Itse en varsinaisesti ole hyvä ottamaan kantaa tähän, koska itselläni on yksi lapsi ja se riittää, mutta käytännössä olen 3v. tytön yksinhuoltaja, vaikka paperilla onkin eksän kanssa yhteishuoltajuus ja erosimme lapsen ollessa jotain 1v paikkeilla. Nykyinen mies on kyllä jopa vihjaillut lapsesta, josta olen aivan hämilläni, koska hänelläkin on jo kolme (kaikki kylläkin jo aikuisia). En tiedä mikä kuume hänelle on iskenyt, vaikka ehkäisystä puhuttaessa juuri sanoin, että nyt täytyy sitten muistaa syödä pillerit ja hän totesi, että pitäiskö hänen mennä laittamaan piuhat poikki, koska ei halua lapsia enää hänen iässään paitsi mun kanssani

Katsokaas, kun kävin vihdoin ja viimein poistattamassa kierukan, jonka/joiden kanssa taistelin reilu 2v ja tuosta lähti taas lapsikeskustelu. Menee vähän ohi raiteen, mutta olen kyllä ihmetellyt, kun tuo miesystävä heittää vähän väliä jotain vauvaläppää. Tulee tosiaan tunne, että hänellä olisi jonkilainen vauvakuume. Mulla ei, mutta munasoluja aion luovuttaa.
MUTTA mun lapseni kummitäti on miettinyt itsellistä äitiyttä jo hetken, koska hän on aina halunnut yhden tai kaksi lasta, mutta hänellä ei ikinä ole ollut varteenotettavaa kumppania ja ikä alkaa tulla vastaan. Kovasti olemme kartoittaneet tukiverkkoja ja kaikenlaisia ratkaisuja hänen tilanteeseensa ja miettineet, että minkälaista tukea hän saisi mistäkin, jos tukiverkosto pettää. Mitenkään itsekkääksi en koe hänen pohdintojaan tai vauvakuumetta

Ja toki olen myös itse kertonut tuntemuksiani siitä, miten olen kuitenkin kasvattanut lapsen lähes yksin, eikä aina ole ollut mahdollisuutta omalle ajalle, jota myös ystäväni kaipaisi, jos alkaisi itselliseksi äidiksi