Itsetehtyä vauvalle

HilmaLiina

Puuhakas puhuja
Elomammat 2017
Onko käsitöiden harrastajia? Mitä meinaatte vauvalle tehdä itse? Tänne vinkit, vihjeet, ohjeet ja tietty ne ihanat kuvat!
 
Mä neulon paljon ja ajattelin tehdä pipon, tumput, sukat ja ainakin viltin kunhan langat saan :) kankaitakin pitäis ostaa et saa ite ommeltua sitten vaatteita.
 
Mä kanssa neulon ja haluisin opetella villatakin vaikka tekemään. Sukat, tumput, pipot ja peitot onnistuu kyllä. Ootan kuitenkin vähän pidemmälle raskautta.
 
Mä kanssa neulon ja haluisin opetella villatakin vaikka tekemään. Sukat, tumput, pipot ja peitot onnistuu kyllä. Ootan kuitenkin vähän pidemmälle raskautta.

Sama homma! Teen varmasti sitä sun tätä odotellessa, mutta en ole vielä uskaltanut aloittaa... Joku peitto olisi ainakin kiva, se menee sitten pitempään käymättä pieneksi.
 
Neulominen ei ihan ole mun juttu, mutta pojalle virkkasin odotus aikana reilumman kokoisen torkkupeitonja ompelin kuolalappuja sekä myös huppupyyhkeitä ynm:)
Tekis nyt jo mieli alkaa toteuttaa ideoita tulevalle:grin
 
Ite en osaa neuloa ollenkaa, mutta ompelu sujuu kyllä. Pitääkin pyytää ompelukone lainaksi, niin saisi itse tehtyä vauvalle kaikenlaista.
 
Täällä kans neuloja :greet025 en tosin ajatellut mitään ihmeellistä tehdä itse. Suvussa on paljon käsityöihmisiä, joten sukkia yms riittää vielä esikoisenkin jäljiltä :p
 
Määrä tein esikoiselle viltin ja kudoin villatakin, joka tosin ei koskaan ollut päällä kun jätä olikin vähän isompi. Villasukkia kudoin myös. Ja joitain vaatteita tein kaverin ja äidin avustuksella. Virkkaamista en harrasta joten vaunulelun pupujen virkkauksen delegoin äidilleni.
 
Mulla suunnitelmissa tehdä neulepeitto ja töppöset uudelle tulokkaalle :)
 
Täällä virkkukoukkuintoilija!

Esikoiselle virkkasin torkkupeiton sekä sukkia. Ompelin stokken patjoille aluslakanoita sekä vauvakaukaloon vaihtopäällisen. Ja reunukset äitiyslaatikkoon.

Syyskuiselle haluan valmistaa myös virkatun peiton. Langat on osittain jo hankitut.
 
Itsellä ei riitä kyllä kärsivällisyys ja kädentaidot mutta anoppi ja paras ystävä neulovat ja virkkaavat siitäkin edestä onneksi. ☺ Mielellään otan vastaan uniikkeja pieniä vaatteita ja peittoja jne.
 
Unipesä on myös mielenkiintoinen ompeluprojekti, jos ei halua ostaa kaupasta. Itse tein viime raskaudessa sellaisen :)
 
Unipesä on myös mielenkiintoinen ompeluprojekti, jos ei halua ostaa kaupasta. Itse tein viime raskaudessa sellaisen :)
Tätä pohdin itsekin, sillä koen että unipesä voisi olla kovin hyödyllinen siirtäessä nukkuvaa vauva sylistä sänkyyn. Pitänee katsoa löytyykö iloisia kangaskuoseja... :)
 
Tota unipesää voisi itsekin koittaa. Vaikuttaa kuitenkin melko simppeliltä tehdä.
 
Ite en oo mikään käsityöihminen, vaikkakin tykkään piirtää ja maalata.
Mutta, tänään iski kauhea ispis ryhtyä tekemään vauvalle virkaten torkkupeittoa.. ja sen teen.
Youtube on hyvänä oppaana, koska ei enää muistikuvia virkkauksesta, mitä nyt alkusilmukan ja tavallisen ketjusilmukan muistan :hilarious:
Tarkoitus on vereyttää myös neulomistaidot, koska haluan osata.
 
Bodeja haluaisin alkaa tekemään, mutta vielä arastelen aloittamista. Jos rakenneultrassa tulee sama sukupuoli veikkaus niin sitten uskaltaa kankaita valikoida.
 
Ihanaa, kun on taitavia neulojia ja virkkaajia. Kadehdin, koska käsityöt ei kuulu omiin vahvuuksiin. Onneksi mun oma äiti ja miehen äiti kutonevat pienelle villasukkia ainakin. :)
 
Takaisin
Top