Mä en kans saa kunnallisesta työterveydestä mitään. Yksityisellä rautainfuusio aikanaan jo vajaan 30 ferritiini arvolla, rautaa toki silloin jo syöty paljon, kuten aina. Ja kyllä huonot rauta-arvot voivat estää raskautumisen.
En tajunnutkaan, että pitää käydä uudet labrat ennen seuraavaa hoitoa! Hitsi sentään, koska mulla niissä aina ongelmana kilpirauhanen, pitää aina vähentää lääkitystä, että saan tsh:n riittävän ylös, mikä on ihan pyllystä ja olo huononee ja kestää kauan palata taas takaisin... Pitääkin pyytää lähetteet ajoissa, ettei sitten ivf siirry, jos arvot eivät ole kohdallaan.. Huoh sanonpa vaan. Ja tosiaan elättelen toiveita, että ennen kesätaukoa pääsisi hoitoon, mutta tuo 3-4 kk ei paljon lohduta.
Alussa hyödynnettiin yksityistä nopeuttaaksemme julkista eli haettiin lähete sieltä ja tehtiin aukiolotutkimus. Sit inssit kokonaan julkisella ja koska ivf-jono oli 6 kk niin päätettiin tehdä se yksityisellä + 4 alkionsiirtoa. Sitten taas seuraava ivf, josta yksi siirto, vuorostaan julkisella ja nyt alkaisi sitten odotus kolmanteen ivf ja se julkisella. Tämän julkisen ivf:n aikana en ole konsultoinut yksityistä, vaikka kuulemma sekin olisi ihan ok. Eli tavallaan ollaan tähän mennessä oltu aina vain jommassa kummassa hoidossa.
Ja joo oon samaa mieltä kuin
@Kumma että se kun ei tapahdu mitään on paljon raastavampaa kuin action! Itse olen päässyt lääkkeiden sivuvaikutusten kanssa tosi helpolla ja toimempiteitäkään en suuremmin jännitä, joten varsinainen suorittaminen ollut koko ajan ihan jees.