Itsetehtyä vauvalle

Mille langalle nuo klompelompen ohjeet on kirjoitettu? Vai onko niissä annettu vain tiheys? Maanantaina ultra, jos vaikka silloin tietäisi kumpi on tulossa ja inspiraatio neulomiseen iskisi heti :happy:

Ohjeissa lukee yleensä niiden käyttämät langat, Sandnes -niminen merinovilla esim tosi monessa ohjeessa, mutta on myös annettu tiheydet ja puikkojen koot niin että voi käyttää muitakin. Klompelompen nimellä varustettuna noita Sandnesin merinovillalankoja ainakin jostain lankaliikkeistä löytyy, kun sain kerran lahjaksi niitä muutaman kerän. :) Itse olen tehnyt sekä niillä että ihan muilla sopivan paksuisilla langoilla.
 
Mä oon tehny klompelompen ohjeita ihan dk paksusella langalla kun sattunu ainakin oma käsiala sen mukaan oikein. Esim novitan baby wool.
 
Mä soveltelen kaikkia lankoja ja pyrin laskemaan neuletiheyden. Toki jos oma lanka on ihan eri materiaalia tai vaikka paljon paksumpi kuin mitä ohjeen lanka niin sit saattaa kuvio/pinta muuttua jos on vaikka kirjoneuletta neulomassa.

Mä tein itselleni viime talvena jämälangoista yli polven pituiset villasukat ja tajusin et olis ehkä voinu olla ohuempi lanka kuin 7 veljestä. Hienot ne on mut aika paksut :D
 
Takaisin
Top