Itsetehtyä vauvalle

Juolukka

Sukkela juttelija
Elomammat 2018
Onko täällä muita innokkaita käsitöiden tekijöitä? Meinaatteko itse tehdä vauvalle vaatteita tai jotain muuta?

Minä neuloin jo yhdet pienet villahousut ja villatakki on valmistumassa hiljalleen. Sain mieheltä joululahjaksi saumurin ja muutamat vaatteetkin on tullut ommeltua. Kesällä raskaana ollessani aloitin vauvanpeiton virkkaamisen, mutta keskenmenon jälkeen se päätyi kaapin perukoille. Ehkä sen voisi kaivaa uudelleen esille ja jatkaa loppuun.
 
Mä neulon ja neuloin lapsille aikoinaan tumput ja sukat, kun mieleisiä oli hankalaa löytää mistään. Sittemmin olen tehnyt tytölle neulemekkoja ja pojalle hupparin. Virkkasin myös molemmille converse-tossut, ja nuorempi käyttikin niitä ekan syksyn ja kevään.
Haluaisin osata ommella vaatteitakin, mutta se on jäänyt kyllä kokonaan, vaikka tykötarpeita on ja saisi kaupasta.

Nyt, niinkuin en aikaisemminkaan, tee vielä mitään vauvalle, vaan vasta lähempänä synnytysajankohtaa tai sitten vasta jos vauva ihan tosiaan on. Mulla on nyt toinen neuleproggis menossa niin senkään takia ei pysty eikä ehdi aloittaa uutta.
 
En nyt erityisen innokas ole, mutta jotain tulee neulottua. Kahdelle ekalle neuloin vauvapeitot. Kuopukselle tein toukkapussin ja kolmiopipon (tai pipoja, pari eri kokoista). Sukkia neulon ite myös.
Tällekin teen varmaan oman minipipon ja sukat ainakin. :Heartred
 
Uutena harrastuksena ompelu ja tarkoituksena ommella sekä esikoiselle, että tulevalle masumusiinille suurinosa sisävaatteista itse. (Saa nähdä jääkö suunnitelmaksi kun jaloissa hyörii kaksi lasta) Sen lisäksi on tullut jonnin verran virkkailtua pehmoleluja ja tossuja ja kudottua sukkia ja tumppusia.
 
Mulla oli jo esikoiselle tarkoitus neuloa yhtä sun toista mutta se tämä raskaana oleminen turvottaa mua joka paikasta niin että kädet puutuu ihan pökkelöiksi ja meikkaamisessakin kestää jo nyt kauemmin kuin yleensä ku pitää vähän väliä ravistella käsiin tuntoa.
 
Joo! Saan kohta saumurin käyttöön vähäksi aikaa, niin jotain teen silläkin. Neulon myös puikoilla, edellisille olen tehnyt peitot niin tällekin tuntuu että pitäis tehdä. Toisaalta olis kiva keksiä jotain ihan muuta. En oo vielä päättänyt.
 
Varmaan neulon villasukkia ja tumppuja, saumurilla varmaan huristelen sitten kun tiedetään kumpi sieltä on tulossa ja saa ostettua kankaita enemmän kaappiin :)
Nyt olen tässä kuukauden sisällä aloittanut virkkaus projektin ja teen vauvalle virtahepo-mobilea :)
 
Mun äiti rakastaa kutomista ja hän huolehtii meille villasukat, tumput, villapuvut,, vauvapeiton yms. Ite teen sit varmaan virkaten jtn pienempää kuten leluja :)
 
Parit mini tossut ja mini pipo virkattu. Hupparista ja peitosta haaveilen seuraavaa projektia, mutta en ole vielä löytänyt kivaa ohjetta..
 
Mä pyysin mun mummia neulomaan jämälangoistaan peiton tulokkaalle, katsotaan jaksaako hän. Aiko keväämmällä mahdollisesti aloittaa, kun on enemmän valoisaa ulkona [emoji173]️

Ja mun äiti varmaan neuloo jotain takkia ja housuja yms. :)

Ja mun täti ”laitto tilaukseen” tytön, että saa ommella ”kaikkia ihania mekkoja” sanojensa mukaan :D
 
Mä oon selaillut ohjeita. Haluaisin yrittää tehdä jumpsuitin ihan ompelukoneella, toisaalta neulominenkin on kivaa. Kesävauvalle tuntuu vähän turhalta tehdä mitään villasta. Ehkä villavaippahousut, kun meillä kuitenkin kestoillaan.

Yksi mitä voisi harkita on kastepuvun tekeminen, jos siitä tulisi sellainen mun lastenlapsille ajateltu. No eipä se sit välttämättä kelpaa seuraavalle sukupolvelle kun se aika tulee.. jos edes kastavat lapsensa, vaikka minä sitä toivonkin.
 
Villapuku voi Suomen kesässä olla hyvinkin tarpeellinen:D loppukesästä on jo illat viileitä ainakin. Ja jos on 100% villaa niin sehän on paras materiaaali, lämmin muttei kuuma ja hiostava, lämpimällä ilmalla villa jopa viilentää.:)
 
Mä en oo mikään käsityöihminen, mut nyt innostuin tekemään babylle unipesän. Nyt innostais tehdä jotain muutakin itse, jotain helppoa mihin munkin kädentaidot riittävät. Saas nähdä keksinkö jotain vai jääkö unipesä ainoaksi tekeleeksi :)
 
Yksi mitä voisi harkita on kastepuvun tekeminen, jos siitä tulisi sellainen mun lastenlapsille ajateltu. No eipä se sit välttämättä kelpaa seuraavalle sukupolvelle kun se aika tulee.. jos edes kastavat lapsensa, vaikka minä sitä toivonkin.
Jos kutsut sitä 'nimenantopuvuksi'? Niin se voisi kelvata kirkosta eronneillekkin.
 
Mä en oo mikään käsityöihminen, mut nyt innostuin tekemään babylle unipesän. Nyt innostais tehdä jotain muutakin itse, jotain helppoa mihin munkin kädentaidot riittävät. Saas nähdä keksinkö jotain vai jääkö unipesä ainoaksi tekeleeksi :)

Oliko helppo tehdä? Itse oon myös suunnitellut unipesän tekemistä vauvalle :)
 
Takaisin
Top