Itsetehtyä vauvalle

lillimaaria

Sukkela juttelija
Elomammat 2017
Tammiäidit 2020
Maaliskuiset 2023
Onko muita käsintekeviä tammikuisten odottajia? Joko ootte alkaneet neuloa/ommella tms diy-puuhiin vauvaa ajatellen? Tänne voisi koota ideoita ja esitellä ihanimmat tuotokset muidenkin ihasteltavaksi. :)
 
Mulla on vaikka mitä suunnitelmia et mitä vois tehdä mut en mä ihan vielä oo aloittanut. Syksyllä töissä sit käsityö-tunnilla on aikaa neuloa :D
 
Mä haluaisin vähintään neuloa jonkun villahaalarin tai villatakin ja -housut, kun kerran tulee talvivauva. Vaunupeittokin olisi haaveissa. Ja vauvapesän voisi tällä kertaa yrittää myös saada ommeltua, kun se edelliselle jäi haaveilun asteelle.

Ihan vielä en ole uskaltanut alkaa tekemään, mutta viimeksi kun uskaltauduin puuhaan vasta noin 30+ viikoilla, kädet teki lähes heti tenän puutumisoireilun vuoksi ja kaikki jäi kesken. Siitä viisastuneena tällä kertaa pitää siis aloitella aiemmin. Syyskuun tullen mulle iskee aina neuloosi, sitten varmaan viimeistään. :)
 
Voi olispa ihanaa kun olis kätevä käsistään, mutta kun ei.. Pitäisköhän sitä äidin kans rueta opettelee, hällä onneks ompelukone niin vois koettaa jotain housuja tai haalaria yrittää... :rolleyes:
 
Ompelukoneen käyttö luonnistuu, mutta oon surkea kaavojen kanssa. Muuten vois jotain pieniä vaatteita opetella tekemään. Myös neulomista olis kiva opetella enemmän, ehkä sitten talvella vois olla aikaa. Viime talvena sentään tein anopille ranteisiin lämmittimet joululahjaksi. :rolleyes: Siinäkin piti tehdä parit harjoituskappaleet. Luulen, että meidän vauva saa tyytyä mummon neulomiin sukkiin, potkupukuun ja toukkapussiin.
 
Mulla on niin monta projektia kesken ja kovin haluaisin aloittaa uusia :hilarious: Ootteko nähneet niitä virkatuista afrikankukista tehtyjä pehmoeläimiä? Mä en oo mitenkään kovin hyvä virkkaamaan mutta varmaan jossain vaiheessa pakko kokeilla, onnistuisiko edes niiden afrikankukkien virkkaaminen.
 
En ole nähnyt, kuulostaapa hauskoilta! Ei ole itsekään tullut koskaan virkattua afrikankukkia, aina vaan isoäidinneliöissä pitäytynyt.

Aika paljon näkee virkattujen norsujen ketjua vaunukoristeena. Sellainen olisi myös kiva joskin vaunukoristeita ei olla kyllä ainakaan aiempien vauvojen kanssa viihdykemielessä tarvittu, molemmat yleensä heti nukahtaneet liikkuviin vaunuihin. Mutta olishan ne omaan silmään iloksi. :)

Mä otin kuopuksen yksistä hyvänmallisista housuista kaavat ja oon niistä tehnyt sekä hänelle vauva-aikaan että kavereiden vauvoille muutamat mukavat pienet housut. Pian syntyvälle kummipojalle teen ensin vielä pienen vaatesetin, mutta sitten voisi tälle omallekin pikkuiselle ommella jotain odottamaan. ❤
 
Mä oon kans ihastunu sellasiin virkattuihin eläimiin, mitä jotkut ihan myy. Tekis mieli ostaa. Ei kuitenkaan noita neliöistä tehtyjä.
 
Mutta sanottakoon vielä että lapsella ois kaks mummua ja yks mummopuoli jonka sormet varmaan syyhyää neulomaan jo, osaavatkin homman paremmin :hilarious:

Unipesän varmaan tilaan miehen äidiltä, aikaisemmalta ammatiltaan ompelija niin ompelukoneen käyttö on ehkä hieman varmempaa. Mulla ei sellaista edes kyllä ole.

Innostun varmaan syksyn tullen jotain tekemään, viimevuonna sain tehtyä itselleni lapaset jotka on edelleen päättelemättä. Miehen lapasia aloitin. Että sellanen pitkäjänteinen työskentelijä olen. Mut ehkä sukat/tumput tulee pikkasen nopeemmin vauvakoossa :hilarious:
 
Teen luultavasti ainakin unipesän pienelle. Tykkään käsitöiden tekemisestä, mutta nyt ei ole juurikaan viime aikoina inspiroinut.

Työkaverin tyttärelle on kesken pinkki/vaal.pun matto kangaspuissa. Mietin kovasti seuraavan maton värivalintoja, mutta en oikein osaa tehdä päätöstä. Ehkä päätösenteko on helpompaa rakenneultran jälkeen :grin
 
Tilasin klompelompen ihania neuleita lapsille ja nyt on vaikka mitä suunnitteilla. Taas piti täydentää puikkovarastoa kun 40cm pyöröpuikot kokoo 4mm puuttui. :) onneks novitalla just ilmanen toimitus.
 
Tilasin klompelompen ihania neuleita lapsille ja nyt on vaikka mitä suunnitteilla. Taas piti täydentää puikkovarastoa kun 40cm pyöröpuikot kokoo 4mm puuttui. :) onneks novitalla just ilmanen toimitus.

Klompelompen kirjat on ihania! Mullakin suunnitteilla niiltä vaikka mitä, saa nähdä mitä kaikkea ehtii ja jaksaa toteuttaa. :)
 
Pitääpä itsekin tutustua tuohon klompelompeen, on mulle ihan tuntematon.

Oon miettinyt kovasti ompelukoneen hankkimista mutta jotenkin epäilyttää, tulisko sitä oikeasti käytettyä. Tuleeko teille mitään paikkoja mieleen, missä vois toteuttaa joitain yksittäisiä ompeluprojekteja (tai mistä kysyä)? Täällä kirjastossa on ollut ompelukone mutta kirjasto on mennyt sisäilman vuoksi remonttiin.
 
Mä ajattelin tehdä itse vaunulelun virkkaamalla norsuja ja kiinnittämällä ne helmillä toisiinsa. Tällaisia olen nähnyt netissä ja googlaamalla löytää kyllä helpot ohjeet. En ole kyllä alakoulun jälkeen virkannut mutta katsotaan jos hyvillä ohjeilla onnistuisi :rolleyes:
 
Mille langalle nuo klompelompen ohjeet on kirjoitettu? Vai onko niissä annettu vain tiheys? Maanantaina ultra, jos vaikka silloin tietäisi kumpi on tulossa ja inspiraatio neulomiseen iskisi heti :happy:
 
Minä suunnittelin tekeväni (virkkaavani) ainakin sellaiset turvalonkerot molemmille vauvoille! Olisi kiva, jos niihin ehtisi kertyä kodin tuoksuja, jos vauvat joutuvat olemaan sairaalassa pidempään! Ja ovathan ne muutenkin ihanat, vaikka sairaalajaksoa ei sitten tulisikaan! :happy:
 
Aloitin eilen mobilen tekemisen. Virkkasin rautaisen renkaan päälle trikookudetta, jotta sain renkaaseen enemmän paksuutta ja vähän pehmeyttäkin. Monenlaista visiota olis siitä roikkuviin eläimiin, mutta täytyy huomenna käydä kangaskaupassa ja katsoa mitä kivoja kangaspaloja sieltä löytyy. :joyful: Omassa hyllyssä on niin tummia kankaita etten niistä halua tehdä. Mies lupasi piirtää myös eläimiä, on paljon parempi piirtämään kun mie, taitelija kun on. Jos innostutaan tekemään paljon pieniä eläimiä niin niitä voi sitten kiinnittää myös seinälle kivasti. Ja niitä voi käyttää sitten myös lelukaareen, joka aiotaan tehdä myös itse. Ihana tehdä jotain itse kun en mikään neuloja tai virkkaaja ole ja ompelemistakin vasta opettelen. :oops: Vauvalla on onneksi ihana isomummo, joka hoitaa neulomiset (toukkapussi on jo valmis, villapuku on jo puoliksi tehty ja tossutkin tulossa).
 
Mie yritin viime talvena opetella tekemään villasukkaa. No eihän siitä mitään muuta syntynyt kun hermojen kiristystä :hilarious: minäkun en ole koskaan mistään rättitöistä perustanut enkä niitä koskaan ole osannut tehdäkkään. Eilen sitten siivoilin kotona ja se karmea viimetalvinen olevinaan sukan alku tuli vastaan.
En tiedä mitä tapahtui mut äkkiä olinkin netissä etsimässä vauvasukan teko ohjetta ja nyt on kaksi pientä sukanvartta tuloillaan :woot: saa tosin nähdä tuleeko niistä koskaan valmiita :laughing002:laughing002
 
Takaisin
Top