli vähän jänniä näin toisellakin kierroksella. Pitkä on tosiaan julkisella tuo pistelyjakso ennen kuin katsotaan, mitä tapahtuu, samassa veneessä olen. Toivottavasti tulee sopiva määrä folleja.

Täällä alkaa olla jokseenkin painava olo munasarjoissa. Ensi viikolla sitten tietää miten käy, nyt olen ottanut aika rauhassa ja vältellyt kaikkea ylimääräistä tekemistä. Jännittää, mitä ultrassa näkyy.

@Pantis meidän testi tehtiin Dextralla, muut klinikat tarjoaa vastaavia. Omasta alkaa olla kaksi vuotta, mutta siinä katsotaan mm. Nk-soluja, kroonista endometriittiä ja piilevää endometrioosia. Sen lisäksi mulle on tehty endom tutkimus joka mittaa kohdun mikrobistoa. Mulla oli vääränlainen tasapaino jonka takia sinne oli päässyt piilevä oireeton tulehdus joka oli meidän selittävä tekijä.

@Pantis meidän testi tehtiin Dextralla, muut klinikat tarjoaa vastaavia. Omasta alkaa olla kaksi vuotta, mutta siinä katsotaan mm. Nk-soluja, kroonista endometriittiä ja piilevää endometrioosia. Sen lisäksi mulle on tehty endom tutkimus joka mittaa kohdun mikrobistoa. Mulla oli vääränlainen tasapaino jonka takia sinne oli päässyt piilevä oireeton tulehdus joka oli meidän selittävä tekijä.
Osaatko sanoa näkyikö teidän tulehdus repro4 kautta vai muissa testeissä? Minä nyt ymmärsin että tulehdukset kyllä näkyisi meilläkin mutta mikrobiston päätettiin olla tutkimatta koska siinä hoitona toimii lactobasillus crispatus joten ihan sama syödä sitä kuuri joka tapauksessa. Se kuuri on nyt mulla syönnissä.

Mietin siksi että tekisi nyt eka sen siirron ja sitten vasta tarvittaessa tutkisi, koska päästäisiin siten aikaisemmin julkisen jonoon seuraavaan ivf:ään. Toki tuntuu vähän tyhmältä ensin siirtää jos selitys sitten löytyykin tutkimuksista. Nyt on vain odotukset tosi alhaalla kun taas tämä säilössä oleva blasto on niin huonoa laatua.

Osaatko sanoa näkyikö teidän tulehdus repro4 kautta vai muissa testeissä? Minä nyt ymmärsin että tulehdukset kyllä näkyisi meilläkin mutta mikrobiston päätettiin olla tutkimatta koska siinä hoitona toimii lactobasillus crispatus joten ihan sama syödä sitä kuuri joka tapauksessa. Se kuuri on nyt mulla syönnissä.

Mietin siksi että tekisi nyt eka sen siirron ja sitten vasta tarvittaessa tutkisi, koska päästäisiin siten aikaisemmin julkisen jonoon seuraavaan ivf:ään. Toki tuntuu vähän tyhmältä ensin siirtää jos selitys sitten löytyykin tutkimuksista. Nyt on vain odotukset tosi alhaalla kun taas tämä säilössä oleva blasto on niin huonoa laatua.
Se tulehdus näkyi juuri tuossa repro 4:ssa. Syy miksi se tulehdus on päässyt tulemaan selvisi sitten siinä endomissa koska sieltä läytyi se epätasapaino. Endometriittiin sain antibiootit ja kun kontrollissa ei ollut tulehdus poistunut niin sain vielä kahdet uudet antibiootit ja sen lisäksi meni crispatus rinnalla. Tiedän että on ollut tuota tulehdusta ilman että on ollut epätasapainoa ja että on ollut epätasapainoa ilman tulehdusta, mulla vaan sattui molemmat kohdalle.

Se tulehdus näkyi juuri tuossa repro 4:ssa. Syy miksi se tulehdus on päässyt tulemaan selvisi sitten siinä endomissa koska sieltä läytyi se epätasapaino. Endometriittiin sain antibiootit ja kun kontrollissa ei ollut tulehdus poistunut niin sain vielä kahdet uudet antibiootit ja sen lisäksi meni crispatus rinnalla. Tiedän että on ollut tuota tulehdusta ilman että on ollut epätasapainoa ja että on ollut epätasapainoa ilman tulehdusta, mulla vaan sattui molemmat kohdalle.
Tiedätkö johtaako tulehdus keskenmenoihin vai siihen että kiinnittymistä ei tapahdu ollenkaan vai voiko olla molempia?

Takaisin