IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei löydy edes sanoja @Snowwie . Voimia kaiken käsittelyyn, maailma on niin epäreilu. 💔❤️‍🩹

@Pepino hyvä kun mahduitte mukaan! Mä en tiedä vihaanko enemmän negoja raskaustestejä vai "ette mahtunut mukaan" -viestejä. Molemmat tuntuu aina niin loputtoman pahalta.

@Tinttara ja @Ness onnea matkaan siirtoihin. 🥰

Oma napa vielä: 5 alkiota normaalisti hedelmöittyi. 🥳 Edellisellä kertaa oli se 14 solua (12 kypsää) ja vaan 3 hedelmöittynyttä niin kyllä jännitti!

Siirryn nyt takaisin tänne takaisin vähän pidemmän tauon jälkeen. Meillä siis puolison perinnöllisen sairauden takia ICSI-polku alkiodiagnostiikalla. Yksi hoitokierros on takana, josta kertyi 4 tervettä alkiota ja yksi mosaiikkialkio. Nyt takana kolme siirtoa, joista ensimmäisestä kahdesta tuli selkeät negat. Nyt viimeisimmästä pääsin kuvittelemaan olevani raskaana varhaisultraan saakka, jossa todettiin kkm. Kohdusta ei löytynyt alkiota enää ollenkaan, mutta oma kroppa ei oo tätä vielä tajunnut, joten pitää tehdä lääkkeellinen tyhjennys ensi maanantaista alkaen. Eilen siis oli tämä ultra ja olisivat antaneet lääkkeet saman tien, mutta tässä välissä on pakko selvitä siskon hautajaisista lauantaina. Turhauttaa venyttää tätä, kun muutenkin tulee niin paljon taukoa, mutta eipä muutamalla päivällä ole paljoa isossa kuvassa.

Pahoittelut, että hyppään suoraan omanapailemaan, mutta kiinnostaisi tosi paljon kuulla jos jollain muulla on kokemusta tosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä? Lääkäri kirjoitti valmiiksi jo koko viikon saikkua ja mietin kuinka todennäköistä on että tarvitsen sitä. Mietin myös kuinkakohan kauan kestää että kroppa on valmis seuraavaan siirtoon.

Luin jostain että näitä tuulimunaraskauksia voidaan välttää tekemällä alkiodiagnostiikka, jolloin todennäköisyydet ovat huomattavasti pienemmät, koska on usein kyse kromosomivirheestä. Eipä toiminut meillä. Olisipa jotain mitä voisi itse tehdä parantaakseen todennäköisyyksiä. Pitää jutella lääkärin kanssa kun tästä on selvitty.
Olen niin pahoillani ❤️‍🩹 siellä on kyllä hurjan raskaan kuuloiset viikot nyt meneillään.

Mulla myös siis lääkkeellinen tyhjennys äskettäin takana. En ole tänne siitä minnekään kirjoitellut, mutta saa kysyä vaikka viestillä jos haluat. HUS:lla sai tyhjennyspäivästä 3 päivää sairauslomaa esilääkkeenä ottopäivä ja seuraava päivä siis ihan normaaleja työpäiviä. Mä itse palasin töihin jo maanantaina, kun tyhjennys oli lauantaina.

En ole tuota keskusteluketjua lukenut, mutta monesti toimenpiteisiin liittyen jaetuissa kokemuksissa korostuu ne ääripäät. Eli en myöskään liikaa pelkäisi etukäteen, ja toisaalta ääripäähänhän kuulun tavallaan itsekin kun lääkkeillä kohtu ei tyhjentynyt kunnolla.

Voimia @Snowwie! ❤️

@Kumma tuo 5 hedelmöittynyttähän on hyvin!

Nopea omanapa. Täällä kypsiä munasoluja oli ollut siis 9, lääkäri korjasi tänään että 8 oli hedelmäittynyt, joista 7 jakautunut. Yksi näistä oli kuulemma meinannut keulia jakautumisen kanssa (mitä lie sitten tarkoittaa) ja kaikki AA-laatuisia. 6 on pakkasessa ja yksi Pampulainen on nyt kyydissä.🥰

Toivotaan että tukilääkkeiden avulla tarraa kiinni ja pysyisikin kyydissä. Lääkäri ei empinyt yhtään kun kuuli taustoista, sanoi että Terojen ja Cycojen jatko ehdottomasti. Taustalla useita km, kemiallisia ja mm molemmista kaksosraskauksista toiset eivät ole pysyneet mukana. Näissä siis myös runsaat vuodot jne.

Tulee pitkät kaksi viikkoa, virallinen testipäivä siis vasta itsenäisyyspäivän alla.

@Snowwie Onpa sattunut todella raskaat ajat sinne, paljon voimia :red-heart:

@Ehtoo Harmi, että uutiset ei olleet niin hyviä kuin voisi olla. Toivottavasti kuitenkin tulisi laatuyksilöitä! Ihana miten myötätuntoisesti myös osaat suhtautua munasarjoihisi :smiling-eyes:

@Pepino Onnea matkaan :folded:

@Kumma Hienon kuuloinen määrä hedelmöittyneitä siellä!

@Tinttara Hienoa että noin moni hedelmöittyi! Tsemppiä piinailuun, hyvä että tukilääkkeiden tarve on otettu tosissaan.

Täällä ei juurikaan mitään uutta päivitettävää. Huomenna on viimeinen stimulaatiopäivä ja lauantaina Ovitrelle. Munasarjojen kohdilla tuntuu aika paljon painetta ja tänään vähän kipuakin, pidempi istuminen ei tunnu oikein hyvältä. Valtava väsymys on läsnä ja pahoinvointi vaivaa. Kuitenkin ihan siedettävä olotila ja omalla tavallaan myös kiva tuntea, että jotain tapahtuu.

Kyllä menopurinkin kanssa yleensä tarvii jarrun. Jos jarrua ei oo ollu johtuu se kyllä ennemmin valitusta hoitokaavasta kuin lääkkeestä

Mulla on ollut Menopurin kanssa lyhyessä kaavassa jarruna eri kierroksilla sekä fyremadeli & synarela. Ganirelix on monen mielestä helpompi pistettävä, mutta sen kanssa taitaa kans olla pahoja saatavuushaasteita. Mulla sitä ei ole ollut kun fyremadelkin oli tosiaan vaan yhdellä kierroksella
Synarelaa mullakin oli menopurin kanssa, tarkoitin toista piikkiä ei annettu mulle silloin :)
Siirryn nyt takaisin tänne takaisin vähän pidemmän tauon jälkeen. Meillä siis puolison perinnöllisen sairauden takia ICSI-polku alkiodiagnostiikalla. Yksi hoitokierros on takana, josta kertyi 4 tervettä alkiota ja yksi mosaiikkialkio. Nyt takana kolme siirtoa, joista ensimmäisestä kahdesta tuli selkeät negat. Nyt viimeisimmästä pääsin kuvittelemaan olevani raskaana varhaisultraan saakka, jossa todettiin kkm. Kohdusta ei löytynyt alkiota enää ollenkaan, mutta oma kroppa ei oo tätä vielä tajunnut, joten pitää tehdä lääkkeellinen tyhjennys ensi maanantaista alkaen. Eilen siis oli tämä ultra ja olisivat antaneet lääkkeet saman tien, mutta tässä välissä on pakko selvitä siskon hautajaisista lauantaina. Turhauttaa venyttää tätä, kun muutenkin tulee niin paljon taukoa, mutta eipä muutamalla päivällä ole paljoa isossa kuvassa.

Pahoittelut, että hyppään suoraan omanapailemaan, mutta kiinnostaisi tosi paljon kuulla jos jollain muulla on kokemusta tosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä? Lääkäri kirjoitti valmiiksi jo koko viikon saikkua ja mietin kuinka todennäköistä on että tarvitsen sitä. Mietin myös kuinkakohan kauan kestää että kroppa on valmis seuraavaan siirtoon.

Luin jostain että näitä tuulimunaraskauksia voidaan välttää tekemällä alkiodiagnostiikka, jolloin todennäköisyydet ovat huomattavasti pienemmät, koska on usein kyse kromosomivirheestä. Eipä toiminut meillä. Olisipa jotain mitä voisi itse tehdä parantaakseen todennäköisyyksiä. Pitää jutella lääkärin kanssa kun tästä on selvitty.
Mulla todettiin kkm noin viikolla 10, ensimmäiset lääkkeet otin itse heti silloin. Oma kroppa aloitti tyhjennykset heti samana yönä (ensimmäiset lääkkeet sain joskus päivällä naisten kliniikalla) Verta tuli aika paljon sen yön aikana, seuraavana päivänä kun otin toisen annoksen lääkkeitä ei tullut paljon mutta muutamaan kertaan tuli ulos kyllä. Elämäni rankin yö tähän mennessä. Olin silloin juuri kahden työn välillä niin en tarvinnut sairaslomaa, mutta ota se, koska se on erittäin raskasta psyykkisesti. Mulla vuoto jatku 6 vko. Jep, todella pitkään. Ehdin aloittaa uudessa työssä ja kaikkee sen aikana. mielellään varmaan yksi normaalikierto ainakin siinä välissä koska muuten ei oikein tiedä missä mennään, ja ultratarkastus että kaikki varmasti on tullut ulos myös. Olen pahoillani, että sait tuollaisia uutisia. itse olen täällä toivomassa parempia uutisia huomenna jo mun mahdollisista blastoista.

Voimia @Snowwie! ❤️

@Kumma tuo 5 hedelmöittynyttähän on hyvin!

Nopea omanapa. Täällä kypsiä munasoluja oli ollut siis 9, lääkäri korjasi tänään että 8 oli hedelmäittynyt, joista 7 jakautunut. Yksi näistä oli kuulemma meinannut keulia jakautumisen kanssa (mitä lie sitten tarkoittaa) ja kaikki AA-laatuisia. 6 on pakkasessa ja yksi Pampulainen on nyt kyydissä.🥰

Toivotaan että tukilääkkeiden avulla tarraa kiinni ja pysyisikin kyydissä. Lääkäri ei empinyt yhtään kun kuuli taustoista, sanoi että Terojen ja Cycojen jatko ehdottomasti. Taustalla useita km, kemiallisia ja mm molemmista kaksosraskauksista toiset eivät ole pysyneet mukana. Näissä siis myös runsaat vuodot jne.

Tulee pitkät kaksi viikkoa, virallinen testipäivä siis vasta itsenäisyyspäivän alla.
Ihana kuulla että noin hienoja alkioita meni pakkaseen! Toivottavasti niistä joku pysyy mukana loppuun asti sitten, paljon tarrasukkia:red-heart:

@Snowwie oon tosi pahoillani.💔 Olen kokenut saman keväällä, tosin tilanne oli se ettei sykettä löytynyt varhaisultrassa. Mulla vuoto ei ollut mitenkään järkyttävän suurta, mutta ne kivut olivat. Eli ei turhaan sanota, ettei saisi olla päivää yksin. Mulla oli vielä raskausoireina alkanutta pahoinvointia ja sinä aamuna kun otin tyhjennyslääkkeet kotona, oksensin ensin aamupalan ja pahoinvointilääkkeen ja ne kipulääkkeetkäön ei pysyneet sisällä niin pitkään että olisi vaikuttaneet. Menimme sitten päivystykseen, jossa sain kipupiikin ja alkoi helpottaa. Vuotoa kesti n. viikon mutta se alkoi pari kertaa uudelleen. Tasan 5 viikkoa meni tyhjennyslöäkkeistä että tuli menkat. Raskaustesti oli nega n. 3 viikon jälkeen. Tosi paljon jaksamista tilanteeseen ja toivottavasti säästyt kovilta kivuilta!❤️‍🩹

@Snowwie Kuten tuossa aikaisemmin sanottiin, niin se määrä kokkareita yms mitä tulee ulos voi olla järkyttävää. Vähän riippuu miten paljon tavaraa sieltä pitää tulla ulos. Se kyllä tuntui kuin pieni synnytys olisi tapahtunut, koska vartalo vain puski ulos kaiken. Mulla tuo 6 vkon vuoto on epänormaalia, mutta en mennyt lääkäriin sen takia kun soitin ja kyselin kahden viikon jälkeen että miten kauan tää voi kestää ja heidän vastaus oli juuri 5-6vko voi olla ihan normaalia. Tämän jälkeen ensimmäiset menkat tulivat suht normaalisti. En osannut ihan arvioida milloin vuoto tasan tarkkaan loppui mutta kierto oli tasainen kyllä tämän jälkeen. Raskaustesti oli negatiivinen noin viikon jälkeen, mulla tämä kaikki alkoi siitä että oli säännöllisesti pientä jomottelua ja pistelyä, ja sitten tuli pientä ruskeaa vuotoa. Neuvolasta neuvottiin menemään päivystykseen ja sieltä ultran kautta todettiin ettei siellä ole vaavia enää mukana. viikolla 7-8 oli varhaisultrassa näkynyt vauva ja sydän joten järkyttäväähän se oli. Mulla on pikkusen kuva tuolla kansiossa vieläkin, se voi olla että se jää ainoaksi kuvaksi mun omasta lapsesta :Eyes: toivottavasti ei kuitenkaan, mutta pitää olla vähän realisti tässä.

Sitten taas Omanapa kun lääkäri soitti yllättäen mulle!:Sparkles:
Molemmat normaalisti hedelmöityneet munasolut ovat päivänä kolme jakautuneet 8-soluisiksi mikä on hyvä vauhti (normaalivauhti) joten näyttää paremmalta kuin edellisellä kierroksella. Mies sanoikin tässä aamulla että olemme tuplanneet meidän onnistumisia tällä kierrolla, eli jos edes yksi menisi pakkaseen se olisi enemmän kuin viimeksi (staying positive :Person Raising Both Hands: ). Viimeksi kerrottiin tässä vaiheessa että oli vain 3-soluinen mutta että olisi voinut jatkaa nopeampaa vauhtia. Netissäkin kun lukee niin kaikki jakautuvat vähän eri tahtia mutta noin 5-6 päiväisenä pitäiis olla valmis blastokysta. Maanantaina saadaan sitten vihdoin tietoa menikö pakkaseen jotain. Vähän harmittaa ettei voida tehdä tuoresiirtoa Clomifen kuurin takia, mutta se ei varmaan olisi ollut muutenkaan ihan mahdollista kun se olisi ollut sunnuntaina se päivä 5 jolloin mielellään siirtäisivät ja felicitas ei ole silloin auki (lauantaina olisivat). Mutta pieni onnistuminen taas :folded:

@Zebra, meillä oli tunti muistaakseni, mutta ei käyty ensikäyntiä HUS:illa vaan keskussairaalassa HUS-vaikutusalueella.

Lupaavia uutisia alkioista @Tinttara ja @StellaMom! 💪

Meillä punktio varmistui tiistaille, eli pgt-a-suotuisiin viikonpäiviin ei päästy mutta tuskin päästään sille suotuisiin alkiomääriinkään. Sen sijaan varattiin alustava tuoresiirto ensi perjantaille. Hoito menee siis aika eri tavoin kuin on ajateltu eikä sisällä niitä juttuja, mitä lähdettiin yksityispuolen hoidosta hakemaan (lupaavampi solumäärä ja pgt-a), mutta toivotaan, että se voisi olla silti hyödyllinen. 🙏 Nyt vain pidetään peukkuja, että jotain siirrettävää saataisiin.

Viikonlopun aikana pitäisi päättää, panostetaanko embryoskooppiviljelyyn. Onko jollain siitä ajatuksia tai kokemuksia? Kysyisin myös, onko kenellekään tehty pgt-a välipakastuksen kautta? Ymmärsin, että klinikka onneksi viljelee alkiot blastoiksi viikonlopusta huolimatta. Mahdollinen tuoresiirto tietty kyllä tehtäisiin kolmepäiväisellä.

Mulla on nyt kolme päivän ajan ollut Fyremadel ensi kertaa käytössä. Siinä pääsee kyllä todella pistämisen makuun, ja mustelmavatsakin on jo tuttu juttu, vaikka aiemmassa pitkän kaavan hoidossani ei tullut mitään jälkiä.

Olen muuten käynyt hoitoa edeltävän kierron ja stimulaation ajan akupunktiossa noin viikoittain. Hoitokertoja ehtii kertyä ennen punktiota kuusi. Toistaiseksi en osaa todeta vaikutuksia, mutta ajattelin jatkaa ainakin mahdolliseen siirtoon saakka.

Sellainen tilanneraportti täältä yhdeltä neulatyynyltä... 😅

Olen pahoillani tilanteesta, tiedän tunteen 😢 itsekin olin onnellisesti noin kuukauden raskaana kunnes varhaisultrassa ei ollutkaan sykettä ja alkio oli ainakin noin 10 päivää viikkojaan pienempi. Tilanne tarkistettiin muutaman päivän päästä kuitenkin ja alkio oli siitä jo taas pienentynyt, joten otin klinikalla valmistavan lääkkeen ja kotona tyhjennyslääkkeet.

Ensin olin ajatellut että vedän maksimi annokset kipulääkkeitä että hoidetaan homma. No sitten kaveri sanoi, joka oli kokenut saman ja keskustellut yhden lääkärin kanssa, että kipulääke voi häiritä tyhjennystä. Sitten päätin myös hoitaa sen ilman kipulääkkeitä, koska halusin sen hoituvan ilman pitkää jälkivuotoa ja mahdollista kaavintaa jne. jos vain itse siihen voin vaikuttaa, uuden siirron toivossa. Olin varautunut kyllä ottamaan kipulääkkeet jos homma kävisi sietämättömäksi. Onneksi se ei käynyt 🙏 brutaalia se oli oksentamisen ja ripuloimisen ja supistuskohtausten kanssa, mutta ei onneksi sietämätöntä. Kuuma pullo vatsalla oli paras kaveri. Pahin vaihe oli noin 3-4h minulla. Lääkkeen otin suun kautta kun valmistavasta oli alkanut jo pieni vuoto. Tyhjennyspäivä oli torstai ja se ja pe oli minulla saikkua. Viikonloppu oli kivasti sen jälkeen. Ota ihmeessä kaikki saikku lepoon ja palautumiseen ja vaikka itsesi hemmotteluun 🩷

Vuotoa tuli muutama päivä, noin 4-5 kunnon vuotopäivää ja sitten hiipui pikkuhiljaa. Ei tullut mitään valtavia kokkareita, pari kertaa sellaisia palasia joita voisi ajatella istukaksi. Kahden viikon jälkeen oli enää tosi haalea pos testi ja nyt kulunut reilu neljä viikkoa tyhjennyksestä. Menkkoja odotellessa 🙏 näistä
Menkoista ei vielä saa ilmoittautua uuteen siirtoon vaan vasta seuraavista. Eli minulla siirto tammikuun alkupuolella.

Tsemppiä tyhjennyspäivään, hyvin se menee ja sen jälkeen uutta kohti 🩷

@Kumma Kiva kuulla että viisi hedelmöityi! Siinä on jo paremmat tsänssit saada pakkaseen tavaraa 🙏🏻

@Ehtoo Fyremadel, hyi. Paras tapa on nopea pieni ranneliike niin se ei tunnu niin pahalta. Älä missään nimessä tee se hitaasti 🤣 yuck! Meillä on embryoskooppi tokaa kertaa käytössä, koska hedelmöitys ei jatkunut normaalisti viimeksi niin ei ollut mitään tutkittavaa, nyt näyttäisi siltä että jakautuminen on ollut normaalia joten ehkä päästään katsomaan sitä tarkemmin kohta! Maanantaina saadaan tieto moniko on pakastettu (toivottavasti molemmat). Jos ottaa felicitaksella embryoskooppi niin saa biologin kanssa jutella siitä kehityksestä. Eli siellä voi kysellä esim. Kromosomitesteistä tai geenitesteistä. Meillä ei ole tiedossa mitään suvin sisällä olevista geeneistä mutta aina voi tulla poikkemia.

@Tinttara ja @Ness päivittäkää teidän tilanteita kun ehditte, jaksatte!! On mukavaa kuulla jos onnistumisia tulee vaikka itselle ei tulisi.

Omnaapa: Täällä odotellaan maanantaita ja tieto pakastuksesta. Toivottavasti pikkusoluset jaksavat. Mulle tulee aina sellainen bittersweet fiilis kun joku tuttu ilmoittaa raskauksistaan. Mulla on fiilis että mitä jos miehen veli kohta tulee taas silleen 'meille tulee toinen vauva!' kun itse yrittää toista, se voisi oll mulle aika vaikea tilanne, iloinen heidän puolesta mutta sit tulee se inhottava kateus ja epäreilu fiilis. Mä en halua tuntea sitä, mä haluan olla iloinen ja iloita toisten puolesta mutta siellä syvällä on aina tuo 'miksi mulle ei suoda tätä?' ehkä joku muu täällä ymmärtää tämän tunteen, se on itsekäs tunne ja koitan aina haastaa itseäni kun tulee tällaisia tunteita. Sama tunne tuli kun en laihtunut liikkumalla ja syömällä, 'miksi minä en onnistu?' oli usein se oman pään kysymys. Lopultahan se selvisi, insuliiniresistenssi.

@StellaMom aww kiitos kyselyistä 💕✨ Mä oon vaan hengannut taustalla kun nyt vasta 2dpt meneillään ja ovitrelle vielä tänään näytti haaleinta haamua testillä. Odottelen että se poistuisi ja pääsisi piinailemaan.. ja pohtimaan että koska uskaltaa uittaa tikkua 😅 Toivon niin isosti että teidän hedelmöittyneet pääsee pakkaseen asti 🙏🤞✨

@Snowwie lämmin halaus vaikeaan tilanteeseen 💔 toivottavasti kivut pysyisi maltillisena 🙏 Niin epäreilu tilanne 🥺

@Ehtoo ihan mielenkiinnosta, mikä on pgt-a-testille suotuinen alkiomäärä? Toivottavasti teidän punktio menee hyvin 💕Mulla oli kans punktio maanantaina ja siinä tuli eteen just tää että piti pakastaa varhaisia blastoa kun eivät olleet vielä lauantaina kehittyneet tarpeeksi ja sunnuntaina labra kiinni. Toki me ei testattu, niin sillä ei niin väliä.

@Zebra meillä HUSilla ensikäynti oli tunnin.

Muokattu viimeksi:
@Ehtoo ihan mielenkiinnosta, mikä on pgt-a-testille suotuinen alkiomäärä? Toivottavasti teidän punktio menee hyvin 💕Mulla oli kans punktio maanantaina ja siinä tuli eteen just tää että piti pakastaa varhaisia blastoa kun eivät olleet vielä lauantaina kehittyneet tarpeeksi ja sunnuntaina labra kiinni. Toki me ei testattu, niin sillä ei niin väliä.

Testata voi yhdenkin, mutta moni puntaroi varmaan sitä, kannattaako pientä määrää testata vai kokeilla vain siirtää. Tuossa on tietty monia puolia, kun täytyy miettiä testauksen kustannuksia, siirtojen kustannuksia, siirtojen aiheuttamaa kuormitusta, kuluvaa aikaa, keskenmenoriskiä jne. Mietittiin itse, että kolme alkiota tai enemmän voisi olla määrä, jolle olisimme testauksen toivoneet.

Ymmärsin, että tuolla Ovumialla viljelevät ja pakastavat sunnuntaisinkin mutta näytteenotto ei onnistu viikonloppuisin. Mietin, voisiko se liittyä näytteiden kuljetuksiin tai tiettyjen embryologien paikallaoloon, mutta en kysynyt.

Mahtava teidän jatkoviljelyn tulos. 🤩💕

@Ehtoo aivan, se on ihan järkevää! Muakin vähän jännittää että moniko meidän alkioista on viallinen, etenkin kun niitä tuli nyt useampi ja niistä vain yksi saavuttii blastokystivaiheen viljelypäivänä 5. Noiden myöhemmin kehittyneiden laatuluokituksetkin oli vähän heikonlaiset, mutta oletan etteivät pakastaisi mitään ihan kuraa (vaikka yksi näistä olikin 4CC). Aluksi kun saatiin vain kaksi alkiota ja ajattelin että max 1 tulee lisää noista jatkoviljelyä vaativista ja se menee suoraan siirtoon, niin olisi vähän turha testata. Mutta nyt sitten näin 😅 Toivon kuitenkin parasta 🤞 On kyllä hieno juttu että Ovumialla labra auki myös sunnuntaina, auttaa kovasti. Jännittävä viikko teillä edessä, todellista piinaa se odottaminen että mitä saadaan pakkaseen 😬✨🙏

@StellaMom ihana kun kysyit!💝 Vielä koitan vaan mennä päivä kerrallaan, kun vasta pp2 menossa. Eilen varsinkin tuntui kuin olisi menkat alkamassa, samanlaista jomottelua oli ilmassa, tänään ollut helpompaa. Hölmöläinen vain en ilmeisesti tänään pukenut riittäävästi päälle ja vilustutin ihteni, meinaa hieman kuumeinen olo olla.. toivottavasti ei vaikuta alkion kiinnittämiseen.😞

Ja tuossa katkeruudessa voin samaistua täysin! Tämän kolmen vuoden aikana, mitä olemme aktiivisesti yrittäneet, siskoni on saanut jo kaksi lasta, hänellä nyt siis yhteensä jo neljä. Voin rehellisesti myöntää, että yhteydenpito on loppunut kokonaan. Hän on lisäksi aikoinaan päästänyt suustaan sen verran loukkaavia sanoja (aukonut päätään ehkäisyn käytöstä kun jäin yh), ettei kyllä niitä haavoja enää korjata.

@Ehtoo tsemppiä sinne, että pääsisitte siirtoon! Se Fyra on kyllä semmoinen että itsestä ainakin tuntui, ihan kuin se olisi tylsistynyt se neula loppua kohden.😂 Joskus muistelen muuten tuosta akupunktiosta lukeneeni, että olisi apua. Itse kävin stimuloinnin aikana myös akupunktiossa ja hieronnassa, jonka jälkeen huomasin verenkierron tehostuneen kummasti. Varsinkin säännöllisesti käyttää meni jokunen kerta, ennen kuin elimistö reagoi kunnolla. Olin vissiin vähän tukossa.😅

@StellaMom ihana kun kysyit!💝 Vielä koitan vaan mennä päivä kerrallaan, kun vasta pp2 menossa. Eilen varsinkin tuntui kuin olisi menkat alkamassa, samanlaista jomottelua oli ilmassa, tänään ollut helpompaa. Hölmöläinen vain en ilmeisesti tänään pukenut riittäävästi päälle ja vilustutin ihteni, meinaa hieman kuumeinen olo olla.. toivottavasti ei vaikuta alkion kiinnittämiseen.😞

Ja tuossa katkeruudessa voin samaistua täysin! Tämän kolmen vuoden aikana, mitä olemme aktiivisesti yrittäneet, siskoni on saanut jo kaksi lasta, hänellä nyt siis yhteensä jo neljä. Voin rehellisesti myöntää, että yhteydenpito on loppunut kokonaan. Hän on lisäksi aikoinaan päästänyt suustaan sen verran loukkaavia sanoja (aukonut päätään ehkäisyn käytöstä kun jäin yh), ettei kyllä niitä haavoja enää korjata.

@Ehtoo tsemppiä sinne, että pääsisitte siirtoon! Se Fyra on kyllä semmoinen että itsestä ainakin tuntui, ihan kuin se olisi tylsistynyt se neula loppua kohden.😂 Joskus muistelen muuten tuosta akupunktiosta lukeneeni, että olisi apua. Itse kävin stimuloinnin aikana myös akupunktiossa ja hieronnassa, jonka jälkeen huomasin verenkierron tehostuneen kummasti. Varsinkin säännöllisesti käyttää meni jokunen kerta, ennen kuin elimistö reagoi kunnolla. Olin vissiin vähän tukossa.😅
Tämä lääkäri jonka kanssa juteltiin mun lääkäristä ja sai kehuja, sanoi että hän sai koronan heti alkiosiirron jälkeen ja terve tyttö syntyi silti. Eli pieni flunssa ei vahvaa alkiota häiritse 😁 toivottavasti et kuitenkaan vilustunut. Itse sain flunssan heti punktion jälkeen, ja ollut koko viikon sänkypotilaana mutta ainakin oli hyvä syy olla poissa töistä 👍🏻

Takaisin